Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

RB25 vs RB26

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

RB25 vs RB26

Post autor: TomyDDC » 2015-11-24, 18:07

Witam. Nie ma u nas takiego tematu a może ktoś posiada wiedzę, którą można by tutaj zebrać ładnie i opisać.
Wiem, że na zagranicznych forach jest trochę tego ale chciał bym żeby tutaj opisać konkretnie.

Zacznę od podstaw:
1. Pojemność - RB25 - 2490cm3; RB26 - 2568cm3
2. Średnica tłoka - Obydwa silniki 86mm
3. Skok tłoka - RB25 - 71.7mm; RB26 - 73,7mm
4. Przepustnica - RB25 - Pojedyńcza przepustnica; RB26 - ITB
6. Napinacze zaworowe - RB25 miał hydrauliczne; BR26 stałe
7. Pokrywy zaworów są różne jednak podobno da się do RB25 założyć te od RB26 (info nie zweryfikowane)
8. Osłona kół rozrządu także jest inna i też podobno da się dopasować od RB26 tyle że chyba wymagana jest modyfikacja pod VTC

Tyle wiem. Jeśli ktoś wie coś więcej z technicznych szczegółów to bym bardzo prosił o wpis
Ostatnio zmieniony 2015-11-24, 20:07 przez TomyDDC, łącznie zmieniany 1 raz.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-11-24, 20:10

Z tego co wiem to te silniki mają duzo wspolnego z CA18DE

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-11-24, 22:11

bombel, zgadza się, min. układ zapłonowy jest na tym samym systemie, tj. CAS i pojedyńcze cewki na każdy cylinder, takie same jak w CA. Wychodziły dwa rodzaje tych cewek, z węglikami na sprężynce i bez nich (lepsze nie gubiły iskry).
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2015-11-25, 09:31

Ale RB25 i 26 to samo co CA? w sensie ten zapłon?

Chodzi mi mniej więcej o to, że wiele osób które myślą o swapie zadaje sobie to pytanie. czy poza osprzętem te silniki się bardzo różnią od siebie i jeśli tak to czym. Co można zmienić w RB25 żeby się zbliżyć do RB26. Wiadomo że pojemność zostanie ale może rozwiązania technologiczne da się przełożyć. A co może jest takie samo? Tego typu pytania padają często. Może ktoś wie coś na ten temat?
DDC-Performance

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-11-25, 10:19

TomyDDC, CA18DE to uciete RB o dwa cylindry. RB26 wychodziły zawsze w biturbo

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2015-11-25, 10:20

Gdzieś wyczytałem, że RB26 ma żeliwny blok i dół bez kucia wytrzymuje 600hp a sam blok jest w stanie stawić czoła 1000whp.
Przytoczyłbym artykuł ale na ten moment nie moge go znaleźć.
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
MEFisto087
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
Lokalizacja: MW_____

Post autor: MEFisto087 » 2015-11-25, 11:15

rb26 to całkowicie inaczej zaprojektowany silnik niż rb25.
Zdrowe rb26 powinno przyjąć ok 600hp bez otwierania.
Zdrowe rb25 ok 450hp bez otwierania (jeżdżą takie w pl)

Te silnik mają całkowicie inne bloki i głowice. I nie są one wymienne.
Generalnie na cały świecie mówi się że ca to małe rb tylko u nasz w Polsce od kilku lat utarło się dziwne podejście o śmiertelności ca.

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2015-11-25, 13:23

MEFisto087 pisze:rb26 to całkowicie inaczej zaprojektowany silnik niż rb25
Proszę o konkrety bo jesli o to chodzi jakie moce wytrzymają to też zależy jakie graty wewnątrz posiadaja obydwa. Z tego co zauważyłem po zdjęciach to bloki cą bardzo podobne do siebie. różnią się dosłownie kilkoma detalami...
DDC-Performance

Awatar użytkownika
MEFisto087
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
Lokalizacja: MW_____

Post autor: MEFisto087 » 2015-11-25, 13:52

Napisałem moce bez otwierania (czyli tłoki, korby seria tylko pamiętajmy też o kondycji i wieku silnika że nie każdy to zniesie)

rb25 powstało po przez powiększenie pojemności z rb20 zostało "przeskalowane" silnik projektowany z przeznaczeniem czysto drogowym

rb26 został specjalnie zaprojektowany pod gtr r32 do motorsportu a potem dopiero po przez zastępowanie wyczynowych elementów, drogowymi trafiło na ulicę (fakt silniki z pierwszych lat produkcji mają problem z seryjnym smarowaniem w wersjach cywilnych, co zostało rozwiązane po 1-1,5roku produkcji) rb26 jest sporo pancerniejszy przez to. Ma leprze przepływy w głowicy. Można bezpiecznie ładować więcej z turbo na seryjnych bebechach. Po przez seryjne zastosowanie Itb dwóch mniejszych turbin (każda zasila po 3 tłoki) jest bardzo elastyczny.

RB25DET 9:1 Compression
RB26DETT 8.5:1 Compression

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”