FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
podstawy Gwintu.
Autor Wiadomość
Puchacz 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: N0 BUDDY
Model: P11 GT Top Sport
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 341
Skąd: Gdańsk/Morąg
Wysłany: 2016-10-24, 09:36   podstawy Gwintu.

Witam,

http://bcracing.pl/primer...-bc-racing.html

http://www.ebay.com/itm/B...UZTgEb3&vxp=mtr

udało mi się nabyć gwint BC racing serii BR do swojego GT i tu mam parę pytań.

1. co znawcy tematu robią z gwintem na zimę ? demontaż i wymiana na inne zawieszenie ? smarowanie ? owijanie go streczem ? jest multum opinii w internecie, co wy koledzy o tym sadzicie ? gwint leży na półce, montować czy poczekać aż zima się skończy ?

2. Numerek 1(czerwony) na załączonym obrazku przedstawia 30 stopniowa regulacje twardości, jak zaś ma to się do regulacji wysokości sprężyn ? 3 3(zielony) im mocniej ścisnę sprężyny tym zawias bd twardszy, wiec jakie to ma znaczenie względem pokrętła z regulacja tłoka?
jeśli w ogóle jakieś ma ?

3. rozumiem że jeśli chce go podnieść lub opuścić interesuje mnie tylko pokrętło nr 2 (niebieski) luzuje, wykręcam bądź wkręcam ile mi trzeba i siup :)

4. numer 4 (brązowy) oznacza miejsce gdzie w oryginale występuje śruba na rozpórkę tylna, pomyślałem że może zrobił bym nawiert i po prostu dał śrubę na przelot i założył rozpórkę. czy ma to sens? czy nie osłabi to konstrukcji mocowania górnego i czy nie bd miało wpływu na cokolwiek ??

5. producent przewiduje także możliwość ustawienia cambera, tego nie ogarniam i czemu te małe śrubki na przednich kielichach maja służyć ?
wytłumaczy ktoś jak chłopu ? :P

dziękuje i pozdrawiam

https://zapodaj.net/a6086da7b0063.jpg.html
_________________
日産プリメーラ
トップスポーツ

P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11197
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-24, 10:54   

ad. 1. Raczej demontować, ale są tacy co wtedy podnoszą auto na maxa

ad. 2. Skok amorka tym regulujesz. NIe musisz kręcic sprężynami tylko łatwiej bo spod maski

ad. 3. Tak. To blokuje Ci wychodzenie gwintu z dolnej części

ad. 4. Takie same mocowanie masz w normalnym amorku i na nie montujesz rozpórkę, więc nie rozumiem co chcesz wiercić?.

ad. 5. To jest do robienia tzw Stance, czyli od pochylenia koła :)
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2016-10-24, 12:09   

bombel napisał/a:
ad. 2. Skok amorka tym regulujesz


nie prawda skok amora jest stały nie da sie tego regulować. skok to po prostu róznica pomiedzy długoscią gdy jest on rozciagniety na maxa do długosci gdy jest wciśniety. pokrtło działa na zaworek w amorze który przymyka lub otwiera co zmienia przepływ oleju.

twardosć zawieszenia mozna tez ustalić zmieniajac twardosć spręzyn. mozna samochód obnizyc ale na załaczonym obrazku brak helpera wiec jakos tak lipnie to skompletowane.

[ Dodano: 2016-10-24, 13:10 ]
nakretki są dwie w celu zakontrowania.

[ Dodano: 2016-10-24, 13:15 ]
cambera w primerze nie ustawisz amorem z tego w zgledu ze masz górny i dolny wachacz
_________________
XXX
 
     
Puchacz 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: N0 BUDDY
Model: P11 GT Top Sport
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 341
Skąd: Gdańsk/Morąg
Wysłany: 2016-10-24, 15:23   

bombel, wymieniałem już poduszki z tylu obie i w asortymencie zamienników nie było poduszki z gotowymi śrubami na tylna rozpórkę. Trzeba wiercić i kombinować. Co prawda są na gumie zaznaczone gdzie to wiercić ale trzeba.

Tutaj jest to samo i myśle zeby dorobić dziurkę i dać śrubę na przelot.
_________________
日産プリメーラ
トップスポーツ

P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
 
 
     
Vendo 
aktywny forumowicz

Model: Sunny 2.0 SR
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 164
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-10-24, 17:38   Re: podstawy Gwintu.

