FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
kłopoty z cewką
Autor Wiadomość
34g 
nowy na forum

Model: ALMERA N16 1.8 BENZ/LPG 2003r
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 6
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2017-09-16, 18:19   kłopoty z cewką

Witam wszystkich.
Mam Almę 2003 1.8 benzyna/lpg. Wczoraj wyraźnie osłabła. Sprawdziłem cewki i jedna padła na drugim cylindrze od kierowcy. Kupiłem nową, włożyłem i nadal to samo chodzą trzy cylindry. Zamieniłem miejscami cewki i nadal ten sam cylinder nie działa. Sprawdziłem prąd, połączenie i dalej nic. Nie wiem co to jeszcze może być.
Jeśli macie jakieś sugestie to czekam z niecierpliwością.
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Pawel18PL 
Moderator


Model: 100nx gti
Pomógł: 15 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 2490
Skąd: ObywatelŚwiata
Wysłany: 2017-09-16, 19:19   

Rozumiem, że świece też zamieniałeś ( tak wiem głupota ale wolę zapytać ).

[ Dodano: 2017-09-16, 20:20 ]
A wtrysk patrzyłeś?
_________________
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
 
 
     
34g 
nowy na forum

Model: ALMERA N16 1.8 BENZ/LPG 2003r
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 6
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2017-09-17, 08:45   

Tak zmieniłem świece. Temat wtrysku przyszedł mi do głowy, tylko że dzieje się to również po przejściu na gaz. Oczywiście jest pewne prawdopodobieństwo, że obydwa wtryski padły na tym samym garnku. Chyba, że ich sterowanie odbywa się jednym obwodem. Tego nie wiem bo nie jestem elektrykiem. Przewód wtrysku odpiąłem i sprawdziłem prąd. Fizycznie nie sprawdziłem czy działa. Dziękuję za odpowiedź
 
     
Pawel18PL 
Moderator


Model: 100nx gti
Pomógł: 15 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 2490
Skąd: ObywatelŚwiata
Wysłany: 2017-09-17, 12:07   

Jeśli po przejściu na gaz dalej jest to samo to wtrysk odpada. Hmm a jakieś inne objawy są?
_________________
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
 
 
     
majchrzok 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: PWA
Model: 100 NX, Micra K10, Almerka N15
Pomógł: 24 razy
Wiek: 26
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1825
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-09-17, 13:16   

34g, sprawdz kompresję. :-/
_________________
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://schody-debowe.pl/index.html
 
 
     
34g 
nowy na forum

Model: ALMERA N16 1.8 BENZ/LPG 2003r
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 6
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2017-09-17, 16:46   

Bierze olej więc pierścienie na pewno są do wymiany. Kompresja na pewno jest podła ale do tej pory chodziło ok - bez problemów szedł pod dużą i długą "górę testową" . Nie sprawdziłem kabla sterowania cewką bo ECM mam jakiś dziwny i inny niż na serwisówce, ale sprawdziłem na iskrę i podaje tak jak na innych cylindrach więc cewka raczej odpada zresztą zamieniałem je miejscami. Ciepły nie chciał zapalić. Chyba czeka mnie wizyta u mechaniorów.
 
     
moher3 
stały bywalec

Model: było K12, P11GT, A32, jest N16, P12
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 134
Skąd: Wwa
Wysłany: 2017-09-17, 19:23   

jestem świeżo po robocie głowicy w tym samym silniku w P12. Na 4 cylindrze wyrwało pół zaworu wydechowego i dodam że auto miało 250k przebiegu tylko na benzynie. Kupiłem je jako uszkodzone wiec nie wiem jak doszło do tej usterki aczkolwiek jak mierzyłem to prawie nie było luzu zaworowego na tym cylindrze. Ludzie nie zdają sobie sprawy że w tym silniku trzeba kontrolować luz zaworowy. Pierwsze sprawdź komprechę. Jak Będziesz miał 0 tak jak ja no to już wiadomo że czapa do wyjęcia. Życzę żeby to było coś innego ale z tego co czytam to ...
_________________
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
 
     
34g 
nowy na forum

Model: ALMERA N16 1.8 BENZ/LPG 2003r
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 6
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2017-09-23, 17:47   

No właśnie odebrałem auto. Niestety konieczna była wymiana silnika. Naprawa nie wchodziła w grę - zbyt duże koszty. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
 
     
moher3 
stały bywalec

Model: było K12, P11GT, A32, jest N16, P12
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 134
Skąd: Wwa
Wysłany: 2017-09-23, 21:49   

czyli tak jak pisałem

[ Dodano: 2017-09-23, 22:50 ]
a wiesz może jakieś konkrety co do uszkodzenia? Co konkretnie padło?
_________________
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


34g 
nowy na forum

Model: ALMERA N16 1.8 BENZ/LPG 2003r
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 6
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2017-09-27, 14:55   

no konkretnie to wywaliło gniazdo zaworowe od wydechu i kompresja uciekała litrami.
Ale to już za mną. Silnik wymieniony tylko jest jeden problem.
Mianowicie podczas dodawania gazu auto spokojnie wchodzi na obroty, przyspiesza i zachowuje się normalnie. Natomiast podczas lekkiego "odpuszczenia" pedału auto zaczyna "skakać" mechanik powiada, że nie może przeprowadzić adaptacji przepustnicy bo coś nie daje rady program, który ma. Sprawdzałem dziś, przeczyściłem przepływkę powietrza, wykonałem opisaną w serwisówce adaptację, obroty są na poziomie 750 1/s, stabilne, a auto dalej świruje po odpuszczeniu gazu . Niestety taki mam styl jazdy, że staram się hamować silnikiem i cholernie mnie to wkurza.
 
     
moher3 
stały bywalec

Model: było K12, P11GT, A32, jest N16, P12
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 134
Skąd: Wwa
Wysłany: 2017-09-27, 20:27   

jak wykonałeś adaptację przepustnicy? Czy myłeś przepustnicę? Ja po umyciu przepustnicy miałem 1400 rpm na wolnych :) a wcześniej było 800-850 i falował lekko. Dopiero po adaptacji przepustnicy komputerem sytuacja została opanowana i mam ładnie 800 na rozgrzanym silniku. Po gwałtownym odpuszczeniu gazu też mam szarpnięcie przy czym na zimnym duże a na rozgrzanym prawie niewyczuwalne. przy delikatnym puszczeniu gazu nie ma szarpnięcia ale to właśnie po adaptacji przepustnicy się poprawiło.
_________________
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
 
     
34g 
nowy na forum

Model: ALMERA N16 1.8 BENZ/LPG 2003r
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 6
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2017-09-30, 08:16   

Mechanik czyścił przepustnicę myjką ultradźwiękową. A ja adaptację przeprowadziłem tak:
Wyłączyłem wszystkie odbiorniki prądu, odpaliłem auto tak z pół minuty pochodziło (silnik był ciepły) po czym odpiąłem wtyczkę czujnika położenia przepustnicy na jakieś 5 sekund (silnik wszedł na obroty ponad 1500) wpiąłem wtyczkę i po około 25 sekundach auto zeszło na obroty ok 750. Uważam, że odbyło się to poprawnie. Słyszałem , że można jeszcze odpiąć akumulator na 24h i potem następuje reset komputera pokładowego (ust. fabryczne), ale tego nie próbowałem
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 16