FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
budujemy układ wydechowy
Autor Wiadomość
howard512 
fanatyk nissana
timing magician


Nr rejestracyjny: NSZ
Model: P11 SR20DE & N16 QG15DE
Wiek: 26
Dołączył: 28 Paź 2014
Posty: 342
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2015-06-24, 13:08   

Hamownie robię po każdym modzie. Mam wykres z serii (wyzej link d ogalerii) . Najpierw badam wpływ wydechu, wrzucę dodatkowy środkowy i znow jadę na rolki. Bezpośrednio po tym wrzucam wałek ssacy z GTI , o 0,2mm wyższe krzywki i +4st -hamownia i na koniec moda kółka zrobię lekkiego i znów hamowanie
_________________
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Zielkq 
Moderator
Specjalista DIY =P


Nr rejestracyjny: DW....
Model: WP11-120
Pomógł: 48 razy
Wiek: 27
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 3214
Skąd: Vratislavia
Wysłany: 2015-06-24, 13:19   

howard512, zakładaj temat o tej P11 i chwal się! Będę pierwszym, który będzie go śledził z tymi wykresami! :D
(ah, gdyby we Wro była tania hamownia...)
_________________
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
 
     
howard512 
fanatyk nissana
timing magician


Nr rejestracyjny: NSZ
Model: P11 SR20DE & N16 QG15DE
Wiek: 26
Dołączył: 28 Paź 2014
Posty: 342
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2015-06-24, 13:23   

Możesz być 2 lub 3 , bo Janusz z Adamusem też trzymają rękę na pulsie :D Hamownie mam 4 free unlimited

[ Dodano: 2015-06-24, 14:24 ]
Założe później temat, ale tyle co tam zrobiłem jak opiszę to serwer padnie :P
_________________
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4130
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2015-06-24, 22:17   

howard512, ten srodkowy co mi poslales to komorowka, nie zmiesci sie to raz a dwa nie dawaj tamrestrykcji

poszukaj duzej koncowej puszki i bedzie ok
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
howard512 
fanatyk nissana
timing magician


Nr rejestracyjny: NSZ
Model: P11 SR20DE & N16 QG15DE
Wiek: 26
Dołączył: 28 Paź 2014
Posty: 342
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2015-06-25, 08:40   

zmieści się lajtowo, ale mówisz, że zdusi go?

[ Dodano: 2015-06-25, 12:06 ]
Ad@mus, podrzuc jakiegoś linka co byś polecił konkretnie ( najlepiej tak zebym zderzka nie musial kaleczyc) jakiś lekki pomruk może być , oby nie to co teraz

[ Dodano: 2015-06-25, 12:20 ]
http://allegro.pl/tlumik-...5443408647.html co o tym powiecie?

[ Dodano: 2015-06-27, 11:48 ]
Czytam Panowie o tych wydechach jak to zrobic zeby bylo git i natknalem sie na taki krotki i wg mnie madry artykuł --- > http://www.itlkrauz.com/a...adu-wydechowego , z którego wynikałoby , ze w moim przypadku zeby wygluszyc skorupe potrzebowalbym środkowego tlumika dodatkowego i najlepiej przelotu na koniec . Z tym, że wtedy albo i nawet już pozbywając się kata obnizylem cisnienie w ukladzie i nie jest to do konca dobre. Sachod zbiera sie z nizszych obrotow , ale góra jakas taka jałowa sie zrobila. We wtorek hamownia prawdę powie. Firma RM MOTORS, ktora mam pod nosem praktycznie, przy zakupie srodkowego przelotu za doplata 2 dyszek robi przeweżęnia , tak jak to tutaj opisali ---> http://allegro.pl/sportow...5443052566.html . Mój plan zatem na najblizsze dni tuningowe wygladalby tak zeby wrzucic ten srodek z drobnym przewężeniem i obserwowac zmiany. Co wy na to? Ewentualnie pozniej koniec dać przelotowy. Mam dostęp do hamowni i chciałbym zeby cala operacja miala sens, czyli dodac mocy, nie stracic góry i nie hałasować zbytnio
_________________
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn
 
     
adrionGT 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: PKL
Model: P11.144 SR20
Wiek: 26
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 569
Skąd: Sobótka wlkp
Wysłany: 2015-08-04, 07:16   

Na dniach planuje kupić kolektor 4-2-1 i od razu przy jego montażu chcę wywalić katalizator i wsadzić coś zamiast niego, ma być cicho i jakie wymiary ma KAT ? Reszta na razie zostanie oryginał. I jaki bandaż kupić do kolektora ?
Kolektor mam na myśli ten: http://allegro.pl/sportow...5073607352.html
_________________
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20
 
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4130
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2015-09-10, 21:55   

Panowie, potwierdzam to co wczesniej juz pisano-wyciszenie i to konkretne uzyskujemy po zaadaptowaniu srodkowego wydech z saaba :D
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
marlos90 
Moderator Grupy


Model: P11VQ & Galaxy mk2 2.3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 657
Skąd: LBN
Wysłany: 2015-09-11, 08:35   

a jaką ma średnicę na wejściu i wyjściu ten tłumik??
_________________
My GTline http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4130
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2015-09-11, 09:00   

wejście 63mm wyjście mi wygladalo na 55mm ale nie mierzyłem miarką

wejście jest tak szerokie ze weszlo w nie fi55 mojego dotychczasowego układu
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


marlos90 
Moderator Grupy


Model: P11VQ & Galaxy mk2 2.3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 657
Skąd: LBN
Wysłany: 2015-09-11, 09:36   

63mm na wejściu pasuje w sam raz pod wydechowy ssac 2,5cala, ale dalej lecieć na fi55?? lepiej by było chyba dalej też polecieć na 63mm?? i jakiś przelotowy na końcu
_________________
My GTline http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4130
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2015-09-11, 10:45   

zwężenie za srodkowym na 55mm to wg mnie dobry pomysl bo doprezy układ
podniesienie ciśnienia przedkolektorowego wg mnie buduje niuta :)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
marlos90 
Moderator Grupy


Model: P11VQ & Galaxy mk2 2.3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 657
Skąd: LBN
Wysłany: 2015-09-11, 14:56   

dobra.. środkowy ze saaba zakupiony, ma 55mm na wyjściu ale od razu jest przejście na ciut większą średnicę i taką już polecę do końcowego oem na razie..
_________________
My GTline http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4130
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2016-03-09, 15:00   

marlos90, wszystko w jednej średnicy fi 55

Co do ciechego przelota z teorii w praktykę, życzę miłego oglądania i wyciągania wniosków:


szybka instalacja :D
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
MacGayver 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: EL
Model: Infiniti I35, Micra X1R, Sentra coupe B13
Pomógł: 40 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 3445
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-03-09, 16:08   

Ja wniosków za bardzo nie wyciągnę bo nakładanie drugiego tłumika na pierwszy nie za wiele da. Bo mimo że ten końcowy jest głośny to i tak rozbija spaliny. To że w celu wyciszenia wydechu zakładam od wielu lat przelotowe tłumiki w możliwie największym rozmiarze wiadomo nie od dziś. Jest to najpewniejszy sposób na zmniejszenie głośności mimo przelotowosci wydechu.
_________________
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl
 
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4130
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2016-03-09, 18:48   

MacGayver, zapomniałem dodać, że mój końcowy tłumik nie jest tłumikiem :) w sumie bez niego auto chodzi tak samo głośno jak z...
więc z tego względu pogląd na sprawę mam taki, że będzie bankowo ciszej

w przemyśleniach sugerowałem się też tym
MacGayver napisał/a:
zakładam od wielu lat przelotowe tłumiki w możliwie największym rozmiarze


więc praktyka w tym przypadku poparta jest teorią, oraz poradą i wiedzą LukiegoCRX
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
MacGayver 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: EL
Model: Infiniti I35, Micra X1R, Sentra coupe B13
Pomógł: 40 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 3445
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-03-09, 21:17   

no ok, ale jeśli nawet nie ma tam żadnego wyciszenia w tym starym tłumiku to i tak działa jak rozprężnik i całe ciśnienie bezpośrednio nie działa na nowy tłumik. Myślisz że bez starego tłumika wydech byłby tak samo głośny? na pewno byłby mimo wszystko głośniejszy.
_________________
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl
 
