FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[N15] Co to za kody błędów
Autor Wiadomość
86mateusz 
aktywny forumowicz


Model: N15

Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 167
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2010-06-22, 21:02   [N15] Co to za kody błędów

Robiłem ostatnio Diagnostyke silnika za pomocą zworki i kody usterek wyświetla mi kontrolka. Pierwszy Wyświetliła cztery długie i trzy krótkie Rozumiem ze błąd 43 potem Czternaście długich i trzy krótkie Błąd 143 ?? Po zresetowaniu wyświetla książkowo 55. Błędy skasowałem ale przyczyna została także na pewno za jakiś czas znowu się wyświetla. Co oznaczają te błędy ?? Almera N15 97r 1.4 75KM
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11197
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-23, 06:37   

http://www.sendspace.pl/file/mK3IEgYJ/
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
maniek_NKP 
fanatyk nissana


Model: N15
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 417
Skąd: DW
Wysłany: 2010-10-22, 13:18   

Czy te raportowanie błędów za pomocą zworki jest bezpieczne, nie będzie zwarcia itp ?
 
     
sergiej 
Moderator
Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia


Nr rejestracyjny: ZSD
Model: N15
Pomógł: 18 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3741
Skąd: Szczecin k.Kluczkowa
Wysłany: 2010-10-22, 14:58   

kiedyś robilem w sunnym i nic sie nie stalo ...ale juz nie pamietam ktore styki trzeba zewrzec...
_________________
filmik ze zlotu 2015
 
 
     
Wolfshade 
fanatyk nissana


Model: Primera P11 GT Top Sport VVL N1
Wiek: 36
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 700
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-22, 15:34   

maniek_NKP napisał/a:
Czy te raportowanie błędów za pomocą zworki jest bezpieczne, nie będzie zwarcia itp ?



maniek_NKP, robiłem już nie raz przy paru nissanach i nic się nie stało, tylko oczywiście musisz odpowiednie zworki złączyć :)
_________________
Mój GT Top Sport VVL N1: http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=2033
 
     
słoma79 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: PO
Model: był N15 GA14DE jest diesel kombi na F :)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-22, 20:41   

Polecam lekturę:

http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=1779

na pewno rozjaśni sytuację z diagnostyką za pomocą zworki :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl
 
 
     
maniek_NKP 
fanatyk nissana


Model: N15
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 417
Skąd: DW
Wysłany: 2010-10-23, 13:24   

ok dzięki, właśnie ten temat był dla mnie inspiracją do tej zabawy z komputerem :)

[ Dodano: 2010-10-25, 13:43 ]
Sprawdzone, 5 długich, 5 krótkich czyli wszystko w porządku :)
 
     
szymektoja 
aktywny forumowicz

Model: Almera N15 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 155
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-04-16, 01:02   

Wybaczcie odgrzebanie tematu. Dzis rano po odpaleniu silnika zapalil mi sie check engine. Szybko go zgasilem i zrobilem autodiagnostyke. Kod bledu 143. Tak, jak kolega w pierwszym poscie po skasowaniu bledu kod 55. Pozniej w ciagu dnia jeszcze raz zapalila mi sie kontrolka check engine ale juz bez kodu 143 (wciaz 55). Czy ktos z was moze wie co oznacza ten blad?
 
     
wert 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ezg
Model: almera
Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 184
Skąd: zgierz
Wysłany: 2011-06-05, 08:57   

witam. umnie wyświetla się kod 55. i niby wszystko ok. ale po sprawdzeniu woltomierzem przepływomierza okazało się że jest walnięty. i żadnego kodu błędu nie wyświetliło. tak więc myślę że wszystkich kodów nieda się wyświetlić na wyłączonym silniku. czy ktoś próbował sprawdzać na włączonym silniku metodą zworki?
_________________
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


krzysiek1958 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 195
Skąd: ok.Ziębic
Wysłany: 2011-06-05, 10:25   

