Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Amory i sprężyny

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

[A32] Amory i sprężyny

Post autor: berny_p » 2015-11-13, 12:08

Cześć,
Przyszedł czas na wymianę sprężyn i ewentualnie amorów w mojej Lorze.
Zastanawiam się co wybrać.
Znalazłem sprężyny -40 mm (przód i tył) firmy MTS-Technik. Co wy na to??
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2015-11-13, 13:05

Nie pamiętam kto, ale ktoś miał -35mm i nie narzekał. Tylko zeby sie zgrało w całość, spręzyna amor i felunek - zeby nie bylo za twardo.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-13, 13:23

MTS to taka nizsza polka. do sunnego to byl raczej betonowy setup nawet na seryjnych amorach, nie wiem czy do maximy to pasuje :p

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-11-13, 13:35

DubSon tylko w Polsce zlokalizować coś do tego auta jest trudno. Ze stanów sprowadzanie jest nieopłacalne.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-13, 13:38

berny_p, tak? to poszukaj cos do mojego, obojetnie ktorego :mrgreen:

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-11-13, 13:48

Ok. Przyznaję Ci rację :)

Znalazłem jeszcze H&R 29587-1 za 865 PLN
Sprężyny -35 mm komplet
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2015-11-13, 14:03

ja myślałem, żeby przód zrównać z tyłem bo inaczej stoją, i też troche zglebić
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-11-13, 14:12

Nie chciałbym równać przodu i tyłu. Zależy mi bardziej na tym aby lekką glebę zrobić i utwardzić delikatnie zawias.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-13, 15:21

to mysle, ze HRy beda lepszym rozwiazaniem, choc z modami zwiasu w maxi nie mial do czynienia, gakze moze poczekaj na bardziej doswiadczonych :)

Awatar użytkownika
marius
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2015-01-15, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: marius » 2015-11-13, 21:14

Wprawdzie ze sprężynami MTS nie miałem zbytnio do czynienia ale jeśli jakościowo odpowiadają ich amorom, to zdecydowanie odradzam ;-) Typowa chińszczyzna, już lepiej poszukaj jakichś używanych sprężyn ale normalnej firmy w tej cenie.

W Hondzie miałem założone sprężyny Vogtlanda i naprawdę bardzo fajnie się sprawdzały - a ceny mają dość przystępne :-) http://vogtland.pl/258-vogtland-sprezyny-Nissan-Maxima

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-11-13, 22:48

Potwierdzam słowa kolegi marius, mój znajomy miał sprężyny tej firmy w civic'u i bardzo przyjemnie się na nich jeździło w połączeniu z oryginalnymi amortyzatorami, nie za miękkie nie za twarde, takie w sam raz :-) Osobiście mam doświadczenie ze sprężynami H&R i Wietec, pierwszy twardy drugi ciut bardziej komfortowy. Polecam dobre amortyzatory gazowe, przy wyższych prędkościach wg. mnie auto pewniej się prowadzi niż na zwykłych olejakach, szczególnie jak auto jest lekkie no ale to akurat maxi nie dotyczy ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-11-16, 09:17

chyba że zamiast obniżać wymienię tylne sprężyny na KYB lub LESJOFORS o oryginalnej wysokości :)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-11-16, 19:36

Myślę że wymiana sprężyn i amorów na KYB bądź inne odpowiedniki oryginalnych części zmienią diametralnie twardość jak i prowadzenie auta.... Nie oszukujmy się autko ma już swoje lata i każda rozsądna inwestycja w zawieszenie może jedynie poprawić prowadzenie szczególnie w tak dużym aucie jak maximus ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-11-17, 06:31

Masz rację poza faktem że maxima jest duża :P. Nie jest, sprawia tylko takie wrażenie :)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

hunter.zabrze
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-02-08, 19:41
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: hunter.zabrze » 2016-11-05, 18:35

Hej .
Ja ma Maximę obnizoną 40/40.
Ciekawie wygląda.
ale jest bardzo twarde zawieszenie.
Ma to plusy i minusy :)

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-11-07, 11:09

hunter.zabrze, podziel się jakimś zdjęciem ;)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

hunter.zabrze
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-02-08, 19:41
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: hunter.zabrze » 2016-11-10, 20:48

Jak ktoś jest zainteresowany obniżaniem i ma instalację LPG ,

lepiej komplet 40/30 lub zamówić , gdzie robią i na tył dać wzmacniane ;-)

Przed zmianami zapraszam do Zabrza , na jazdę Probną.

Ja mam obniżenie 40/40 , felgi BBS 17", opony 235/45/17 - licznik pokazuje trochę za mało

Wcześniej miałem opony 245/40/17 - taki dla twardzieli :->

tylko jazda po Polskich drogach , weryfikuje takie pomysły ,

wrzucam link do fotki: http://www.fotosik.pl/zdjecie/72d0d2ec26f95045

i pozdrawiam

[ Dodano: 2016-11-11, 18:04 ]
Odnośnie sprężyn , ja mam z Bilstein
Felgi , jak pisałem z BBS
tak ,jak klocki, tarcze były wcześniej nacinane z otworami, wałki rozrządu i wydech.
autko przyjechało z Niemiec, już przerobione w serwisie: http://www.ahg-shop.com/

[ Dodano: 2016-11-11, 18:11 ]
Na pewno nie można kupić tanich sprężyn i tanich amortyzatorów,

żywotność będzie krótka, a działanie nie pewne,

Najlepiej kupić gwintowane, z BC Racing robią jeszcze do Maximy, i z KW chyba.
wtedy można ustawić przód i tył dowolnie, zobaczyć jak się zachowuj.
z BC Racing w zależności od kuru walut cały komplet zawieszenia kosztuje ok 3600 - 4000.

[ Dodano: 2016-11-11, 18:27 ]
warto o takim wydatku pomyśleć, ponieważ stałe obniżenie wyjdzie z 1000 taniej,

sprężyny ok 850
amory 250-350 *4= 1000 -1600
mocowania, osłony itd 80*4= 240
nowe mocowania i łożyska do kolumny mcpersonów 150-250*2= 300-500
czyli razem: 2400 - 3200

wniosek prosty. lepiej się trochę szarpnąć i kupić , cały komplet gwintowanego ;-)

[ Dodano: 2016-11-11, 18:35 ]
oraz rozwiązanie alternatywne, o którym sam myślałem:

wkłady amortyzatorów firmy KONI z regulacją twardości ok 350 szt
350*4=1600

sprężyny wzmacniane do tyłu z firmy MAD , na zamówienie:
https://www.motointegrator.autotrader.p ... 2-0394-080

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”