Poprawienie pracy układu zapłonowego SR20DE

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-03-03, 22:23

Ad@mus pisze:how to to już ci mowie ze oem komp tego nie ogarnie, zobacz na diagramy qg i sr, każdym garem steruje ecu wiec nawet swinia nie ogarnie tylko postawić musisz na SA
Wg opisu z g20.net, który wkleiłem, da się to zrobić bez zewnętrznego kompa czy świnki, ale na aparacie, CASie z P12 VE 20V. Pytanie, czy da się to zrobić bez dodatkowego kompa i na innym aparacie (np przerabiając te z RWD), niż ten z 20V?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1108
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2015-03-07, 20:14

Zeby przyspieszyc zaplon to trzeba krecic aparatem zgodnie z ruchem wskazowek zegara, czy w przeciwna strone (gorne mocowanie aparatu ma isc w strone kabiny, czy w strone chlodnicy)?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7784
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-07, 20:22

Kwietas, jak widzisz wyprowadzenia kopułki to kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara - górne mocowanie przesuwa się w stronę kabiny :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-03-07, 21:38

tak opisowo to wygląda tak ze jak przyspieszasz to zmniejszasz swiatlo fasolki od strony chłodnicy :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1108
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2015-03-07, 22:19

Dzieki Pany :-)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-03-07, 23:07

daj na 3/4 fasoli i jeszcze na ciut w przod :D
ciekawy jestem twoich odczuc :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-03-07, 23:32

stroboskop !!
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-03-08, 10:10

nie koniecznie, moje SR na +17 chodzilo gorzej jak na ustawionym na czuja, czyli mam jakies 22st na +, stuku ni ma i jedzie raz lepiej
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Andrzejek_21
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2011-01-18, 20:48
Lokalizacja: Warszawa - SM

Post autor: Andrzejek_21 » 2015-03-17, 17:59

Witam Serdecznie,

Jak jesteśmy w temacie...
Jakie świece zapłonowe do silnika SR20 DE/DET (FWD) np. N14-N15 Gti / Avenir.

Katalogi DENSO i NGK

Denso:

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... er7car.csv

NGK:

http://www.ngksparkplugs.com/part_finder/index.asp

albo

http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/ ... _BENZINER/

JDM (JP)

http://ngk-sparkplugs.com/


Jest jeszcze taka stronka (bardziej informacyjnie).
http://japansparkplugs.com/boutique/en/


Pod TURBO SR20DET/DE + T lepsze chyba BKR7 a do N/A SR20DE/VE BKR6.

A jakie Wasze opinie ?

Są jeszcze róźnice np.

BKR6EIX
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6eix-p-1927.html

BKR6EIX-P
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6eixp-p-1932.html

BKR6EVX
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6evx-p-1964.html


NGK VX Platinum Resistor Plugs : BKR6EVX
NGK VX Platinum Plugs :
Iridium IX : BKR6EIX
Iridium MAX : BKR6EIX-P
Premium RX : BKR6ERX-P

A wy na jakich jeździcie w TURBO?
Andrzejek_21
JędruŚ.-.SM

tombou
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-10-03, 10:30
Lokalizacja: bb

Post autor: tombou » 2017-05-15, 14:40

ponoc najlepsze efekty daje indeksowanie z nacinaniem swiec.Wie ktos w jaki sposób powinny byc te swiece nacięte? Dodatkowo,czesc energii swiecy jest marnowana przez swiecę poniewaz posiada wbudowany rezystor,zazwyczaj ok 4k omów.Czy probowal ktos stosowania swiec bez rezystora (czyli bez litery R w oznaczeniu swiecy,np NGK),nie mówiąc okablach zapłonowych,które seryjne takze mają opornosc i zabierają czesc energii iskry.Czy probował ktos poprawiac zapłon poprzez stosowanie kabli zapłonowych bezoporowych?

