[N16] Nissan almera 1.5 stukanie w silniku

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
SkaterSdz88
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2016-10-26, 11:01
Lokalizacja: Sieradz

[N16] Nissan almera 1.5 stukanie w silniku

Post autor: SkaterSdz88 » 2016-10-26, 11:12

Witam.
Zakupiłem tydzień temu Almerkę. Niestety słychać dziwne stukanie (cykanie) po lewej stronie silnika gdzieś w okolicy rozrządu. Stukanie słyszalne jest w przedziale obrotów około 2000-4000. Dźwięk jest taki jak by był jakiś duży luz na zaworze (metaliczny). Co to może być?? Ktoś miał taki przypadek??

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-10-26, 11:27

Napinacz lancucha rozrzadu, zawory, panewka. Przyczyn moze byc kilka, najlepiej zapodaj jakis film. Strony silnika podaje sie z pozycji kierowcy, rozrzad jest po prawej stronie silnika.

SkaterSdz88
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2016-10-26, 11:01
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: SkaterSdz88 » 2016-10-26, 11:36

Masz rację z tymi stronami, pomyliłem się. Późnym wieczorem postaram się wrzucić ten film. Mam nadzieję że to nie panewka. Panewkę było by chyba słychać w całym zakresie obrotów i na jałowym. U mnie słychać w jednym przedziale.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-10-26, 12:07

Racja, panewka raczej nasila sie wraz ze wzrostem obrotow. Podobnie zachowywalo sie u mnie w 1.4 w n15, zwlaszcza na rozgrzanym oleju. Na zimnym nie bylo problemu. Winny byl napinacz gornego łańcucha.

SkaterSdz88
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2016-10-26, 11:01
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: SkaterSdz88 » 2016-10-26, 12:19

U mnie też na zimnym jest to mniej słyszalne, a na rozgrzanym silniku głośniej stuka. Ogólnie w tym aucie jest namieszane... Check engine nie świecie (pewnie ktoś go zgasił na stałe), nie ma katalizatora tego drugiego. Nie ma też tej drugiej sondy (wtyczka wisi pod autem), a pierwsza sonda jest jakaś inna na 3 przewody. Jakiś rzeźnik majstrował pod maską... Cena auta była atrakcyjna jak na almerę z gazem sekwencyjnym.

[ Dodano: 2016-10-26, 13:21 ]
Wydaje mi się też że to auto jest za słabe jak na prawie 100 Km. W górnym zakresie obrotów jest za słabe. Ma jakieś zamulenie.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-10-26, 12:33

Na wydaje mi sie to akurat nie mozna polegać:p
Po przekreceniu kluczyka check engin powinien na chwile sie zapalic- zasygnalizowac swoją obecność i poprawność działania. Jak nie ma drugiej sondy, a fabrycznie powinna być, to check na 90% powinien sygnalizować błąd skladu spalin.

SkaterSdz88
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2016-10-26, 11:01
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: SkaterSdz88 » 2016-10-26, 12:40

U mnie jak przekręcę kluczyk to check nie zapala się, tak jak by żarówki nie było. Ktoś sprzedał kata i zgasił kontrolkę.

[ Dodano: 2016-10-28, 00:03 ]
Wrzucam film z pracą silnika: https://youtu.be/vNTw5QzjpK0
Może teraz ktoś coś podpowie.
Check engine w połowie ogarnięty, P0135 już zrobiony. Jeszcze P0141 trzeba zrobić.
Jest jeszcze błąd poduszki w lewym siedzeniu, poduszka jest po strzale i nawet rezystor nie gasi kontrolki.
Świeci się cały czas, nie mruga.

Awatar użytkownika
franc821
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-12-27, 01:35
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: franc821 » 2016-12-10, 16:39

Witam wszystkich, podepnę się pod temat gdyż mam problem z tej samej kategorii.
Jakoś we wrześniu oddałem moją Tino QG18DE na warsztat do znajomego(serwis) celem wymiany pierścieni z powodu pożerania przez silnik oleju. A więc głowica do speca od głowic, pierścienie wymienione, nowa uszczelka, uszczelniacze, przy okazji nowy łańcuch rozrządu(OE) + napinacz(OE), olej, filtr.... Niestety po odpaleniu auto pracuje tak:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gne8Q2Qs1Po[/youtube]


Po odpaleniu zimnego silnika do czasu złapania pierwszej temp. chodzi jak stara fiesta, po całkowitym rozgrzaniu cichutko jak nowy ale tylko do 1000 rpm., powyżej znowu hałas, największy przy schodzeniu z obrotów. Przed remontem efekt "fiesty" również występował ale był znośny i bez "klepania" podczas schodzenia z obrotów.
Silnik ponownie rozebrany tym razem w drobny mak, głowica na poprawkę(nie potrzebnie), wszystko pomierzone, sprawdzone a po odpaleniu to samo.... :cry:
Znajomy mówi że mu się "kończą pomysły" i w jego opinii wina może leżeć po stronie wariatora(koło VVT) co mnie z kolei nie przekonuje.....
Może ktoś coś doradzi zanim to auto mnie zrujnuje psychicznie oraz finansowo?
Ostatnio zmieniony 2016-12-11, 14:45 przez franc821, łącznie zmieniany 1 raz.
V10 QG18DE '04
K11 CG10DE '00

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-12-11, 00:46

Moim zdaniem stuka glowica.mysle, ze Tam trzeba szukac przyczyny

Awatar użytkownika
franc821
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-12-27, 01:35
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: franc821 » 2016-12-11, 14:58

Niby głowica jest w najlepszym porządku, była robiona na tzw. igłę a teraz znajomy zawiózł ją na "poprawkę" i przy odbiorze facet mu powiedział że wszystko jest w normie....
V10 QG18DE '04
K11 CG10DE '00

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-12-11, 17:06

to do sprawdzenia jeszcze rozrząd. może napinacz w ogóle nie napina łańcucha?

Awatar użytkownika
franc821
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-12-27, 01:35
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: franc821 » 2016-12-11, 21:16

Łańcuch i napinacz nowy(oryginały) i tak jak pisałem, mój znajomy(mechanik) który walczy z tematem obstawia na koło zmiennych faz. Przeraża mnie to bo podejrzewam że jeżeli da się gdzieś takie koło kupić to cena będzie zabójcza a co jeżeli okaże się że nadal klepie?

[ Dodano: 2016-12-14, 12:19 ]
Podpowiedziałem znajomemu ażeby odłączyć wtyczkę od czujnika(nastawnika) zmiennych faz rozrządu i praca silnika się nic nie zmieniła(klepie dalej) więc teoretycznie koło VVt odpada, dziś jadą po drugi silnik(goły słupek 250 zł) i bedą dalej walczyć...... Ciekawe co się ostatecznie okaże o ile prawda w ogóle ujrzy światło dzienne bo zaczyna mi się to nie podobać.
V10 QG18DE '04
K11 CG10DE '00

nilk
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2017-02-19, 18:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: nilk » 2017-02-19, 19:12

A może wałek rozrządu nie jest smarowany olejem, samoregulatory sie nie wypełniają ? za niskie ciśnienie oleju w głowicy. Już jednemu robiłem takie coś tylko nie w nissanie, pompa za małą miała wydajność i głowica jako końcowy element smarowania nie dostawała wystarczającej ilości oleju poszła głowica do wymiany i pompa. Sprawdz kanały olejowe w głowicy czy nie są zapchane .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”