Metoda zworki dziala tylko na wylaczowym silniku i wlaczonym zaplonie .Potwierdzam twoje skowa o tym ze nie zawsze wymiga bledy np nr12 w dieslu (przeplywomierz) . Dlatego tez dobrze jest znac objawy jakie temu towarzysza. W przypadku wadliwego przeplywomierza duze zuzycie paliwa i brak mocy. To samo dotyczy np czujnika temperatury silnika . W takim sensie ze wskazaniania mieszcza sie w zakresie wskazan prawidlowych ale sa niezgodne z jego charakterestyka temperaturowa. jak wiesz wraz ze wzrostem temperatury silnika maleje jego opor ale rowniez napiecie . No i wlasnie chodzi o to napiecie . Jezeli zimmy ma pokazac 3,5V a goracy 1V to moze sie zdazyc ze w uszkodzonym czujniku pokaze np 2,75V zimny a np 1,3 V goracy. Tez nie pokaze bledu bo wskazania czujnika mieszcza sie wewnatrz zakresu pracy czujnika (3,5-1V). Bedzie to przyczyna trudnosci z uruchmieniem silnika a i tez silnik goracy bedzie mial zbyt bogata mieszanke paliwowo powietrzna czyli tez zwiekszone zuzycie paliwa. Takze jak widzisz dobrze jest znac niektore parametry badanych elementow i ich objawy.
 
     
cinek010283 
nowy na forum

Nr rejestracyjny: RDE
Model: Almera N15
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 13
Skąd: Pilzno
Wysłany: 2014-04-17, 16:56   

Trochę odgrzeje temat. Zrobiłem diagnostykę za pomocą "zworki" i jakby nie patrzeć to wyświetla się błąd o kodzie 43 - Obwód czujnika położenia przepustnicy. Fakt faktem sam czujnik położenia przepustnicy wymieniałem bo po diagnozie "komputerowej" wyszło że owy czujnik umarł na śmierć. Po wymianie na używany(podobno sprawny w 100%) zauważalna była zmiana w pracy silnika, na szczęście owa zmiana jest na PLUS, obroty się generalnie ustabilizowały. Nie mniej jednak błąd o kodzie 43 się wyświetla. Czy ktoś wie co ten błąd może oznaczać bo sam błąd czujnika przepustnicy to 23.
 
     
bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11197
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-17, 17:00   

cinek010283, a skasowałes bład po wymianie czujnika?
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
cinek010283 
nowy na forum

Nr rejestracyjny: RDE
Model: Almera N15
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 13
Skąd: Pilzno
Wysłany: 2014-04-18, 16:25   

i tu mnie masz! nie kasowałem!no to idę się pobawić zworką!

[ Dodano: 2014-04-18, 17:39 ]
bombel, jesteś moim mistrzem! kod 55
 
     
bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11197
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-18, 16:55   

cinek010283, do usług :)
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
urtok 
nowy na forum

Model: Almera n15
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-06-30, 13:21   

kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały - wiecie jaki to kod błędu ? czego dotyczy ?
 
     
smeru 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WPI
Model: P11.144
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 377
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 2016-06-30, 13:30   

P0143 - sonda lambda. Błąd składu mieszanki. Może zalałeś słabsze paliwo.
_________________
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
 
 
     
urtok 
nowy na forum

Model: Almera n15
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-06-30, 13:40   

zalałem PB 95

podejrzewam, że dostaje za dużą mieszanke i na benzynie i na gazie (po wyłączeniu silnika czuc benzynę jak jade na benzynie, lub czuc gaz gdy jechałem na gazie)

tez podejrzewam, że sonda lambda bo chyba to mi zostało do wymiany z miarę "nie drogich" prób usuniecia usterki.

Dziekuję za info :)

Możesz mi przesłać mailem (jesli masz) tabelkę z kodami i co oznaczają ?
mój mail: nakama@interia.pl
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2016-06-30, 13:40   

smeru, ale to nie w N15. To jest błąd 143.
urtok, coś nie tak z NATSem masz
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


urtok 
nowy na forum

Model: Almera n15
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-06-30, 13:43   

moja auto to almera N15, 1997 r., 1.4 - kod błedu P0143 to do tej almery, a nie do primery ?

