podstawy Gwintu.
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
podstawy Gwintu.
Witam,
http://bcracing.pl/primerauk-p11-95-00/ ... acing.html
http://www.ebay.com/itm/BC-Racing-BR-Ty ... b3&vxp=mtr
udało mi się nabyć gwint BC racing serii BR do swojego GT i tu mam parę pytań.
1. co znawcy tematu robią z gwintem na zimę ? demontaż i wymiana na inne zawieszenie ? smarowanie ? owijanie go streczem ? jest multum opinii w internecie, co wy koledzy o tym sadzicie ? gwint leży na półce, montować czy poczekać aż zima się skończy ?
2. Numerek 1(czerwony) na załączonym obrazku przedstawia 30 stopniowa regulacje twardości, jak zaś ma to się do regulacji wysokości sprężyn ? 3 3(zielony) im mocniej ścisnę sprężyny tym zawias bd twardszy, wiec jakie to ma znaczenie względem pokrętła z regulacja tłoka?
jeśli w ogóle jakieś ma ?
3. rozumiem że jeśli chce go podnieść lub opuścić interesuje mnie tylko pokrętło nr 2 (niebieski) luzuje, wykręcam bądź wkręcam ile mi trzeba i siup
4. numer 4 (brązowy) oznacza miejsce gdzie w oryginale występuje śruba na rozpórkę tylna, pomyślałem że może zrobił bym nawiert i po prostu dał śrubę na przelot i założył rozpórkę. czy ma to sens? czy nie osłabi to konstrukcji mocowania górnego i czy nie bd miało wpływu na cokolwiek
5. producent przewiduje także możliwość ustawienia cambera, tego nie ogarniam i czemu te małe śrubki na przednich kielichach maja służyć ?
wytłumaczy ktoś jak chłopu ?
dziękuje i pozdrawiam
https://zapodaj.net/a6086da7b0063.jpg.html
http://bcracing.pl/primerauk-p11-95-00/ ... acing.html
http://www.ebay.com/itm/BC-Racing-BR-Ty ... b3&vxp=mtr
udało mi się nabyć gwint BC racing serii BR do swojego GT i tu mam parę pytań.
1. co znawcy tematu robią z gwintem na zimę ? demontaż i wymiana na inne zawieszenie ? smarowanie ? owijanie go streczem ? jest multum opinii w internecie, co wy koledzy o tym sadzicie ? gwint leży na półce, montować czy poczekać aż zima się skończy ?
2. Numerek 1(czerwony) na załączonym obrazku przedstawia 30 stopniowa regulacje twardości, jak zaś ma to się do regulacji wysokości sprężyn ? 3 3(zielony) im mocniej ścisnę sprężyny tym zawias bd twardszy, wiec jakie to ma znaczenie względem pokrętła z regulacja tłoka?
jeśli w ogóle jakieś ma ?
3. rozumiem że jeśli chce go podnieść lub opuścić interesuje mnie tylko pokrętło nr 2 (niebieski) luzuje, wykręcam bądź wkręcam ile mi trzeba i siup
4. numer 4 (brązowy) oznacza miejsce gdzie w oryginale występuje śruba na rozpórkę tylna, pomyślałem że może zrobił bym nawiert i po prostu dał śrubę na przelot i założył rozpórkę. czy ma to sens? czy nie osłabi to konstrukcji mocowania górnego i czy nie bd miało wpływu na cokolwiek
5. producent przewiduje także możliwość ustawienia cambera, tego nie ogarniam i czemu te małe śrubki na przednich kielichach maja służyć ?
wytłumaczy ktoś jak chłopu ?
dziękuje i pozdrawiam
https://zapodaj.net/a6086da7b0063.jpg.html
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
ad. 1. Raczej demontować, ale są tacy co wtedy podnoszą auto na maxa
ad. 2. Skok amorka tym regulujesz. NIe musisz kręcic sprężynami tylko łatwiej bo spod maski
ad. 3. Tak. To blokuje Ci wychodzenie gwintu z dolnej części
ad. 4. Takie same mocowanie masz w normalnym amorku i na nie montujesz rozpórkę, więc nie rozumiem co chcesz wiercić?.
ad. 5. To jest do robienia tzw Stance, czyli od pochylenia koła
ad. 2. Skok amorka tym regulujesz. NIe musisz kręcic sprężynami tylko łatwiej bo spod maski
ad. 3. Tak. To blokuje Ci wychodzenie gwintu z dolnej części
ad. 4. Takie same mocowanie masz w normalnym amorku i na nie montujesz rozpórkę, więc nie rozumiem co chcesz wiercić?.
ad. 5. To jest do robienia tzw Stance, czyli od pochylenia koła
nie prawda skok amora jest stały nie da sie tego regulować. skok to po prostu róznica pomiedzy długoscią gdy jest on rozciagniety na maxa do długosci gdy jest wciśniety. pokrtło działa na zaworek w amorze który przymyka lub otwiera co zmienia przepływ oleju.bombel pisze:ad. 2. Skok amorka tym regulujesz
twardosć zawieszenia mozna tez ustalić zmieniajac twardosć spręzyn. mozna samochód obnizyc ale na załaczonym obrazku brak helpera wiec jakos tak lipnie to skompletowane.
