Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ X-Trail ] Problem z filtrem DPF.

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

[ X-Trail ] Problem z filtrem DPF.

Post autor: azorek » 2009-11-30, 10:27

Jestem posiadaczem wersji T31 173 hp, przebieg niecałe 9000 km (ponad połowa "w trasie") i już dwukrotnie filtr cząsteczek stałych DPF zapchał się...(zapala się kontrolka filtra + check engine)

Zalecenia producenta zawarte w instrukcji to jazda z prędkością powyżej 80 km/h przez dłuższy czas (w serwisie facet powiedział że ok godzinę), niestety ani razu taka czynność nie pomogła i filtr musiał być regenerowany / czyszczony (?) w warunkach serwisowych. Problem w tym że taka czynność nie jest objęta gwarancją (przynajmniej tak twierdzi serwis) i wraz z wymianą oleju naliczono mnie na 1280 plnów...

jako powód usterki podano: zbyt mało dynamiczna jazda :|

Ostatnio byłem w Holandii (łącznie ponad 3000km na autostradach), po powrocie i przejechaniu ok 200km w mieście lampka kontrolna znów się zaświeciła...szczerze to nie wiem co mam zrobić...nie uśmiecha mi się znowu płacić, ani kłócić z bezczelnymi panami serwisantami.

Czy ktoś z Was miał może podobne problemy?? Prosze o jakąś radę, ewentualnie polecenie dobrego ASO Nissana w Warszawie lub dobrego rzeczoznawcy.

___________________________________________________________________________

Od razu zaznaczam, że nie jestem mechanikiem a tylko zwykłym użytkownikiem (T31 SE, 16kkm). Z tego co czytałem o tym silniku to w momencie zapełnienia filtra pojawia się dodatkowy wtrysk po głównym i dopalającym mający na celu rozgrzanie spalin, zeby spalić zawartość filtra. Więc logika wskazuje, że nie chodzi tu o jazdę z wysoką prędkością, a raczej na wyższych obrotach, żeby jak najbardziej rozgrzać spaliny. W manualu napisali o prędkości zapewne po to, żeby zapewnić chłodzenie pozostałym elementom samochodu (masz nawet ostrzeżenie, żeby nie parkować potem nad suchą trawą bo możesz coś podpalić). Może zrobiłeś trasę z odpowiednią prędkością, ale na wysokim biegu i niskich obrotach (co przy tym silniku nie stanowi problemu) i po prostu niewystarczająco rozgrzałeś układ wydechowy.

Nie wiem jak w polskiej, ale w angielskiej instrukcji jest mowa o prędkości pow. 60 km/h.

__________________________________________________________________________

No właśnie, u mnie przy 17kkm zapaliła się kontrolka, przejechałem jakieś 20km na 4-5 biegu i wyższych obrotach i zgasła. Po sprawie. To ewidentnie nie chodzi o prędkość ale o wyższe obroty, żeby odpowiednio rozgrzać i wypalić układ wydechowy.

___________________________________________________________________________

I ja dopowiem /xt XI 2006 2,2 DPF/ bowiem i mnie spotkała przygoda z tym filterkiem.
Jadąc jakiś czas temu ze Stegny do Krynicy M. zapaliła - (mrugała) mi się lampka DPF. Jakoż na tej trasie nie specjalnie można pojechać szybciej - spokojnie na 6 biegu dojechałem do Krynicy i z powrotem do Stegny (ok 19Km w jedną stronę) zdziwiłem się dopiero jak od Stegny w stronę Malborka naraz spadła mi moc (zero przyspieszenia) - komputer przestawił silnik w stan jazdy AWARYJNEJ. Dopiero po przejechaniu kolejnych kilkunastu (z duszą na ramieniu) kilometrów - trzymałem silnik ok 2,5 tyś obrotów (wyżej zresztą nie poszedł) lampa zapaliła się na stałe - następowało spalanie w filtrze - zresztą to widać również na podniesionej temp. silnika. Po kolejnej chwili - komputer oddał moc, kolejna chwila lampka zgasła.
Nie wchodząc w szczegóły procesu spalania - jeśli zapali się lampka DPF należy potrzymać silnik powyżej 2 - 2,5 tyś obrotów przes kilka - kilkanaście kilometrów. A to jak często będzie się ona zapalać będzie przedewszystkim uzależniona od jakości paliwa. Pamiętać również należy o dobej jakości oleju. Silnik EKOLOGICZNY - tylko że naszym kosztem.

źródło NKP
___________________________________________________________________________

Atomek
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-01-12, 16:05
Lokalizacja: Zielonki

Post autor: Atomek » 2010-01-12, 16:26

Witam wszystkich jestem Adam z małopolski.

Miałem problem z ciągle zatykającym się filtrem DPF w X-trial 2.2 diesel i udało mi się go rozwiązać poprzez usunięcie filtra.
Firma, którą znalazłem w google (www.emulatory.com.pl) posiada w ofercie emulator filtra DPF. W moim x-trailu zamontowali emulator w Gliwicach (ale firma posiada sieć dealerską w całej Polsce), cała operacja trwała około 5 godzin. Filtr opróżnili z zawartości tak, że nie ma śladu, że wkład jest usunięty, a emulator zamontowali w niewidocznym miejscu.
Zrobiłem już 8tyś km i zapomniałem i problemie. Przyjemność kosztowała mnie 3tyś zł a myślę, że było warto bo spalanie spadło o ponad 0,5l oraz odczuwalnie poprawiła się dynamika silnika i nie muszę juz lać do silnika tego drogiego, (bezsadzowego?) oleju.
Pozdrawiam

LUCIEK66
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2017-01-24, 09:45
Lokalizacja: Stare Kanice

Post autor: LUCIEK66 » 2017-02-01, 09:51

Pomocy. Mam problem z nissanem 2,2 dci 2005 x-trail.
Po regeneracji wtrysków nie może się wkręcić na luzie powyżej 3000 obrotów.
Przed robotą wtrysków tracił moc podczas jazdy. Miał problemy z odpaleniem, duża dawka paliwa szła na przelew. Błąd na kompie wskazywał na pompę oraz wtryski i przepływomierz. Po zrobieniu wtrysków po odpaleniu silnik falował na niskich obrotach i gasł, ponowne odpalenie również było utrudnione. Palił za 2 lub 3 razem w zależności od kaprysu. W niedaleko odległej przeszłości wymieniłem oring na zaworze SCV, przemyłem przepływomierz i było kilka dni OK. Teraz ponownie traci moc i chęć do jazdy :-(
Pomocy.
luciek66

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to Sam”