[N15] Silnik i brak mocy

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Diseant
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2014-01-13, 20:59
Lokalizacja: Bestwina
Kontakt:

[N15] Silnik i brak mocy

Post autor: Diseant » 2014-07-12, 17:09

Witam.

Ostatnimi czasy byłem zmuszony wymienić silnik (bynajmniej tak zdiagnozował „mechanik”), ze względu na to, iż stary silnik lubiał sam zgasnąć, skakały mu obroty jak i przy zimnym silniku strasznie pluł czarnym syfem z rurki :)

Silnik został wymieniony na taki sam, czyli 1.4 GX (16V). Silnik co prawda nie pluje, aczkolwiek posiadał początkowo trochu mniej mocy niż poprzedni. Z czasem problem mocy narastał, co spowodowało, iż od dwóch dni jej praktycznie nie ma (nie da rady wyjechać pod górkę z nachyleniem 35° - już nawet Corsa 1.2 lepiej pod tą górkę wyjeżdzała). Rozpędza się jakby ciągnął za sobą 5 tonową przyczepę. Zauważyłem także, iż ostatnio działa o wiele inaczej - znaczy brzmi inaczej niż poprzednio. Dźwięk początkowo był bardzo podobny do poprzedniego silnika, z wyjątkiem takiego niezbyt płynnego działania (jakby na 3 garach). Teraz dźwięk jest przyjemniejszy i cichszy ale za to nie ma mocy. Przypuszczam, iż może być problem z wtryskami. Nie mam jak na razie sprawdzić jak działa na LPG bo instalacja LPG po prostu nie działa :)

Silnik był swapowany 2 miesiące temu. Miał przejechane coś ponad 180 tysięcy. W oleju nie ma paliwa, jak to miało miejsce w poprzednim silniku. Zalany półsyntetykiem (silnik stał prawie dwa lata), aczkolwiek po zdiagnozowaniu i naprawieniu przyczyny zaleję go normalnym mineralnym. Komputer wysypuje komunikat: 55, czyli brak błędów (kontrolka CHECK - 5 długich, 5 krótkich przy zwarciu dwóch pinów na kostce).

Dodam, iż na zimnym motorze wydobywa się specyficzny zapach niespalonego paliwa.

PS. Coraz więcej problemów z tą Almerką... Wszystkie naprawy przewyższyły właściwie kwotę samego zakupu :)

Jeżeli wiecie co może być przyczyną to proszę o kontakt.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-07-13, 07:12

do sprawdzenia lista jest długa zaczął bym od sprawdzenia kompresij i rozrządowi bym się przyjżał

[ Dodano: 2014-07-13, 08:16 ]
zapłon przyśpieszony masz może jak nie to przekręć trochę

[ Dodano: 2014-07-13, 08:28 ]
aha jak na czarno kopci to z mieszanka nie halo jest coś po swapie wymieniałeś kopułke palec świece kable zròb fotke świec
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2014-07-13, 08:23

Dodam, iż na zimnym motorze wydobywa się specyficzny zapach niespalonego paliwa.
Sprawdź przewody, świece, kopułkę, palec, listwę wtryskowa, wtryski, i filtr paliwa.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-07-13, 09:05

Coś nie tak z zapłonem, spróbuj przyspieszyć

Łukasz Wwa
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2014-07-06, 14:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Łukasz Wwa » 2014-07-13, 18:44

Ja miałem podobny problem przelewał mi na zimnym silniku i traciłem moc pomiędzy 2-3 obr. Okazało się że padł emulator lambda i podawał zły odczyt do ecu , a komp. w tryb awaryjny wszedł i palił mi na pb jakieś 12/100

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2014-07-13, 22:27

mineralny olej nie jest normalny dla tego silnika...zostaw półsyntetyk :!:
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Diseant
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2014-01-13, 20:59
Lokalizacja: Bestwina
Kontakt:

