Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Kwietas, Liqui Moly 5W40, Miller Trident 5W40, Eni i-Sint 5W40, Eneos 5W40.
Jeśli koniecznie chcesz 5W50 to Agip Eurosports 5W50.
Jeśli koniecznie chcesz 5W50 to Agip Eurosports 5W50.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Kwietas, oczywiście
d3mox, jaki sposób upalania?
d3mox, jaki sposób upalania?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Penrite 5W50
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Nom
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
nie znalazłem zbytnio odpowiedzi. czy są filtry do GA14/16 z zaworkiem zwrotnym? do SR wiem że wystepują, do GA coś nie moge znaleźć...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Majchrzok, to,m czy filtr ma zaworek zwrotny, czy też nie zależy od firmy
Filtry MANNa posiadają http://catalog.mann-filter.com/EU/pol/c ... a/W%207041
Filtry MANNa posiadają http://catalog.mann-filter.com/EU/pol/c ... a/W%207041
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, dziękuje za odpowiedź:)
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Kupiłem Primerę z SR'em od maską, chcę wymienić olej bo nie ma kartki i nie wiem kiedy był wymieniany. Według książki serwisowej był lany 5W40 ale nie jest podane jakiej firmy. Chcę zrobić płukankę i zalać silnik jakimś olejem na początek dobrym ale nie drogim i za jakiś czas znów zrobić wymianę bo widać że trochę jest silnik zasyfiony. Więc jaki olej wybrać na początek ? Płukankę pewnie kupię którąś z tych: LM, Millers lub Valvoline.
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20
Kup dobry olej 5W40. Polecam XF 5W40 od Millersa lub LM Synthoil.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
AdrionGT, weź od Gawła, Millersa Płukanka Liqui Moly
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
AdrionGT, czyli z tobą też jak z dzieckiem - za rękę i do baru
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Rz, po moich doświadczeniach z płukankami stwierdzam, że LM jest lepsza niż Millersa. Ale 5W50 Millersa jest lepsze niż 5W50 Mobila. Agip 5W50 jest lepszy niż 5W50 Millersa. Sunoco 5W50 jeszcze do końca nie mam opinii, będzie po wymianie oliwy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zgadzam się, jednak zawsze można spróbować czegoś nowego Ja co wymianę to mam inny olejrz pisze:(...) na szczęście mamy wolny kraj i wolny wybór i każdy leje co chce
Agip drogi nie jest - 150zł razem z wysyłką
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zastanawia mnie tylko, jakie są kryteria tego porównania "lepsze - gorsze" i na ile jestes w stanie to ocenić po jednej wymianiejanusz pisze:Ale 5W50 Millersa jest lepsze niż 5W50 Mobila. Agip 5W50 jest lepszy niż 5W50 Millersa. Sunoco 5W50 jeszcze do końca nie mam opinii, będzie po wymianie oliwy.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Gaweł, po tym jak silnik pracuje zarówno pod obciążeniem jak i na wolnych, jak startuje, jak się zachowuje w trasie, spalanie, jak łapie ciśnienie. Opinii na temat oliwy nie mam po 100 czy 500km tylko po 6-7kkm i po tym jak się zachowuje w różnych warunkach.
Na chwilę obecną Sunoco plasuje mi się na tym samym miejscu co Millers, jednak jeszcze niecały 1kkm do wymiany i zobaczymy co będzie
Na chwilę obecną Sunoco plasuje mi się na tym samym miejscu co Millers, jednak jeszcze niecały 1kkm do wymiany i zobaczymy co będzie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Rz, powiem tak - nie jest łatwo usunąć depozyty węglowe, które osadzały się na ściankach bloku silnika, głowicy, czepku czy misce olejowej przez dobrych 15 lat, jak nie lepiej. do tego jest potrzebna dobra chemia. Ścianki i powierzchnie są porowate, i to w porach jest najwięcej syfu, który odpowiada za kolor całości.
Osady, które wytworzyły się przez te naście lat ciężko jest usunąć acetonem czy innym rozpuszczalnikiem. Znalazłem coś, co dobrze sobie radzi z tymi osadami, jednak ma pewną wadę - nie lubi się zbytnio z aluminium....... I to jest problem.
Po moich doświadczeniach - płukanki - owszem pomagają, ale to nie jest lekarstwo na wszystko. Jeśli silnik jest zużyty - stosowanie niewłaściwych oliw i zapominanie o wymianie oleju, to już niewiele pomoże. Fakt, u mnie udało się zredukować konsumpcje oleju z prawie 1L/1000km do 0,3-0,4L/1000km, co uważam za całkiem niezły wynik.
Zdjęcia tłoków jak wyglądały u mnie po wyjęciu są dostępne w moim temacie. Kolega Howard512 też tam zamieścił swoją fotkę tłoka z silnika, gdzie pierścienie dosłownie stały, i były zapieczone. U mnie elegancko powyskakiwały - widać na foto w moim topicu (foto zaraz po wyjęciu).
Osady, które wytworzyły się przez te naście lat ciężko jest usunąć acetonem czy innym rozpuszczalnikiem. Znalazłem coś, co dobrze sobie radzi z tymi osadami, jednak ma pewną wadę - nie lubi się zbytnio z aluminium....... I to jest problem.
Po moich doświadczeniach - płukanki - owszem pomagają, ale to nie jest lekarstwo na wszystko. Jeśli silnik jest zużyty - stosowanie niewłaściwych oliw i zapominanie o wymianie oleju, to już niewiele pomoże. Fakt, u mnie udało się zredukować konsumpcje oleju z prawie 1L/1000km do 0,3-0,4L/1000km, co uważam za całkiem niezły wynik.
Zdjęcia tłoków jak wyglądały u mnie po wyjęciu są dostępne w moim temacie. Kolega Howard512 też tam zamieścił swoją fotkę tłoka z silnika, gdzie pierścienie dosłownie stały, i były zapieczone. U mnie elegancko powyskakiwały - widać na foto w moim topicu (foto zaraz po wyjęciu).
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Rz, zapomniałem jeszcze dodać - Ulisses u mnie w temacie - http://forum.nissanzone.pl/viewtopic.php?p=359602 - wrzucił foto dołu silnika po 300kkm, po regularnych wymianach, i po jeździe na oleju ELF.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
adrionGT, to zależy. W P10/N14 3,6L + 0,2 na filtr. W P11 3L +0,2L na filtr.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_