[ Dodano: 2016-06-30, 14:44 ]
a ten błąd 143 co moze oznaczać ?
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2016-06-30, 13:45   

Problem z IMMO :d
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
urtok 
nowy na forum

Model: Almera n15
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-06-30, 13:48   

immobilizer mechanik elektryk rok temu wyciagał i włozył inną kostkę, która podobno omija system albo pokazuje komputerowi, że wszystko z imo ok. myślisz, ze mimo wszystko to immobilizer ?
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2016-06-30, 14:02   

Tak, tak uważam. Jeśli ktoś coś gmerał z IMMO (NATS) w tym aucie, to będzie wywalać błąd 143.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
urtok 
nowy na forum

Model: Almera n15
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-06-30, 14:13   

Dziękuję "janusz" za pomoc :)
Jeszcze dziś zadzwonię do elektryka, który robił mi imo i jutro się z nim spotkam i dam znać.

A co myślisz o tej opinii z innego forum ?
"Metodą "na zworkę" odczytałem kod błędu 043 (14 długich, 3 krótkie), który oznacza "obwód czujnika położenia przepustnicy". Bład, pomimo skasowania, ciągle pojawia się na nowo."
Uzytkownik lisoo, z forum -> http://forum.nissanklub.p...143#entry925748

[ Dodano: 2016-06-30, 15:25 ]
Panie "januszu" dla precyzji opisze objawy:
kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały

almera N15, 75KM, sedan

objawy: nie odpala za pierwszym razem, tylko za drugim lub trzecim kilku
sekundowym kręceniem rozrusznikiem
immobilajzer usunięty (wczesniej opisane)
kable zapłonowe nowe od stycznia
nowa kopułka aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa i palec rozdzielacza
czuć benzyne w oleju
po odpaleniu cięzko wchodzi na obroty, dusi się i z wydechu odgłos jak z
traktora i czuć benzyna z wydechu
świece po 2 tygodniach osmolone czarne
czujnik temperatury dziś wymieniony
pompa paliwa wymieniona tydzień temu
po zgaszeniu silnika czuć niedopaloną benzynę w aucie (lub gazem po jeżdzie na gazie)
przepustnica i przepływomierz wyczyszczone, a "silniczek krokowy" doczyściłem ile potrafiłem

podejrzewam, ze auto rok jeźdźiło z włączonym chek enginem migającym
- brak było żarówki w zegarach w tym miejscu

nierówne obroty po odpaleniu (400 - 500) - jakby go zalewało, dusi sie bardzo - po redukcji biegu obroty spadaja do 400 - 500 i po chwili się normują
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2016-06-30, 14:26   

urtok, weź przeczytaj ze zrozumieniem to, co napisałem.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
urtok 
nowy na forum

Model: Almera n15
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-06-30, 14:39   

Panie "januszu" przeczytałem ze zrozumieniem i dziękuje za porady, bo bardzo mi pomagają.
Sęk w tym, ze dzwoniłem do elektryka mechanika, który mi robił immobilizer i on wyklucza immobilizer, dlatego szukam tez innych opcji i jestem ciekaw co Pan o nich myśli.
Jutro jadę do tego elektryka i sie okaże co i jak.
Pozdrawiam
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2016-06-30, 14:46   

urtok napisał/a:
kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały

Błąd 143 - IMMO


urtok napisał/a:
czuć benzyne w oleju

silnik do roboty, pierścienie/uszczelniacze puszczają. Kompresja do sprawdzenia.


urtok napisał/a:
podejrzewam, ze auto rok jeźdźiło z włączonym chek enginem migającym
- brak było żarówki w zegarach w tym miejscu

usunięcie immo powoduje to, że kontrolka check się świeci jak głupia.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 17