FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Autor Wiadomość
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-01-08, 22:45   

Ad@mus napisał/a:
sprawdz jak mozesz. Mocy nie wiem ile bo nie hamowalem


Dupohamownia prawdę ci powie
_________________
XXX
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Vendo 
aktywny forumowicz

Model: Sunny 2.0 SR
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 163
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-08, 22:54   

VE Killer napisał/a:
Dupohamownia prawdę ci powie

Nie powie.
Moje auto łącznie pomiarów miało kilkadziesiąt.
Jak tylko coś zmieniałem, to jechałem na hamownię aby sprawdzić co to dało.
Zdarzało się, ze po zmianie czuję - "ale idzie!, teraz to z 5KM więcej!" a tu z pomiarów wychodzi, że kucy ubyło, a nie przybyło... No i dalej zabawa. Więc po pierwsze trzeba sprawdzić co motor sobą reprezentuje, bo wynik z hamowni jest również obrazem jego stanu - ja nawet seryjną Laguną 1.9 dci byłem - wynik wyszedł fabryka i już wiedziałem, że silniczek zdrowy.
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-01-09, 09:35   

Ja testuję auto w inny sposób, bo hamowni nie mam za frytki i też nigdzie w pobliżu. Za każdym modem nagrywałem sprint 0-120kmh gdzieli czylem czas od 0-100kmh. W domu na spokojnie zgrywałem i liczyłem poklatkowo ile sekunt urwałem lub nie. Może jakiś mod nie da większej max mocy, ale wpłynie na lepszą sprawność. Czasami zabiera się dołu żeby była góra, ale nie każdy górą jeździ.
Najlepszy policzony czas dla mojej padaki to 7,2s. Jeśli brać pod uwagę błąd pomiarowy to niech będzie te 7,5s. Jak na ciężkie auto z długą skrzynią uważam, że nie jest źle ;)

Tak wygląda moja dupohamownia. Na hamownię wybieram się jak tylko założę ssac i poprawię wydech.
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
woytaz_gdy_elb 
stały bywalec


Model: Sunny n14 GTI SR20VE
Wiek: 33
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 108
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2017-01-09, 09:59   

Taki pomiar pewnie coś tam mówi ale jednak jest trochę bez sensu moim zdaniem bo kluczowym czynnikiem mającym wpływ na wynik będzie temperatura/stan nawierzchni i dobór/stan opon. To by miało sens jak byś miał 30 kół na zmianę w garażu i jeszcze wiedział jak je dobrać w stosunku do warunków. Ta sama opona np. Federal RSR w temp 20 st. na suchym sklei ładnie a w temp 8 st. już nie sklei i auto będzie gubić trakcję...
_________________
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-01-09, 10:17   

Moja primera jest ciężka i mało kiedy zrywa. Pomiary na suchym w temperaturach do 15*. Na YT mam wrzucone większość prób, jest nawet pogląd na temperaturę bo jest zegar.

Racja jest taka, że to nie pomiar mocy, tylko sprawdzam czy jest lepiej jak było (czas przejazdu, chęć wkręcania się silnika etc). Kiedy robiłem coś z zawieszeniem jechałem na taki fajny odcinek leśno górzysty z zakrętami i tam testowałem wóz w warunkach bojowych.

I tutaj znowu będziemy rozpatrywać czy mam zajebiste zawieszenie, czy jest zestrojone niczym BTCC etc. No nie jest, dla wielu z was będzie kiblowate. Jednak każdy z nas dąży do odpowiedniego efektu i gdzie jeden powie ale się trzyma drugi będzie trzymał się wszystkiego w kabinie ze strachu że poleci po dachu.

Tutaj zadajemy sobie pytanie, czy jesteśmy Hobbystami czy ortodoksami :)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-01-10, 19:40   

a mierzysz zawsze z wiatrem czy pod wiatr ? :-o
_________________
XXX
 
     
killer2000 
fanatyk nissana


Model: almera gti vvl
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 2003
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-10, 21:34   

Jest sposób Panowie na to, trzeba jeździć regularnie na nielegal i po każdym modzie z tym samym rywalem się sprawdzać :mrgreen:
_________________
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
 
     
falbinho 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WWY
Model: N15 GTI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 390
Skąd: Marki/Wyszków
Wysłany: 2017-01-10, 21:36   

Oczywiscie jesli na nielegalu ten drugi na pewno nie robił tez modów :D
_________________
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

http://nissanzone.pl/view...r=asc&start=120
 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-01-12, 09:01   