Post autor: Diseant » 2014-07-14, 05:14

killer2000 pisze:[ Dodano: 2014-07-13, 08:28 ]
aha jak na czarno kopci to z mieszanka nie halo jest coś po swapie wymieniałeś kopułke palec świece kable zròb fotke świec
Świece są właściwie nowe bo zakupione miesiąc przed swapem. Były zamontowane w starym silniku. Co prawda są zakopcone i „mechanik” powiedział, iż lepsze są świece stare, które nie dosyć, że są całkowicie czarne to na nich miałem problem ze starym silnikiem.
Mariusz.b86 pisze:
Dodam, iż na zimnym motorze wydobywa się specyficzny zapach niespalonego paliwa.
Sprawdź przewody, świece, kopułkę, palec, listwę wtryskowa, wtryski, i filtr paliwa.
To dzisiaj będę sprawdzać, także dzięki :) Najpewniej wyciągnę stary wtrysk z poprzedniego motoru, bo tam działał idealnie. Możliwe jest także, że wtryski zeżarły jakiś syf (przez chwilę jechałem na rezerwie...).
Łukasz Wwa pisze:Ja miałem podobny problem przelewał mi na zimnym silniku i traciłem moc pomiędzy 2-3 obr. Okazało się że padł emulator lambda i podawał zły odczyt do ecu , a komp. w tryb awaryjny wszedł i palił mi na pb jakieś 12/100
Motor żre jak szalony, ale mocy nie ma nawet na wysokich obrotach (chyba wysokich bo standardowo - nie działa mi obrotomierz :) ), ale dzięki za info :)
słoma79 pisze:mineralny olej nie jest normalny dla tego silnika...zostaw półsyntetyk :!:
Jeżeli masz rację to nie zmieniam :) Wiem, że na mineralnym tamten silnik padł, więc chyba zostawię ten półsyntetyk :)
bombel pisze:Coś nie tak z zapłonem, spróbuj przyspieszyć
To też dzisiaj sprawdzę, więc dzięki :)

PS.

Odkryłem nową przypadłość, czyli pożeranie oleju - odpaliłem, trochu kopci na biało i po chwili przestaje :)

Pozdr.

[ Dodano: 2014-07-15, 07:24 ]
Update.

Wczoraj kolega sprawdzał co może być nie tak. Otóż po uruchomieniu iskra idzie na wszystkie 4 świece, aczkolwiek gary: 1 i 4 nie „odpalają” się. Na to wygląda, że właśnie padły wtryski aczkolwiek jest jeszcze propozycja z pompą, co raczej objawiałoby się inaczej. Jeżeli macie jakieś sugestie - proszę o szybciutkie odpowiedzi i z góry Wam serdecznie dziękuję :)

Pozdr.

[ Dodano: 2014-07-15, 10:29 ]
Dodam jeszcze, że kable i świece są na pewno gites - silnik odpala właściwie od razu jak przekręce kluczyk - nie ma mielenia rozrusznika tylko od razu cyk :)

[ Dodano: 2014-07-19, 10:44 ]
REFRESH

Dzisiaj zmieniona została kopułka oraz palec - bez rezultatów pozytywnych.

urtok
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-19, 11:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: urtok » 2016-06-30, 13:18

moja almera N15, 75KM, sedan
objawy: nie odpala za pierwszym razem, tylko za deugim lub trzem kilku sekundowym kręceniem rozrusznikiem
immobilajzer usunięty
kable zapłonowe nowe od stycznia
nowa kopułka aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa i palec rozdzielacza
czuć benzyne w oleju
po odpaleniu cięzko wchodzi na obroty, dusi się i z wydechu odgłos jak z traktora i czuć benzyna z wydechu
świece po 2 tygodniach osmolone czarne
czujnik temperatury dziś wymieniony
pompa paliwa wymieniona tydzień temu
po zgaszeniu silnika czuć niedopaloną benzynę w aucie

podejrzewam, ze auto rok jeźdźiło z włączonym chek enginem migającym - brak było żarówki w tym miejscu w zegarach

kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały - to mnie zastanawia

macie jakiś pomysł ?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-07-02, 09:09

Sprawdz wtryski, czy oringi nie sa uszkodzone, ew. czy sie nie zaciely i nie leją.
Wszystkie swiece tak samo czarne?

Grzegorz1981
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2017-07-10, 20:37
Lokalizacja: Kraina Deszczowców

Post autor: Grzegorz1981 » 2017-07-10, 21:06

Podpinam się do tematu.
W linku filmik na końcu którego słychać jak przy około 4 tys. obrotów dochodzi dziwny dźwięk i całkowity brak mocy.
Wymieniłem również wężyk którego zdjęcia również są pod podanym linkiem.
Wyczyściłem przepływomierz, ale naprawdę nie mam pojęcia jak ten temat ugryźć.
Proszę o poradę.
https://www.dropbox.com/sh/3zweoltxktsg ... _PQua?dl=0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”