FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: bodek
2010-05-15, 01:58
SWAP - pytania i odpowiedzi
Autor Wiadomość
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-02-25, 13:39   

azorek napisał/a:
Jeśli silnik zdrowy, to nie zmieniał bym na inny. Wstaw gaźnik Webera 32/36 i zmień układ wydechowy. Jeśli koniecznie swap, to tylko na 3.0 V6 to ciężkie auto i potrzebuje moment obrotowy dostępny od dołu. Małe pojemności z turbinami tego nie dają.

Jechałeś patrolem z RB ?
_________________
XXX
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


azorek 
Moderator
Diesel power


Nr rejestracyjny: PWL
Model: Patrol Long Y60, Pick-up 720 i Y720 4x4
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 821
Skąd: Tuchorza
Wysłany: 2017-02-27, 18:29   

VE Killer napisał/a:
Jechałeś patrolem z RB ?

Tak. I zacytuję właściciela tego patrola "Masa auta, zabija ten silnik".
_________________
Odbudowa siedemset dwudziestki
 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-03-03, 08:53   

RBze skrzynia z diesla ogarnia temat. auto wazylo 2.5 tony. oczywiscie silnik był zdrowy a nie jakis zajechany parch. zhamowane 280koni i 360niuta
_________________
XXX
Ostatnio zmieniony przez VE Killer 2017-03-14, 07:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
damianos 
wiem o czym pisze

Model: sunny
Wiek: 35
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 51
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2017-03-14, 02:46   

Zmieniam GA14DS z sunny na GA16DS z 100nx. Kilka szybkich pytań.

1. Serwisówki każą wyjąć silnik dołem, rozpiąć przeguby, wymontować półosie; po zdjęciach widzę, że jednak chłopaki wyjmują górą. Idzie bez problemu?

2. W 1.6 jest połamana kopułka innego typu; będzie pasował aparat z 1.4 z nową kopułką i palcem?
_________________
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
 
     
majchrzok 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: PWA
Model: 100 NX, Micra K10, Almerka N15
Pomógł: 23 razy
Wiek: 26
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1807
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-03-14, 08:00   

damianos, da sie wyciagnac gorą. Kopulka do ds to koszt 30zl , zatem moze lepiej wymienić przy okazji ją na nową?
Sam aparat wg nissan4u nie pasuje. Jak.jest naprawde,nie wiem ale ten sam katalog podaje dziwne info. Bo niby ga16ds i ga14ds w wersji bez podcisnienia nie pasuje zamiennie, ale patrzac w jakich autach oba występowały to śmiem przypuszczać ze jednak będzie pasował. Wystepowaly wg tego w silniku ga16i.
Zatem najlepiej sprawdzic łopatologicznie;)
_________________
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://schody-debowe.pl/index.html
 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-03-14, 08:01   

duzo łatwiej jest wyciagac w dół bo skrzynia dupa wchodzi pod lewą podłuznicę. wyciągniecie motoru ze skrzynia w dół to jakies 2 godzinki z palcem w d... jesli śruby odkrecaja sie bez problemu
_________________
XXX
 
     
damianos 
wiem o czym pisze

Model: sunny
Wiek: 35
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 51
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2017-03-21, 14:43   

Dzięki za podpowiedzi.
Chłopaki przełożyli silnik. Przełożyli też aparat zapłonowy, niby wszystko ok.
Wyszła niestety duża lipa - po odpaleniu jest masło zamiast oleju, pewnie uszczelka pod głowicą.

Jest cień szansy, że zawiniło przełożenie aparatu?
_________________
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
 
     
majchrzok 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: PWA
Model: 100 NX, Micra K10, Almerka N15
Pomógł: 23 razy
Wiek: 26
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1807
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-03-21, 14:48   

Jak silnik dlugo stal to moze w nim nagromadzila sie wilgoć. Obserwuj inne objawy typu ubytki plynu, dymienie na bialo itp.
_________________
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://schody-debowe.pl/index.html
 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-03-21, 15:20   

damianos napisał/a:
Jest cień szansy, że zawiniło przełożenie aparatu?


tak jesli wymieniałes go razem z głowicą ;-)
_________________
XXX
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


damianos 
wiem o czym pisze

Model: sunny
Wiek: 35
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 51
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2017-03-21, 19:57   

majchrzok napisał/a:
Jak silnik dlugo stal to moze w nim nagromadzila sie wilgoć. Obserwuj inne objawy typu ubytki plynu, dymienie na bialo itp.


Panowie, myślicie, że od przestoju mogłoby się zrobić aż tak? Wygląda na to, że długo leżakował.
Nowy olej po 3min chodzenia ma kolor kawy z dużą ilością mleka, masło na korku.

To jest w sumie jakiś trop - spróbuję wlać mu oleju na próbę. Można przerobiony, żeby nowego nie tracić, czy lepiej nie?

