[N16] Almera N16 1.5 Nie pali na 1 cylinder

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
George
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2013-01-24, 12:41
Lokalizacja: Szydłowiec

[N16] Almera N16 1.5 Nie pali na 1 cylinder

Post autor: George » 2016-11-23, 10:05

Witam

Mam problem z samochodem żony N16 1.5 2001 PB + Lpg II generacja- nie pali na 1 cylinder:

Pokrótce co jest:

Na benzynie chodzi na trzy gary strasznie mułowato, po przełączeniu na lpg jeździ jak wściekły. Podczas jazdy na lpg gdy działa emulacja wtrysków odpięcie wtyczki z 1 cylindra powoduje prawidłowe zachowanie silnika czyli pracę na 3 cylindrach.Myślę, że to tylko prawidłowe działanie emulatora ponieważ świece po wkręceniu (cylinder 2,3,4) wyglądają normalnie zaś z 1 jest cała sucha (podchodzi pod rdzę) a autko 99% jeździ na LPG.

Co sprawdzane
1 wtrysk, cewka świeca działa (przepinana wtyczka z drugiego wtrysku i działa)
2.wyjście z kompa ECU z pinów odpowiedzialnych za 1 cylinder i według elektryka nie ma sygnału z ecu (upalone). Nie było Mnie przy tym a elektryk nie najwyższych lotów.

Kupiłem ostatnio:
kompa od almery N16 1.5 MEC20- 605/A1/1517 9T
immo z tego kompletu
pestkę z tego kompletu

Niestety miała być test stacyjka z pętlą ale sprzedający nie dopakował a teraz nie może znaleźć.

Podłączyłem mój MEC20-605/A1/1117/9T mając nadzieję, że różnica w numerach 1117 a 1517 nie będzie znacząca i odpali ale niestety nie.
Nie odpalił także przy kombinacji nowy komp nowe immo nowa pestka stara antenka (pętla). Czyżby pętla była też tak ważnym ogniwem?

Podsumowując;

Czy zostaje tylko przylutowanie starej pamięci ECU do nowego kompa aby zadziałało to ze starym immo?
Czy ktoś z forum ogarnia "Immo off" w normalnych pieniądzach?


PS. Wczoraj rozebrałem całą deskę w aucie i teraz jeżdżę N16 żeby żona nie widziała także za wszelkie sugestie, pomoc informację jak lub co jeszcze sprawdzić będę wdzięczny.

Załączam zdjęcie otwartego kompa. Czy ktoś możę potwierdzić, że po przelutowaniu rzeczy którą zaznaczyłem do nowego kompa stanie się on integralną częścią z resztą układu immo i fura odpali?
Dzięki.


http://www.aukcjoner.pl/gallery/024586238-.html#I1

Znalazłem winowajcę.... W sobotę z serdecznym przyjacielem Radkiem (posiadaczem N16 1.8) któremu dziękuję za pozwolenie grzebania przy aucie przełożyłem cały zestaw NATS do N16 żony. Uśmiech na twarz bezcenny choć równomierny ze strachem w oczach kolegi gdy rwałem jego deskę rozdzielczą. :) Auto jeździ jak powinno. Pozostało teraz przelutować pamięć flash ze starego ecu do używki którą kupiłem (jakby ktoś potwierdził, że to ta ze zdjęcia to byłbym wdzięczny) i oddać w ręce drugiej połówki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”