FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
??Sworznie, łożyska ?? belki silnika - crossmember.
Autor Wiadomość
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-09-07, 14:25   ??Sworznie, łożyska ?? belki silnika - crossmember.

Tytuł pewnie nic nie mówi, więc już tłumaczę o co chodzi. Podczas remontu silnika, wyciągałem belkę, do której montowane są poduszki i pomijając fakt, że już ktoś tam grzebał, to rozsypało mi się do końca to co tam gumowe było.

Na zagranicznych forach są zestawy aluminiowe:



U nas tego nie znalazłem, czy ktoś przerabiał ten temat ?? Podkładał zwykłe podkładki stalowe albo coś ?? Albo może znany jest prawidłowy wymiar tych podkładek, co by dorobił tak samo z aluminium gdzieś u tokarza ??
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-07, 15:21   

ja mam w N14 ale robiłem z teflonu. jest oki.
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-09-08, 11:29   

ale to co wałek teflonowy kupiłeś ?? jak dobrałeś grubość ??
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-08, 19:12   

kupiłem wałek teflonowy, zawiozłem z belką do tokarza i resztę ogarnął bez problemowo
 
     
nice-wawa 
fanatyk nissana

Model: była WP11 jest WP11.144 SR20
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 909
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-09-08, 23:05   

Ja dokupiłem te śruby z podkładkami używane , pasują też od almery N16.
_________________
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-09-09, 08:18   

czajnik napisał/a:
kupiłem wałek teflonowy, zawiozłem z belką do tokarza i resztę ogarnął bez problemowo
No tak, ale tył jest grubszy niż przód, przynajmniej w P11, tą belkę zawiozłeś ze starymi gumami ?? Przydałby mi się wymiar tych podkładek to bym coś wymyślił.

nice-wawa napisał/a:
Ja dokupiłem te śruby z podkładkami używane , pasują też od almery N16.
Mam, cztery poduszki wypełnione klejem do szyb, durne z mojej strony było by w tą belkę gumy wkładać, musi być progres :)
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
wod2u 
fanatyk nissana


Model: Volvo S60 T5
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 813
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-23, 11:37   

Arias, co w końcu założyłeś? Na g20.net strasznie chwalą zastąpienie gum czymś twardszym, ponoć poprawa trakcji jest zauważalna. Widziałem, że są zestawy poli od ES do Maximy, niestety do P11 pasują tylko 2 na 4 podkładki.
_________________
pozdr. Kamil
 
     
Wiooreck 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WPY
Model: P11 2.0 TD
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 1422
Skąd: Łódź/Przysucha
Wysłany: 2014-04-23, 12:26   

Ryba przerabiał poduchy u siebie, możecie do niego się odezwać. Mówił, że wyszło twardziej i poduchy przez to przenosiły więcej drgań na nadwozie.
_________________
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
 
     
wod2u 
fanatyk nissana


Model: Volvo S60 T5
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 813
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-23, 12:37   

Wiooreck, tylko tu nie chodzi o same poduszki, a o gumowe podkładki belki pod silnikiem. Patrząc z boku na mocowanie silnika do nadwozia masz tak: silnik -> poduszki (przód+tył) -> belka -> podkładki/przekładki gumowe -> nadwozie. One tłumią część drgań które mogłyby przejść z silnika na budę przez co jednocześnie pogarszają trochę trakcję - ja już kilkakrotnie miałem taką sytuację, że przy ostrzejszym ruszaniu opony potrafiły sobie chwilę popodskakiwać zanim udało się ruszyć (w ten sposób zresztą półoś ukręciłem :mrgreen: ). Niby zmieniłem amory i jest poprawa, ale czasem nadal jest taki efekt (ruszanie pod górę, kiedy przód jest odciążony).
_________________
pozdr. Kamil
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Wiooreck 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WPY
Model: P11 2.0 TD
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 1422
Skąd: Łódź/Przysucha
Wysłany: 2014-04-23, 14:48   

Aha, to o nie chodzi. Co do podskakującego koła, ma tutaj spoooooro do powiedzenia amortyzator. To on powinien trzymać koło przylepione do asfaltu. Ale jeśli pisałeś, żze zmieniałeś. To dziwne. Diesel nie ma takiego problemu bo ciężki :D a pod górę przód jest odelżony.
_________________
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
 
     
WuWa 
aktywny forumowicz

Model: n-14 prawie GTI
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 190
Skąd: Warszawa-Mokotów
Wysłany: 2014-04-23, 17:50   

wod2u, chodzi o zużyte gumy w wahaczach. Miałem okazję przekonać się osobiście ile daje wymiana wszystkich elementów gumowych w zawieszeniu na poliuretany. W 300ZX efekt skaczącej tylnej osi od razu zniknął, a jeszcze nie jest pełen set założony. Zresztą ostatnio zakładał Seba WWA jakieś poliuretan do swojej Primery, więc zapytaj się go o zdanie :)
Ostatnio zmieniony przez janusz 2014-04-23, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wod2u 
fanatyk nissana


Model: Volvo S60 T5
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 813
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-23, 19:40   

Dolny wahacz zrobiłem w całości 1.5 roku temu, włożone były gumy trw bo wtedy poli od strongflexa nie były jeszcze dostępne. Generalnie wszystko z przodu było już robione z wyjątkiem górnych wahaczy, ale na dwóch różnych stacjach diagności nie znaleźli luzów. Sprężyny Eibachy, amory Ultra SR, gumy 205 szer. i nadal łatwiej mi "podskoczyć" niż zapiszczeć oponami.
_________________
pozdr. Kamil
 
