FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana oleju z 5w-30 na 5w-40?
Autor Wiadomość
ROBERTJ 
nowy na forum

Model: MURANO Z-50
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: OK.BIAŁA PODL.
Wysłany: 2016-09-29, 10:09   Zmiana oleju z 5w-30 na 5w-40?

Witam.Jak w temacie.Ktoś to przerabiał?
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


smeru 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WPI
Model: P11.144
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 374
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 2016-09-29, 12:38   

Jest tutaj kilka tematów o olejach np.:
http://nissanzone.pl/view...=olej&start=120
Ja osobiście zmieniałem 5W30 na 5W50 w P11. W P11.144 zmieniałem 5W50 na 10W40 i potem na 5W40 i nic się nie działo złego.
_________________
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
 
 
     
ROBERTJ 
nowy na forum

Model: MURANO Z-50
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: OK.BIAŁA PODL.
Wysłany: 2016-09-29, 12:48   

Dzięki za odzew.A jeżeli zmienię z 5w30 na 5w40 to jest szansa,że będzie brał mniej oleju?
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie ma drugiego takiego

Pomógł: 169 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7649
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2016-09-29, 13:04   

ROBERTJ, niewielka, ale jest...... Ile oleju Ci łyka?
_________________
赤い零 czyli 日産プリメーラP11GT z tempomatem -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560


_
 
     
ROBERTJ 
nowy na forum

Model: MURANO Z-50
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: OK.BIAŁA PODL.
Wysłany: 2016-09-29, 13:41   

O wiele za dużo.Jak kupiłem to nie wiem czym był zalany.Smigałem ze 2 tyg.nim wymieniłem olej.Przed wymianą było wszystko ok.Zaczęło się po wymianie.Zalałem 5w30 castrola.Wcinał ostro.Po ok 4tkm wymieniłem na 5w30 valvoline maxlife.Bierze mniej ale jeszcze za dużo.Jak śmigam spokojnie to nie wiele.Ale jak dostanie po garach to na drugi dzień stan na połowie-pomiędzy minimum a końcem bagnetu.I ten olej jest jakiś za czarny.
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie ma drugiego takiego

Pomógł: 169 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7649
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2016-09-29, 15:05   

Zrób płukankę i zalej jakiś dobry olej. Przy okazji sprawdź, czy nie ma gdzieś wycieków.

Określ te wartości - sporo, niewiele.

Olej zrobił się czarny, bo zaczął wymywać syfy z silnika.
_________________
赤い零 czyli 日産プリメーラP11GT z tempomatem -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560


_
 
     
ROBERTJ 
nowy na forum

Model: MURANO Z-50
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: OK.BIAŁA PODL.
Wysłany: 2016-09-29, 17:38   

Mam wyciek pod pokrywa zaworów.Więcej nic nie widac.Boję się,że po płukance zaczną się wycieki.a kolego dobry olej,to....?A 5w30 czy 5w40?
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie ma drugiego takiego

Pomógł: 169 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7649
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2016-09-30, 02:01   

ROBERTJ, przeczytaj - http://nissanzone.pl/view...t=13837&start=0

Dobry olej - hmmm z tańszych czy z droższych?
_________________
赤い零 czyli 日産プリメーラP11GT z tempomatem -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560


_
 
     
ROBERTJ 
nowy na forum

Model: MURANO Z-50
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: OK.BIAŁA PODL.
Wysłany: 2016-09-30, 19:08   

Może ENEOS 5w30 ?
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie ma drugiego takiego

Pomógł: 169 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7649
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2016-09-30, 19:23   

Dobre oleje :]
_________________
赤い零 czyli 日産プリメーラP11GT z tempomatem -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560


_
 
     
ROBERTJ 
nowy na forum

Model: MURANO Z-50
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: OK.BIAŁA PODL.
Wysłany: 2016-09-30, 20:29   

Czyli płukanka +Eneos.Ale wg.Ciebie zaryzykowac może 5w40?

P.S.Zrobione.Przed wymianą płukanka.Zalane NESTE 5W40+CERATEC. Minęło 4 dni i na razie nic nie dolewałem.Ale jeszcze czekam.Zobaczymy za 2 tygodnie.Mam wrażenie,że auto jest cichsze.Pozdrawiam.
 
     
farciaz86 
nowy na forum

Model: Murano z50
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 21
Skąd: Międzyrzec Podlaski
Wysłany: 2017-03-21, 15:16   

polecam Shell 10w60 do silników wyczynowych. I w żadnym wypadku castrol'a
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie ma drugiego takiego

Pomógł: 169 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7649
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2017-03-21, 21:49   

10W60 to przegięcie, w normalnych warunkach, to ten olej nawet nie złapie temperatury roboczej. Do normalnego użytkowania 5W30 lub 5W40 i wymiana co maks 7,5kkm.
_________________
赤い零 czyli 日産プリメーラP11GT z tempomatem -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560


_
 
     
farciaz86 
nowy na forum

Model: Murano z50
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 21
Skąd: Międzyrzec Podlaski
Wysłany: 2017-03-22, 10:35   

Przegięcie ?? ? nie sądze.A po co sie tak bawić co 7,5kkm ?? ?
nie lepiej taki olej i wymiana normalnie co 10kkm a filtr oleju ze względu na swoje "gabaryty" co 5kkm??
według mnie lepsze rozwiązanie... ale co kto woli :)
 
     
arczar 
doświadczony forumowicz

Model: Primera P11
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 222
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-22, 11:21   

Problemem oleju po 7,5kkm nie jest jego "brud" (a wyłaćznie temu ma zapobiegać filtr) tylko powolna utrata parametrów. Wymiana filtra nie spowoduje, że olej odzyska parametrów.
Ale akurat zgodzę się, że przy dobrym oleju można spokojnie robić DO 10kkm (ale nie więcej - raczej z tendencją "w dół")
_________________
Hobbysta Japanista
 
     
marba1977 
nowy na forum

Model: Murano Z50

Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-12, 14:23   

Witam po zakupie 12-letniego Nissana okazało się że poprzedni właściciel nie dolewał oleju i praktycznie silnik jeździł na oparach- suchy bagnet. Po uzupełnieniu 2,5 litra bagnet coś tam pokazuje w połowie wskaźnika. Jest ok, chociaż lekkie przecieki są, bo pod akumulatorem znalazłem trochę oleju. I tu moje pytanie: słyszałem o takim patencie na uszczelnienie silnika w postaci zalania go minerałem dwukrotnie, a potem dopiero syntetykiem. Czy warto coś takiego zrobić? Pozdrawiam
 
     
nanab 
nowy na forum

Model: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-08-13, 01:19   

Jak chcesz go na chwilę uszczelnić, np. do sprzedaży żeby tydzień czy dwa podziałał a potem się zatarł to wlej motodoktora.
Jak chcesz zrobić normalnie to wymień zużyte części i nie baw się w jakieś januszowe patenty.
 
     
marba1977 
nowy na forum

Model: Murano Z50

Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-13, 11:49   

nanab Dzięki za rozwianie wątpliwości
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4078
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-08-14, 12:46   

O siet, ale tematy poruszacie :)

Rozszczelnionego silnika nie uszczelnisz zdrowym olejem, ani gęstym ani srakim ani jako takim. Miejsce przecieku trzeba zreperować (zmienić uszczelką lub uszczelniacz).

Jeśli po płukance silnik zaczoł kapać to znaczy, że tam gdzie kapie, było już wyeksploatowane uszczelnienie, postąpić wg w/w trybu działania->wymienić.

Olej jaki powinno się wlewać do silnika powinien być jak najdłużej bdb jakości, nikt nie wciśnie mi smrodu, że semi czy mineral zabezpiecza tak samo, albo i lepiej silnik. Po prostu jest to nie możliwe. TYLKO syntetyk. I nie ma tu żadnych zryczałtowanych norm co do przebiegu (ktoś kiedyś próbował mi wciskać, że po 100tkm powinien zostać zalany semi a po 150tkm minerał). GÓWNO prawda. Nawet jak silnik żre olej, to niech żre, ale syntetyka.

To że żre to kwestia uszczelnienia cylindra (uszczelniacze zaworowe lub piecienie). Eksploatacja silnika lub jego fabryczna kontrukcja (luźne spasowanie) również przyczyniają się do skłonności nałogowych.

Róznica między danymi olejami w ilości jego spalania to bujda, albo inaczej traktowałeś auto, albo inna pora roku, albo miałeś dobry dzień, jeśli zauważyłeś spadek spalanego oleju.

Olej renomowanej marki za xxx złotych nie naprawi ci silnika, jeśli kopci na niebiesko, to naprawić to powinien mechanik-nie olej.

Olej innej marki niż reklamowana nie jest wcale gorszy i tak samo, jeśli silnik jest sprawny, to nie uszkodzi silnika.

I kończąc, używam jednych z tańszych oleii, a moje samochody nie owijają panewek, nie stukają i nie popijają oleju. Sekret ? :) Częsta zmiana oleju (7-10tkm) i płukanka co drugą zmianę. Oleje jakich używam obecnie to GM 5w30 i Specol gold 5w40 :)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
nanab 
nowy na forum

Model: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-08-14, 19:30   

Ad@mus napisał/a:

Róznica między danymi olejami w ilości jego spalania to bujda,

To jest realne, zwłaszcza jak z normalnego oleju zmienisz na marketowy mobil, gm, castrol czy inny syf gdzie połowa oleju to rozpuszczalnik który dosłownie wyparowuje.
Warto dodać, że mineralny potrafi wytworzyć tyle nagaru, że zalepia pierścienie które przestają pracować i uszczelniać. przez co silnik zaczyna palić olej. O klepiących szklankach nie wspominam.
 
     
ROBERTJ 
nowy na forum

Model: MURANO Z-50
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: OK.BIAŁA PODL.
Wysłany: 2017-08-17, 15:04   

Ja po przesiadce z 5w30 na 5w40 i dolaniu ceramizera przez miesiąc nie dolałem ani kropelki.Teraz znów troszkę łyka-ale znacznie mniej niż 5w30.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 17