Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12/WP12] Cieknie przy tankowaniu

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Mireksad
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-08-08, 17:41
Lokalizacja: Brzeg

[P12/WP12] Cieknie przy tankowaniu

Post autor: Mireksad » 2016-08-08, 17:51

Witam klubowiczów i od razu do rzeczy.
Primera P12 2003 r. 2.0 l benzyna, kombi
Podczas tankowania zaczęło cieknąć paliwo.
Podejrzewam przewód dolotowy (między wlewem a zbiornikiem).
Pytanie brzmi:
Czy średnio kumaty ma szanse to zrobić bez większego zaplecza narzędziowego i bez kanału?
Jak w kilku punktach trzeba się do tego zabrać - chodzi o kolejność operacji.
Zaglądałem od strony bagażnika i od koła i brak dostępu.
Nie chcę zacząć pruć po omacku.

Będę wdzięczny za każdą konstruktywną pomoc

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2016-08-08, 18:06 przez Mireksad, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-08-08, 18:09

Stawiam na to, że trzeba ściągnąć nadkole lub osłony od strony koła. Od bagażnika raczej nie, bo przeważnie blacha tam jest ;)

[ Dodano: 2016-08-08, 19:09 ]
Jakoś tak wygląda ta rura:
http://allegro.pl/nissan-primera-p12-ru ... 20039.html
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-08-08, 22:21

A nie jest to taka sama choroba jak w Almerze N15/N16 ? Tam rury rdzewieją na wylot - przeważnie w okolicach wspornika/blachy mocowania przy tylnej podłużnicy. Bez kanału raczej trudno tam dojść. Ewentualnie poluźniła się/przerdzewiała opaska drutowa na przejściu sztywnej rury wlewowej w rurę gumową i guma zsunęła się z rury (raczej wątpliwe). Trzecia możliwość - pękł odcinek rury gumowej przy zbiorniku.
Rura wlewowa w P12 mocowana jest u góry kołnierzem gumowym do wnęki błotnika i na dole stabilizowana jest dwoma śrubami do tylnej podłużnicy w okolicach zbiornika.
Tu lepiej to widać:
Obrazek
W warunkach parkingowych z użyciem lewarka i zachowując ostrożność, można spróbować sprawdzić w którym miejscu jest przeciek (będzie widać ciemną plamę). W przypadku perforacji rury to tylko wymiana.
Demontaż/ montaż to już lepiej z użyciem kanału (śruby na klucz 12 lub 14 - mogą urwać się - potraktować wcześniej WD). Montując rurę, to najpierw lekko obracając włożyć ją do wnęki błotnika a następnie u dołu wsunąć w rurę gumową i skręcić opaskami (zawczasu kup dwie dobrej jakości opaski zaciskowe). Na koniec z czuciem przykręcić obie śruby. Powodzenia ;)
LPG Lovato Smart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”