Co dziś zrobiłeś w swoim autku ;)
Czy ja wiem czy niska, to raczej kwestia przygotowania przed spawaniem i umiejętności spawacza... W przemysłówce często widzę jak spawają elektrodą i to tematy o wiele poważniejsze od progów w samochodzie....
garygary, jeśli spawacz do którego masz zaufanie lepiej się czuje w elektrodzie to niech tak spawa.
garygary, jeśli spawacz do którego masz zaufanie lepiej się czuje w elektrodzie to niech tak spawa.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Sam będziesz spawał ?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Ludzie!!! Życie wam nie miłe??? Progi są elementem konstrukcyjnym i mają być zrobione porządnie, żeby samochód nie złożył się jak scyzoryk w trakcie jazdy.garygary pisze: ... ważne żeby progi nie odpadły bo i tak są nakładki z gti.
Sorry, ale nie lubię druciarstwa, i to zagrażającego życiu innych użytkowników dróg!!!
LPG Lovato Smart
polo32, masz utrwalone błędne skojarzenia pana kazia co spawa własnej roboty spawarką elektrodową....
garygary, próg trzeba rozpatrywać jako całość i cały przekrój poprzeczny pracuje a nie tylko pionowa ściana progu.
Sam próg w 100nxie jest zgrzewany fabrycznie co jakiś odcinek i ma zaklepany rant. Pospawanie poprawne spawarką elektrodową na pewno nie okaże się słabsze od fabrycznego ani mniej bezpieczne.
garygary, próg trzeba rozpatrywać jako całość i cały przekrój poprzeczny pracuje a nie tylko pionowa ściana progu.
Sam próg w 100nxie jest zgrzewany fabrycznie co jakiś odcinek i ma zaklepany rant. Pospawanie poprawne spawarką elektrodową na pewno nie okaże się słabsze od fabrycznego ani mniej bezpieczne.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Poszukaj sklepu gdzie sprzedają na sztuki, kup parę 1,6 i 2mm i popróbuj, możesz jakiś termos na elektrody dać...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Też, ale żeby wilgoci nie było i zanieczyszczeń..
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Przy obecnych temperaturach spokojnie wystarczy termos bez dodatkowego wstępnego ogrzewania
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Przesmarowałem górne wahacze, bo france już zaczynały popiskiwać
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pawel18PL, różne już widziałem w praktyce progi (zalane pianką lub gipsem, łączone na nity, dziury załatane siatką tynkarską i szpachlą) - teraz przychodzi czas na "spawanie". Owszem, będąc początkującym można popróbować swoich sił spawając podłogę lub błotnik, ale nie próg czy podłużnicę!!! (skądś biorą się przypadki przełamania kabiny przy zdawałoby się niewielkich kolizjach). Ten przysłowiowy pan Kazio (poniekąd każdy nim jest na forum), "co spawa własnej roboty spawarką elektrodową" ma naście lat doświadczenia (i zazwyczaj migomat do tego służący) oraz z reguły wie co robi (próg to nie tylko blacha wewnętrzna i zewnętrzna ale i wzmocnienia wewnątrz oraz na słupkach - nie tylko dla lewarka). Nie może to być zrobione na zasadzie jakoś to będzie lub "nakładka od gti przytrzyma".
Początkujacy, spawając elektrodą cienką blachę karoseryjną, to tylko przepali blachę i będzie miał durszlak. Nie lepiej odżałować parę złotych i mieć to zrobione dobrze na lata?
Kończąc, pozostanę przy swoim zdaniu odnośnie tego typu prac.
Początkujacy, spawając elektrodą cienką blachę karoseryjną, to tylko przepali blachę i będzie miał durszlak. Nie lepiej odżałować parę złotych i mieć to zrobione dobrze na lata?
Kończąc, pozostanę przy swoim zdaniu odnośnie tego typu prac.
LPG Lovato Smart
A ja zostanę przy swoim zdaniu
Równie dobrze można durszlak można zrobić spawając metodą MIG, wszystko rozbija się o umiejętność spawacza do spawania i ustawienia spawarki.
Równie dobrze można durszlak można zrobić spawając metodą MIG, wszystko rozbija się o umiejętność spawacza do spawania i ustawienia spawarki.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
polo32, musze się tu wtrącić,
Mniej więcej tak wyglądają moje progi. I uwierz, że też widziałem różne progi. Z "ulepow" które mam obecnie po zimie wylewałem wodę.
Przysłowiowy pan Kazio może i spawa własnej roboty spawarką, ja mam sprzęt firmy Miflex S.A. Nie znam się i nie wiem co toza firma.
Co do trzymania progu dokładną, to źle mnie zrozumiałeś, próg wyspawany, mniejsza o estetykę bo i tak przykrywa go ori dokładna z gti.
Idąc dalej, elementy akurat jak klocki, amortyzatory, wahacze, sprężyny, drobna elektronikę zawsze robie, sam. Nie ufam fachową, nie wszystkim. Po za tym na "świetnym blacharzu" juz się przejechałem
różne już widziałem w praktyce progi (zalane pianką lub gipsem, łączone na nity, dziury załatane siatką tynkarską i szpachlą) - teraz przychodzi czas na "spawanie"
Mniej więcej tak wyglądają moje progi. I uwierz, że też widziałem różne progi. Z "ulepow" które mam obecnie po zimie wylewałem wodę.
