Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-08, 22:45

Ad@mus pisze:sprawdz jak mozesz. Mocy nie wiem ile bo nie hamowalem
Dupohamownia prawdę ci powie
XXX

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2017-01-08, 22:54

VE Killer pisze:Dupohamownia prawdę ci powie
Nie powie.
Moje auto łącznie pomiarów miało kilkadziesiąt.
Jak tylko coś zmieniałem, to jechałem na hamownię aby sprawdzić co to dało.
Zdarzało się, ze po zmianie czuję - "ale idzie!, teraz to z 5KM więcej!" a tu z pomiarów wychodzi, że kucy ubyło, a nie przybyło... No i dalej zabawa. Więc po pierwsze trzeba sprawdzić co motor sobą reprezentuje, bo wynik z hamowni jest również obrazem jego stanu - ja nawet seryjną Laguną 1.9 dci byłem - wynik wyszedł fabryka i już wiedziałem, że silniczek zdrowy.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-09, 09:35

Ja testuję auto w inny sposób, bo hamowni nie mam za frytki i też nigdzie w pobliżu. Za każdym modem nagrywałem sprint 0-120kmh gdzieli czylem czas od 0-100kmh. W domu na spokojnie zgrywałem i liczyłem poklatkowo ile sekunt urwałem lub nie. Może jakiś mod nie da większej max mocy, ale wpłynie na lepszą sprawność. Czasami zabiera się dołu żeby była góra, ale nie każdy górą jeździ.
Najlepszy policzony czas dla mojej padaki to 7,2s. Jeśli brać pod uwagę błąd pomiarowy to niech będzie te 7,5s. Jak na ciężkie auto z długą skrzynią uważam, że nie jest źle ;)

Tak wygląda moja dupohamownia. Na hamownię wybieram się jak tylko założę ssac i poprawię wydech.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
woytaz_gdy_elb
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: woytaz_gdy_elb » 2017-01-09, 09:59

Taki pomiar pewnie coś tam mówi ale jednak jest trochę bez sensu moim zdaniem bo kluczowym czynnikiem mającym wpływ na wynik będzie temperatura/stan nawierzchni i dobór/stan opon. To by miało sens jak byś miał 30 kół na zmianę w garażu i jeszcze wiedział jak je dobrać w stosunku do warunków. Ta sama opona np. Federal RSR w temp 20 st. na suchym sklei ładnie a w temp 8 st. już nie sklei i auto będzie gubić trakcję...
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-09, 10:17

Moja primera jest ciężka i mało kiedy zrywa. Pomiary na suchym w temperaturach do 15*. Na YT mam wrzucone większość prób, jest nawet pogląd na temperaturę bo jest zegar.

Racja jest taka, że to nie pomiar mocy, tylko sprawdzam czy jest lepiej jak było (czas przejazdu, chęć wkręcania się silnika etc). Kiedy robiłem coś z zawieszeniem jechałem na taki fajny odcinek leśno górzysty z zakrętami i tam testowałem wóz w warunkach bojowych.

I tutaj znowu będziemy rozpatrywać czy mam zajebiste zawieszenie, czy jest zestrojone niczym BTCC etc. No nie jest, dla wielu z was będzie kiblowate. Jednak każdy z nas dąży do odpowiedniego efektu i gdzie jeden powie ale się trzyma drugi będzie trzymał się wszystkiego w kabinie ze strachu że poleci po dachu.