1. Zależy czy masz gwint do lansu czy do jazdy? Polecam osłony z neoprenu jak szkoda Ci zawiasu, ja bym jeździł cały czas jak auto ma mi służyć.

2. Masz kilka regulacji tutaj. Regulacja twardości 1 czyli tak naprawdę regulacja siły odbicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny 3 i regulacja wysokości 2. Wszystkie działają niezależnie. Masz też oczywiście wpływ na zachowanie zawiasu twardością sprężyn.

3. Możesz regulować samym mocowaniem 2 i tak powinno się robić oraz masz jeszcze wpływ na wysokość auta regulując napięcie wstępne sprężyny 3. Jednak nastawianie dużego napięcia wstępnego sprężyny to bardzo prosta droga do ping-ponga. Sprężyny powinny być odpowiednio dobrane do auta i napięcie wstępne też powinno być odpowiednio ustawione - można to policzyć.

4. Nie kumam o co chodzi.

5. Kwestię cambera wyjaśnił już VE Killer
 
     
Zielkq 
Moderator
Specjalista DIY =P


Nr rejestracyjny: DW....
Model: WP11-120
Pomógł: 48 razy
Wiek: 26
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 3212
Skąd: Vratislavia
Wysłany: 2016-10-24, 18:27   

Vendo, w 4 chodzi o to, że poduszka z P11 z tyłu wygląda tak:

A w P11GT, czyli tam, gdzie była jeszcze dodatkowo rozpórka z tyłu, w tych dwóch okręgach są dziury i wstawione szpilki do mocowania rozpórki. Na rynku nie ma zamienników GT i kupuje się zwykłe i przewierca. :) Puchacz nie chciałby rezygnować z rozpórki i chce przewiercić gwint.
_________________
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
 
     
Vendo 
aktywny forumowicz

Model: Sunny 2.0 SR
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 164
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-10-24, 18:56   

Teraz łapię. Myślę, że można tak zrobić ale aby w 100% być pewnym, to bym musiał to na własne oczy zobaczyć.
 
     
bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11197
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-24, 19:01   

VE Killer wiesz o co mi chodziło, ale nie umiałem tego ładniej nazwać :)
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2016-10-24, 19:54   

bombel napisał/a:
VE Killer wiesz o co mi chodziło, ale nie umiałem tego ładniej nazwać :)


no własnie nie wiedziałem.dlatego sprostowałem :)
_________________
XXX
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Puchacz 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: N0 BUDDY
Model: P11 GT Top Sport
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 341
Skąd: Gdańsk/Morąg
Wysłany: 2016-10-24, 22:22   

dokładnie, ciekawi mnie czy jeśli nawierciłbym górne mocowanie w celu zatrzymania tylnej rozporki czy nie wpłynie to na wytrzymałość górnego mocowania.
_________________
日産プリメーラ
トップスポーツ

P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2016-10-25, 09:53   

pokaż fotke mocowania i zaznacz miejsce gdzie chcesz nawiercić

[ Dodano: 2016-10-25, 10:54 ]
a i jaka grubosć jest tego mocowania bo zakładam ze materiał to alu ale nie wiemy jaki gatunek
_________________
XXX
 
     
Puchacz 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: N0 BUDDY
Model: P11 GT Top Sport
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 341
Skąd: Gdańsk/Morąg
Wysłany: 2016-10-25, 18:06   



grubość mocowania to 9mm,
planuje włożyć cała kolumnę i od środka przewiercić mniejszym wiertlem zobaczyć gdzie wyjdzie dziura z drugiej strony, jeśli nie bd to kolidować ze sprężyna to chciałbym zatrzymać rozpórkę.

[ Dodano: 2016-11-13, 12:57 ]
temat tylnej rozporki ogarnięty.
pytanie teraz za 100 pkt. regulować sile odbicia tym pokretełkiem na górze można na stojącym aucie czy trzeba go podnieść ?
_________________
日産プリメーラ
トップスポーツ

P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
 
 
     
Vendo 
aktywny forumowicz

Model: Sunny 2.0 SR
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 164
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-02, 17:36   

Nie trzeba auta podnosić, regulujesz do woli.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 17