Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Krótka skrzynia do GA14DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

bialek87
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-06-21, 13:14
Lokalizacja: Grójec

Krótka skrzynia do GA14DE

Post autor: bialek87 » 2015-08-04, 11:41

Poszukuje jakieś krótszej skrzyni do almery z silnikiem GA16DE. Obiło mi sie o uszy, że taka skrzynia była montowana w micrze k11 z silnikiem 1.3. Jeżeli tak to jakie ma oznaczenia ta skrzynia?

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DżejDżej » 2015-11-21, 18:32

Widzę że odzewu brak, ale chciałbym powielić pytanie
Potrzeba krótkiej skrzyni bądź przełożenia do Sunny GA14
Z czego może przełożyć całą skrzynię a z czego samo przełożenie, i jakie przełożenia to będą

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-11-21, 20:59

przełożenia są rozpisane w manualu w SDS w rozdziale MT
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-22, 11:24

jakby co, to do GA pasuja p&p skrzynie z E serii, tylko musicie sobie sprawdzic przelozenia, bo sam ich nie znam. Nie wiem tez jak z polosiami i przegubami :)
silniki z serii E mialy skrzynie 4mt i 5mt

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2015-11-22, 19:54

Mogę Ci taką skrzynie złożyć, może być mega krótka jak u mnie tylko nie wiem czy chcesz aż tak krótką ;-) na 5 biegu zamyka się na 200km/h i 7000 obr/min czyli lepiej spisuje się na mieście i na pojeżdżawkach / 1/4. Ale do tego zestawu potrzebne są trzy skrzynie, od 1.4 od 1.0 oraz od 1.3 :-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
deadduck
stały bywalec
Posty: 96
Rejestracja: 2012-05-31, 22:51
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław

Post autor: deadduck » 2015-11-22, 20:16

W którymś z tematów wyczytałem ostatnio, że skrzynia z GA14DE jest DŁUŻSZA od tej z GA16DE.

Tutaj dokładnie:
viewtopic.php?p=358738#358738

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2015-11-23, 09:35

Ramzes_II pisze:Skrzynia z 1.6 nie jest dłuzsza wbrew obiegowej opinii.
Przelożenie głowne jest takie same w obu skrzyniach 1,4 i 1,6.
1,6 ma duższe przełozenia od 1 do 3 biegu, czwórkę i piątkę ma krószą od 1,4.
deadduck pisze:W którymś z tematów wyczytałem ostatnio, że skrzynia z GA14DE jest DŁUŻSZA od tej z GA16DE.
I tak jak Ramzes napisał w skrzyni GA14 Są krótsze przełożenia pierwszych trzech biegów .

Czytajmy ze zrozumieniem

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-11-23, 09:51

tu był post ale się zmył
Ostatnio zmieniony 2015-11-23, 23:45 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2015-11-23, 13:33

Chodzi o uzyskanie lepszego przyspieszenia do 100ki. bynajmniej ja tak uważam.

Czyli alternatywą dla GA16DE Jest skrzynia z GA14DE.

Na obrazku przełożenia poszczególnych skrzyń z N15

Obrazek

Sam naprawiam NISSAN ALMERA Str 164

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-11-23, 15:00

i tu
Ostatnio zmieniony 2015-11-23, 23:45 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DżejDżej » 2015-11-23, 17:57

Powiem tak
V-max mnie w ogóle nie interesuje, może to być równie dobrze 140-150km/h (Suma przykładowa)
Chodzi o przyśpieszenie
Auto będzie do KJS i na tor (głównie kielce i radom) gdzie rozpędzić się jakoś bardzo nie da
Mi chodziło o przełożenie główne, tak wychodzi najrozsądniej. Poszczególne biegi to już jest zabawa w puzzle i koszta kilka razy :P Koszt samego zrobienia takiej skrzyni to jedno, kwestia potem serwisu. W poprzednim aucie coś poszło nie tak i skrzynia się rozsypała :P
Mac, o jak krótkich przełożeniach mówimy i ew o skomplikowaniu operacji? Rozważałem jeszcze odchodzić koło zamachowe, ale to już temat na inną rozmowę
W poprzednim Sunny miałem seryjną skrzynię, jak na moje odczucia to przełożenia tam były mega za długie jak do możliwości tego silnika ;)
Teraz zbieram graty żeby złożyć kolejnego Sunny w klasie do 1.4 (myślałem o 1.6, ale póki co ze względu na pewne czynniki wolę niższą)
Pewno zaraz usłyszę że tym autem z tym silnikiem w tej klasie nic nie ugram, ale z doświadczenia wiem że to akurat nie do końca jest prawda ;)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-11-23, 19:48

..
Ostatnio zmieniony 2015-11-23, 23:46 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-11-23, 20:28

mozna i tak :->
Ostatnio zmieniony 2015-11-23, 23:56 przez vixo, łącznie zmieniany 1 raz.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-11-23, 23:17

:hah:
Ostatnio zmieniony 2015-11-23, 23:46 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-11-23, 23:35

W zupełności się zgadzam ;-)
Ostatnio zmieniony 2015-11-23, 23:57 przez vixo, łącznie zmieniany 2 razy.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-11-23, 23:43

??
Ostatnio zmieniony 2015-11-24, 06:21 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DżejDżej » 2015-11-24, 00:21

GA16/GA14 nie różniły się niczym w sunny czy Almera
poza tym pisałem w poście że chodzi o Sunny więc nie rozumiem skąd nagle zdziwienie
jeśli chodzi o przeznaczenie to już kwestia upodobań, mnie interesuje jedynie rada od was w kwestii technicznej takiego zabiegu oraz pewnej pomocy przy doborze skrzyni/przełożenia

bialek87
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-06-21, 13:14
Lokalizacja: Grójec

Post autor: bialek87 » 2016-01-25, 00:07

Ja również wykorzystuje auto w kjs. Też bym sie chetnie dowiedział jak wyglada sprawa złożenia takiej hybrydy. Przełożenia tych skrzyń w stosunku do potencjału ga14 są zdecydowanie za długie :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-01-25, 06:19

MacGayver, do tego pana trzeba się uśmiechać ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”