Wzrost poziomu oleju w silniku.
Moderator: azorek
Wzrost poziomu oleju w silniku.
Problem polega na tym, że w mercedesie a-klasa wzrósł poziom oleju w silniku. Olej ma normalny kolor, więc raczej odpada problem płynu chłodzącego w oleju.
Z ostatnich problemów jakie były w aucie to pompa paliwowa bo dawała za niskie ciśnienie i już było słychać że kończy swój żywot. Po wymianie pompy było lepiej ale dalej był przymulony. Po wymianie filtra dużo lepiej. Nie dawno wyskoczył komunikat, o za wysokim poziomie oleju.
Na szybko sprawdziłem (na zimnym silniku) ciśnienie w cylindrach i wyszło po 11. Silnik jak każdy inny i zasada działania jak wszystkich, dlatego tu zapytałem bo na forum mercedesa brak odzewu.
Benzyna w oleju?
Co może być przyczyną? Co można sprawdzić aby zdiagnozować?
Z ostatnich problemów jakie były w aucie to pompa paliwowa bo dawała za niskie ciśnienie i już było słychać że kończy swój żywot. Po wymianie pompy było lepiej ale dalej był przymulony. Po wymianie filtra dużo lepiej. Nie dawno wyskoczył komunikat, o za wysokim poziomie oleju.
Na szybko sprawdziłem (na zimnym silniku) ciśnienie w cylindrach i wyszło po 11. Silnik jak każdy inny i zasada działania jak wszystkich, dlatego tu zapytałem bo na forum mercedesa brak odzewu.
Benzyna w oleju?
Co może być przyczyną? Co można sprawdzić aby zdiagnozować?
Powąchaj olej, zobacz czym Ci pachnie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zazwyczaj jest - spalona mieszanka. Jeśli przybywa Ci oleju, a nie ma żadnego masła pod korkiem, to pierwsze co mi przychodzi do głowy to pierścienie. Tester kompresji, może pokazywać, że jest ok, a rzeczywistość będzie inna - inne prędkości obrotowe, inne siły.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wtryski nie leją, świece carne, w spalinach czuć benzynę. W tym gównianym aucie w ogóle czek się nie świeci nawet jak są błędy.
Ale winowajcą okazała się przeplywka. Nie brałem jej pod uwagę była naprawiana ale wysłałem ją do zakładu która mi ją naprawiała i sprawdzili i okazało się że była uszkodzona. Naprawili w ramach reklamacji. Za jakiś czas sprawdzę co tam się dzieje.
Ale winowajcą okazała się przeplywka. Nie brałem jej pod uwagę była naprawiana ale wysłałem ją do zakładu która mi ją naprawiała i sprawdzili i okazało się że była uszkodzona. Naprawili w ramach reklamacji. Za jakiś czas sprawdzę co tam się dzieje.
Przepływki nie naprawia się tylko wymienia na sprawną (nową lub w ostateczności ori używkę). Padnięta przepływka i benzyna w oleju coś mi nie pasuje. Chociaż... miałeś słabą próbę olejową (niewielka różnica w ciśnieniu przed i w trakcie próby) co może świadczyć o puszczaniu ciśnienia przez zawory lub ich uszczelnienia (zakładam, że próba prawidłowo wykonana). Nie ma LPG?
Jak jest mułowaty to może być m.in. słabe ciśnienie na listwie. Sprawdź regulator ciśnienia na końcu listwy wtryskowej czy w rurce podciśnieniowej nie ma paliwa. Przy okazji posprawdzaj inne przewody podciśnienia na szczelność i ew. obecność paliwa.
Jak jest mułowaty to może być m.in. słabe ciśnienie na listwie. Sprawdź regulator ciśnienia na końcu listwy wtryskowej czy w rurce podciśnieniowej nie ma paliwa. Przy okazji posprawdzaj inne przewody podciśnienia na szczelność i ew. obecność paliwa.
LPG Lovato Smart
Nie ma LPG. Regulator ciśnienia paliwa jest w filtrze paliwa, filtr jest nowy. Pompa paliwowa niedawno wymieniana. Ciśnienie na listwie prawidłowe. Dlaczego zawory?skoro ciśnienie w cylindrach jest ok.
Przepływka jest zintegrowana z ECU i oczywiście immo. Nowa przeplywka z komputerem to koszt rzędu 2500-2700zł plus programowanie. Używka to ryzyko zakupu uszkodzonej lub za jakiś czas się zepsuje (ten tym tak ma) no i oczywiście programowanie więc myślę że regeneracja nie jest złym pomysłem.
Auto było mocno przelewane i nadmiar benzyny przedostawał się do oleju. Wczesniej świece były mokre, czarne. Dzisiaj sprawdzałem świece i jest ok, świece suche. Co prawda auto przejechało okolo 25km ale wcześniej po tym dystansie ze świec się lało.
