Jakie objawy zapchanego katalizatora?

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
lordgod
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2012-05-15, 18:28
Lokalizacja: Szczecin

Jakie objawy zapchanego katalizatora?

Post autor: lordgod » 2012-10-11, 17:02

Jak w temacie.
Mam takie objawy, że na luzie spadają mi obroty i czasami przy ruszaniu potrafi szarpać. W pierwszej kolejności podejrzewam cewki bo jak zmienię świece to objawy na jakiś czas zanikają. Dzisiaj wpadło mi do głowy że może objawem jest zapchany kat dlatego pytanie takie a nie inne.
A i jeszcze jedno wczoraj jak wdusiłem pedał do dechy na drugim biegu to przy 4000-4500 zaczęło szarpać.
silnik 1.8 lpg

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2012-10-11, 18:04

Ja bym obstawiał przepływomierz, przy zapchanym kacie po pierwsze waliło by jajem.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-10-11, 18:13

Wieshaq pisze:waliło by jajem.
Bardzo fachowe określenie :lol: ,jak no mój szanowny Kolega Wiesiu napisał powyżej też bym obstawiał przepływkę,tym bardziej iż jej uszkodzenie charakteryzuje się właśnie brakiem wchodzenia na wysokie obroty,przedział który opisałeś do tego szarpanie silnika jak najbardziej by pasował do jej uszkodzenia.Jeśli masz możliwość to podmień na próbę.Check engine nie świeci się?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

lordgod
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2012-05-15, 18:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lordgod » 2012-10-11, 18:37

Właśnie błędy wyskakują albo na sondzie albo na czujniku położenia wału. Myślałem początkowo że to łańcuch się kończy ale był sprawdzony i ma nieznaczne zużycie. Zresztą błąd położenia występuje jak szarpnie (objaw jakby wypadał zapłon). Przepływomierz jest ok też sprawdzany zresztą najbardziej uporczywe jest spadanie z obrotów na jałowym( potrafi zgasnąć).

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-10-11, 18:45

Z czymś podobnym się spotkałem ale w silniku 1.5,tam był walnięty czujnik położenia wału.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

lordgod
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2012-05-15, 18:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lordgod » 2012-10-11, 19:46

Tylko czy wtedy wymiana świec dawałaby okresową poprawę?

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2012-10-11, 19:48

Dziwne że wywala czujnik położenia albo lambdę a nie tylko jeden z nich, w każdym razie na pewno nie jest to objaw zawalonego kata.
Jak możesz to podmień czujnik położenia wału jak na mój nos to pierwszy podejrzany.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

lordgod
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2012-05-15, 18:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lordgod » 2012-10-12, 16:04

A i jeszcze jedno na lpg objawy się nasilają nawet zdecydowanie bardziej niż na PB

Awatar użytkownika
Kruczek
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Kruczek » 2012-10-12, 22:48

Trzeba zrobić benzynę a potem gazem się martwić
Pozdrawiam wszystkich.Paweł

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2016-06-01, 18:49

prawie podobne objawy są u mnie i wywala błąd P1283 jednak mam inne auto bo Nissan Murano 3,5 V6.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”