Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

bandaz termiczny na plecionce

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

mcbakus
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2014-12-13, 17:13
Lokalizacja: Lublin

bandaz termiczny na plecionce

Post autor: mcbakus » 2016-08-22, 19:42

witam czy ktos probowal moze owijac plecionke w ssacku 4.2.1 w DE bandazem? jakie to ma plusy i minusy? ktos zorientowany?
Była P10 1.6 16V SRI
Była Nissan Sunny 1.7 D
Byf VW Golf 3 ABF
Było Espero 2.0 16V
Jest Primera P10 eGT
Jest Audi D2 S8 4.2 Quattro

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-08-22, 19:59

IMO - nie ma sensu, bo to miejsce najwięcej pracuje. Zaraz bandaż się rozleci lub poluzuje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

mcbakus
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2014-12-13, 17:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mcbakus » 2016-08-22, 20:28

chodzi o to ze gdy montowali mi wydech i ktr dlonmi oblozyl plecionke silnik zaczal strasznie rowno pracowac a gdy je zdjal znow pracowal po swojemu i zastanawiam sie czy by tego nie sprobowac
Była P10 1.6 16V SRI
Była Nissan Sunny 1.7 D
Byf VW Golf 3 ABF
Było Espero 2.0 16V
Jest Primera P10 eGT
Jest Audi D2 S8 4.2 Quattro

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-08-22, 20:36

mcbakus, czy nie lepiej iść w kierunku tego, że plecionka nie jest jednak szczelna i warto by ją wymienić na nową?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-08-22, 20:41

Ewentualnie można wymienić system laczenia z plecionki na inny.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-08-23, 13:44

sorry ale pomysł owijania nieszczelnej plecionki tasma termiczna w celu uszczelnienia jest z lekka druciarstwem podobnie jak montaż kolektora z dmuchniątą uszczelka z pomoca pasty cementowej. podjedż do tłumikarzy niech Ci wspawają nową plecionke albo wymienia na innego typu połaczenie ruchome jak wspomniał RZ. i po temacie
XXX

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-08-23, 14:50

Plecionka u mnie wystarcza na pól roku z racji gleby - po prostu sie przeciera.
Możesz polaczyc flanszami a w środku stożek i wszystko popaczone śrubami na sprężynach.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-08-24, 10:43

rz pisze:Plecionka u mnie wystarcza na pól roku z racji gleby - po prostu sie przeciera.
owiń bandażem nie bedzie sie przecierać ;-)
XXX

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-08-24, 11:35

Właśnie ja mam obwinieta i bez problemu. A gleba jest
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

mcbakus
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2014-12-13, 17:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mcbakus » 2016-08-24, 17:54

tu bardziej chodzi o sprawdzenie czy to da rade niz owijanie na stałe..... i czy praca silnika i itp sie ustabilizuje
Była P10 1.6 16V SRI
Była Nissan Sunny 1.7 D
Byf VW Golf 3 ABF
Było Espero 2.0 16V
Jest Primera P10 eGT
Jest Audi D2 S8 4.2 Quattro

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-08-24, 19:07

Zielkq pisze:mcbakus, czy nie lepiej iść w kierunku tego, że plecionka nie jest jednak szczelna i warto by ją wymienić na nową?
To jest powodem nierównej pracy. Zacznij od wymiany.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-08-25, 10:08

mcbakus pisze:tu bardziej chodzi o sprawdzenie czy to da rade niz owijanie na stałe..... i czy praca silnika i itp sie ustabilizuje
Co tu jest do sprawdzania :-o sam sobie w swoim drugim poście odpowiedziałeś że skoro zasłoniecie rękami plecionki zmienia prace silnika bo zapewne za nia znajduje sie sonda. to chyba logiczne ze jest ona nieszczelna.

tłumaczy Ci kilka osób zebyś ja wymienił a Ty z uporem maniaka chcesz owijać bandażem żeby cos jeszcze sprawdzać. pomijam już ze za bandaż zapłacisz pewnie tyle co za nowa plecionkę. wiec sorry ale ani to dla mnie logiczne ani ekonomiczne :shock:
XXX

