Hej,
w moim Nissanie Almera N16 2003 r (gaz) mam taki problem, że gdzieś mi ucieka płyn do chłodnicy i nie mogę zlokalizować gdzie.
Kilka dni temu wracałem do domu, z pod maski zaczęło się dymić, przewody całe zalane i zero płynu do chłodnicy. Myślałem że zagotowało się ze względu na niski stan płynu do chłodnicy (od jakiegoś czasu bardzo wolno ale jednak płyn do chłodnicy mi ubywał)
Dzisiaj wykonałem kolejną próbę jazdy. Dolałem na maxa płyn do chłodnicy zarówno do zbiornika wyrównawczego jak i do samej chłodnicy. Przejechałem 15 km, wróciłem, płynu ubyło mniej więcej 1/3 zbiornika. Po wyłączeniu samochodu i odczekaniu jakieś pół godziny płyn uciekł w całości. Nie zauważyłem śladów kapania (dodatkowo jest mokro więc ciężko coś zauważyć).
Co może być przyczyną? Co najpierw sprawdzić? Wygląda mi to na jakąś uszczelkę albo przewód, ale żadnych uszczelek tam nie widzę.
Ps. kilka miesięcy temu również miałem problem z płynem do chłodnicy ale wtedy winna była pompa wody, która została wymieniona i wszystko działało.
[N16] Ucieka płyn do chłodnicy
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
Nie dymi Ci na biało ? Sprawdź, czy nie ma przedmuchu do zbiorniczka wyrównawczego lub zapachu spalin w nim. Ponadto stan i wygląd oleju na bagnecie. Wszelkie odstępstwa (podniesienie stanu oleju lub biaława maż) wskazywałyby na uszkodzenie uszczelki pod głowicą).
Ponadto, jako że masz LPG - sprawdź i dokręć wszelkie połączenia przewodów gumowych na kolankach i przejściówkach prowadzących do parownika (profilaktycznie wymień je później na metalowe) - plastik z których są wykonane puszcza na połączeniach i płyn ubywa. Ile ma instalacja LPG - może już czas na wymianę parownika (płyn ubywa wewnątrz parownika - pęknięcie membran).
Szukaj białawych wykwitów (po odparowaniu płynu) na bloku silnika, chłodnicy lub przewodach gumowych.
To, że płyn wycieka po zatrzymaniu silnika świadczyłoby o słabym dokręceniu obejmy przewodu na dole chłodnicy i/lub przeciekach na przewodach reduktora (reduktor z pewnością u dołu poniżej skrzyni )
Ponadto, jako że masz LPG - sprawdź i dokręć wszelkie połączenia przewodów gumowych na kolankach i przejściówkach prowadzących do parownika (profilaktycznie wymień je później na metalowe) - plastik z których są wykonane puszcza na połączeniach i płyn ubywa. Ile ma instalacja LPG - może już czas na wymianę parownika (płyn ubywa wewnątrz parownika - pęknięcie membran).
Szukaj białawych wykwitów (po odparowaniu płynu) na bloku silnika, chłodnicy lub przewodach gumowych.
To, że płyn wycieka po zatrzymaniu silnika świadczyłoby o słabym dokręceniu obejmy przewodu na dole chłodnicy i/lub przeciekach na przewodach reduktora (reduktor z pewnością u dołu poniżej skrzyni )
LPG Lovato Smart