[N15] Przyśpieszenie zapłonu i jego wpływ na pracę silnika

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

[N15] Przyśpieszenie zapłonu i jego wpływ na pracę silnika

Post autor: Quest1 » 2012-01-27, 11:45

Tak jak w Micrze tak i w Almerze zauważyłem duży przyrost mocy po przyśpieszeniu zapłonu. Normalnie jakby z 75KM wyszło 90KM. Aparat miałem ustawiony na środku, co zgodne jet z logiką, lecz czym bardziej go przekręcam tym obroty rosną i da się zauważyć podczas jazdy że auto jest zrywniejsze i lepiej reaguje na gaz. Oczywiście trzeba było zmniejszyć obroty na biegu jałowym. W tym momencie mam aparat maksymalnie przekręcony, lecz zastanawia mnie czy może to mieć wpływ na spalanie lub nie szkodzi silnikowi. Wypadających zapłonów nie słyszę i chodzi normalnie. To samo znajomy odczuł w Primerze twierdząc że odmulił się i idzie teraz jak rakieta, lecz jakby silnik był głośniejszy:)
Była Micra był Quest jest Almera

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2012-01-27, 12:23

Jesli nie ma spalania stukowego to wszystko git.

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2012-01-27, 16:04

Spalania stukowego nie ma, a przynajmniej ja nic nie słyszę. Zwyczajnie i cicho pracuje. Czemu w takom razie producent od razy nie ustawia tak zapłonu? Musi być jakiś haczyk.
Była Micra był Quest jest Almera

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2012-01-27, 17:14

Jest. Niska jakosc paliwa. Przy standardowym ustawieniu zaplonu, silnik nawet jak dostanie niecale 90oktanow to pojedzie bez zajakniecia. A takie paliwa sie zdarzaja w pewnych regionach swiata. Natomiast przyspieszajac zaplon powodujemy, ze silnik lepiej wykorzystuje wszystkie oktany ale przy tym potrzebuje ich wiecej. I nissan by nie miec problemow ze spalaniem stukowym po prostu ustawia tak zaplon we wszystkich samochodach.

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2012-01-27, 17:27

Może i masz rację. Zapłon elektroniczny starowany jest przez komputer i wykorzystuje też czujnik spalania stukowego. Jeśli tu tego nie ma, to faktycznie może tak zrobili specjalnie, by ew. mechanik mógł potem ustawić zapłon wg. uznania i paliwa, a te w tamtych latach były różne. Na darmo tylko poprzedni właściciel jeździł przymulonym autem ;-) bo skąd miał wiedzieć. Ja już kręciłem aparatem na wszystkie sposoby i wychodzi mi że na max trzeba przestawić. Ciekawe ile mocy przybyło, a przybyło na pewno.
Była Micra był Quest jest Almera

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2012-01-27, 19:04

Ja tez u siebie przyspieszylem ale nie na max, bo wtedy juz ma mniej tej mocy, a przynajmniej tak stwierdzila moja dupohamownia.

urtok
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-19, 11:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: urtok » 2016-06-08, 17:12

jak ustawić zapłon ?

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-06-09, 06:54

Max do kabiny, usłyszysz podwyższone obr. Potem delikatnie cofasz. I teraz Drive. Jak przy ok 3k obr usłyszysz chrobotanie/stukanie/trzaski z silnika, to przedobrzyles. 12 w łapę i ciut cofnąć.

I tak aż będzie dobrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”