Przysłowiowy pan Kazio może i spawa własnej roboty spawarką, ja mam sprzęt firmy Miflex S.A. Nie znam się i nie wiem co toza firma.
Co do trzymania progu dokładną, to źle mnie zrozumiałeś, próg wyspawany, mniejsza o estetykę bo i tak przykrywa go ori dokładna z gti.
Idąc dalej, elementy akurat jak klocki, amortyzatory, wahacze, sprężyny, drobna elektronikę zawsze robie, sam. Nie ufam fachową, nie wszystkim. Po za tym na "świetnym blacharzu" juz się przejechałem
Na początek weź kawałek płaskownika i spróbuj punktów, zajarzenia, napawania, paniki jak złapie elektrodę, jak trzymać w tedy maskę i uchwyt i jak ich nie podrywać by sobie oka nie wydziabać jak obsrasz się tlącym uchwytem, no i poczytaj też BHP... Przy początkach MMA to fajnie jakby ktoś drugi koło Ciebie się kręcił w razie "w" jakby Cię na pieszczoty wzięło.
Później pociągnij kilka cm jednym ciągiem. Później to samo przejdź na blachę 2 i coś cieńszego docelowo do 0.8. Dalej jedną na drugą z przesunięciem i zrób pachwinę, później T'ownik.
Stage II to przygotuj sobie pseudo stanowisko w takiej pozycji w jakiej będziesz miał postawione auto w momencie prac. Obstawiam, że w większości będą to pozycje 4F i 4G, które są z natury trudne, bo można się pokapać i uszkodzić Błotnik/blachę wytnij i wygnij sobie w jakiś hipotetyczny kształt do wypełnienia jak na aucie, a do tego dotnij właściwą reperaturkę wypełniającą. I ogień. Pamiętaj by po każdym spawie, odczyścić i odtłuścić. Jak robisz dużo odprysków to dokup sobie spray OPN, ułatwia życie z elektrodą i nie tylko.
ps. generalnie uważam to za niezły dowcip MMA i Nissan, no ale kto nie próbuje ten nie ma W uj lepiej jakbyś poszedł w metodę 114.
Później pociągnij kilka cm jednym ciągiem. Później to samo przejdź na blachę 2 i coś cieńszego docelowo do 0.8. Dalej jedną na drugą z przesunięciem i zrób pachwinę, później T'ownik.
Stage II to przygotuj sobie pseudo stanowisko w takiej pozycji w jakiej będziesz miał postawione auto w momencie prac. Obstawiam, że w większości będą to pozycje 4F i 4G, które są z natury trudne, bo można się pokapać i uszkodzić Błotnik/blachę wytnij i wygnij sobie w jakiś hipotetyczny kształt do wypełnienia jak na aucie, a do tego dotnij właściwą reperaturkę wypełniającą. I ogień. Pamiętaj by po każdym spawie, odczyścić i odtłuścić. Jak robisz dużo odprysków to dokup sobie spray OPN, ułatwia życie z elektrodą i nie tylko.
ps. generalnie uważam to za niezły dowcip MMA i Nissan, no ale kto nie próbuje ten nie ma W uj lepiej jakbyś poszedł w metodę 114.
foo,najchętniej bym to migiem opie*dolil, ale nie mam takiej możliwości. Dziś się nauczyłem spawac punktowo mniejsze blaszki grubości blotnika, dość cienkie, co ważne praktycznie nie robię przy tym dziur. Co do ciągłych spawow to ciężko - dziurawie na rogach, zauważyłem, że jak spawam ciągiem, zataczając koła to nie a dziur, staw wychodzi płaski ale dużej średnicy. Spawalek elektrodą 2.0 mniejszych nie dostałem. Myślę, że 1.5 bez problemu można pospawam na cacy, kwestia wprawy
- wymiana oleju i filtrów
- sprawdzenie stanu paska rozrządu
- wymiana cylinderka hamulcowego
- wymiana lampek podświetlenia tablicy rejestracyjnej, oraz montaż żarówek LED
- naprawa zamka tylnej klapy
viewtopic.php?p=417459#417459
- sprawdzenie stanu paska rozrządu
- wymiana cylinderka hamulcowego
- wymiana lampek podświetlenia tablicy rejestracyjnej, oraz montaż żarówek LED
- naprawa zamka tylnej klapy
viewtopic.php?p=417459#417459
Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38
W weekend R dostał letnie obuwie
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Primerka dostała filtr powietrza, oleju, paliwa oraz pozbyłem się Castrola.
Wymieniona uszczelka pod pokrywą.
Dodatkowo wleciały nowe świece.
Większe info w temacie autka jak zrobie UP!
Wymieniona uszczelka pod pokrywą.
Dodatkowo wleciały nowe świece.
Większe info w temacie autka jak zrobie UP!
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]