Jakie sa róznice między wałkiem z 11GT a p11.144?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
z tym przelotem to też bym tak nie szalał, bo znowu jak za bardzo jest przelotowy to moment spadnie. Myślę że pojemność układu wydechowego będzie odgrywało większe znaczenie w tym momencie. Wałek od GT po prostu ma inną charakterystykę pracy, jest przystosowany do pracy na wyższych obrotach. Jeśli masz wałek bez przesuniętej odcinki to możesz odczuć że nagle jest różnica, moc rośnie... i nagle koniec
odczucia mam takie że w momencie wdepnięcia i przekroczenia magicznych 4000 załącza się wariat, do 4000 jest dynamicznie, tak jak powinno być mimo że nie miałem okazji przejechać się że tak nazwę seryjnym GTMacGayver pisze:z tym przelotem to też bym tak nie szalał, bo znowu jak za bardzo jest przelotowy to moment spadnie. Myślę że pojemność układu wydechowego będzie odgrywało większe znaczenie w tym momencie. Wałek od GT po prostu ma inną charakterystykę pracy, jest przystosowany do pracy na wyższych obrotach. Jeśli masz wałek bez przesuniętej odcinki to możesz odczuć że nagle jest różnica, moc rośnie... i nagle koniec
a dochodząc do końca obrotów czyli odcinki jest tak, jak piszesz jest nagle koniec mocy, ale dlatego zmiana na wyższy bieg jest w zakresie obrotów w którym ta moc nadal jest
Jakby jeszcze były wątpliwości:
Wałek P11GT: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/
Wałek P11.144: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_2/
NIby te same wałki ale w P11.144 są lżejsze, czyli wg mnie lepsze
Wałek P11GT: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/
Wałek P11.144: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_2/
NIby te same wałki ale w P11.144 są lżejsze, czyli wg mnie lepsze
popatrz jaka jest różnica w ich masie:)) dziesiątki gramów. to kompletnie nie ma znaczenia przecież wałek kręci się dwa razy wolniej od wału korbowego poza tym średnica na jakiej są masy wirujące jest kompletnie inna. dlatego nie ma czegos takiego jak dynamiczne wyważanie wałków rozrzadu:)))
[ Dodano: 2013-03-10, 13:32 ]
a masz gdzieś porównanie masy Y z rolka i tych z P10 bez rolki?
[ Dodano: 2013-03-10, 13:39 ]
oki mam:) z rolka mają 0,103kg
bez rolki 0,09kg
[ Dodano: 2013-03-10, 13:32 ]
a masz gdzieś porównanie masy Y z rolka i tych z P10 bez rolki?
[ Dodano: 2013-03-10, 13:39 ]
oki mam:) z rolka mają 0,103kg
bez rolki 0,09kg
Witam.
Panowie piszę w tym temacie ponieważ nie znalazłem takiego który mnie dokładnie interesuje.
W mojej primerze wydmuchało mi uszczeklę pod głowicą. Głowica poszła do regeneracji, niestety okazało się że zawory wyeksploatowane i nadają się jedynie do wymiany. Koszta samej regeneracji głowicy wycenili na 880zł. Po zsumowaniu koszt remontu silnika wyniesie mnie o wiele więcej niż zakup używki na alledrogo. Stąd moje pytanie:
Mam 2.0 benzyne najpradopodobniej 150Km (w karcie pojazdu pisze o mocy 110kw), po numerze vin nie doszedłem bo podana została jedynie drabinka (115-162 HP
/85-119 KW). Zakładając że mam silnik 150km czy mogę go wymienić na 2.0 115konny bądż 130? Poniżej wrzucam to co mi program wyrzucił o moim Nissanie:
Kod silnika: SR20DE
Układ silnika: INLINE ENGINE
Typ silnika: L4
Głowica silnika: DOHC
Liczba zaworów: 16
Ilość cylindrów: 4
Pojemność skokowa: 1998 CM3
Pojemność skokowa: 122 CID
Pojemność nominalna: 2.0 L
Moc: 115-162 HP
Moc: 85-119 KW
Charger_(turbo/super/diesel): N
Rodzaj paliwa: PETROL
Napęd: FWD
Rodzaj skrzyni biegów: MANUAL
Liczba biegów: 5
Kraj pochodzenia: ENGLAND
Typ nadwozia: 4DR SEDAN
Silnik: GA 14DE
Osie oraz system przeniesienia napedu: 2WD
Wersja na rynek: EUROPE
Z góry dziękuję za szybką pomoc
Panowie piszę w tym temacie ponieważ nie znalazłem takiego który mnie dokładnie interesuje.
