Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Z50] Chyba czeka mnie wymiana uszczelki głowicy.

Moderator: azorek

o.marcin
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2015-06-02, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

[Z50] Chyba czeka mnie wymiana uszczelki głowicy.

Post autor: o.marcin » 2017-04-19, 21:48

Witam,
mam Murano Z50 z 2006 roku, wersja USA, AWD 3.5 + LPG.

Ostatnio z Murano mam pewne problemy. Przy długich trasach (np. ponad 2h jazdy) w aucie przestaje działać ogrzewanie, słychać bulgotanie płynu podczas dodawania gazu.

Po pewnym czasie pojawił się problem z działaniem skrzyni biegów, która znowu przy dłużej trasie szarpie przy niskich prędkościach (np. podczas zatrzymywania się na światłach), a potem auto nie chce ruszyć, nie ma mocy. Po rozpędzeniu się do 20-30 km/h już jest ok.

Płynu chłodniczego nie ubywa, silnik trzyma temperaturę, nie przegrzewa się. Byłem u "speca" od CVT, potestował ale nic nie znalazł. Nie dziwię mu się, ponieważ po tych incydentach przez kilka tygodni miałem tylko krótkie trasy i nic się nie działo - skrzynia biegów działała jak trzeba, a auto grzało, bulgotania nie było. Do teraz jest ok, jednak nie ryzykuje i w długie trasy pożyczam inne auto.

Wykonałem test na szczelność uszczelki pod głowicą (takim testerem z płynem, który zmienia kolor jeżeli uszczelka jest nieszczelna). No i wykazało właśnie nieszczelność uszczelki. Co by się zgadzało biorąc pod uwagę objawy braku ogrzewania oraz bulgotania płynu przy długich trasach.

Chcę dać Murano do naprawy i wymienić uszczelkę. Co jeszcze przy okazji powinienem wykonać? Wymienić pompę wody, rolki, napinacze? Dać kompletnie cały nowy rozrząd? Robić planowanie głowicy?

Czy aby dokonać takich napraw w Murano należny wyjąć silnik? Czy wyjęcie silnika będzie wiązało się z koniecznością wymiany oleju w skrzyni biegów?

Jakich kosztów mogę spodziewać się przy takim zabiegu? I jak jest z dostępnością części?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-04-19, 21:59

Patrząc po zdjęciach, to zależy która uszczelka jest walnięta. Jeśli ta od przodu to pewnie obejdzie się bez wyjmowania silnika. Potrzebę planowania głowicy powinien określić ktoś kto się na tym zna i obejrzy ją po zdjęciu. Oleju w skrzyni nie trzeba wymieniać przy wyjmowaniu silnika, jednakże, olej w automacie powinno się wymieniać regularnie, a pierwsze co się robi przy problemach ze skrzynią to właśnie jego wymiana.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2017-04-22, 08:54

No właśnie i teraz jeśli Cu pokazało ze uszczelka jest nieszczelna to teraz pytanie która bonzo raczej nie jest łatwe do określenia. Co do planowania głowicy to nie wiem jak można złożyć silnik bez jej planowania. Zawsze minimalnie należy liznąć bez względu na wszystko. Jeśli rozrząd masz oryginalny i nie hałasuje to go nie ruszaj bo zapewne to co byś włożył to byłby zamiennik a nic innego niż oryginał nie wkladaj a kosztuje chyba z 2500zl. Jeśli będziesz zmieniał olej w skrzyni to tylko oryginał
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2017-04-25, 10:39

Jestem na bieżąco ponieważ u mnie wykazało nieszczelność na zaworach wydechowych w jednym cylindrze i w innym cylindrze na ssących. Ogólnie można iść drogą auto do sprzedania lub auto chcę zostawić.
Koszta u mnie całości to coś około 11 tyś, w tym rozrząd 2200, Nowe śruby korbowodowe 350 pln,
Ogólnie najdroższa jest robocizna ponieważ ten silnik to prawdziwy zestaw lego technics do składania :)
A skoro najdroższa jest robocizna to zmieniłem panewki, pierścienie, całą masę Zimmerów, uszczelek, uszczelniaczy itp. Niektóre rzeczy dostępne tylko w ASO.
Głowice poddane obróbce czyli planowania, gniazda zaworowe, ustawienie zaworów, sprawdzenie szczelności głowic, potem sprawdzenie też bloku silnika itp.