Tutaj zadajemy sobie pytanie, czy jesteśmy Hobbystami czy ortodoksami :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-10, 19:40

a mierzysz zawsze z wiatrem czy pod wiatr ? :-o
XXX

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2004
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2017-01-10, 21:34

Jest sposób Panowie na to, trzeba jeździć regularnie na nielegal i po każdym modzie z tym samym rywalem się sprawdzać :mrgreen:
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 387
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2017-01-10, 21:36

Oczywiscie jesli na nielegalu ten drugi na pewno nie robił tez modów :D
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-12, 09:01

:-o qrwa a ja niepotrzebnie wywalam kase na hamownie :cry:
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-12, 11:48

VE Killer, ty to powiększyłeś seryjną moc o prawie 100%. Jak tutaj tego nie sprawdzić :)
Jak bym budował nyde na 300ps w n/a to co chwila bym sprawdzał, czy trzyma moc ;)

Stwierdziłem jednak, że do momentu, kiedy nie włożę wszystkich bajerek tjuningowych na rolki nie pojadę. W sumie, to nie pojadę bo będę mierzył moc na hamowni drogowej DYNOMET.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-12, 22:58

Jak dla mnie metoda pomiarowa do dupy. Zakladasz przy pomiarze 0-100km/h błąd 0.2-0.3s. U mnie przyrost 13KM i 15 NM spowodował poprawę czasy na ćwiartkę o jakieś 0.3s czyli mniej więcej tyle co twoj błąd pomiarowy. Do tego jeszcze pomiar do 100 masz na krotrzym odcinku niż 400m. Przeanalizuj to zrozumiesz w czym rzecz

[ Dodano: 2017-01-12, 23:02 ]
Montując jakieś bajery tuningowe tym bardziej jeździł bym na hamownie bo może się okazać że coś zamintujesz i zamiast zysku ubedzie ci z 5 kucyków a tego za cholere nie wyczujesz choç byś miał dupę niemowlaka :mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-13, 11:13

Biorę pod uwagę pierwsze przejazdy po remoncie i dotarciu bez modów. Jedynie kolektor wydechowy n14. Źle, za późno ustawiony zapłon, maf z obudową p10. Brak strojenia, komp z cywlnej p10. Wynik takiego przejazdu do 100km/h oscylował w okolicy 10,5s.

Po ogarnięciu wszystkich tych zmian, o których poczytać można w moim temacie, czas do setki to po klatkowo licząc 7,2s. Odliczając błąd pomiarowy 0,3s wychodzi urwanie 3s do paczki. Możecie mi wierzyć lub nie ale to się czuje na dupohamowni ;) innymi słowy, auto lepiej przyśpiesza niż seryjna poliftowa primera z sr20de pod maską (sprawdzone i seria dostaje w dupe ostro). P11GT też oblatana. Więc coś tam te mody dają, choć w ciemno robione z zamkniętymi oczami.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-13, 16:48

A ile to jest te "coś tam"??? nie rozumiesz chyba o co mi chodzi. to ze cos tam poprawiłeś jest super tylko nie wiesz tak naprawdę co i ile ci dało a przede wszystkim nie wiesz ile masz obecnie. moz byc tak że przyrost nie jest duży ale zmieniła sie charakterystyka i przebieg krzywych. tego sie nie dowiesz bez hamowania. wrózysz z fusów i potem z tego powstaja mity w stylu ponad 200konne VE które jadę ciut lepiej od DE :P

[ Dodano: 2017-01-13, 16:49 ]
majac pojecie przy jakich obrotach jest max moc i max moment mozna dostosować technikę jazdy zamiast bz sensu krecic do odcinki :-P
Ostatnio zmieniony 2017-01-13, 20:26 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-13, 17:09

Z tym się zgadzam w 100%
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2017-01-13, 23:19

Mi się zdarzało po zmianach wyraźnie odczuć, że auto idzie dużo lepiej, a prawda okazała się inna. Auto szło górą tak samo tylko dół się zepsuł na tyle, że było wrażenie lepszego "kopa" na górze. Hamownia prawdę Ci powie niestety... Choć jak wiadomo kreskami się nie jedzie ;-)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-14, 10:43

Ale przebiegiem kresek już owszem ;-)
XXX

Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2017-07-20, 21:26

Mam pytanie:
Czy warto zainwestować w lekkie pasowe od pompy wody? Ile waży zwykłe? Posiadam lekki zamach i lekkie główne pasowe.
QG15+