W mojej primerze wydmuchało mi uszczeklę pod głowicą. Głowica poszła do regeneracji, niestety okazało się że zawory wyeksploatowane i nadają się jedynie do wymiany. Koszta samej regeneracji głowicy wycenili na 880zł. Po zsumowaniu koszt remontu silnika wyniesie mnie o wiele więcej niż zakup używki na alledrogo. Stąd moje pytanie:
Mam 2.0 benzyne najpradopodobniej 150Km (w karcie pojazdu pisze o mocy 110kw), po numerze vin nie doszedłem bo podana została jedynie drabinka (115-162 HP
/85-119 KW). Zakładając że mam silnik 150km czy mogę go wymienić na 2.0 115konny bądż 130? Poniżej wrzucam to co mi program wyrzucił o moim Nissanie:
Kod silnika: SR20DE
Układ silnika: INLINE ENGINE
Typ silnika: L4
Głowica silnika: DOHC
Liczba zaworów: 16
Ilość cylindrów: 4
Pojemność skokowa: 1998 CM3
Pojemność skokowa: 122 CID
Pojemność nominalna: 2.0 L
Moc: 115-162 HP
Moc: 85-119 KW
Charger_(turbo/super/diesel): N
Rodzaj paliwa: PETROL
Napęd: FWD
Rodzaj skrzyni biegów: MANUAL
Liczba biegów: 5
Kraj pochodzenia: ENGLAND
Typ nadwozia: 4DR SEDAN
Silnik: GA 14DE
Osie oraz system przeniesienia napedu: 2WD
Wersja na rynek: EUROPE
Z góry dziękuję za szybką pomoc
Lepiej strzelić remont niż kupić.niepewny silnik na allegro, mój dziadek mawiał.kiedyś, " biedny traci 2 razy " bez obrazy oczywiście ale sens.znasz,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
kosik21, mam glowice po remoncie, podłubana, splanowana itd. etc
szczelność baniaków na niej 98%/98%/96%/98% czyli bdb
zrobiłem na niej jakies 25-30tys km, nic nie wydmuchało i dalej sprawność baniaków wzorcowa. To co wymienione ma to:
-prowadnice zaworowe po stronie wydechowej
-planowana -0.8mm
-porting kanalow (tzw spasowanie pod uszczelki plus autorskie mody)
-gniazda frezowane i dotarte zawory pod gniazda
-szczelność płaszcza wodnego bankowo 100% bo nic a nic nie ubywa płynu
-nowe uszczelniacze zaworowe
-lata na syntetyku 5w40, wcześniej 5w50 a jeszcze wcześniej na dotarciu 10w40
cena 450zl z KW. Jest jeszcze na aucie wiec sprawna w dalszym ciągu, ja zmieniam na glowice jeszcze bardzie portingowana i planowana na 1.5mm (obrałem jedną taka na maxa i chce ją zapodać w auto )
cena roboty i części takiej głowicy to jak napisałem nie mala sumka więc przemyśl to
szczelność baniaków na niej 98%/98%/96%/98% czyli bdb
zrobiłem na niej jakies 25-30tys km, nic nie wydmuchało i dalej sprawność baniaków wzorcowa. To co wymienione ma to:
-prowadnice zaworowe po stronie wydechowej
-planowana -0.8mm
-porting kanalow (tzw spasowanie pod uszczelki plus autorskie mody)
-gniazda frezowane i dotarte zawory pod gniazda
-szczelność płaszcza wodnego bankowo 100% bo nic a nic nie ubywa płynu
-nowe uszczelniacze zaworowe
-lata na syntetyku 5w40, wcześniej 5w50 a jeszcze wcześniej na dotarciu 10w40
cena 450zl z KW. Jest jeszcze na aucie wiec sprawna w dalszym ciągu, ja zmieniam na glowice jeszcze bardzie portingowana i planowana na 1.5mm (obrałem jedną taka na maxa i chce ją zapodać w auto )
cena roboty i części takiej głowicy to jak napisałem nie mala sumka więc przemyśl to
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Panowie korzystając z okazji chcę zapytać w tym temacie o oznaczenie na głowicach...na boku od strony aparatu zapłonowego.Jedna i druga z SR20DE 103kw z 2001r Primer poliftowych,na jednej 2J2 a pod wałkiem wydechowym 8L a na drugiej 2J2 a pod wałkiem wydechowym 1L...wizualnie niczym sie nie różnią...czy ktoś odpowie mi na to pytanie...?
SATURN745