Ogólnie do sprawy podszedłem mocno kompleksowo pewnie można było ominąć trochę z drugiej strony co za różnica 8 tyś czy 11 tyś :) pewnie mogłem też tańszego mechanika poszukać. Ja jednak mam zaufanie do mojego mechanika i tyle.

Silnik poza autem, pomyśleć, że napędza to maleństwo też nissana Z350
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i proces docierania w jeden weekend
https://www.youtube.com/watch?v=66RQv0ycolI te pierwsze 200 km w sumie zrobilismy 270 km bez celu

A tu dalsza relacja z trasy
https://www.youtube.com/watch?v=jB_MoiB5L1U

zawróciliśmy
https://www.youtube.com/watch?v=nRGq3tmbbAg


https://www.youtube.com/watch?v=5sDUkBpNDKU

Kilka filmików :)
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2017-04-26, 21:35

A w jakiej cenie popychacze?

wkar

o.marcin
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2015-06-02, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: o.marcin » 2017-04-27, 16:02

Dzięki KKrzysztof
Nie ukrywam, że włożenie w auto takiej ilości pieniędzy jest mocno poza moim zasięgiem. 11 tyś to 40% wartości samochodu. Znajomy mechanik powiedział mi, że wymiana uszczelek + jakieś drobne inne rzeczy to koszt około 3000 zł to pomyślałem, że to za drogo. no a 11000 zł w ogóle nie mieści mi się w głowie :)

Może czas pomyśleć o sprzedaży, sam już nie wiem.

Pozdrawiam

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2017-04-29, 15:17

wkar pisze:A w jakiej cenie popychacze?
obróbka głowic coś około 1800 pln wyszła, robiłem to niedaleko Żukowa ceny przestępne chociaż nie niskie natomiast robota zawsze profi.
o.marcin pisze:Dzięki KKrzysztof
Nie ukrywam, że włożenie w auto takiej ilości pieniędzy jest mocno poza moim zasięgiem. 11 tyś to 40% wartości samochodu. Znajomy mechanik powiedział mi, że wymiana uszczelek + jakieś drobne inne rzeczy to koszt około 3000 zł to pomyślałem, że to za drogo. no a 11000 zł w ogóle nie mieści mi się w głowie

Może czas pomyśleć o sprzedaży, sam już nie wiem.

Pozdrawiam

przez chwilę jak się dowiedziałem, że te zawory mi puszczają to zadzwoniłem do KIA za nowym sportage w lizing i się okazało, że w 2 lata stracę 40 tyś, za sam wyjazd z salonu 20 tyś to sobie myślę, że w Murano nie dam rady włożyć takiej kasy. A w końcu auto na prawdę jest zacne komfort jazdy, hamulce prowadzenie na prawdę świetne.
Jak chcesz niższych kosztów to niestety trzeba iść w starsze auto, mam jako auto zastępcze w rodzinie Audi 100 C4 2,5 TDI :) koszta niewspółmiernie niższe do obojętnie czego porównam :)


Jak się liczy części to do Audi też kupa kasy wiele rzeczy nawet drożej. Ja ogólnie źle trafiłem w mojego murano najpierw te katalizatory kupa kasy teraz ten silnik. Ogólnie nauczka na przyszłość nigdy nie kupować auta w którym jest LPG ewentualnie jak dostanę informacje gdzie montowane i po sprawdzeniu opinii o warsztacie.
U mnie katalizatory i silnik to efekt ubogiej mieszanki LPG, teraz auto nie pali mi oleju jeździ się rewelacja LPG samo się wyregulowało tak, że gazownik sprawdził tylko pokrycie linii i jest super.7

Możesz też zadzwonić do http://coobcio.pl/ oni pewnie regenerują silnik taniej. Dodatkowo znalazłem, że za 4800 można zrobić cały remont jednak nie wiem jak skoro same części i obróbka głowic wychodzi drożej.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2017-04-30, 12:23

Pytałem o cenę popychaczy, bo myślę o zaistalowaniu gazu w swoim Murano.
Wiadomo, że przy pracy silnika na gazie to dwie podstawowe czynności : zwiększenie luzu
zaworowego, zmniejszenie przerwy na świecach zapłonowych.