Przepływka jest zintegrowana z ECU i oczywiście immo. Nowa przeplywka z komputerem to koszt rzędu 2500-2700zł plus programowanie. Używka to ryzyko zakupu uszkodzonej lub za jakiś czas się zepsuje (ten tym tak ma) no i oczywiście programowanie więc myślę że regeneracja nie jest złym pomysłem.
Auto było mocno przelewane i nadmiar benzyny przedostawał się do oleju. Wczesniej świece były mokre, czarne. Dzisiaj sprawdzałem świece i jest ok, świece suche. Co prawda auto przejechało okolo 25km ale wcześniej po tym dystansie ze świec się lało.
Dlaczego zawory? Na podstawie podanych przez Ciebie wyników próby olejowej. Sprawdziłem: dla silnika Merca A 1,6 benzyna stopień sprężania wynosi 11.0 czyli nominalne ciśnienie sprężania powinno wynosić 13,75 bara.
Jeżeli ciśnienie sprężania z olejem wzrosłoby do wartości nominalnej to miałbyś np. przypieczone pierścienie. Natomiast jeśli ciśnienie sprężania podczas tej próby wzrosło nieznacznie (z 11 do 12), świadczy to o nieszczelności zaworów i/lub pierścieni tłokowych.
Dlatego tak ważne jest prawidłowe wykonanie próby olejowej, w tym przypadku chyba tak było, bo nic nie piszesz o muleniu czy też innych problemach. I niech tak zostanie
Jeżeli ciśnienie sprężania z olejem wzrosłoby do wartości nominalnej to miałbyś np. przypieczone pierścienie. Natomiast jeśli ciśnienie sprężania podczas tej próby wzrosło nieznacznie (z 11 do 12), świadczy to o nieszczelności zaworów i/lub pierścieni tłokowych.
Dlatego tak ważne jest prawidłowe wykonanie próby olejowej, w tym przypadku chyba tak było, bo nic nie piszesz o muleniu czy też innych problemach. I niech tak zostanie
LPG Lovato Smart
Pomyliłem stopień sprężania z ciśnieniem. Sprawdzałem w necie i było 11, na mierniku 11 aż się zdziwiłam że serie trzyma. Dlatego zapytałem o zawory, bo dlaczego zawór nie szczelny skoro trzyma ciśnienie. No ale rzeczywiście ciśnienie i stopień sprężania to co innego.
Pytanie czy brać się za te pierscienie/zawory czy takie ciśnienie jest akceptowalne?
Z tym autem są same problemy więc teraz czekam na kolejne Podobno po lifcie już tych problemów nie było.
Pytanie czy brać się za te pierscienie/zawory czy takie ciśnienie jest akceptowalne?
Z tym autem są same problemy więc teraz czekam na kolejne Podobno po lifcie już tych problemów nie było.
Ja tak bardzo bym tym się nie przejmował, ciśnienie akceptowalne (przebieg robi swoje). Najważniejsze, że nie ma dużej różnicy (powyżej 10 max. 15 proc.) pomiędzy poszczególnymi cylindrami - wtedy to już bym się martwił. Pozostaje wymienić tylko olej (dobry jakościowo), bo ten już masz z benzyną i pilnować, żeby nie jeździć na bogatej mieszance, bo zawory i pierścienie dostają.
LPG Lovato Smart
Słychać tak jakby coś tam się obijało.
Na zimnym na pewno na ciepłym chyba też, nie zwracałem jakoś zbytnio na to uwagi gdyż były inne problemy. Teraz bym musiał się wziąć za to. Mechanicy w okolicy nie chcą się brać za takie auta, a i prawda jest taka, że nie ma nikogo godnego zaufania. A jak już jest to ma tyle klientów, że wybiera sobie auta które będzie robić.
A co do szczelności, może to łańcuch rozrządu tłucze i dlatego ciśnienie "ucieka" bo łańcuch wyciągnięty... nie wiem.
Na zimnym na pewno na ciepłym chyba też, nie zwracałem jakoś zbytnio na to uwagi gdyż były inne problemy. Teraz bym musiał się wziąć za to. Mechanicy w okolicy nie chcą się brać za takie auta, a i prawda jest taka, że nie ma nikogo godnego zaufania. A jak już jest to ma tyle klientów, że wybiera sobie auta które będzie robić.
A co do szczelności, może to łańcuch rozrządu tłucze i dlatego ciśnienie "ucieka" bo łańcuch wyciągnięty... nie wiem.
Bardzo prawdopodobne, że to rozciągnięty łańcuch odzywa się. Nic nie dzieje się bez przyczyny - rozciągnięty łańcuch → przestawiony rozrząd → podpalone zawory→słabe ciśnienie sprężania (no i przebieg też zrobił swoje). Łańcuch w nich nie tylko szybko się rozciąga (nawet po 100 tkm), ale i urywa. Dostęp do silnika tragiczny, to i mechanicy go nie lubią (trzeba opuszczać silnik). Lepiej już teraz remontuj go.
LPG Lovato Smart