WYPADANIE ZAPŁONU, SZARPANIE POMOCY !
Moderator: sergiej
-
- nowy na forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
- Lokalizacja: Olsztyn
WYPADANIE ZAPŁONU, SZARPANIE POMOCY !
Witam.
Pozwólcie, ze opisze swoj problem, poniewaz wariuje czytajac forum, juz spac po nocach nie moge...
Od prawie 2 lat jestem średnio szcześliwa posiadaczką Mojej pechowej almerki 1,5 z LPG.
Przy ostatnim przegladzie tech. oraz przegladzie gazu(dwa miesiące temu) wymieniona sonda lambda (palił jak smok) i tak w sumie od pocztaku roku jeżdze od mechanika do mechanika. A wiec do rzeczy :
Zaczeło sie od szarpania i wywaliło check. Szarpanie i drgania az lata gałka od zmiany biegów.
Szarpanie występuje różnie, raz od razu po odpaleniu na zimnym , czasem dopiero po nagrzaniu i ruszaniu np. na światłach a czasem dojade normalnie do sklepu i wychodzac ze sklepu jak odpale to telepie
Pojechałam do pobliskiego mechanika , ktory podłączyl pod kompa i stwierdził wypadanie zapłonu wiec zmienil swiece i podejrzewał jeszcze cewki. Po dwoch dniach znowu to samo i znowu check. Pojechalam do innego mechanika dalej, zanim dojechalam przestał szarpac wiec objawy znikneły i nie mogli zobaczyc jak chodzi silnik podłaczyli pod kompa i znow wypadanie zapłonu na cylindrze 1. Zamienil cewke 1 z 2 i kazał pojezdzic zobaczyc co bedzie dalej. Jezdzilam ponad tydzien. Szarpało czase a czasem nie. Check czasem mrugał ale nie zapalił sie. Wczoraj zaświecił sie na stałe. W poniedziałek znowu mechanik. Juz mam dosc , bo strach na miasto wyjechac, ze nie dojade do domu spowrotem......
Oczywiście na forach juz sie naczytalam o katalizatorze i rozrządzie oraz o wymienie połowy samochodu. Dodam ze obroty równe nic nie faluje.
Jestem juz załamana, nawet nie mam pewnego mechanika, ktoremu mozna zaufac
Dodam jeszcze, ze jak zaczyna nim telepac i dodaje gazu to ledwo jedzie a chodzi jak traktor
jak nie telepie to śmiga normalnie
Pozwólcie, ze opisze swoj problem, poniewaz wariuje czytajac forum, juz spac po nocach nie moge...
Od prawie 2 lat jestem średnio szcześliwa posiadaczką Mojej pechowej almerki 1,5 z LPG.
Przy ostatnim przegladzie tech. oraz przegladzie gazu(dwa miesiące temu) wymieniona sonda lambda (palił jak smok) i tak w sumie od pocztaku roku jeżdze od mechanika do mechanika. A wiec do rzeczy :
Zaczeło sie od szarpania i wywaliło check. Szarpanie i drgania az lata gałka od zmiany biegów.
Szarpanie występuje różnie, raz od razu po odpaleniu na zimnym , czasem dopiero po nagrzaniu i ruszaniu np. na światłach a czasem dojade normalnie do sklepu i wychodzac ze sklepu jak odpale to telepie
Pojechałam do pobliskiego mechanika , ktory podłączyl pod kompa i stwierdził wypadanie zapłonu wiec zmienil swiece i podejrzewał jeszcze cewki. Po dwoch dniach znowu to samo i znowu check. Pojechalam do innego mechanika dalej, zanim dojechalam przestał szarpac wiec objawy znikneły i nie mogli zobaczyc jak chodzi silnik podłaczyli pod kompa i znow wypadanie zapłonu na cylindrze 1. Zamienil cewke 1 z 2 i kazał pojezdzic zobaczyc co bedzie dalej. Jezdzilam ponad tydzien. Szarpało czase a czasem nie. Check czasem mrugał ale nie zapalił sie. Wczoraj zaświecił sie na stałe. W poniedziałek znowu mechanik. Juz mam dosc , bo strach na miasto wyjechac, ze nie dojade do domu spowrotem......
Oczywiście na forach juz sie naczytalam o katalizatorze i rozrządzie oraz o wymienie połowy samochodu. Dodam ze obroty równe nic nie faluje.
Jestem juz załamana, nawet nie mam pewnego mechanika, ktoremu mozna zaufac
Dodam jeszcze, ze jak zaczyna nim telepac i dodaje gazu to ledwo jedzie a chodzi jak traktor
jak nie telepie to śmiga normalnie
-
- nowy na forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- nowy na forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- nowy na forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
- Lokalizacja: Olsztyn
Wypadanie zapłonu to najczęstszy objaw uszkodzenia cewki zapłonowej. Czy po zamianie cewek z 1 na 2, ponownie sprawdzałaś błąd na komputerze? (po jego skasowaniu rzecz jasna). Odczyt błędu wskazywał cały czas na cewkę 1 cylindra czy 2, bo nie wynika to jasno z Twojej wypowiedzi ?
