[100NX] Fotorelacja z przebiegu regeneracji zacisków tył :)

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
dextus
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2012-02-28, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

[100NX] Fotorelacja z przebiegu regeneracji zacisków tył :)

Post autor: dextus » 2012-02-29, 09:22

Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Od dłuższego czasu miałem problem z tylnymi zaciskami, słabo hamowały a ręczny w ogóle nie działał. Mając chwile wolnego czasu postanowiłem to naprawić. Przedstawiam więc opis i zdjęcia które może komuś pomogą.

Tak więc zdejmując już koło ukaże nam się taki widok:

Obrazek

Ściągamy linkę od hamulca ręcznego i odkręcamy przewód hamulcowy, następnie odkręcamy dwie śruby zaznaczone w kółka są to tzw. prowadnice zacisku, będzie nam potrzebny do tego klucz 12. Gdy już się z tym uporamy ściągamy zacisk i przystępujemy do dalszego rozkręcania

Obrazek

Wykręcamy tłoczek nr1 na zdjęciu, ja do tego celu przerobiłem klucz do dokręcania tarcz szlifierki kątowej wykręca się go z dużym oporem przynajmniej tak było w moim przypadku. Gdy już wykręcimy tłoczek należy ostrożnie wyjąc zabezpieczenie które znajduje się dookoła gumy w której siedział tłoczek. Następnie odkręcamy nakrętkę z osi ręcznego nr 2 na rysunku. Potrzebny nam będzie do tego klucz 17 i ściągamy cięgno i uszczelniacz: podważamy go dookoła delikatnie cienkim śrubokrętem . Między cięgnem a zaciskiem znajduje się jeszcze sprężyna którą zdjąłem wcześniej i nie widać tego na zdjęciu. Po tej operacji ukaże się nam taki widok:

Obrazek

Wyciągamy zabezpieczenie w środku zacisku, będą nam do tego potrzebne długie szczypce. Po jego wyjęciu wyciągamy takie elementy

Obrazek

Zostanie nam do rozebrania jeszcze sam mechanizm hamulca ręcznego. Może być on zapieczony tak jak było w moim przypadku. Należy użyć do tego celu jakiegoś środka ja użyłem WD-40. Powoli należy rozruszać tą oś po której chodzi tłoczek, należy pamiętać aby nie chwytać za gwint kombinerkami ani innymi narzędziami ponieważ można go uszkodzić. Ja zrobiłem to w ten sposób że wkręciłem tłoczek i delikatnie pobijałem młotkiem aż w końcu udało mi się go wyjąć.
Zapomniałem wcześniej dodać że należy także delikatnie podważyć i wyjąć ten uszczelniacz:

Obrazek

Niestety przy dalszej rozbiórce padła mi bateria w aparacie ale postaram się to opisać :P Po wyciągnięciu osi po której chodzi tłoczek ze środka powinien wypaść taki mały popychacz. Następnie wyciągamy oś ręcznego. U mnie przyczyną tego, że ręczny nie działa był luz właśnie na tej osi. Jak się później okazało oś ta chodziła w łożysku igiełkowym, niestety w moim przypadku z łożyska zostały tylko opiłki nigdzie takiego łożyska nie mogłem znaleźć więc udałem się do tokarza który dotoczył mi tulejki i delikatnie przetoczył ośkę ręcznego żeby wszystko ładnie pracowało. Zdjęcie jak wygląda zacisk z wstawioną tulejką przedstawiam poniżej:

Obrazek
Obrazek

Oraz przetoczona oś ręcznego:

Obrazek

Całość składamy w odwrotnej kolejności pamiętając żeby dobrze wszystko nasmarować. Co do zestawu naprawczego wszystkich gumek ja użyłem z firmy autofren:
Obrazek

Po złożeniu i zamontowaniu cieszymy się hamulcami i ręcznym jak w aucie z salonu :D
W zestawie są też gumy uszczelniające prowadnice zacisku, pamiętajmy aby je także wymienić i dobrze nasmarować :)
W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości proszę pisać :)
Ostatnio zmieniony 2013-12-08, 17:40 przez dextus, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotrek

Awatar użytkownika
Marcinek
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2010-11-05, 16:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Marcinek » 2012-02-29, 19:31

Ładnie i rzeczowo :) Opis bardzo na plus. Napewno się przyda :!: GRATKI :-)
Mało się zarabia żyje się jak hrabia 8)
100NX SR20DE + Garrett t25 -->180KM,273NM

kódłaty
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2017-06-05, 21:43
Lokalizacja: Nowy Dwór

Post autor: kódłaty » 2017-06-05, 21:48

Witam,
czy mógłbym prosić o odświeżenie tematy.
W tym tygodniu biorę się za regenerację zacisków i przydałaby moi się pomoc.

Dzięki i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”