Witam Państwa.
Posiadam Nissana Almera N16 1,8 114KM Hatchback 2001r.
Mam z nim spory problem, gdyż zachowanie auta często powoduje niebezpieczne sytuacje.
Czy spotkał się ktoś z problemem osłabnięcia auta gdy się rozgrzeje?
Co prawda mam założony GAZ jak w temacie, lecz ten problem był nawet przed założeniem gazu. Lecz staje się coraz bardziej uciążliwy. Niezależnie czy jadę na benzynie czy na gazie.
Sprawa wygląda tak.
Po odpaleniu w czasie jazdy auto płynnie reaguje na dodawanie gazu i w miarę fajnie przyśpiesza.
Gdy tylko wskazówka od temperatury się zacznie podnosić to auto "świruje".
To znaczy, że nie reaguje płynnie na dodanie gazu i aby przyśpieszyć zwykle muszę dać gaz do spodu i za 3-4 sekundy od wciśnięcia w podłogę auto zaczyna przyśpieszać ale strasznie muliście.
Dodatkowo gdy doda się energicznie gazu to lekko przyśpieszy, później znacznie zwolni(wyhamuje) i za chwilę znowu przyśpiesza. Robi tak na każdym biegu.
A 2000obr/min(1900-2100) to dla niego jakaś czarna dziura w tym miejscu nawet z górki potrafi auto wyhamować.
Należy tu również zwrócić uwagę, że na autostradzie w czasie rozpędzania zwykle rozpędzi się do 120km/h i przestaje przyśpieszać.
Wtedy zwykle ledwo dotykam gazu aby utrzymał te 120km/h i za chwilę 15-30sekund dodaję gazu i powoli prędkość rośnie tak do 150km/h i znowu przestaje przyśpieszać.
Jest to o tyle dziwne, że ostatnio jechałem A4 z Krakowa i po wjechaniu na autostradę jechałem ok 130km/h i dla przetestowania dodawałem gazu(chwilę to trwało - 4osoby) ale osiągnęła ok 175km/h byłem zaskoczony, bo dawno tyle nie pojechała. Ona jedzie zależnie od swojego humoru
Dodatkowo od około tygodnia czasu gaśnie mi po odpaleniu.
Odpalam, po odpaleniu trzyma ok 1100obr/min i po ok 10-15sek. zaczynają spadać obroty "zasiepie" ze dwa razy i gaśnie.
Gdy tylko gaz się załączy obroty ładnie się trzymają ok 800obr/min i to stabilnie. Ten problem występuje tylko na benzynie.
Na koniec chciałbym zapytać jak jeździcie tą wersją Almerki(ci którzy ją mają)?
Czy trzeba ją bardzo kręcić obrotami aby płynnie przyśpieszać?
Przy ilu obrotach zwykle zmieniacie biegi?
W mojej sytuacji gdy chcę wykrzesać dynamikę (do wyprzedzenia albo ucieczki) to nawet do 4tys. lub wyżej ale muszę mieć ok 2,8tys aby rzeczywiście było czuć przyśpieszanie.
Nie miałem wcześniej Japońskiego auta ale jeździłem dość często Hondą Accord 1,8 136KM i ona lubi wysokie obroty ale ciągnie śmiało i płynnie od 2tys. obr/min.
Dodam jeszcze, że raz w czasie jazdy wyskoczył Check. Zgasiłem i odpaliłem auto ponownie i zgasł. Podjechałem po tygodniu pod komputer(nie mogłem wcześniej) to mechanik żadnego błędu nie zobaczył.
Dodatkowo poprosiłem aby posprawdzał parametry przepływomierza i pierwszej sondy lambda, bo to mnie najbardziej interesowało. Powiedział, że też miał taką Almerę i te dane są w porządku.
Teraz do głowy przychodzi mi, że to może być wina potencjometru przepustnicy?
Co do tego mechanika to powiedział, że jest jakaś nieprawidłowa wartość która zależy od koła zmiennej fazy rozrządu, że niezależnie od obrotów się nie zmienia a powinna płynnie się zmieniać z wartości ujemnej w górę a u mnie było chyba -60 stale.
Zapomniałem nazwy tego parametru.\
Pomiary u mechanika były wykonywane z w pełni rozgrzanym silnikiem.
[N16] 1,8B+GAZ 114KM nie ma siły jechać gdy ciepła
Moderator: sergiej
tak jak ulisses napisał też bym zaczął do czujnika położenia wału/wałka, jednocześnie sprawdziłbym czujnik cieczy chłodzącej ale ten który idzie na sterownik silnika a nie na deskę rozdzielczą. 1.8 w n16 powinno być dynamiczne mam 1.5 w n16 i nie musze patrzec na obrotomierz, auto jedzie w praktycznie w całym zakresie obrotowym. Mam też 1.8 w p12 i też daje radę chociaż to wyścigówka to nie jest
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
Zorganizuj sobie kilka gratów na podmianę:
-Maf, praktyka wykazuje, że pomiary często nie odzwierciedlają jego uszkodzenia, często pokazuje zamiast uszkodzenia mafa missfire itd.