W Murano w związku z brakiem prostej regulacji, lub zastosowania popychaczy hydraulicznych,
ciekawy jestem kosztu zakupu nowych popychaczy.

Zakładałem sam gaz w 2 autach i ten problem nie istniał.

Ciekawe, czy u innych użytkowników gaziarze zwiększają luzy, bo wiadomo, że brak luzu kończy się
wypaleniem zaworów.
Pozdrawiam. wkar

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2017-05-01, 21:41

Co do samych katalizatorow to nie wiem co tam dzialales ale jest opcja alternatywna w postaci y-pipe'a i wtedy nie masz problemu ze zwiększoną temp bo spaliny mają luźny wydmuch. Przerobilem juz chyba ze 30szt Murano i problem z zapchanymi katami i spalaniem oleju zdecydowanie się zmniejsza o ile jest jeszcze co ratować ;)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2017-05-03, 16:11

wkar pisze:Pytałem o cenę popychaczy, bo myślę o zaistalowaniu gazu w swoim Murano.
nie mam niestety danych na ten temat, wiem natomiast, że coś tam u mnie ustawiali pod LPG przy tej regeneracji, na forum kilka osób pisało, że robiło przebiegi tymi autami na gazie i nie było problemów.
Moje auto też jeździło na pewno długo na gazie i przez wiele lat problemów nie mieli. Padło dopiero na mnie niestety.
Wiesz jak by to trzeba regulować to i tak kicha bo trzeba wyjąć silnik do zdjęcia głowic. A tam śrubek, śrubeczek itp. Ja u siebie zakładam, że mam spokój wg jednego z ekspertów od tych silników na 250 tyś km potem regulacja zaworów może być konieczna.
Wszystko jest oczywiście teorią bo kto to wie. Będzie co będzie obecnie Nissanem zrobiłem fajną trasę

Obrazek

to już pod domem. W dwie strony około 2200 km, wcześniej 1000 i docieranie 1300 czyli łącznie około 4500 km bez problemowo w końcu.
MacGayver pisze:Co do samych katalizatorow to nie wiem co tam dzialales ale jest opcja alternatywna w postaci y-pipe'a i wtedy nie masz problemu ze zwiększoną temp bo spaliny mają luźny wydmuch. Przerobilem juz chyba ze 30szt Murano i problem z zapchanymi katami i spalaniem oleju zdecydowanie się zmniejsza o ile jest jeszcze co ratować ;)
gdzieś to opisywałem, jak bym zrobił po Twojemu to bym nie miał katalizatorów a na przeglądach teraz jest słabiej.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2017-05-04, 09:09

Gdyby został ten dolny katalizator to problemów ze spalinami by nie było bo te silniki nawet bez katalizatorów mają dobre wyniki na analizatorze. Prędzej rozchodzi się o to ze diagnosta zobaczy pod spodem ze nie jest oryginał. A jaki olej lales do skrzyni?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2017-05-04, 17:08

MacGayver pisze:Gdyby został ten dolny katalizator to problemów ze spalinami by nie było bo te silniki nawet bez katalizatorów mają dobre wyniki na analizatorze. Prędzej rozchodzi się o to ze diagnosta zobaczy pod spodem ze nie jest oryginał. A jaki olej lales do skrzyni?
w sumie tych dwóch katalizatorów to nie widać nawet :) tylko ten trzeci jest widoczny.
Olej do skrzyni wiem tylko, że był drogi i potrzeba go było pełno na jakieś płukanie czy coś.

viewtopic.php?t=23622

tu masz temat założyłem bo widzę, że ciężko cokolwiek poszukać na temat tych samochodów. :)
Jeżeli w temacie jest zdjęcie oleju to jest jak nie ma to znaczy, że nie pamiętam. Jakiś specjalny jest do tych skrzyń to pewne.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

ODPOWIEDZ

Wróć do „Murano”