Kolor na bagnecie:
https://www.dropbox.com/s...104237.jpg?dl=0
_________________
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-03-21, 20:42   

ubywa płynu?
_________________
XXX
 
     
damianos 
wiem o czym pisze

Model: sunny
Wiek: 35
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 51
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2017-03-25, 18:48   

Dopiero go zabrałem od mechanika na testy.
Bardzo trudno powiedzieć, czy ubywa. Dolewam mikroskopijne ilości, może się jeszcze odpowietrza.
Wlałem mu gęstszy olej po mercu, 500km przebiegu, na przepłukanie.
Jest o wiele mniej masła, ciemniejszy kolor, ale niepokoi mnie, że jest go dużo - z 3 litrów wlanego oleju jest pod górną kreskę.
Właśnie się przejechałem i rano sprawdzę olej jak się ustoi, no i płyn.

Jestem w kropce, nie wiem czy lać trzeci olej do testów czy kazać sprzedawcy robić uszczelkę pod głowicą.

Dla potomności, ga16ds działa na aparacie z ga14ds.
_________________
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-03-27, 16:23   

był rozrząd wymieniany?

[ Dodano: 2017-03-27, 16:24 ]
jak spuszczałes olej z miski to nie poleciało najpierw troche wody?
_________________
XXX
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4064
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-03-27, 18:02   

Zanim dojdziesz z tym do ładu to zakatujesz ten silnik na amen? Kto widział z masłem auto testować....

Olaboga!!!!!!!!!!!!!!Co tu się dzieje!!!!!!!!!!!
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
damianos 
wiem o czym pisze

Model: sunny
Wiek: 35
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 51
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2017-03-27, 20:31   

@Ad@mus, testy to mocno powiedziane. 300-500m mam do mechanika i tyle przejechałem. Wiem, że to nie najmądrzejsze z mojej strony, tylko nerw mi ruszył że nic się nie dzieje w temacie i zabrałem chrupka.

Na drugim, "zdobycznym" oleju, na szczęście wody nie przybywa. Wydaje mi się lekko jaśniejszy, pewnie złapał tego syfu co był, ale już inna bajka. Dzisiaj się przejechałem i wydaje się wszystko ok, jeszcze sprawdzę jutro jak się ustoi.

@VE Killer - rozrząd nie wymieniany.

Badaliśmy z mechaniorami olej. Jak zlewali to na oko w porządku, tylko po zamieszaniu pienił się, więc jednak był trochę z wodą.

Dziwi mnie tylko, że po pierwszej wymianie pokazało się aż tyle wody, dalej nie mam pomysłu skąd. Mam tylko dwa domysły - korek był bardzo brudny, więc mógł przepuścić, a chyba myli karcherem; albo świece nie dokręcone.

Wydaje się już ok, tylko jeden kłopot - leniwie się wkręca, tak samo jak stare 1.4. Poszukam albo założę temat, pewnie coś koło iskry nie tak.

Jedna rzecz na plus - fajnie wydech brzmi, trąbi przelotem prawie jak honda ;)
_________________
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-03-27, 21:06   

Zobacz czy nie ma wody na świecach po myciu karcherem i przydpiesz zapłon aparatem
_________________
XXX
 
     
damianos 
wiem o czym pisze

Model: sunny
Wiek: 35
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 51
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2017-03-27, 21:43   

VE Killer napisał/a:
Zobacz czy nie ma wody na świecach po myciu karcherem i przydpiesz zapłon aparatem


Jedna świeca była rzeczywiście zaśniedziała. Podmieniłem dzisiaj kable i świece na stare, bo chodził na 3 gary czasem. Na moich znowu ze ssania nie schodzi, może się kalibruje, mniejsza o to.

Zapłon jest lekko przyspieszony ale zapomniałem przetestować na większe przyspieszenie zapłonu, dzięki, jutro sprawdzę.
_________________
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4064
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-03-28, 10:13   

Nie ma czegoś takiego, jak podmiana świec na stare i sprawdzanie mocy silnika. Coś ci nie domaga albo niedomaga coś bardzo dużo. Do listu poswapowej musisz kolego doliczyć:
-nowy olej
-porządny płyn chłodniczy
-nowe kable wn
-palec+kopulka
-nowe świece i to takie odpowienie, najlepiej NGK (ok10zł/szt)
-posprawdzaj masy, bo często przy swapie jest z nimi krucho
-czujnik temp cieczy
-na jakim ecu to pracuje
-jakie masz wyprzedzenie zapłonu
-jakie ciśnienie jest na baniakach i jaka jest szczelność cylindrow

To nie jest giełda, ale po świętach będzie zdrowe ga16de które generuje pełną moc. Do odbioru w KRK u Bziuka. Nie było myte karczerem po świecach ani kislu w silniku nie ma. Chodzi elegancko, sam macałem i jest świetne!! A tak po za tym ciężko jest zrobić coś budżetowo jak nie ma się wiedzy i możliwości. Z tego co napisałeś wnioskuję, że sprawę ogarniał ci jakiś mechanior bez wyczucia.

No nic... kibicuję zatem i życzę sukcesów.
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


damianos 
wiem o czym pisze

Model: sunny
Wiek: 35
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 51
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2017-03-28, 10:24   

Dzięki Ad@mus za listę. Chyba najlepiej zacznę go odgruzowywać krok po kroku.

Swap już niestety nie wchodzi w grę, zwłaszcza na DE, za dużo zabawy przy konwersji z DS.

Poza umyciem silnika przez sprzedawcę i cholerną wodę, ten 1.6 wygląda i pracuje nieźle. Mam nadzieję, że po ogarnięciu osprzętu zacznie się też wkręcać.

Kopułka, palec jest, czujnik temp pokazuje ok (tylko o wiele wolniej się grzeje od 1.4), płyn ok.

Dobrze prawisz, nie ma co kombinować tylko dopiąć resztę.
_________________
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-03-29, 10:30   

damianos napisał/a:
tylko o wiele wolniej się grzeje od 1.4


to wymień termostat. koło 30zł zapewne.

[ Dodano: 2017-03-29, 10:31 ]
Ad@mus napisał/a:
-jakie ciśnienie jest na baniakach i jaka jest szczelność cylindrow


wystarczy sprawdzic szczelność i wszystko bedzie wiadomo
_________________
XXX
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4064
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-03-29, 11:21   

Ciśnienie sprawdzi u pierwszego lepszego Mietka warsztatowego, za to nie każdy dokonuje pomiaru szczelności-przecież o tym wiesz babciu, w końcu masz 82lata ;)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-03-29, 14:31   

a Ty doskonale wiesz że pomiar cisnienia nie raz pokazał że niby wszystko w normie a była dupa. poza tym jak ma jechać do pierwszego lepszego Mietka to niech lepiej sam grzebie przynajmniej cos sie nauczy :-P
_________________
XXX
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4064
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-03-29, 15:21   

Mogę podać namiar na warsztat w którym szczelność zmierzy :) Jak coś to PW :)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-03-29, 16:26   

sam sobie zmierzy. testery sa ogólniedostepne. wystarczy poszukać :-P
_________________
XXX
 
     
adrian920422 
nowy na forum

Model: Almera 1.4 / almera 2.0 GTI
Wiek: 25
Dołączył: 06 Sie 2017
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-08-12, 21:26   

Witam, mam zamiar zrobić SWAP SR20DE z almera GTI do almera sedan 1.4, potrzebuję informacji jak działać z wiązką elektryczną.
GTI rozebrane wiązka pod maską opisana lecz nie wiemy za bardzo co dalej, wiązka nigdzie się nie łączy, trzeba przekładać całą wiązkę razem z kabiną i tyłem ??
 
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4064
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-08-14, 15:51   

Możesz rozciąć wiązkę kabinową i sztukować kable do ECU na sztywno. Ja tak robiłem przy swapie z QG na SR bo wiązki się nie łączyły p&p. Kilka dni nad schematami i da rade.
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
adrian920422 
nowy na forum

Model: Almera 1.4 / almera 2.0 GTI
Wiek: 25
Dołączył: 06 Sie 2017
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-08-18, 15:20   

A jak wygląda sprawa ze zwrotnicami ?? muszę przekładać z gti czy mogą zostać z 1.4 ?? i jak wszyscy wiemy jest problem z przegubami , nie można zastosować całych półosi z 1,4 ?? czy różnią się przegubami wewnętrznymi ??
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


majchrzok 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: PWA
Model: 100 NX, Micra K10, Almerka N15
Pomógł: 23 razy
Wiek: 26
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1807
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-08-18, 22:12   

adrian920422, zwrotnice i pisaty powinny byc takie same. Polosie i przeguby niestety zupełnie inne,aczkolwiek najlepiej szukaj takich z sunny gti- do nich wrazie czego masz dostępne przeguby. Do takich z almery gti- PODOBNO nieosiągalny temat.
_________________
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://schody-debowe.pl/index.html
 
 
     
adrian920422 
nowy na forum

Model: Almera 1.4 / almera 2.0 GTI
Wiek: 25
Dołączył: 06 Sie 2017
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-08-18, 22:57   

mam wszystko lecz zastanawia się czy muszę przekładać zwrotnice z piastami czy podpasuje półosie z gti do piast z 1,4.
 
 
     
deadduck 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: DMI
Model: N15 5d 98r 1.4 S
Wiek: 25
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 33
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Wysłany: 2017-08-20, 09:43   

Zwrotnice i piasty zostają, półosie zmień
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 20