-TPS, sam sugerowałeś, że o tym myślisz więc "do it"
-Dodatkowe masy nic nie zepsują i warto je porobić nawet w sprawnym samochodzie
-czujnik temperatury silnika kosztuje max 50zl, tak jak moher mówi, zmieniasz ten jednopinowy do ecu anie 2 pinowy na zegary
-czyjnik polozenia walu i walka zazwyczaj jak się posuje to auto nie pali, ale można kupic (70zl sztuka) i podmienić, one często 200tkm nie zrobią i padają
-dodam, że warto zajrzeć do świec, wymyc przepustnicę.
-zrób restar kompa (odłącz aku na noc, odpal rano, niech pochodzi i w droge, 10km normalnie i 10km dynamicznie+pałowanie, może ma jakiegoś buga)
Jeśli powyższe nie przyniesie efektu to prawdopodobnie trzeba będzie zajrzeć w samochód mechanicznie:
-rozrząd
-regulacje luzów zaworowych
-Maf, praktyka wykazuje, że pomiary często nie odzwierciedlają jego uszkodzenia, często pokazuje zamiast uszkodzenia mafa missfire itd.
-TPS, sam sugerowałeś, że o tym myślisz więc "do it"
-Dodatkowe masy nic nie zepsują i warto je porobić nawet w sprawnym samochodzie
-czujnik temperatury silnika kosztuje max 50zl, tak jak moher mówi, zmieniasz ten jednopinowy do ecu anie 2 pinowy na zegary
-czyjnik polozenia walu i walka zazwyczaj jak się posuje to auto nie pali, ale można kupic (70zl sztuka) i podmienić, one często 200tkm nie zrobią i padają
-dodam, że warto zajrzeć do świec, wymyc przepustnicę.
-zrób restar kompa (odłącz aku na noc, odpal rano, niech pochodzi i w droge, 10km normalnie i 10km dynamicznie+pałowanie, może ma jakiegoś buga)
Jeśli powyższe nie przyniesie efektu to prawdopodobnie trzeba będzie zajrzeć w samochód mechanicznie:
-rozrząd
-regulacje luzów zaworowych
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
A czy w Almerce luz zaworowy nie jest sterowany hydraulicznie?
W czasie odpalania czasami zaklekocze jak diesel ale po sekundzie lub dwóch, cichnie
Byłem dzisiaj w Sziku popatrzeć na akumulatory i zapytałem o czujnik położenia wałka to mi powiedzieli, że tylko na zamówienie i za 130zł.
A wy gdzie się zaopatrujecie w części? W takich cenach?
Gdzieś w sieci wyczytałem, że w silnikach 1,8 lubił się naciągać łańcuszek czego efektem było zamulanie a nawet urwanie się łańcuszka :O
[ Dodano: 2017-10-10, 19:25 ]
Witam ponownie.
Panowie czy ten przepływomierz jest oryginalny do tego modelu Almery?
BOSCH
0 280 218 094
Pytam ponieważ dokładnie taki miałem zamontowany.
Aby mieć pewność, że to nie jest wina przepływomierza, kupiłem nowy identyczny ale po wymianie na nowy nie zauważyłem różnicy w mocy, jedynie nie ma braku siły przy 2tys. obr/min.
Wymieniłem go wraz z filtrem powietrza.
W czasie odpalania czasami zaklekocze jak diesel ale po sekundzie lub dwóch, cichnie
Byłem dzisiaj w Sziku popatrzeć na akumulatory i zapytałem o czujnik położenia wałka to mi powiedzieli, że tylko na zamówienie i za 130zł.
A wy gdzie się zaopatrujecie w części? W takich cenach?
Gdzieś w sieci wyczytałem, że w silnikach 1,8 lubił się naciągać łańcuszek czego efektem było zamulanie a nawet urwanie się łańcuszka :O
[ Dodano: 2017-10-10, 19:25 ]
Witam ponownie.
Panowie czy ten przepływomierz jest oryginalny do tego modelu Almery?
BOSCH
0 280 218 094
Pytam ponieważ dokładnie taki miałem zamontowany.
Aby mieć pewność, że to nie jest wina przepływomierza, kupiłem nowy identyczny ale po wymianie na nowy nie zauważyłem różnicy w mocy, jedynie nie ma braku siły przy 2tys. obr/min.
Wymieniłem go wraz z filtrem powietrza.