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4130
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2016-03-09, 23:47   

przekonamy się jak zapakuje tą beczkę pod bagażnik :)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
vixo 
fanatyk nissana

Model: P10eGT SR20DET
Pomógł: 47 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 5352
Skąd: EOP
Wysłany: 2016-03-09, 23:51   

Ad@mus, to pakuj a nie na forum siedzisz :P
_________________
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4130
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2016-03-10, 00:37   

mam dziecko z ospą w domu-sobie wyobraź...
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
vixo 
fanatyk nissana

Model: P10eGT SR20DET
Pomógł: 47 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 5352
Skąd: EOP
Wysłany: 2016-03-10, 00:48   

No to sam już nie włożysz ?
Do soboty możliwe, że w czerwonej będzie cały wydech zmieniony także efekt pokaże
_________________
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
 
     
Vendo 
aktywny forumowicz

Model: Sunny 2.0 SR
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 165
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-03-10, 16:13   

Żadna to wiedza tajemna. Chcesz mieć w miarę cichy przelot => montuj możliwie największe tłumiki.
Mac, różnica w głośności będzie na prawdę nieduża, sprawdzałem już to kiedyś.
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4130
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2016-03-12, 14:04   

Vendo, czyli wg ciebie, po włożeniu mojej beczki powinno być tak samo jak po "szybkim montażu" ? To chciałeś powiedzieć ?
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
Vendo 
aktywny forumowicz

Model: Sunny 2.0 SR
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 165
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-03-13, 21:24   

Tak, chciałem powiedzieć, że jak w miejsce starego końcowego włożysz ten nowy, to będzie minimalnie głośniej niż przy szybkim montażu

Miałem kiedyś (w innym aucie co prawda) jako końcowy zamontowany środkowy, który tłumikiem był tylko z nazwy. Zajechałem do znajomego tłumikarza, żeby podpasować kilka tłumików, bo na tym co był nie dało się jeździć (było mnie z 3km słychać). Przykładaliśmy tłumik na szybko i sprawdzaliśmy jaki jest poziom głośności. Po wybraniu zwycięzcy testu zabrałem go do domu i wspawałem w miejsce starego. Efekt: wydech chodził minimalnie głośniej niż zamontowany na szybko ale i tak o wieeele ciszej niż stary "tłumik".
 
     
G.Mazur 
nowy na forum


Model: Terrano I 2,4 lpg
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-21, 22:52   

Ja zrobiłem małe doświadczenie w swoim Terrano 2.4 benzyna. Od kolektora idzie oryginalna rura 2w1 na dole za kolanem skrócona o kilka centymetrów. Wspawałem tam łącznik elastyczny później długo nic i na koniec tłumik z Ursusa C-330. Zakończyłem go kolanem 90 stopni by wyszedł przed kołem tylnym. Odgłos ciekawy ale buczy w kabinie i dłuższa jazda denerwuje. Spalanie gazu spadło z 18 na 15 litrów/100km - po tej modyfikacji zrobiłem ok 500km nie regulowałem gazu i nie byłem na hamowni. Średnica wydechu 50mm
Musze wymyślić jeszcze jeden tłumik tak by wszedł między belki ramy (między siatka a tłumikiem z Ursusa) Musze go trochę wyciszyć bo w kabinie jest jak w głośniku basowym

hmm nie mogę dodać załącznika, mimo że jest mały
więc wklejam linka do Twarzo-książki... https://www.facebook.com/...100008214918812

Tu macie zdjęcia i filmik z oddychania z nowym wydechem.
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4130
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-03-21, 23:28   

Dre się jak żuk :D
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
Matiz 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: SH 1111T
Model: K11 Super S/ GF8 RX
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 62
Skąd: Ślunsk
Wysłany: Wczoraj 23:30   

Czołem Pany

bede potrzebował pomocy przy wydechu. Czytam w tym temacie od lat, zdaje mi sie że jetem mądry ,a jak przychodzi co do czego to dupa- jak to sie mówi- im więcej czytam tym jestem głupszy :-P

venturi, długie primaries, krótkie secondaries juz nie wiem na czym sie skupić...

Na wstępie- prócz tego co czytałem przez lata ,to w sprawie kolektora jestem zieleńszy i bazuje na tym fajnym zestawieniu hondziarzy

https://mycomputerninja.com/~jon/hondainfo/d-header/index.html

A więc- pacjentem jest Micra CG13
Najwiekszy problem dotyczy wielu detali 4-2-1. Pomijam że już mnie łeb boli który design wybrać (na moje oko w żadnym długość rurek nie jest identyczna :-| )

Ale wyczytałem ciekawostke o parowaniu rur. Czyli sekwencyjne i nie sekwencyjne tzn, okazało sie ,że absencja kolektorów łączonych 1-3 i 2-4 nie oznacza że są one złe. Pewnie zrobie klasycznie 1-4 i 2-3 ,ale czy ktoś zgłębiał temat? Z tego co mój ledwo zipiący już mózg zrozumiał z angielskiego to kolektory wyścigowe sa tak łączone

1-4 i 2-3
Cytat:
The concept is to keep the exhaust gases flowing by not having two pulses enter the collector at the same time, which would cause excessive back pressure.This is called non-sequential pairing, and most of the D-series headers below apply this design concept.


1-3 i 2-4
Cytat:
However, sequential pairing does allow for a broader powerband and better acceleration properties by pairing the energy from adjacent firing cylinders (ie. pairing 1-3 and 4-2) Given these different results, it is not suprising to see non-sequential pairing used for street headers that have longevity, well-rounded performance and ground clearance in mind, while a race header will benefit more from sequential pairing that harnesses the energy of adjacent pulses to create greater velocity and maximum power output.


dobra ale to tylko taka zagadka, nie chcemy żeby micra jechała na ostatnich 500rpm przed odcinką :mrgreen:
---------------------------------
długość primaries i secondaries (a także collector czyli rura "...w jeden")

na bazie tego przykladu:



Cytat:
Note the long primaries, which should provide strong low and mid rpm performance but cause a drop off in high rpm output


czyli wyciagam wniosek- dlugie rury "4w2- primaries" poprawiają dół. Am I correct?

Na przedziale 1000-2000 raczej mi nie zalezy. Gdy jade wolno to nie potrzebuje tam mocy tylko sobie zredukuje. W ogóle mam wrazenie że moja zaczyna jechać od 2000rpm... Dla dalszych rozważań- poprawmy przedział od 2500 rpm w góre

także primaries robie w miare krótkie, am I correct?

Cytat:
The short collector should increase peak power slightly


tego troche nie rozumiem. Biorac pod uwage,że układ może mieć zaraz za flanszą wstawioną prostą rure aż do końca, to po grzyba nad tym medytować? jedyne co mi przychodzi na mysl, to sytuacja gdzie zaraz za flansza tego kolektora będzie Katalizator. :-?

Chyba ze tłumacze źle i collector oznacza odcinek na jakim schodzą sie rury...
to na razie można zignorować, pewnie bede i tak robil jak najkrótsze zeby ewentualny kat/dławik byl jak najblizej silnika.

uzupelnienie z innego przykładu:
Cytat:
The very short primaries will have the effect of pushing the sweet spot on the powerband up the rpm range, and the long secondaries indicate strong midrange output.


czyli potwierdzenie- krótkie 4w2, długie 2w1 poprawiają środko-góre. A z innych przykladów- do tego lagodne łączenie rur na długim odcinku dla dobrego przepływu. I am correct :mrgreen:
-------------------------------------------------
No i co mnie najbardziej wnerwia- wiekszość kolektorów ma design, gzie rura z 1 cylindra idzie tyłem. Powiecie mi gdzie ona nadrabia swoją dlugość w stosunku do innych? 8/



już mase tego przejrzałem i łeb mnie boli. Przy moich garazowych mozliwościach chyba odpuszcze dywagacje na ten temat i zrobie cos takiego jak powyżej... :roll:
-----------------------

a teraz dalej ku końcowi wydechu.