:-o qrwa a ja niepotrzebnie wywalam kase na hamownie :cry:
_________________
XXX
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-01-12, 11:48   

VE Killer, ty to powiększyłeś seryjną moc o prawie 100%. Jak tutaj tego nie sprawdzić :)
Jak bym budował nyde na 300ps w n/a to co chwila bym sprawdzał, czy trzyma moc ;)

Stwierdziłem jednak, że do momentu, kiedy nie włożę wszystkich bajerek tjuningowych na rolki nie pojadę. W sumie, to nie pojadę bo będę mierzył moc na hamowni drogowej DYNOMET.
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-01-12, 22:58   

Jak dla mnie metoda pomiarowa do dupy. Zakladasz przy pomiarze 0-100km/h błąd 0.2-0.3s. U mnie przyrost 13KM i 15 NM spowodował poprawę czasy na ćwiartkę o jakieś 0.3s czyli mniej więcej tyle co twoj błąd pomiarowy. Do tego jeszcze pomiar do 100 masz na krotrzym odcinku niż 400m. Przeanalizuj to zrozumiesz w czym rzecz

[ Dodano: 2017-01-12, 23:02 ]
Montując jakieś bajery tuningowe tym bardziej jeździł bym na hamownie bo może się okazać że coś zamintujesz i zamiast zysku ubedzie ci z 5 kucyków a tego za cholere nie wyczujesz choç byś miał dupę niemowlaka :mrgreen:
_________________
XXX
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-01-13, 11:13   

Biorę pod uwagę pierwsze przejazdy po remoncie i dotarciu bez modów. Jedynie kolektor wydechowy n14. Źle, za późno ustawiony zapłon, maf z obudową p10. Brak strojenia, komp z cywlnej p10. Wynik takiego przejazdu do 100km/h oscylował w okolicy 10,5s.

Po ogarnięciu wszystkich tych zmian, o których poczytać można w moim temacie, czas do setki to po klatkowo licząc 7,2s. Odliczając błąd pomiarowy 0,3s wychodzi urwanie 3s do paczki. Możecie mi wierzyć lub nie ale to się czuje na dupohamowni ;) innymi słowy, auto lepiej przyśpiesza niż seryjna poliftowa primera z sr20de pod maską (sprawdzone i seria dostaje w dupe ostro). P11GT też oblatana. Więc coś tam te mody dają, choć w ciemno robione z zamkniętymi oczami.
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-01-13, 16:48   

A ile to jest te "coś tam"??? nie rozumiesz chyba o co mi chodzi. to ze cos tam poprawiłeś jest super tylko nie wiesz tak naprawdę co i ile ci dało a przede wszystkim nie wiesz ile masz obecnie. moz byc tak że przyrost nie jest duży ale zmieniła sie charakterystyka i przebieg krzywych. tego sie nie dowiesz bez hamowania. wrózysz z fusów i potem z tego powstaja mity w stylu ponad 200konne VE które jadę ciut lepiej od DE :P

[ Dodano: 2017-01-13, 16:49 ]
majac pojecie przy jakich obrotach jest max moc i max moment mozna dostosować technikę jazdy zamiast bz sensu krecic do odcinki :-P
_________________
XXX
Ostatnio zmieniony przez mimier 2017-01-13, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-01-13, 17:09   

Z tym się zgadzam w 100%
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
Vendo 
aktywny forumowicz

Model: Sunny 2.0 SR
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 163
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-13, 23:19   

Mi się zdarzało po zmianach wyraźnie odczuć, że auto idzie dużo lepiej, a prawda okazała się inna. Auto szło górą tak samo tylko dół się zepsuł na tyle, że było wrażenie lepszego "kopa" na górze. Hamownia prawdę Ci powie niestety... Choć jak wiadomo kreskami się nie jedzie ;-)
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-01-14, 10:43   

Ale przebiegiem kresek już owszem ;-)
_________________
XXX
 
     
Modzelitto 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WW
Model: N16
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1440
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-20, 21:26   

Mam pytanie:
Czy warto zainwestować w lekkie pasowe od pompy wody? Ile waży zwykłe? Posiadam lekki zamach i lekkie główne pasowe.
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2017-07-20, 23:02   

Modzelitto napisał/a:
Mam pytanie:
Czy warto zainwestować w lekkie pasowe od pompy wody? Ile waży zwykłe? Posiadam lekki zamach i lekkie główne pasowe.