     
WuWa 
aktywny forumowicz

Model: n-14 prawie GTI
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 190
Skąd: Warszawa-Mokotów
Wysłany: 2014-04-23, 22:00   

Mi na 215 i 16 calach potrafi skakać nadal w moim Sunnym :-/ Skoro w tylnonapędowym o mocy grubo ponad 300KM zrobiło tak duża różnicę to wątpię, żeby przy przednim napędzie było inaczej. Poza tym zwykle gumy mają około 50 w skali twardości, poliuretany około 80. Więc może chodzi o twardość :)
Ostatnio zmieniony przez janusz 2014-04-23, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wiooreck 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WPY
Model: P11 2.0 TD
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 1422
Skąd: Łódź/Przysucha
Wysłany: 2014-04-24, 08:11   

Tylko zauważcie, że tylnionapędówka podczas jakiegokolwiek startu dociąża tył. Więc opony jeszcze bardziej są przelepione do podłoża. A niezależnie od opon wam to skacze?
_________________
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-04-24, 08:36   

Ja póki co wsadziłem gumowe podkładki, ale jak znajdę dokładne wymiary tych co ładują na g20.n to u tokarza dorobię, poduchy silnika też by się przydały jakieś poli bo te klejone mnie denerwują
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
WuWa 
aktywny forumowicz

Model: n-14 prawie GTI
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 190
Skąd: Warszawa-Mokotów
Wysłany: 2014-04-24, 08:47   

Wiooreck, zgadza się i mimo to skakała tylną oś ,zostały założone poliuretan i jest po problemie.
Co do opony to ja mam 215/40 16" Yokochama A 048.....jakoś tak. :)
 
     
Wiooreck 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WPY
Model: P11 2.0 TD
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 1422
Skąd: Łódź/Przysucha
Wysłany: 2014-04-24, 09:42   

Nawet przeglądając z ciekawośco to co pokazało google, to ludzie twierdzą, że w głównej mierze zależy od kondycji zawieszenia, później od opon (ich jakości i twardości mieszanki) i nawierzchni. Czyli wszystko się zgadza. Ja zauważyłem we wszystkich samochodach, którymi jeździłem, że na mokrej nawierzchni się to najczęściej dzieje (bo jest mało przyczepności i opona stara się wycisnąć spod siebie cząsteczki wody)
_________________
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
 
     
wod2u 
fanatyk nissana


Model: Volvo S60 T5
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 813
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-13, 11:55   

Wracając do tematu, to moje tuleje ES (dedykowane do maxi) przyjechały w zeszłym tygodniu ze stanów (z pomocą nismojoe) i może w weekend je założę. Wszystko zależy ile zajmie mi wymiana uszczelki SSAC-a przy zejściu 4-2, bo to pilniejsza sprawa. Ciekawe, czy uda mi się przyciąć te większe, przednie, żeby je też założyć.

Edit: założone :-D
To tak, tylne tuleje pasują bez problemu, na zdjęciu widać, że część znajdującą się między belką a kołyską zawieszenia mają grubszą, można ściąć, można ścisnąć śrubą, ja ściąłem, zdjęć niestety nie mam.



Przednie są sporo większe niż oryginały, co jak się okazało jest ich zaletą, jest co przycinać:





I pół godziny później:



Generalnie przy samym zakładaniu wyszło, że tuleja jest jeszcze trochę za mało przycięta, dlatego to ostatnie zdjęcie jest poglądowe, żeby było widać, co trzeba zrobić. Ze względu na to, że te przednie tuleje wychodzą jednoczęściowe (w zestawie jest co prawda dodatkowa obręcz tak jak w tylnych, ale nie trzeba jej używać) zakłada się je dużo ciężej od tylnych (wciśnięcie ich na miejsce to męka, poli od ES jest strasznie sztywne). Ja przy zakładaniu zmieniłem też obie przednie śruby (24zł w ASO), bo moje były przyrdzewiałe (w końcu siedzą w belce przedniej) a na jednej udało mi się zniszczyć gwint.
Na alledrogo są nowe gumowe zamienniki, także jak ktoś ma oryginały w takim stanie jak ja (bardzo miękka, sucha, spękana guma, jedna przednia się rozerwała przy odkręcaniu), może dość tanio wymienić na nowsze.
Czy tuleje coś dają? Jeszcze nie wiem, nie jeździłem. Znając życie, różnica będzie minimalna, o ile w ogóle, ale radość z grzebania... Bezcenna :mrgreen:
_________________
pozdr. Kamil
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


arczar 
doświadczony forumowicz

Model: Primera P11
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-15, 16:41   

Nie mogę aktualnie znaleźć tych tulei na allegro. Mam na myśli zwykłe gumowe zamienniki.

Widział ktoś coś?
_________________
Hobbysta Japanista
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2016-10-17, 06:34   

ja mam z teflonu dotoczone. sa niezniszczalne :)
_________________
XXX
 
     
polo32 
aktywny forumowicz

Nr rejestracyjny: ZST
Model: WP11.144 SR20DE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 185
Skąd: Stargard
Wysłany: 2016-10-18, 17:38   

arczar, o te tuleje belki Ci chodzi ?

http://www.hdmot.pl/p1310...1124851e01.html

http://www.hdmot.pl/p1311...1124851e09.html
_________________
LPG Lovato Smart
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 19