FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[P11/WP11]Ciężka praca sprzęgła
Autor Wiadomość
hakeropc 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: Na miejscowych blachach
Model: Primera P11-120
Wiek: 25
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 13
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-09-29, 20:22   [P11/WP11]Ciężka praca sprzęgła

Witam Panowie,
wiem że temat był nie raz poruszany, aczkolwiek mam pytanie odnośnie ciężkiej pracy sprzęgła.
Linka jak to w P11 , często strzela i do tego jestem przyzwyczajony, ale ostatnio po wymianie linki, sprzęgło zaczęło ciężej chodzić.
Jeżeli linka została wymieniona , to wykluczam linkę.
Jeżeli pedał sprzęgła bez linki( bez oporu jak linka strzeliła) chodził jak marzenie wiec z zamontowaną linką , opór jest zrozumiały ale czy ciężka praca sprzęgła również ?
I moje główne pytanie do was, czy winny może być mechanizm przedstawiony na zdjęciach poniżej ? za który pociąga linka ?
chciałbym zaznaczyć że sprzęgło było rok temu wymieniane, kompletne.



Proszę o udzielenie informacji, ponieważ po 200 km jazdy , następne km to koszmar.
chciałbym również zaznaczyć ze linka jest podciągnięta, i na "zimnym silniku" biegi wchodzą bardzo dobrze , po dłużej jeździe, jest problem z wbiciem biegów <- może być spowodowany zmęczenie fizycznym tego nie wykluczam, chyba że przyczyna jest inna :) proszę o pomoc.
_________________

 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


ulisses 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GD
Model: WP11.120
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 545
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-30, 06:16   

hakeropc, docisk. Miałem to samo. Wymień jak najszybciej bo linkę kolejną załatwisz.
_________________
 
 
     
nice-wawa 
fanatyk nissana

Model: była WP11 jest WP11.144 SR20
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 908
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-09-30, 07:18   

Łapa też w skrzyni od łożyska oporowego może ciężko chodzić , od syfu który się tam nazbierał .
_________________
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
 
     
ulisses 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GD
Model: WP11.120
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 545
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-30, 07:21   

nice-wawa, możliwe ale wtedy ciężka praca nie nasilała by się wraz z przejechanymi kilometrami (na zimnym ok a po 200km masakra).
_________________
 
 
     
nice-wawa 
fanatyk nissana

Model: była WP11 jest WP11.144 SR20
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 908
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-09-30, 07:42   

Ja tylko poddałem dodatkową przyczynę z tobą się zgadzam .
Też nie wiadomo jakiego producenta zamontował sprzęgło i czy docisk nowy.
_________________
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
 
     
hakeropc 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: Na miejscowych blachach
Model: Primera P11-120
Wiek: 25
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 13
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-09-30, 08:42   

Czyli Panowie , radzicie rozebrać skrzynie i sprawdzić docisk, wraz z łapą, tak też uczynię, kolejne mam pytanie, jakiej marki zastosować sprzęgło/docisk aby było miękkie ?
_________________

 
 
     
ulisses 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GD
Model: WP11.120
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 545
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-30, 14:21   

hakeropc, ja po takiej właśnie akcji z Luk-iem (zbyt twarde słoneczko przez które zerwałem 2 linki) założyłem Exedy (800zł) ale jest lalka (ma już 60kkm jak nie więcej a Luk posypał się po 40).
_________________
 
 
     
subbas 
aktywny forumowicz

Nr rejestracyjny: CGD
Model: P11GT Sport Line
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 192
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-09-30, 18:36   

O właśnie, dobry temat. U mnie raz, że ciężko chodzi a dwa że nawet czuć chrupanie w stopie przy wciskaniu. Sprzęgło wymieniane ze 3 miesiące temu komplet VALEO, na starym też tak było
_________________
Mój GT Sport Line
 
     
hakeropc 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: Na miejscowych blachach
Model: Primera P11-120
Wiek: 25
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 13
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-09-30, 20:17   

Tak , więc Panowie linka wymieniana dwa miesiące temu przejechane ok 500 -1000km , i dziś niespodzianka linka znów pękła :-o :-o :-o :-o
Już mam myśli wstawić linkę i opchnąć moją p11, ale to p11 :D
Czy mam wymieniać całe sprzęgło czy wystarczy sam docisk ?
_________________

 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie ma drugiego takiego

Pomógł: 172 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7681
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2017-09-30, 21:01   

hakeropc, można sam docisk. Poszukaj dobrego, używanego OEMu, chyba, że masz jeszcze swój w dobrym stanie, to załóż z powrotem.
_________________
赤い零 czyli 日産プリメーラP11GT z tempomatem -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560


_
 
     
nice-wawa 
fanatyk nissana

Model: była WP11 jest WP11.144 SR20
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 908
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-09-30, 22:18   

Jak słucham o sprzedaży P11 to mnie boli moja bez remontu na liczniku ma 405 kkm , podstawa robic na dobrych częściach . Ogólnie skrzynia , sillnik nie do zdarcia są ja tylko uszczelniłem dekiel zaworów przy tym przebiegu .
_________________
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
 
     
hakeropc 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: Na miejscowych blachach
Model: Primera P11-120
Wiek: 25
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 13
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-09-30, 22:35   

janusz napisał/a:
hakeropc, że masz jeszcze swój w dobrym stanie, to załóż z powrotem.

No niestety Janusz nie mam swojego docisku, sprzęgło kompletne było wymieniane rok temu i pewnie do tej pory mechanik który to robił , wyrzucił docisk na złom, jakbym wiedział że to takie ważne to bym został przy starym, ale skoro jestem informatykiem wierze że jak płace mechanikowi to robi dobrze, a za kompletne sprzęgło 1000zł przytulił do kieszeni ;/
nice-wawa napisał/a:
Jak słucham o sprzedaży P11 to mnie boli

Mnie też boli, dlatego Panowie tracę was czas aby rozwiązać sprawę pozytywnie i aby ten jeden egzemplarz z wielu cieszył jeszcze oczy moje jak i innych fanów primerki.
Skoro mam sam docisk wymienić , to Panowie jaka marka, aby sprzęgło lżej pracowało ?
P.S do wtorku linka sprzęgła będzie wymieniona na nową.

I tak wspominając do do linki sprzęgła, za każdym razem przeciera się w tym miejscu , przedstawionym na ilustracji poniżej, i szczerze powiem, da się odczuć podczas montażu że te miejsce jest narażone na ścieranie , ponieważ linka jest ułożona pod dziwnym kątem przez to metalowe mocowanie. Czy to normalne ?

Teraz miałem zamontowaną daną linkę z takim mocowaniem która nie wytrzymała nawet 1 tys. km.

Poprzednim razem linka która wytrzymała ok 10-20 tys, miała mocowanie przedstawione poniżej.


Tak więc nie oryginalne mocowanie gumowe jest lepsze niż mocowanie oryginalne metalowe, przez co linka jest narażona mniej na ścieranie i pęknięcie ?
_________________

 
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie ma drugiego takiego

Pomógł: 172 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7681
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2017-09-30, 22:44   

hakeropc, poszukaj na alledrogo jakiegoś docisku, albo zadzwoń do Nieznajka (w googlu wpisujesz "Nieznajek Nissan Wygnanów"), myślę, że coś w dobrym stanie Ci znajdzie i to w dobrych pieniądzach.

U mnie oryginalna linka ma 340kkm, i nadal ma się dobrze :]

Linka nie będzie Ci pękać w miejscu które narysowałeś, bo pracuje w pancerzu. Chyba, że jakiś inteligent za mocno ścisnął obejmę..........
_________________
赤い零 czyli 日産プリメーラP11GT z tempomatem -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560


_
 
     
hakeropc 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: Na miejscowych blachach
Model: Primera P11-120
Wiek: 25
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 13
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-10-02, 11:45   

A co Panowie myślicie a zmianie sprzęgła z linkowego na hydrauliczne ? , czy to jest w ogóle możliwe i czy dużo z tym roboty ?

[ Dodano: 2017-10-02, 15:08 ]
janusz napisał/a:
hakeropc,...albo zadzwoń do Nieznajka (w googlu wpisujesz "Nieznajek Nissan Wygnanów"), myślę, że coś w dobrym stanie Ci znajdzie i to w dobrych pieniądzach.
....

Zaproponowali mi za 500zł komplet sprzęgła firmy LUK, i tyle.
Więc wyszło jedno i to samo czy pójdę do mechanika czy wezmę od chłopaków z Wygnarowa.

Póki co wyślę nissana do mechanika, aby zdjął skrzynie i zobaczył co jest nie tak, a następnie będę się zastanawiać.

Skoro cały komplet sprzęgła był wymieniany pół roku temu jakieś 20 tys, temu to czy sens jest wymieniać znów komplet sprzęgła, czy wystarczy sam docisk, jak okaże się że tarcza sprzęgła jest w dobrym stanie ?
_________________

 
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie ma drugiego takiego

Pomógł: 172 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7681
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2017-10-02, 14:37   

hakeropc, zakładam, że masz SR pod maską. Jeśli tak, to bierzesz graty z diesela i powinno (ale nic nie dam sobie za to obciąć) udać się przeszczepić.

Możesz wymienić sam docisk.
_________________
赤い零 czyli 日産プリメーラP11GT z tempomatem -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560


_
 
     
hakeropc 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: Na miejscowych blachach
Model: Primera P11-120
Wiek: 25
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 13
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-10-02, 15:50   

Tak więc Panowie, kupiłem kompletne sprzęgło od chłopaków z Wygnarowa, firmy LUk, zaproponowali mi 500zł , gdzie w sieci jest za ok 700-750zł, więc,
SERDECZNIE DZIĘKUJE !! !!!

Linka zamówiona jakaś za 150zł , nie pamiętam firmy a auto idzie do mechanika w środkę, czawartek. Mam nadzieję ze po tym wszystkim będzie już wszytsko w porządku :)
_________________

 
 
     
ulisses 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GD
Model: WP11.120
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 545
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-02, 15:57   

hakeropc, Luk Repset? tak jak pisałem mi się docisk wysrał po 40kkm (tarcza jak nowa). Jak kupowałem to zestaw kosztował niecałe 400zł, teraz widzę 440 z przesyłką: http://twojeczesci24.pl/item?prod_id=622236400.6
_________________
 
 
     
hakeropc 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: Na miejscowych blachach
Model: Primera P11-120
Wiek: 25
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 13
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-10-02, 16:28   

;( Czekam na potwierdzenie zamówienia .
eh to co mam kupić ?
_________________

 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


ulisses 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GD
Model: WP11.120
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 545
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-02, 16:30   

Np. to: https://www.sprzeglo.com....dy-nsk2069/5894
_________________
 
 
     
hakeropc 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: Na miejscowych blachach
Model: Primera P11-120
Wiek: 25
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 13
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-10-02, 16:38   

ulisses napisał/a:
Np. to: https://www.sprzeglo.com....dy-nsk2069/5894

Litości nie macie ;p , taniej rozumiem się nie da :) ?
_________________

 
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie ma drugiego takiego

Pomógł: 172 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7681
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2017-10-02, 17:42   

hakeropc, mówiłem Ci - uzywany oryginał w dobrym stanie trzeba było wziąć :]
_________________
赤い零 czyli 日産プリメーラP11GT z tempomatem -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560


_
 
     
hakeropc 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: Na miejscowych blachach
Model: Primera P11-120
Wiek: 25
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 13
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-10-02, 18:24   

Powieź mi skąd ja mam wziąć w dobrym stanie ? , i po czym mam poznać że to jest oryginał i w dobrym stanie ?

[ Dodano: 2017-10-04, 21:16 ]
Witam Panów, dziś przed oddaniem auta do mechanika, postanowiłem wymienić linkę sprzęgła abym miał jak dojechać do mechanika, i ku mojemu zdziwieniu, linka chodzi o wiele wiele lżej, i czyje sprężystość podczas wciskania pedału sprzęgła.

Stara linka - nie wiem jakiej firmy - koszt 85zł, stalowa linka bez oplotu - metalowe mocowanie.
Nowa linka - Firma "ABS" - koszt 125zł , stalowa linka w czarnym oplocie - gumowe mocowanie.

Poniżej przesyłam zdjęcie starej linki ( dwu miesięcznej) która przejechała 500-1000 km.
Jutro jeszcze przed odmową przyjęcia od kuriera sprzęgła "LUK" autem przejedzie się kumpel mechanik :D mam nadzieje że to tylko była wina felernej linki.



_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 17