Nie warto. Fabtyczne jest cienkie blaszane. Wiele nie zyskasz
_________________
XXX
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Modzelitto 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WW
Model: N16
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1440
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 06:50   

Dzięki za konkretną odpowiedź.
 
     
onyxx 
aktywny forumowicz


Model: N16 VE-T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 189
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-23, 20:10   

Fabryczne kółko jak najbardziej warto zmienić w VE. Ale na takie o większej średnicy - żeby pompa się kręciła wolniej. Mało kto wie, że seryjna pompa wody w SR ma skłonność do kawitacji powyżej 6800 obr./min.

W silnikach N1 efekt ten został rozwiązany poprzez zmniejszenie wysokości łopatek pompy i zostawiając kółko o średnicy jak w innych SR.



_________________
Almera N16 SR20VE-T
 
     
Modzelitto 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WW
Model: N16
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1440
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-23, 20:37   

onyxx,

A wczoraj przeglądałem poniższą aukcję i w opisie było o kawitacji. Myślałem, że to chwyt reklamowy sprzedawcy :-P

http://m.ebay.pl/itm/OEM-...2%257Ciid%253A9
 
     
Vendo 
aktywny forumowicz

Model: Sunny 2.0 SR
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 163
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-28, 18:08   

onyxx napisał/a:
seryjna pompa wody w SR ma skłonność do kawitacji powyżej 6800 obr./min.

Można na przykład wyjąć pompę w której prawie nie ma łopatek :)
 
     
Piotrek_10243 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: PGN
Model: Primera P11 GT
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 123
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2017-08-24, 21:33   

Może ktoś z Was zrobił sobie backup instrukcji jak przejść na kolektor ssący z P10 (kanciak) w P11?
Chodzi mi o tą instrukcję http://www.sr20-forum.com...anifold-rr.html

Wywaliło foty a bez nich sam opis to trochę mało :-/
_________________
SR20Di -> był
SR20DEH-> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20896
 
 
     
Zielkq 
Moderator
Specjalista DIY =P


Nr rejestracyjny: DW....
Model: WP11-120
Pomógł: 48 razy
Wiek: 26
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 3212
Skąd: Vratislavia
Wysłany: 2017-08-25, 10:48   

Piotrek_10243, podstawowe pytanie czy warto. Ja nie umiem na to odpowiedzieć ;)
Moja na kolektorze z n14, wałku ssącym z polifta i kanciaku wyrzuciła 139KM (Nm nie pamiętam, był gdzieś wykres).
_________________
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
 
     
marlos90 
Moderator Grupy


Model: P11VQ & Galaxy mk2 2.3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 654
Skąd: LBN
Wysłany: 2017-08-26, 00:02   

Piotrek_10243, ja mam, wyślij mi swojego e-maila to Ci podeślę backup całej strony ze zdjęciami
_________________
My GTline http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-08-26, 20:56   

Zielkq, z tego co pamietam, na tej samej hamce miales ciut wiecej konika niz p11gt z tego samego dnia i tej samej hamowni. Więc nie źle.

Kanciak ma największą pojemność plennum, wahlowac kolektorami można w srce i kazdy z nich ma w sobie cos dobrego/innego.
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
BeNeK 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: TK
Model: 100nx
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 693
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-09-22, 16:00   

Panowie mam pytanko . Pacjent to SR20DE z p10eGT .Czy wałki o takim spec'u podejdą do tego silnika ? bez jakiś większych zmian typu inny sprężynki zaworowe etc.

Duration - 270/270

Lift - 11.78mm/11.70mm

Wałki pochodzą z GTI-R'a i czy będzie miało to jakie wymierne korzyści , biorąc pod uwagę że dedykowane są do silnika turbo a ja chce pozostać przy wolnossącym .
_________________


SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


moher3 
aktywny forumowicz

Model: było K12, P11GT, A32, jest N16, P12
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 143
Skąd: Wwa
Wysłany: 2017-09-22, 20:11   

mam dla Ciebie linka który może coś wyjaśni w temacie

http://www.nissantech.pl/...ny-i-parametry/
_________________
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
 
     
BeNeK 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: TK
Model: 100nx
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 693
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-09-23, 15:37   

Nie doprecyzowałem trochę , nie chodzi mi o oryginalne wałki z GTI-R'a tylko o aftermarkety o parametrach jak powyżej u mnie w poście
_________________


SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
 
 
     
moher3 
aktywny forumowicz

Model: było K12, P11GT, A32, jest N16, P12
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 143
Skąd: Wwa
Wysłany: 2017-09-23, 21:54   

mam podejrzenie że jak włożysz te wałki to będzie niezły kibel, sam fakt że silniki doładowane sie odpręża a wolnossące dopręża już powinien dać Ci do myślenia
_________________
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 18