Awatar użytkownika
cloud_9
wiem o czym pisze
Posty: 87
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2017-05-15, 22:24

Co do nacinania to szukaj w googlach z dodatkiem "indexing" i "side gap", najlepiej postów vadima z sr20forum, bo robił pomiary spalania. Ja u siebie próbowałem i nie czuć nic a nic różnicy, lepiej częsciej świece zmieniać:) NGK Racing już są "nacięte"
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/

nacinanie, idea taka żeby mieć odpowiednią przerwę do elektrody, a pod kątem bo niby iskra jest mocniejsza. Kierujesz iskrą w stronę wlotu z kolektora dolotowego żeby optymalnie zapalało mieszankę i tyle.
http://forum.sr20.bg/viewtopic.php?f=12&t=1135
http://modifikasimotor10.blogspot.com/2 ... -sr20.html

a co do R to chyba lepiej z R:
https://www.ngksparkplugs.com/about-ngk ... spark-plug

kable z jednakową opornością to chyba sie nazywają MAG, mam takie, bo były z silnikiem, fajne, czerwone, japońskie:) subiektywnie pracuje równiej niż na nowych NGK, ale pomierzyć tej różnicy to sie nie da.

daj znać jak Ci pójdą testy:) i skąd weźmiesz odpowiednie podkładki do indexowania

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 702
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-05-16, 07:36

tombou, co do nacinania świec to NGK robi serie "V-line" ine są juz naciete więc mozna kupic gotowe,

Z indeksowaniem to temat prosty, wkładasz sobie swiece w nasadkę, rysujesz np markerem linie i kręcisz do skutku, :) ale osobiście nie zauważyłem jakichkolwiek przyrostów w sr20. Lepiej zaplon przyspieszyć. ;-) a caly układ poprostu trzymac 100% sprawny.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-05-17, 16:10

Zapodajcie numer świecy NGK Racing z sidegappem co do SRki podchodzi. Bo szukom szukom i nic nie ma.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2017-05-17, 20:55

V-line 28?
Hobbysta Japanista

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-05-18, 07:55

To nie jest racing z side gapem. Ciekawy jestem który niby model racinga podejdzie do sr20. Skoro wyżej mówili o tym że seria jest nacinana to poproszę zdjęcie v-line z side gappem.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 702
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-05-19, 19:42

A po co nacieta elektroda przy siide gapie?

Awatar użytkownika
cloud_9
wiem o czym pisze
Posty: 87
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2017-05-19, 19:59

Raczej Ad@musowi chodzi o to, że w odpowiedzi napisano V-line 28 na pytanie o side gap.

ale w sumie jak patrzę, to NGK racing w ogóle chyba zaczynają sie od ciepłoty 8, a Denso chyba 24 co jest odpowiednikiem jak dobrze licze, chyba że coś źle widze:) dalej juz nie szukałem, ale pewnie dobrałby z dobrą długością czy gwintem

może ktoś znajdzie

tombou
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-10-03, 10:30
Lokalizacja: bb

Post autor: tombou » 2017-08-20, 00:17

garygary pisze:tombou, co do nacinania świec to NGK robi serie "V-line" ine są juz naciete więc mozna kupic gotowe,

Z indeksowaniem to temat prosty, wkładasz sobie swiece w nasadkę, rysujesz np markerem linie i kręcisz do skutku, :) ale osobiście nie zauważyłem jakichkolwiek przyrostów w sr20. Lepiej zaplon przyspieszyć. ;-) a caly układ poprostu trzymac 100% sprawny.
to nie to samo.Chodzi o naciecie normalnej swiecy zeby iskra szła pod skosem i dodatkowo zindeksowana kierunkowo w strone kolektora doltowego.To chyba max co mozna wycisnąć z normalnego seryjnego zaplonu.Dalej to juz próby z zapłonem plazmowym,czyli zamontowanie bezoporowej swiecy i kabli WN, dodatkowych kondensatorków, tylko wpierw trzebaby dostac takie kable,swiece,i podkładki pod swiece.
Az ciekawosci - o ile zapłon przyzspieszyc? ja mam sr20De na wielopunkcie 115KM.
na marginesie Jestem ciekaw jakie efektu indexu z nacieciem beda w moim 126p,bo moduł z mocną iskrą juz zamontowałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”