[N15] Co to za kody błędów

Moderator: sergiej

Awatar użytkownika
86mateusz
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2009-12-09, 15:54
Lokalizacja: Chojnice

[N15] Co to za kody błędów

Post autor: 86mateusz » 2010-06-22, 21:02

Robiłem ostatnio Diagnostyke silnika za pomocą zworki i kody usterek wyświetla mi kontrolka. Pierwszy Wyświetliła cztery długie i trzy krótkie Rozumiem ze błąd 43 potem Czternaście długich i trzy krótkie Błąd 143 ?? Po zresetowaniu wyświetla książkowo 55. Błędy skasowałem ale przyczyna została także na pewno za jakiś czas znowu się wyświetla. Co oznaczają te błędy ?? Almera N15 97r 1.4 75KM

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11212
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-06-23, 06:37


Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 417
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2010-10-22, 13:18

Czy te raportowanie błędów za pomocą zworki jest bezpieczne, nie będzie zwarcia itp ?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 3653
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-10-22, 14:58

kiedyś robilem w sunnym i nic sie nie stalo ...ale juz nie pamietam ktore styki trzeba zewrzec...

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 700
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2010-10-22, 15:34

maniek_NKP pisze:Czy te raportowanie błędów za pomocą zworki jest bezpieczne, nie będzie zwarcia itp ?

maniek_NKP, robiłem już nie raz przy paru nissanach i nic się nie stało, tylko oczywiście musisz odpowiednie zworki złączyć :)
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1325
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2010-10-22, 20:41

Polecam lekturę:

http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=1779

na pewno rozjaśni sytuację z diagnostyką za pomocą zworki :mrgreen:
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 417
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2010-10-23, 13:24

ok dzięki, właśnie ten temat był dla mnie inspiracją do tej zabawy z komputerem :)

[ Dodano: 2010-10-25, 13:43 ]
Sprawdzone, 5 długich, 5 krótkich czyli wszystko w porządku :)

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2011-04-16, 01:02

Wybaczcie odgrzebanie tematu. Dzis rano po odpaleniu silnika zapalil mi sie check engine. Szybko go zgasilem i zrobilem autodiagnostyke. Kod bledu 143. Tak, jak kolega w pierwszym poscie po skasowaniu bledu kod 55. Pozniej w ciagu dnia jeszcze raz zapalila mi sie kontrolka check engine ale juz bez kodu 143 (wciaz 55). Czy ktos z was moze wie co oznacza ten blad?

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2011-06-05, 08:57

witam. umnie wyświetla się kod 55. i niby wszystko ok. ale po sprawdzeniu woltomierzem przepływomierza okazało się że jest walnięty. i żadnego kodu błędu nie wyświetliło. tak więc myślę że wszystkich kodów nieda się wyświetlić na wyłączonym silniku. czy ktoś próbował sprawdzać na włączonym silniku metodą zworki?
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-06-05, 10:25

Metoda zworki dziala tylko na wylaczowym silniku i wlaczonym zaplonie .Potwierdzam twoje skowa o tym ze nie zawsze wymiga bledy np nr12 w dieslu (przeplywomierz) . Dlatego tez dobrze jest znac objawy jakie temu towarzysza. W przypadku wadliwego przeplywomierza duze zuzycie paliwa i brak mocy. To samo dotyczy np czujnika temperatury silnika . W takim sensie ze wskazaniania mieszcza sie w zakresie wskazan prawidlowych ale sa niezgodne z jego charakterestyka temperaturowa. jak wiesz wraz ze wzrostem temperatury silnika maleje jego opor ale rowniez napiecie . No i wlasnie chodzi o to napiecie . Jezeli zimmy ma pokazac 3,5V a goracy 1V to moze sie zdazyc ze w uszkodzonym czujniku pokaze np 2,75V zimny a np 1,3 V goracy. Tez nie pokaze bledu bo wskazania czujnika mieszcza sie wewnatrz zakresu pracy czujnika (3,5-1V). Bedzie to przyczyna trudnosci z uruchmieniem silnika a i tez silnik goracy bedzie mial zbyt bogata mieszanke paliwowo powietrzna czyli tez zwiekszone zuzycie paliwa. Takze jak widzisz dobrze jest znac niektore parametry badanych elementow i ich objawy.

cinek010283
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
Lokalizacja: Pilzno

Post autor: cinek010283 » 2014-04-17, 16:56

Trochę odgrzeje temat. Zrobiłem diagnostykę za pomocą "zworki" i jakby nie patrzeć to wyświetla się błąd o kodzie 43 - Obwód czujnika położenia przepustnicy. Fakt faktem sam czujnik położenia przepustnicy wymieniałem bo po diagnozie "komputerowej" wyszło że owy czujnik umarł na śmierć. Po wymianie na używany(podobno sprawny w 100%) zauważalna była zmiana w pracy silnika, na szczęście owa zmiana jest na PLUS, obroty się generalnie ustabilizowały. Nie mniej jednak błąd o kodzie 43 się wyświetla. Czy ktoś wie co ten błąd może oznaczać bo sam błąd czujnika przepustnicy to 23.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11212
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-17, 17:00

cinek010283, a skasowałes bład po wymianie czujnika?

cinek010283
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
Lokalizacja: Pilzno

Post autor: cinek010283 » 2014-04-18, 16:25

i tu mnie masz! nie kasowałem!no to idę się pobawić zworką!

[ Dodano: 2014-04-18, 17:39 ]
bombel, jesteś moim mistrzem! kod 55

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11212
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-18, 16:55

cinek010283, do usług :)

urtok
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-19, 11:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: urtok » 2016-06-30, 13:21

kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały - wiecie jaki to kod błędu ? czego dotyczy ?

smeru
fanatyk nissana
Posty: 382
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2016-06-30, 13:30

P0143 - sonda lambda. Błąd składu mieszanki. Może zalałeś słabsze paliwo.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

urtok
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-19, 11:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: urtok » 2016-06-30, 13:40

zalałem PB 95

podejrzewam, że dostaje za dużą mieszanke i na benzynie i na gazie (po wyłączeniu silnika czuc benzynę jak jade na benzynie, lub czuc gaz gdy jechałem na gazie)

tez podejrzewam, że sonda lambda bo chyba to mi zostało do wymiany z miarę "nie drogich" prób usuniecia usterki.

Dziekuję za info :)

Możesz mi przesłać mailem (jesli masz) tabelkę z kodami i co oznaczają ?
mój mail: nakama@interia.pl

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7784
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-30, 13:40

smeru, ale to nie w N15. To jest błąd 143.
urtok, coś nie tak z NATSem masz
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

urtok
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-19, 11:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: urtok » 2016-06-30, 13:43

moja auto to almera N15, 1997 r., 1.4 - kod błedu P0143 to do tej almery, a nie do primery ?

[ Dodano: 2016-06-30, 14:44 ]
a ten błąd 143 co moze oznaczać ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7784
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-30, 13:45

Problem z IMMO :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

urtok
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-19, 11:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: urtok » 2016-06-30, 13:48

immobilizer mechanik elektryk rok temu wyciagał i włozył inną kostkę, która podobno omija system albo pokazuje komputerowi, że wszystko z imo ok. myślisz, ze mimo wszystko to immobilizer ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7784
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-30, 14:02

Tak, tak uważam. Jeśli ktoś coś gmerał z IMMO (NATS) w tym aucie, to będzie wywalać błąd 143.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

urtok
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-19, 11:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: urtok » 2016-06-30, 14:13

Dziękuję "janusz" za pomoc :)
Jeszcze dziś zadzwonię do elektryka, który robił mi imo i jutro się z nim spotkam i dam znać.

A co myślisz o tej opinii z innego forum ?
"Metodą "na zworkę" odczytałem kod błędu 043 (14 długich, 3 krótkie), który oznacza "obwód czujnika położenia przepustnicy". Bład, pomimo skasowania, ciągle pojawia się na nowo."
Uzytkownik lisoo, z forum -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... ntry925748

[ Dodano: 2016-06-30, 15:25 ]
Panie "januszu" dla precyzji opisze objawy:
kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały

almera N15, 75KM, sedan

objawy: nie odpala za pierwszym razem, tylko za drugim lub trzecim kilku
sekundowym kręceniem rozrusznikiem
immobilajzer usunięty (wczesniej opisane)
kable zapłonowe nowe od stycznia
nowa kopułka aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa i palec rozdzielacza
czuć benzyne w oleju
po odpaleniu cięzko wchodzi na obroty, dusi się i z wydechu odgłos jak z
traktora i czuć benzyna z wydechu
świece po 2 tygodniach osmolone czarne
czujnik temperatury dziś wymieniony
pompa paliwa wymieniona tydzień temu
po zgaszeniu silnika czuć niedopaloną benzynę w aucie (lub gazem po jeżdzie na gazie)
przepustnica i przepływomierz wyczyszczone, a "silniczek krokowy" doczyściłem ile potrafiłem

podejrzewam, ze auto rok jeźdźiło z włączonym chek enginem migającym
- brak było żarówki w zegarach w tym miejscu

nierówne obroty po odpaleniu (400 - 500) - jakby go zalewało, dusi sie bardzo - po redukcji biegu obroty spadaja do 400 - 500 i po chwili się normują

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7784
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-30, 14:26

urtok, weź przeczytaj ze zrozumieniem to, co napisałem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

urtok
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-19, 11:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: urtok » 2016-06-30, 14:39

Panie "januszu" przeczytałem ze zrozumieniem i dziękuje za porady, bo bardzo mi pomagają.
Sęk w tym, ze dzwoniłem do elektryka mechanika, który mi robił immobilizer i on wyklucza immobilizer, dlatego szukam tez innych opcji i jestem ciekaw co Pan o nich myśli.
Jutro jadę do tego elektryka i sie okaże co i jak.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7784
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-30, 14:46

urtok pisze:kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały
Błąd 143 - IMMO

urtok pisze:czuć benzyne w oleju
silnik do roboty, pierścienie/uszczelniacze puszczają. Kompresja do sprawdzenia.

urtok pisze:podejrzewam, ze auto rok jeźdźiło z włączonym chek enginem migającym
- brak było żarówki w zegarach w tym miejscu
usunięcie immo powoduje to, że kontrolka check się świeci jak głupia.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”