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-07-20, 23:02

Modzelitto pisze:Mam pytanie:
Czy warto zainwestować w lekkie pasowe od pompy wody? Ile waży zwykłe? Posiadam lekki zamach i lekkie główne pasowe.
Nie warto. Fabtyczne jest cienkie blaszane. Wiele nie zyskasz
XXX

Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2017-07-21, 06:50

Dzięki za konkretną odpowiedź.
QG15+

Awatar użytkownika
onyxx
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-07-23, 20:10

Fabryczne kółko jak najbardziej warto zmienić w VE. Ale na takie o większej średnicy - żeby pompa się kręciła wolniej. Mało kto wie, że seryjna pompa wody w SR ma skłonność do kawitacji powyżej 6800 obr./min.

W silnikach N1 efekt ten został rozwiązany poprzez zmniejszenie wysokości łopatek pompy i zostawiając kółko o średnicy jak w innych SR.



Obrazek

Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2017-07-23, 20:37

onyxx,

A wczoraj przeglądałem poniższą aukcję i w opisie było o kawitacji. Myślałem, że to chwyt reklamowy sprzedawcy :-P

http://m.ebay.pl/itm/OEM-Nissan-Pulsar- ... Ciid%253A9
QG15+

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2017-07-28, 18:08

onyxx pisze:seryjna pompa wody w SR ma skłonność do kawitacji powyżej 6800 obr./min.
Można na przykład wyjąć pompę w której prawie nie ma łopatek :)

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
stały bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2017-08-24, 21:33

Może ktoś z Was zrobił sobie backup instrukcji jak przejść na kolektor ssący z P10 (kanciak) w P11?
Chodzi mi o tą instrukcję http://www.sr20-forum.com/naturally-asp ... ld-rr.html

Wywaliło foty a bez nich sam opis to trochę mało :-/
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3211
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2017-08-25, 10:48

Piotrek_10243, podstawowe pytanie czy warto. Ja nie umiem na to odpowiedzieć ;)
Moja na kolektorze z n14, wałku ssącym z polifta i kanciaku wyrzuciła 139KM (Nm nie pamiętam, był gdzieś wykres).
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 662
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2017-08-26, 00:02

Piotrek_10243, ja mam, wyślij mi swojego e-maila to Ci podeślę backup całej strony ze zdjęciami
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-08-26, 20:56

Zielkq, z tego co pamietam, na tej samej hamce miales ciut wiecej konika niz p11gt z tego samego dnia i tej samej hamowni. Więc nie źle.

Kanciak ma największą pojemność plennum, wahlowac kolektorami można w srce i kazdy z nich ma w sobie cos dobrego/innego.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 693
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2017-09-22, 16:00

Panowie mam pytanko . Pacjent to SR20DE z p10eGT .Czy wałki o takim spec'u podejdą do tego silnika ? bez jakiś większych zmian typu inny sprężynki zaworowe etc.

Duration - 270/270

Lift - 11.78mm/11.70mm

Wałki pochodzą z GTI-R'a i czy będzie miało to jakie wymierne korzyści , biorąc pod uwagę że dedykowane są do silnika turbo a ja chce pozostać przy wolnossącym .
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 193
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-09-22, 20:11

mam dla Ciebie linka który może coś wyjaśni w temacie

http://www.nissantech.pl/topic/84-sr20- ... parametry/
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 693
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2017-09-23, 15:37

Nie doprecyzowałem trochę , nie chodzi mi o oryginalne wałki z GTI-R'a tylko o aftermarkety o parametrach jak powyżej u mnie w poście
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 193
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-09-23, 21:54

mam podejrzenie że jak włożysz te wałki to będzie niezły kibel, sam fakt że silniki doładowane sie odpręża a wolnossące dopręża już powinien dać Ci do myślenia
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”