FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: azorek
2009-12-07, 08:55
[ X-Trail ] Problem z filtrem DPF.
Autor Wiadomość
azorek 
Moderator
Diesel power


Nr rejestracyjny: PWL
Model: Patrol Long Y60, Pick-up 720 i Y720 4x4
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 821
Skąd: Tuchorza
Wysłany: 2009-11-30, 10:27   [ X-Trail ] Problem z filtrem DPF.

Jestem posiadaczem wersji T31 173 hp, przebieg niecałe 9000 km (ponad połowa "w trasie") i już dwukrotnie filtr cząsteczek stałych DPF zapchał się...(zapala się kontrolka filtra + check engine)

Zalecenia producenta zawarte w instrukcji to jazda z prędkością powyżej 80 km/h przez dłuższy czas (w serwisie facet powiedział że ok godzinę), niestety ani razu taka czynność nie pomogła i filtr musiał być regenerowany / czyszczony (?) w warunkach serwisowych. Problem w tym że taka czynność nie jest objęta gwarancją (przynajmniej tak twierdzi serwis) i wraz z wymianą oleju naliczono mnie na 1280 plnów...

jako powód usterki podano: zbyt mało dynamiczna jazda :|

Ostatnio byłem w Holandii (łącznie ponad 3000km na autostradach), po powrocie i przejechaniu ok 200km w mieście lampka kontrolna znów się zaświeciła...szczerze to nie wiem co mam zrobić...nie uśmiecha mi się znowu płacić, ani kłócić z bezczelnymi panami serwisantami.

Czy ktoś z Was miał może podobne problemy?? Prosze o jakąś radę, ewentualnie polecenie dobrego ASO Nissana w Warszawie lub dobrego rzeczoznawcy.

___________________________________________________________________________

Od razu zaznaczam, że nie jestem mechanikiem a tylko zwykłym użytkownikiem (T31 SE, 16kkm). Z tego co czytałem o tym silniku to w momencie zapełnienia filtra pojawia się dodatkowy wtrysk po głównym i dopalającym mający na celu rozgrzanie spalin, zeby spalić zawartość filtra. Więc logika wskazuje, że nie chodzi tu o jazdę z wysoką prędkością, a raczej na wyższych obrotach, żeby jak najbardziej rozgrzać spaliny. W manualu napisali o prędkości zapewne po to, żeby zapewnić chłodzenie pozostałym elementom samochodu (masz nawet ostrzeżenie, żeby nie parkować potem nad suchą trawą bo możesz coś podpalić). Może zrobiłeś trasę z odpowiednią prędkością, ale na wysokim biegu i niskich obrotach (co przy tym silniku nie stanowi problemu) i po prostu niewystarczająco rozgrzałeś układ wydechowy.

Nie wiem jak w polskiej, ale w angielskiej instrukcji jest mowa o prędkości pow. 60 km/h.

__________________________________________________________________________

No właśnie, u mnie przy 17kkm zapaliła się kontrolka, przejechałem jakieś 20km na 4-5 biegu i wyższych obrotach i zgasła. Po sprawie. To ewidentnie nie chodzi o prędkość ale o wyższe obroty, żeby odpowiednio rozgrzać i wypalić układ wydechowy.

___________________________________________________________________________

I ja dopowiem /xt XI 2006 2,2 DPF/ bowiem i mnie spotkała przygoda z tym filterkiem.
Jadąc jakiś czas temu ze Stegny do Krynicy M. zapaliła - (mrugała) mi się lampka DPF. Jakoż na tej trasie nie specjalnie można pojechać szybciej - spokojnie na 6 biegu dojechałem do Krynicy i z powrotem do Stegny (ok 19Km w jedną stronę) zdziwiłem się dopiero jak od Stegny w stronę Malborka naraz spadła mi moc (zero przyspieszenia) - komputer przestawił silnik w stan jazdy AWARYJNEJ. Dopiero po przejechaniu kolejnych kilkunastu (z duszą na ramieniu) kilometrów - trzymałem silnik ok 2,5 tyś obrotów (wyżej zresztą nie poszedł) lampa zapaliła się na stałe - następowało spalanie w filtrze - zresztą to widać również na podniesionej temp. silnika. Po kolejnej chwili - komputer oddał moc, kolejna chwila lampka zgasła.
Nie wchodząc w szczegóły procesu spalania - jeśli zapali się lampka DPF należy potrzymać silnik powyżej 2 - 2,5 tyś obrotów przes kilka - kilkanaście kilometrów. A to jak często będzie się ona zapalać będzie przedewszystkim uzależniona od jakości paliwa. Pamiętać również należy o dobej jakości oleju. Silnik EKOLOGICZNY - tylko że naszym kosztem.

źródło NKP
___________________________________________________________________________
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Atomek 
nowy na forum

Model: x-trial
Wiek: 39
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1
Skąd: Zielonki
Wysłany: 2010-01-12, 16:26   

Witam wszystkich jestem Adam z małopolski.

Miałem problem z ciągle zatykającym się filtrem DPF w X-trial 2.2 diesel i udało mi się go rozwiązać poprzez usunięcie filtra.
Firma, którą znalazłem w google (www.emulatory.com.pl) posiada w ofercie emulator filtra DPF. W moim x-trailu zamontowali emulator w Gliwicach (ale firma posiada sieć dealerską w całej Polsce), cała operacja trwała około 5 godzin. Filtr opróżnili z zawartości tak, że nie ma śladu, że wkład jest usunięty, a emulator zamontowali w niewidocznym miejscu.
Zrobiłem już 8tyś km i zapomniałem i problemie. Przyjemność kosztowała mnie 3tyś zł a myślę, że było warto bo spalanie spadło o ponad 0,5l oraz odczuwalnie poprawiła się dynamika silnika i nie muszę juz lać do silnika tego drogiego, (bezsadzowego?) oleju.
Pozdrawiam
 
     
LUCIEK66 
nowy na forum

Nr rejestracyjny: TJE03358
Model: T-30 2,2 dci 2005
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Stare Kanice
Wysłany: 2017-02-01, 09:51   

Pomocy. Mam problem z nissanem 2,2 dci 2005 x-trail.
Po regeneracji wtrysków nie może się wkręcić na luzie powyżej 3000 obrotów.
Przed robotą wtrysków tracił moc podczas jazdy. Miał problemy z odpaleniem, duża dawka paliwa szła na przelew. Błąd na kompie wskazywał na pompę oraz wtryski i przepływomierz. Po zrobieniu wtrysków po odpaleniu silnik falował na niskich obrotach i gasł, ponowne odpalenie również było utrudnione. Palił za 2 lub 3 razem w zależności od kaprysu. W niedaleko odległej przeszłości wymieniłem oring na zaworze SCV, przemyłem przepływomierz i było kilka dni OK. Teraz ponownie traci moc i chęć do jazdy :-(
Pomocy.
_________________
luciek66
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 17