po drodze mam jeszcze pare zagwozdek. Byłbym wdzieczny za jakieś spostrzezenia....

trzeba gdzieś zdławić ten układ.
fundamentalne pytanie- czy rezonator- czyli fragment rury o powiekszonej średnicy, który na danym etapie powoduje rozprężenie spalin- mam traktować jako ten "dławik"?
Czy rezonator nie dziala identycznie jak tłumik przelotowy? Bo z tego co patrzałem do mojego Yarisowego, to nie ma tam wyściółki- jest to "hotdog" z dziurkowaną rurką w środku, czyli przelotowy jak w pysk strzelił.



Nastepnie: Powiedzcie mi która droge wybrać. Ważnym aspektem jest montaż fejkowego katalizatora (lub nie- oto jest pytanie!). To na przyszłosć gdyż , jak już wspominałem- w moim dowodzie stoi jak byk MICRA 1.3 KAT :roll: Obowiazkowo chce wstawić fragment który wygląda jak kat, chocby miała do wnetrza być stawiona prosta rura. :evil:

opcja 1- za 4-2-1 fake kat ze zwezką, coś takiego:

Na końcu przelotowy


opcja 2- za 4-2-1 fake kat bez zwęzki, czyli tłumik przelotowy, na końcu przelotowy (potencjalnie za "luźne")

opcja 3- za 4-2-1 fake kat ze bez zwęzki, a na końcu układu tłumik klasyczny- komorowy, hamujący solidnie przepływ

opcja 4- za 4-2-1 fake kat bez zwężki, a miedzy tym, gdzieś pod stopami pasażerów z tylnej kanapy- tłumik komorowy. Dalej do końca staright pipe

Nad zdławieniem układu kombinuje aby nie odetkać go zbyt mocno. naczytałem sie już wiele. Ponoć GC jest mocno zdławione ,ale biorac pod uwage że wstawie rure 2" za Fake katem, to musze jednak uważać by nie przesadzić :-/ wolałbym uniknąć tłumików komorowych ze względu na mase, ale z kolei układ z Fake katem bez zwęzki i tłumikiem końcowym przelotowym moze być za luźny...

Opcja 5 MAX- jeżeli okazało by sie że 2" nie odetka wydechu zbyt mocno to:
Za 4-2-1 Fake kat ze zwężką ,a za tym Staright pipe :evil: na końcu flansza do wkrecania jakiegoś komorowego na przegląd.
Opcja taka jest brana pod uwage gdyż ktoś już kombinował nad moim układem. Nie wiem czy kat jest na 100% wypruty ,ale wsyztsko wskazuje ze tak (strzela w wydech WRC style przy hamowaniu silnikiem)
wygląda on aktualnie tak:

4-1, wywalony kat z seryjnej puszki w kolektorze, pod nogami pasażerów długi rezonator "hotdog" z innego auta nieznanej marki, na końcu rezonator z Toyoty Yaris 1.0- duża puszka ,ale wejscie ok 35mm.

Dzwiek bardzo hondziarski, drze morde pod butem, bez obciążenia dosyć znośny. To daje do rozpatrzenia powyzszą opcje minimalistyczną ,aby uszczknąć troche masy. Auto idzie dosyć dobrze, biorac pod uwage że wieksza czesc ukałdu ma seryjne ,chyba 35mm rurki :shock: na czwórce spokojnie dociągnie do 160km/h, może już troche ospale,ale jednak bez siedzenia w tunelu aerodynamicznym :shock: w tunelu kiedyś chyba doleciałem ponad 180 :shock: sam sie dziwie że staruszka jest w takiej formie. Albo ma podłubane coś o czym nie wiem....

bede wdzieczny za pomoc, mam nadzieje że rozpisałem w miare przejrzyście ;-)
_________________

  
 
     
cloud_9 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: K
Model: P11.144 SR20VE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 82
Skąd: Kraków
Wysłany: Dzisiaj 0:35   

Nie obraź się, ale chyba przekombinujesz:) tak z teorii z neta to ni cholerę nie wyliczysz kolektora pod silnik, bez obrazy:)

ale polecam prościej i jakby co to byłbym ciekawy ceny za 2gi;)

Sprawdzony kolektor do micry to Janspeed
tu artykuł: http://www.micra.com.au/c...messageid=23106
tutaj srednice rur: https://www.dcperformance...olds/em282.html
tutaj wersja real: https://www.micra.org.uk/...cat-pipe.54226/

wymiary do odszukania:) średnica rur ma ogromne znaczenie, zerknij czy w ogóle takie dostaniesz, 1 i 3/8 cala, 1 i 5/8 cala. Jak chcesz elegancko łaczyć to idziesz w rozwiązanie Tri-Y, ale raczej tak jak oni nie uspawasz, ale ogólnie w literkę Y z jak najłagodniejszym przejściem (takie ostrze jakby), potem secondaries tak samo i w kolektor, ktory najlepiej jak zrobisz dwa odwrotne stozki (srednice i wysokosci stozkow maja znaczenie oczywiscie), ale taki jak ma janspeed wystarczy, ale jak zrobic i taki Y w jedna rure bedzie lepiej. Najlepszy kolektor to "Burns reversed cone with megaphone" ale to pod 4-1 bardziej:
http://www.burnsstainless.com/megaphones.aspx

podobno tez podchodzily 4-2-1 z jakiegos polo/saxo i roverow k, w sensie do przerobki, to by było najprostsze

i opcja kolejna to Hurricane 4-2-1 , i ten chyba bedzie Ci najłatwiej zrobić:
https://www.deaperformanc...S-EXTR/HU327STM
ma większe rury, jest pod 1.3, wiec jak tam zapodales lepszy dolot i przepustnice z ga1.4 to ten rób

tutaj fajne zdjecie czesci jakie potrzebujesz
https://www.ebay.co.uk/p/...9567&opts=opick


to co pokazales to nie jest fake cat tylko przetłoczenia "serca" zeby wyciszyc ( i zatkac) wydech, najlepiej daj prosta rure w obudowie kata, na allegro sa tanio, jak nie znajdziesz z rura to sa "strumienice", jak dasz 2" to nie powinno zaszkodzić:) te rezonatory co pokazales to popatrz na utube na "cherry bomb", i to osiagniesz, lepiej wiekszy srodkowy, a na koncu to polecam zerknij na utube na "flowmaster" i "delta flow" , szczegolnie flowmaster ma serie wideo z porownaniem produktow. Moim zdaniem rob te 2", obudowa kata, srodkowy i zweż nieco za środkowym na 1.5 max i tak juz do konca w dowolny tłumik

jak chcesz koniecznie na wysokie obroty to 4-1, tutaj poglad: http://www.micra.com.au/c...messageid=11262
do tego ITB i super;-) ale to juz by sie przydały jakieś wałki prawdziwe a nie stock, a to koszta pewnie duze

zazdroszcze umiejętnosci i zapału

BTW nie znam sie i tez mam wiedze z neta, to sie wypowiem, wszystko wyzej napisane moze być błędne
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Matiz 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: SH 1111T
Model: K11 Super S/ GF8 RX
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 62
Skąd: Ślunsk
Wysłany: Dzisiaj 6:53   

Dzieki Cloud, musze spadac do roboty, potem poczytam dokładnie!

1- nie musi być wyliczony, zrobie na bazie tego co już zrobiono, np Janspeeda i Hurricana znam oczywiscie. Średnice rurek też na bazie tego co już było zrobione. Cała robota jest treningowa i dla zabawy przed Repliką Borli (lub UEL na długich rurach) do Imprezy. A już głownym powodem jest stan aktualnego układu (seryjny kolektor spawany między 2 i 3 cyl. i popuszcza, brak łącznika elastycz, różne średnice rur, Itd) takze nie ma jakoś mega parcia na idealnie zrobiony układ ,ale ma być na tyle profi ile sie da

2- 4-1 i megaphony odpadają, raczej nie gonie pod odcinke ani na torze

jest opcja "pomógł" w tym dziale? :-?
_________________

  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 18