Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Brak iskry.

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

[P11/WP11] Brak iskry.

Post autor: Puchacz » 2017-01-19, 00:23

Cześć chłopaki,
2 dni temu postanowiłem postanowiłem wymienić oring aparatu zapłonowego bo trochę ciekł. Wiec zdjąłem aparat i przy okazji umyłem wszystko łącznie z aparatem benzyna pb95 bo ta umazana olejem skrzynia już mnie drażniła. Ale wracając do tematu. Stara uszczelka miała już tak dość ze pękła mi w ręku :

Obrazek

Obrazek

Po wymianie oringu 27/4 postanowiłem złożyć wszystko do kupy, z racji ze ręcznie było strasznie cieżko go wepchnąć wstukałem go delikatnie młoteczkiem.

Odpaliłem wszystko w celu kontrolnym, wszystko było git wiec go zgasiłem i poszedłem spać :)

Następnego dnia wyjechałem z garażu i zrobiłem może 4-5 km po czym auto straciło obroty i zgasło. W końcu skończyłem na sznurku i w garażu.

Autko wydaje tylko takie odgłosy, szczególnie ten na końcu mnie martwi.
Obrazek

Zacząłem od sprawdzenia co dzieje się pod kopułka i palca.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wyglada to jakby albo palec był niedopasowany albo kopułka za płytka.
Następnie wyjąłem wszystkie świece i przeciągnąłem do każdej przewód który na końcu podpiąłem do bloku w celu sprawdzenia czy jest iskra. Podczas gdy kolega kręcił kluczykiem ja sprawdzałem czy jest iskra.
Brak prądu. Nie ma iskry na żadnej ze świec.
Dziś poszedłem po nowa kopułkę i palec, kopułka pasuje palec jednak jak na złość nie wchodzi. Spróbowałem jednak wymienić sama kopułkę. Wymiana samej kopułki nie pomaga. Zobaczymy co jutro bd z nowym palcem rozdzielacza. Ale zdaje mi się ze coś jest chyba nie tak z aparatem. Tylko co mogło mu się stać :/

Świece wyglądają tak :

Obrazek

Obrazek


Kable maja około roku świece ponad 2 wiec kwalifikują się do wymiany co uczynię zaraz po tym jak znajdę przyczynę braku iskry.

Ma ktoś jakiś pomysł co mogłem uszkodzić albo co mogłoby być nie tak z tym moim chrupkiej ?
Pozdrawiam.
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2017-01-19, 05:08

Czujnik położenia wałka pewnie padł. Aparat tylko w jednej pozycji wchodzi w wałek. Na podpiętym aparacie(nie włożonym w wałek) kręcąc tym kółkiem co wchodzi w wałek powinno być słychać jak wtryski cykają i iskra czy jest (kable świece luźno podłączone)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2017-01-19, 09:38

No dobra. Czyli rozumiem że wyjąć aparat z bloku podpiąć świece które so wyjęte i zakręcić tym trybem od aparatu i jeśli nie ma iskry i nie słychać wtryskiwaczy to może być czujnik tak ? A gdzie taki czujnik się w gt znajduje i czy da radę to wymienić w garażu bez kanału ? Pozdrawiam
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2017-01-19, 10:21

wg mnie to mogłeś uszkodzić aparat pobijając go młotkiem, oring posmaruj olejem i bez pobijania wciśnij aparat, w między czasie delikatnie ruszając palcem żeby dobrze trafić w wałek rozrządu bo tam chodź mała ale jest różnica w połączeniu wałka rozrządu z ośką aparatu zapłonowego
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2017-01-19, 11:27

Marlos90 Ale to było wstawianie na zasadzie gumowy młotek był przyłożony do walka a drugim pukałem w gumowy więc wątpię aby coś tak się stało. Pytanie brzmi czemu odpalił raz i teraz już nie chce.

Faktycznie na tym wątku który wchodzi w blok na jednym z tych rączek nazwijmy to jest u góry takie małe wciecie. Ale myślisz że miałoby to jakieś znaczenie ?
Ale próbowałem okręcić ja o 180 stopni i inaczej nie władze aparatu rzeczywiście aparatu nie włożysz w żaden inny sposób .

vixo, zrobiłem jak mówisz, na podpięty kostce do aparatu podłączyłem 1 świece i zacząłem kręcić tym kołkiem, nie był żadnego rezultatu.

Gdzie znajduje się ten czujnik ? Jest jakaś możliwość aby go sprawdzić ?

Zmiana kopułki i palca tez nic nie dała.
Próbowałem tez pokręcić kopułka, przyspieszanie zapłonu i opóźnianie go tez nie daje rezultatu.


Pompa paliwowa działa, immobilizer tez chyba nie trzyma bo dioda na podszybiu przestaje mrugać po przekręceniu kluczyka. Kontrolka Check engine na zapłonie pali się i nie gaśnie. Chybatak powinno być.
Sam już nie wiem.
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”