Jeśli byłaby to wina cewki, to najlepiej kupić f-my Beru niż Sagem (są bardziej niezawodne) - nawet używkę, bo nowe są drogie.
Almera ma LPG - sprawdziłbym miejsce wpięcia (wlutowania) inst. wtryskiwacza gazowego pod wtrysk benzyny (zimny lut).
Wypadanie zapłonu dotyczy pracy silnika zarówno na benzynie jak i gazie, czy tylko LPG?
Jeśli byłaby to wina cewki, to najlepiej kupić f-my Beru niż Sagem (są bardziej niezawodne) - nawet używkę, bo nowe są drogie.
Jeśli byłby to notorycznie powtarzający się błąd 1 cylindra (P0301), to oprócz przeglądu stanu wtyczki wtryskiwacza 1 cylindra, warto sprawdzić również przewody bezpośrednio dochodzące do tej wtyczki od ECU - podobnie wtyczka i przewody dochodzące do cewki nr 1 (rezystancyjnie na całej długości: złącze ECU - piny wtyczki).bandito pisze:margarita907, sprawdź wtyczki od wtryskiwaczy, mi też poszarpywał a okazało się, że jedna kostka na wtrysku jest luźno i też miałem błędy wypadania zapłonu.
Almera ma LPG - sprawdziłbym miejsce wpięcia (wlutowania) inst. wtryskiwacza gazowego pod wtrysk benzyny (zimny lut).
Wypadanie zapłonu dotyczy pracy silnika zarówno na benzynie jak i gazie, czy tylko LPG?
LPG Lovato Smart
-
- nowy na forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
- Lokalizacja: Olsztyn
Po zamianie cewki też szarpal czasem ale nie wywalalo check. Dwa dni temu pojawił się check i dziś o 9 jestem umówiona do mechanika. Modlę się żeby pokazało wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Co do LPG to od jakiś dwóch tyg jak zaczęły się problemy jeżdżę tylko na Pb żeby wykluczyć winę LPG i na Pb takie same problemy. Dziś rano wsiadam i od razu po odpaleniu na zimnym zaczęła skakać gałka od biegów i przy dodawaniu gazu jakbym traktorem jechała. W pewnym momencie check zaczął migac i spowrotem naswiecil się na stałe
[ Dodano: 2017-03-06, 15:05 ]
Diagnoza cewka zapłonowa. Została wymieniona i zaznaczyli że pozostałe też mogą zacząć padać jak już jedną padła.
Koszt. 350 zł. To chyba dużo co? Za jedną cewke..
[ Dodano: 2017-03-06, 15:05 ]
Diagnoza cewka zapłonowa. Została wymieniona i zaznaczyli że pozostałe też mogą zacząć padać jak już jedną padła.
Koszt. 350 zł. To chyba dużo co? Za jedną cewke..
Kto bogatemu zabroni
Zależy jakiej firmy wstawili cewkę - jeśli nową Beru (w co wątpię) - to cena do przyjęcia, jeśli inną - to może nawet szybciej uszkodzić się nowa (tu nie ma reguły). Co do uszkodzeń pozostałych - zależy jakie masz (oby nie Sagem lub inne badziewie). Można sprawdzić (przemierzyć) uzwojenia każdej cewki, porównując ich wartości i na wszelki wypadek wozić w zapasie dedykowaną do N16 1,5 używaną cewkę Beru (koszt używki ok. 80 zł, nowej - od 300 w górę).
Zależy jakiej firmy wstawili cewkę - jeśli nową Beru (w co wątpię) - to cena do przyjęcia, jeśli inną - to może nawet szybciej uszkodzić się nowa (tu nie ma reguły). Co do uszkodzeń pozostałych - zależy jakie masz (oby nie Sagem lub inne badziewie). Można sprawdzić (przemierzyć) uzwojenia każdej cewki, porównując ich wartości i na wszelki wypadek wozić w zapasie dedykowaną do N16 1,5 używaną cewkę Beru (koszt używki ok. 80 zł, nowej - od 300 w górę).
LPG Lovato Smart
-
- nowy na forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
- Lokalizacja: Olsztyn
cewka nowa, pudełko zostawili w samochodzie. Nazwa to MOBILETRON CN-14 czy jakos tak.
[ Dodano: 2017-03-07, 22:40 ]
https://sklep.intercars.com.pl/produkty ... tron-cn-14
dokadnie ta, bo oni czesci biora z intercarsu
[ Dodano: 2017-03-07, 22:40 ]
https://sklep.intercars.com.pl/produkty ... tron-cn-14
dokadnie ta, bo oni czesci biora z intercarsu
Mobiletron to jakaś tajwańska firma specjalizująca się w prostownikach, regulatorach napięcia itp. Nie będę się wypowiadał o cewkach ich produkcji bo ich nie znam, ale na forum mazdy były mieszane wypowiedzi o ich jakości. Zresztą już sam wygląd cewki w jej części WN może budzić wątpliwości co do wytrzymałości.
Co do znanych mi cewek to wg mnie w kolejności: Denso (jap.), Beru (niem.), długo długo nic i dalej reszta (Magneti Marelii, Valeo itp.) a na końcu Sagem.
Cewki ołówkowe Beru są przewidywalnymi w czasie, wysokiej jakości wyrobami o żywotności porównywalnej z cewkami używanymi w rozdzielaczowych systemach zapłonowych, stąd często są powtórnie wykorzystywane. Np. bardzo często przyczyną uszkodzenia cewki jest przebicie do masy - Beru mają wzmocnioną izolację na odcinku wysokonapięciowym.
Dlatego proponowałbym, sukcesywne zastępowanie cewek (w miarę posiadanych środków i występujących usterek) na wyroby tej firmy (również używanymi).
Co do znanych mi cewek to wg mnie w kolejności: Denso (jap.), Beru (niem.), długo długo nic i dalej reszta (Magneti Marelii, Valeo itp.) a na końcu Sagem.
Cewki ołówkowe Beru są przewidywalnymi w czasie, wysokiej jakości wyrobami o żywotności porównywalnej z cewkami używanymi w rozdzielaczowych systemach zapłonowych, stąd często są powtórnie wykorzystywane. Np. bardzo często przyczyną uszkodzenia cewki jest przebicie do masy - Beru mają wzmocnioną izolację na odcinku wysokonapięciowym.
Dlatego proponowałbym, sukcesywne zastępowanie cewek (w miarę posiadanych środków i występujących usterek) na wyroby tej firmy (również używanymi).
LPG Lovato Smart
-
- nowy na forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
- Lokalizacja: Olsztyn
A tak zapytam, świece wymienione? bo cewka cewką, zresztą jak auto szarpie, i wspomniałaś o jeździe traktorem, to może warto się tym świecą przyjrzeć mówią one bardzo dużo o stanie silnika.
Po 2 rozrząd, po 3 sonda, tak wiem, że wymieniana ale, przy instalacji gazowej "fachowcy" lubią wrzucić sondę uniwersalną przez co później są problemy.
Po 2 rozrząd, po 3 sonda, tak wiem, że wymieniana ale, przy instalacji gazowej "fachowcy" lubią wrzucić sondę uniwersalną przez co później są problemy.
-
- nowy na forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
- Lokalizacja: Olsztyn
lub Denso - (do Almery N16 1,5 z LPG dedykowane są świece KH16TT ) - wg mnie lepsze i nawet trochę tańsze od NGK.Ad@mus pisze:margarita907, co z Bosza to do kosza Następne 10000km i zmieniaj na NGK.
Do N16 1,5 97KM - wg katalogu Beru miało dwa rodzaje cewek zapłonowych o początkowym oznaczeniu:margarita907 pisze:... biore sie za szukanie rezerwowej cewki Beru
- ZSE 021 →12/2004 (do grudnia 2004);
- ZSE 081
i takich szukaj (nie wiem jaką masz datę produkcji wozidła)
Jaki masz przebieg ( ogólny oraz na LPG) i kiedy były sprawdzane luzy zaworowe ?
LPG Lovato Smart
-
- nowy na forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
- Lokalizacja: Olsztyn
W Almerze nie ma niestety hydraulicznej regulacji luzu zaworowego zwalniającego użytkownika z konieczności okresowego jego sprawdzania (w N16 1,5 luz reguluje się "szklankami"). Nissan dla nowej Almery zasilanej benzyną zaleca kontrolę po 10 latach (trochę kuriozum ), a następnie co 30 tys. km. W przypadku LPG (wyższa temperatura spalania) zaleca się częstsze kontrole - max. co 15-20 tys. km.
Nie chcę straszyć, ale przy tym przebiegu i 10-letniej eksploatacji na gazie (czyli min. 100-150 tys. km), przy braku kompensacji luzów zaworowych, możesz szybko doprowadzić do remontu silnika (w głowicy wypalają się przylgnie gniazd zaworowych i same zawory) - a to może boleć, szczególnie Twoją kieszeń.
Nie chcę straszyć, ale przy tym przebiegu i 10-letniej eksploatacji na gazie (czyli min. 100-150 tys. km), przy braku kompensacji luzów zaworowych, możesz szybko doprowadzić do remontu silnika (w głowicy wypalają się przylgnie gniazd zaworowych i same zawory) - a to może boleć, szczególnie Twoją kieszeń.
LPG Lovato Smart
-
- nowy na forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
- Lokalizacja: Olsztyn
Regulację wykona każdy mechanik mający szczelinomierz. Koszt 50 -150zł w zależności od regionu i mechanika. Silnik musi być zimny. Najlepiej zostawić auto wieczorem dzień wcześniej. Jak będzie chciał sprawdzać na ciepłym, to od razu zmieniaj warsztat.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG