[Sunny] Nissan Sunny N13 GTi 1.8
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[Sunny] Nissan Sunny N13 GTi 1.8
Cześć!
Jako ze ktoś z Was kiedyś zostawił wizytówkę strony za wycieraczką tego samochodu, a ja dostałem ją przy zakupie, postanowiłem wrzucić go na forum.
No więc samochód to Nissan Sunny N13 GTi z silnikiem CA18DE. Wyprodukowany w listopadzie 1989 i kupiony w Niemczech przez nieznaną mi kobietę. W 2014 zakupiony przez poprzedniego właściciela z Poznania. Dwa tygodnie temu zakupiony przeze mnie. Przebieg samochodu to 89 tyś z hakiem. Stan blacharski bardzo dobry. Trochę rdzy przy przedniej szybie, gdzieniegdzie jakaś ryska, odpadający lakier z przedniego zderzaka. Z mechanicznych rzeczy to cieknąca uszczelka pokrywy zaworów i cieknąca przekładnia kierownicza.
To chyba wszystko co mogę na teraz powiedzieć o tym samochodzie.
Mam jeszcze pytanie co do wydechu. Podobno to fabryczny opcjonalny wydech Remusa, ale mi wygląda to na nieoryginalny tłumik końcowy z dospawanymi końcówkami Remusa. Z tego co wiem to fabryczny powinien mieć jedną końcówkę, a ten ma dwie dospawane do tłumika w którym są dwie dziury wylotowe.
Zdjęcia:
Jako ze ktoś z Was kiedyś zostawił wizytówkę strony za wycieraczką tego samochodu, a ja dostałem ją przy zakupie, postanowiłem wrzucić go na forum.
No więc samochód to Nissan Sunny N13 GTi z silnikiem CA18DE. Wyprodukowany w listopadzie 1989 i kupiony w Niemczech przez nieznaną mi kobietę. W 2014 zakupiony przez poprzedniego właściciela z Poznania. Dwa tygodnie temu zakupiony przeze mnie. Przebieg samochodu to 89 tyś z hakiem. Stan blacharski bardzo dobry. Trochę rdzy przy przedniej szybie, gdzieniegdzie jakaś ryska, odpadający lakier z przedniego zderzaka. Z mechanicznych rzeczy to cieknąca uszczelka pokrywy zaworów i cieknąca przekładnia kierownicza.
To chyba wszystko co mogę na teraz powiedzieć o tym samochodzie.
Mam jeszcze pytanie co do wydechu. Podobno to fabryczny opcjonalny wydech Remusa, ale mi wygląda to na nieoryginalny tłumik końcowy z dospawanymi końcówkami Remusa. Z tego co wiem to fabryczny powinien mieć jedną końcówkę, a ten ma dwie dospawane do tłumika w którym są dwie dziury wylotowe.
Zdjęcia:
Ostatnio zmieniony 2016-08-08, 14:31 przez flatron, łącznie zmieniany 1 raz.
Sliczny jest ten sunny. Bardzo oryginalne i malo dostępne auto, tym bardziej w wersji 1.8. Dbaj o niego
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Tłumik to jest ulep na 100%. Końcowy w gti różni się od wersji 1.4 czy 1.6 średnicą rur. Właścicielka tego auta startowała nim w super oesie na torze poznań (taka pojeżdżawka Z historii tego auta w polsce pamiętam że to auto stało u handlarza w szamotułach bodajże, później miała go ta babka od której go odkupiłeś. Miała salon sukni ślubnych z tego co wiem Wracając do samego auta faktycznie stan jest naprawdę godny podziwu.
Z doświadczenia z moimi sunnymi polecam przejrzenie kielichów tył i przód oraz podłogi w nogach kierowcy i pasażera, jedne z bolączek tych aut.
W silniku pilnuj stanu oleju i lej olej z wysokiej półki, CA jest na to wrażliwe. Broń boże castrol czy inny przereklamowany szajs.
Jeśli chcesz to posiadam komplet uszczelek głowicy pokrywy zaworów uszczelniaczy zaworowych itp., pisałeś że masz mały wyciek
A tak naprawdę to zazdroszczę stanu i oryginalności auta, to jest już naprawdę rzadkość
Z doświadczenia z moimi sunnymi polecam przejrzenie kielichów tył i przód oraz podłogi w nogach kierowcy i pasażera, jedne z bolączek tych aut.
W silniku pilnuj stanu oleju i lej olej z wysokiej półki, CA jest na to wrażliwe. Broń boże castrol czy inny przereklamowany szajs.
Jeśli chcesz to posiadam komplet uszczelek głowicy pokrywy zaworów uszczelniaczy zaworowych itp., pisałeś że masz mały wyciek
A tak naprawdę to zazdroszczę stanu i oryginalności auta, to jest już naprawdę rzadkość
Części do silnika już kupione. Silnik zalany był Valvoline 5W-50, ja dolałem Mobila 5W-50 (innego nie było w sklepie) tylko by przejechać przez pół Polski do domu. Po wymianie uszczelniaczy i uszczelki wymienię olej na taki sam co był. Co do rdzy to podłoga cała od dołu jest nietknięta. Kielichy z góry też nieruszone a od dołu nie bardzo widać, choć spróbuję się porządnie przyjrzeć.
Mobil 5w50 też jest dobry także nie ma potrzeby, jedynie co to płukankę przy wymianie (sam stosuję w każdym aucie i naprawdę pomaga usunąć syf z silnika) i będzie dobrze. Odkręć koło lewarkiem na maxa w górę ( w sunnym można cały tył podnieść między wachaczami jest nawet miejsce pod lewarek) latarka i oglądamy, najlepiej jak byś je myjką wcześniej też potraktował więcej się ukaże. Możesz jeszcze z lewej strony od kierowcy z tyłu w nadkolu zdjąć plastik który osłania rurę wlewową paliwa do zbiornika, tam się gnieździ błoto i piach bo jest zejście dwóch części nadkola wewnętrznego.
Jeee kolejna N13'tka GTI na forum 14.500 ciekawe ile za mój by kto dał hehe
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
To w 1.8 była szpera fabryczna więc pewnie jest. Niech kolega sprawdzibombel pisze:I szpera z N13 1,6 GTi
[ Dodano: 2016-08-10, 18:41 ]
A po co wałki od CA16DE ? W CA18DE są takie same, to w CA18DET się podmieniało:)garygary pisze:Świetna sztuka, długo stał i w końcu się doczekał. Wydech koncowy nie jest orgialny.
Gratuluje dbaj o niego, wałki od CA16DE by się przydały
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
karol282, bombel, Dawno już nie drążyłem tematu, ale wydaje mi się że kiedyś gdzieś czytałem że ca16de i ca18de ma dokładnie te same wałki, a inny jest tylko i wyłącznie w ca18det z racji tego że silnik doładowany. Co do szpery to nie mam podstaw do tego żeby się zgodzić bo u mnie w ca16de nie było. A wg nissan4u jest tylko w ca18de http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n13/ ... tration_1/
Ale jak coś wałki zostawię no i kilka rzeczy newralgicznych, cała reszta CA16 przypuszczalnie niedługo wyląduje na złomie
Ale jak coś wałki zostawię no i kilka rzeczy newralgicznych, cała reszta CA16 przypuszczalnie niedługo wyląduje na złomie
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
Jak tylko postawię na podnośnik to sprawdzę czy te lsd jest czy go nie ma.
Ale ja nie o tym.
Chcąc dowiedzieć się jak bardzo unikatowy jest ten samochód wystosowałem maila do Nissan Polska. Odpowiedź przyszła bardzo szybko, a w niej pani Żaneta poinformowała mnie, że oni nie mają pojęcia.
Jako, że znam angielski postanowiłem napisać do Nissan Japan. Na pierwszy problem natrafiłem próbując znaleźć do nich kontakt. Udało mi się go znaleźć dopiero na jakimś angielskojęzycznym forum. Zebrałem swoje szare komórki i napisałem im formalnego maila.
Po kilku dniach otrzymałem odpowiedź w której pan/pani Chikako Taguchi serdecznie dziękuje mi za opiekowanie się ich produktami i dodaje, że oni też nie wiedzą gdyż nie mają żadnych zapisów na temat ilości wyprodukowanych samochodów.
Ktoś wie skąd mógłbym wysupłać takie informacje?
Ale ja nie o tym.
Chcąc dowiedzieć się jak bardzo unikatowy jest ten samochód wystosowałem maila do Nissan Polska. Odpowiedź przyszła bardzo szybko, a w niej pani Żaneta poinformowała mnie, że oni nie mają pojęcia.
Jako, że znam angielski postanowiłem napisać do Nissan Japan. Na pierwszy problem natrafiłem próbując znaleźć do nich kontakt. Udało mi się go znaleźć dopiero na jakimś angielskojęzycznym forum. Zebrałem swoje szare komórki i napisałem im formalnego maila.
Po kilku dniach otrzymałem odpowiedź w której pan/pani Chikako Taguchi serdecznie dziękuje mi za opiekowanie się ich produktami i dodaje, że oni też nie wiedzą gdyż nie mają żadnych zapisów na temat ilości wyprodukowanych samochodów.
Ktoś wie skąd mógłbym wysupłać takie informacje?
Ja nie twierdzę, że było ich 500. Wyczytałem gdzieś, że produkowali je tylko w latach 89-91 więc chyba nie natłukli ich milion. Może trochę przesadziłem z mocą przymiotnika.
PS. Wie ktoś jak wymienia się żarówkę kierunkowskazu w nadkolu? Próbowałem już przesuwać kierunkowskaz we wszystkie możliwe strony, obracać i nawet podważać, bez żadnego rezultatu. W instrukcji nie sprawdzę bo jej nie mam.
PS. Wie ktoś jak wymienia się żarówkę kierunkowskazu w nadkolu? Próbowałem już przesuwać kierunkowskaz we wszystkie możliwe strony, obracać i nawet podważać, bez żadnego rezultatu. W instrukcji nie sprawdzę bo jej nie mam.
W k10 boczny kierunek obraca sie o ok 90stopni i wtedy idzie go wyciagnac z blotnika. Przypuszczam ze tu jest taki sam patent.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Niezly. W takim stanie to tylko dbac o niego. Co do szpery bo widze,ze juz jakies mity tu sie tworza. Sunny N13 1.8 GTI(ale nie wiem czy kazde)na bank mial szpere bo mam u siebie caly silnik CA18DE(po tym jak moj kopyto wystawil)i skrzynie i ja ta szpere mam. Co do wrazen z jazdy nie moge nic powiedziec bo w ciagu roku moze ze 20 kilometrow zrobilem. Przekladnia kierownicza,ze cieknie norma w B12 Coupe i N13 ze wspomaganiem. Przechodzilem to u siebie tez. Tlumik bym zostawil taka jak jest jak nie gnije to nie ma co sobie glowy zaprzatac. Chyba,ze jestes az takim purysta. Ogolnie fajne i rzadkie autko. Bezawaryjnosci zycze