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2016-08-25, 10:49

A ktoś ma jakiś pomysł co można wstawić zamiast plecionki ? Sztywne połączenie ma sens ?
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-08-25, 11:09

Boro1989, nie ma sensu. Rz napisal wyzej o alternatywnym sposobie.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-08-25, 13:36

alternatywą jest połaczenie kielichowe. jest ono rozkrecane dzięki czemu w tym miejscu mozna rozpiac i wymontowac wydech. sa tez połaczenia na dwie śruby ze spręzynami stosowane fabrycznie w wielu samochodach.

plecionka nie jest złym rozwiazaniem pod warunkiem że nie zostanie przetarta w zglebionej furze ale totypowo mechaniczne uszkodzenie. pamietać też jednak trzeba ze są rózne długości dlatego zamontowanie zbyt krótkiej również może powodować jej częste zrywanie. chyba najrzadziej trafia sie przepalenie plecionki jesli chodzi o jej uszkodzenia

[ Dodano: 2016-08-25, 14:43 ]
Boro1989 pisze:Sztywne połączenie ma sens ?
silnik pracuje na poduszkach sam wydech pracuje ze wzgledu na rozszerzalność ciepla materiałów do tego dochodza wszelakie drgania nadwozia i samego wydechu. właśnie po to stosyje sie połaczenie elastyczne pomiedzy kolektorem a reszta układy wydechowego. dla przykładu w Dużym Fiucie czy Polonezie jak również w Maluchu nie było takiego połączenia i pewnie każdy kto posiadał jeden z tych samochodów pamieta że zawsze gdzieś co jebło w przeciagu roku. jak nie dwururka to pozrywane szpilki albo popękane wsporniki czy pozrywane wieszaki
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-08-25, 13:56

VE Killer, nooo dwururka w polonezie to zuoo :evil:

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2016-08-25, 20:39

mcbakus pisze:chodzi o to ze gdy montowali mi wydech i ktr dlonmi oblozyl plecionke silnik zaczal strasznie rowno pracowac a gdy je zdjal znow pracowal po swojemu i zastanawiam sie czy by tego nie sprobowac
rz pisze:
Zielkq pisze:mcbakus, czy nie lepiej iść w kierunku tego, że plecionka nie jest jednak szczelna i warto by ją wymienić na nową?
To jest powodem nierównej pracy. Zacznij od wymiany.
Panowie dodam że plecionka była nówka sztuka nigdy nie montowana tak jak cały ssac....
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-08-25, 21:21

KTR, ale czy była szczelna? Nowe nie zawsze znaczy działające (patrz -> termostaty janusza). No bo jak inaczej bandaż czy obłożenie rekami miałoby działać?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-08-25, 23:40

Plecionka plecionce nierówna - zwykle kupuje się najtańsze "złącze elastyczne" za 20-30 zł, które ma tylko podwójną warstwę oplotu/siatki (to widać - warstwa wewnętrzna jest taka sama jak zewnątrz i jej średnica jest niewiele większa od rury wydechowej) - stąd:
mcbakus pisze:chodzi o to ze gdy montowali mi wydech i ktr dlonmi oblozyl plecionke silnik zaczal strasznie rowno pracowac a gdy je zdjal znow pracowal po swojemu i zastanawiam sie czy by tego nie sprobowac
Droższe, ale i wizualnie grubsze dobre złącze elastyczne (np. Walker, Bosal) składa się z kilku warstw:
Obrazek
W starych Golfach I oraz Polo czy Passat były na rurze złącza tzw. harmonijki - nigdy nie korodowały i nie pękały (trwałością przeżywały samochód), później je "ulepszono".
Kilka miesięcy temu wspawywałem złącze elastyczne (te właściwe) i problemów nie mam. Ponadto wyrzuciłem jeszcze fabryczne osłony termiczne na rurze (dzwoniły), pod którymi było coś w rodzaju bandaża - spowodował tylko korozję rury i wżery, przez co musiałem wspawać kawałek rury.
LPG Lovato Smart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”