[ Dodano: 2016-10-24, 13:10 ]
nakretki są dwie w celu zakontrowania.
[ Dodano: 2016-10-24, 13:15 ]
cambera w primerze nie ustawisz amorem z tego w zgledu ze masz górny i dolny wachacz
XXX
bombel, wymieniałem już poduszki z tylu obie i w asortymencie zamienników nie było poduszki z gotowymi śrubami na tylna rozpórkę. Trzeba wiercić i kombinować. Co prawda są na gumie zaznaczone gdzie to wiercić ale trzeba.
Tutaj jest to samo i myśle zeby dorobić dziurkę i dać śrubę na przelot.
Tutaj jest to samo i myśle zeby dorobić dziurkę i dać śrubę na przelot.
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
Re: podstawy Gwintu.
1. Zależy czy masz gwint do lansu czy do jazdy? Polecam osłony z neoprenu jak szkoda Ci zawiasu, ja bym jeździł cały czas jak auto ma mi służyć.
2. Masz kilka regulacji tutaj. Regulacja twardości 1 czyli tak naprawdę regulacja siły odbicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny 3 i regulacja wysokości 2. Wszystkie działają niezależnie. Masz też oczywiście wpływ na zachowanie zawiasu twardością sprężyn.
3. Możesz regulować samym mocowaniem 2 i tak powinno się robić oraz masz jeszcze wpływ na wysokość auta regulując napięcie wstępne sprężyny 3. Jednak nastawianie dużego napięcia wstępnego sprężyny to bardzo prosta droga do ping-ponga. Sprężyny powinny być odpowiednio dobrane do auta i napięcie wstępne też powinno być odpowiednio ustawione - można to policzyć.
4. Nie kumam o co chodzi.
5. Kwestię cambera wyjaśnił już VE Killer
2. Masz kilka regulacji tutaj. Regulacja twardości 1 czyli tak naprawdę regulacja siły odbicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny 3 i regulacja wysokości 2. Wszystkie działają niezależnie. Masz też oczywiście wpływ na zachowanie zawiasu twardością sprężyn.
3. Możesz regulować samym mocowaniem 2 i tak powinno się robić oraz masz jeszcze wpływ na wysokość auta regulując napięcie wstępne sprężyny 3. Jednak nastawianie dużego napięcia wstępnego sprężyny to bardzo prosta droga do ping-ponga. Sprężyny powinny być odpowiednio dobrane do auta i napięcie wstępne też powinno być odpowiednio ustawione - można to policzyć.
4. Nie kumam o co chodzi.
5. Kwestię cambera wyjaśnił już VE Killer
Vendo, w 4 chodzi o to, że poduszka z P11 z tyłu wygląda tak:
A w P11GT, czyli tam, gdzie była jeszcze dodatkowo rozpórka z tyłu, w tych dwóch okręgach są dziury i wstawione szpilki do mocowania rozpórki. Na rynku nie ma zamienników GT i kupuje się zwykłe i przewierca. Puchacz nie chciałby rezygnować z rozpórki i chce przewiercić gwint.
A w P11GT, czyli tam, gdzie była jeszcze dodatkowo rozpórka z tyłu, w tych dwóch okręgach są dziury i wstawione szpilki do mocowania rozpórki. Na rynku nie ma zamienników GT i kupuje się zwykłe i przewierca. Puchacz nie chciałby rezygnować z rozpórki i chce przewiercić gwint.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
grubość mocowania to 9mm,
planuje włożyć cała kolumnę i od środka przewiercić mniejszym wiertlem zobaczyć gdzie wyjdzie dziura z drugiej strony, jeśli nie bd to kolidować ze sprężyna to chciałbym zatrzymać rozpórkę.
[ Dodano: 2016-11-13, 12:57 ]
temat tylnej rozporki ogarnięty.
pytanie teraz za 100 pkt. regulować sile odbicia tym pokretełkiem na górze można na stojącym aucie czy trzeba go podnieść ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX