[K10] Zakladamy zegary z SuperS do zwyklej K10

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 917
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

[K10] Zakladamy zegary z SuperS do zwyklej K10

Post autor: mimier » 2009-12-10, 16:41

Wiec... na poczatek... zegary... stary i nowy od frontu:
Obrazek
stary od tylu:
Obrazek
i nowy od tylu:
Obrazek
to moze na poczatek zajmiemy sie latwiejsza czescia zabawy...
patrzac od tylu licznika prawa kostka... banal... tu kostka obrocona jest tylko o 90 stopni w prawo i jest do zmiany tylko jeden kabelek... jest to ten kabel ktory trzeba przeciagnac do komory silnika i podpiac do kabelka ktory na kostce wpietej w cewke jest bialy z czerwonym paskiem... TRZEBA pamietac o tym zeby na tym kablu dac OPORNIK 2,2kOhm'a !!! no i w ten sposob mamy juz podpiety obrotomierz...

teraz trudniejsza czesc...
jak widzimy na zdjeciach w starym liczniku lewa kostka ma 10 pinow, zas w tym od super s jest 8 pinow i jeszcze mala kostka na dwoch kabelkach...
nalezy zatem przystosowac lewa kostke do tego, aby pasowala do nowego licznika. Trzeba wyjac wszytkie piny z kostki (podwazamy je odpowiednio i bardzo ladnie wyskakuja ciagniete za kabalki). Aby zachowac zaczepy nalezy przeciac kostke i zeszlifowac ladnie, tak abysmy pozbyli sie jednej zbednej pary dziurek na piny... szlifowac ladnie az kostka sie elegancko zmiesci w gniezdzie w liczniku. Potem obie czesci ladnie sklejamy jakas kropelka i otrzymujemy taki efekt:
Obrazek
Praktycznie najtrudniejsza rzecza do zrobienia w tej zabawie jest dojscie do tego jak pozamieniac kabelki w lewej kostce zeby wszystko smigalo (najtrudniejsze, ale to nie znaczy ze trudne ;) ). I po to wlasnie jest ten poradnik, zeby wam tego oszczedzic... przygotowalem ladne porownanie tego jak to powinno wygladac i mam nadzieje, ze nikt juz nie bedzie mial zadnych watpliowsci...
Obrazek
Milej zabawy zycze wszytkim przy instalowaniu tych zegarow, a pozniej jarania sie skaczaca wskazowka obrotka

Poradnik przygotował Lawina

Awatar użytkownika
Julson
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2016-08-16, 19:47
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Julson » 2016-08-16, 20:24

Witam,
zrobiłem wszystko tak jak w poradniku Ale obrotomierz wskazuje około 1000 obr/min za dużo. Około 1000 obr/min auto przygasa, przy 1750 obr/min to wskazanie dla biegu jałowego. Obrotomierz wskazuje 2750 obr/min przy 50, 70 i 90 km/h na biegach 3. 4. i 5.Nie próbowałem gazować na max ale wskazówka już wyszła poza zakres 8000 obr/min. Ktoś potrafi rozwiązać ten problem?

Opornik 2,2 kΩ 0,25W przylutowany do Biało/Czerwonego przewodu na wtyczce do cewki i podpięty do wejścia w kostce zamiast zegarka (foto 1 i 2)

Przewód masy od wtyczki z obrotomierza wprzytulowałem do przewodu masy z kostki (foto 3)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”