Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] P11 GT Remont Silnika.

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

[P11/WP11] P11 GT Remont Silnika.

Post autor: Puchacz » 2017-05-28, 17:07

Witam,
zdecydowałem ze zrobię mojemu chrupkowi remont.
założyłem temat, aby posłuchać was koledzy na co szczególnie zwrócić uwagę, potzebowalbym także rad i źródeł skąd najlepiej wziąć części? co można ewentualnie zrobić przy okazji by trochę podnieść moc lub moment:)


pozdrawiam
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2017-05-28, 21:04

Pierścienie od Ryby, uszczelka pod głowę - Elring lub Reinz, uszczelki kolektorów - imo - najlepiej OEM.
Pastylki, panewki wałków, etc, do ponumerowanych woreczków, i na kartce rozpiska - co, gdzie i skąd brane.

Te śrubki/nakrętki, które się da to wkręcasz z powrotem na swoje miejsca zdjęciu danej części. W ten sposób nie pogubisz i nie pomieszasz sobie. A tych, których się nie da to do pudełeczek, tylko opisać sobie skąd i po co, i dokumentację foto rób sobie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2017-05-28, 22:55

janusz, a powiedz mi co z twoim motorem ? jak tak zużycie oleju spadło ? co z panewkami jeśli bd d kitu, co z planowaniem głowicy itd jest sens się w to bawić ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2017-05-29, 11:37

Puchacz,Do tego co podał Janusz planowanie głowicy, od razu mod rozrządu jeśli nie było i wymiana uszczelniaczy zaworowych Elring lub Reinz. Z mojego doświadczenia wynika że lepiej od razu wymienić pompę wody bo będzie do niej dobry dostęp.

[ Dodano: 2017-05-29, 13:01 ]
O ile panewki wałków są opisane (podział ssące i wydechowe) to i tak trzeba je sobie ponumerować by ich nie zamienić miejscami żeby się na nowo nie wycierały.

[ Dodano: 2017-05-29, 13:03 ]
A i jeśli nie wymieniasz rozrządu to warto wymienić chociaż prowadnicę łańcucha tą od strony napinacza bo ta druga się praktycznie nie zużywa.
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2017-05-29, 15:33

Piotrek_10243, planowanie bd mod jest. Co jeśli chodzi o paneli jeśli oskarża się do wymiany? Jakaś konkretna firma ? To samo z pompa wody, jakaś konkretna marka ? Te prowadnice to można jeszcze nowe kupić?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2017-05-29, 18:11

Puchacz, ogarnij sobie jeszcze hla z polifta najlepiej i je wyczyść/wypłukaj w wd40 i nafcie. koniecznie wrzuć nowy oring na napinacz rozrządu - 28x2 albo 28x2.5. jak będziesz ciął czapkę to max 1.5mm. pierścienie weź od Ryby, jak napisał janusz, ale koniecznie te droższe. panewki każde, byle nie glyco. nie będę oczywiście wspominał o wyczyszczeniu pompy oleju, misek, smoka itp. wszystko najlepiej składaj na reinzosil. możesz asekuracyjnie wymienić łańcuch, ale trzeba sprawdzić z serwisówką czy nie jest wyciągnięty.

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2017-05-29, 22:25

lgruca, więc rozumiem że nowych HLA nie kupię?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2017-05-30, 09:01

Puchacz, ze względu na cenę nowych może być problem (ostatnio ktoś sprzedawał nowe hla 100zł/szt tu na forum)
Co do HLA z polifta to powiem tak mam na miejscu polifta i p11gt i jakoś nie zauważyłem między nimi różnic (chyba że ja już mam u siebie z polifta a o tym nie wiem) może ktoś przybliżyć temat?
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2017-05-30, 12:08

P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2017-05-30, 19:26

Puchacz, Piotrek_10243, podobnoż poliftowe są sztywniejsze, przynajmniej tak twierdził kiedyś Adamus.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”