RB25 vs RB26
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
RB25 vs RB26
Witam. Nie ma u nas takiego tematu a może ktoś posiada wiedzę, którą można by tutaj zebrać ładnie i opisać.
Wiem, że na zagranicznych forach jest trochę tego ale chciał bym żeby tutaj opisać konkretnie.
Zacznę od podstaw:
1. Pojemność - RB25 - 2490cm3; RB26 - 2568cm3
2. Średnica tłoka - Obydwa silniki 86mm
3. Skok tłoka - RB25 - 71.7mm; RB26 - 73,7mm
4. Przepustnica - RB25 - Pojedyńcza przepustnica; RB26 - ITB
6. Napinacze zaworowe - RB25 miał hydrauliczne; BR26 stałe
7. Pokrywy zaworów są różne jednak podobno da się do RB25 założyć te od RB26 (info nie zweryfikowane)
8. Osłona kół rozrządu także jest inna i też podobno da się dopasować od RB26 tyle że chyba wymagana jest modyfikacja pod VTC
Tyle wiem. Jeśli ktoś wie coś więcej z technicznych szczegółów to bym bardzo prosił o wpis
Wiem, że na zagranicznych forach jest trochę tego ale chciał bym żeby tutaj opisać konkretnie.
Zacznę od podstaw:
1. Pojemność - RB25 - 2490cm3; RB26 - 2568cm3
2. Średnica tłoka - Obydwa silniki 86mm
3. Skok tłoka - RB25 - 71.7mm; RB26 - 73,7mm
4. Przepustnica - RB25 - Pojedyńcza przepustnica; RB26 - ITB
6. Napinacze zaworowe - RB25 miał hydrauliczne; BR26 stałe
7. Pokrywy zaworów są różne jednak podobno da się do RB25 założyć te od RB26 (info nie zweryfikowane)
8. Osłona kół rozrządu także jest inna i też podobno da się dopasować od RB26 tyle że chyba wymagana jest modyfikacja pod VTC
Tyle wiem. Jeśli ktoś wie coś więcej z technicznych szczegółów to bym bardzo prosił o wpis
Ostatnio zmieniony 2015-11-24, 20:07 przez TomyDDC, łącznie zmieniany 1 raz.
DDC-Performance
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Ale RB25 i 26 to samo co CA? w sensie ten zapłon?
Chodzi mi mniej więcej o to, że wiele osób które myślą o swapie zadaje sobie to pytanie. czy poza osprzętem te silniki się bardzo różnią od siebie i jeśli tak to czym. Co można zmienić w RB25 żeby się zbliżyć do RB26. Wiadomo że pojemność zostanie ale może rozwiązania technologiczne da się przełożyć. A co może jest takie samo? Tego typu pytania padają często. Może ktoś wie coś na ten temat?
Chodzi mi mniej więcej o to, że wiele osób które myślą o swapie zadaje sobie to pytanie. czy poza osprzętem te silniki się bardzo różnią od siebie i jeśli tak to czym. Co można zmienić w RB25 żeby się zbliżyć do RB26. Wiadomo że pojemność zostanie ale może rozwiązania technologiczne da się przełożyć. A co może jest takie samo? Tego typu pytania padają często. Może ktoś wie coś na ten temat?
DDC-Performance
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
rb26 to całkowicie inaczej zaprojektowany silnik niż rb25.
Zdrowe rb26 powinno przyjąć ok 600hp bez otwierania.
Zdrowe rb25 ok 450hp bez otwierania (jeżdżą takie w pl)
Te silnik mają całkowicie inne bloki i głowice. I nie są one wymienne.
Generalnie na cały świecie mówi się że ca to małe rb tylko u nasz w Polsce od kilku lat utarło się dziwne podejście o śmiertelności ca.
Zdrowe rb26 powinno przyjąć ok 600hp bez otwierania.
Zdrowe rb25 ok 450hp bez otwierania (jeżdżą takie w pl)
Te silnik mają całkowicie inne bloki i głowice. I nie są one wymienne.
Generalnie na cały świecie mówi się że ca to małe rb tylko u nasz w Polsce od kilku lat utarło się dziwne podejście o śmiertelności ca.
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Proszę o konkrety bo jesli o to chodzi jakie moce wytrzymają to też zależy jakie graty wewnątrz posiadaja obydwa. Z tego co zauważyłem po zdjęciach to bloki cą bardzo podobne do siebie. różnią się dosłownie kilkoma detalami...MEFisto087 pisze:rb26 to całkowicie inaczej zaprojektowany silnik niż rb25
DDC-Performance
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
Napisałem moce bez otwierania (czyli tłoki, korby seria tylko pamiętajmy też o kondycji i wieku silnika że nie każdy to zniesie)
rb25 powstało po przez powiększenie pojemności z rb20 zostało "przeskalowane" silnik projektowany z przeznaczeniem czysto drogowym
rb26 został specjalnie zaprojektowany pod gtr r32 do motorsportu a potem dopiero po przez zastępowanie wyczynowych elementów, drogowymi trafiło na ulicę (fakt silniki z pierwszych lat produkcji mają problem z seryjnym smarowaniem w wersjach cywilnych, co zostało rozwiązane po 1-1,5roku produkcji) rb26 jest sporo pancerniejszy przez to. Ma leprze przepływy w głowicy. Można bezpiecznie ładować więcej z turbo na seryjnych bebechach. Po przez seryjne zastosowanie Itb dwóch mniejszych turbin (każda zasila po 3 tłoki) jest bardzo elastyczny.
RB25DET 9:1 Compression
RB26DETT 8.5:1 Compression
rb25 powstało po przez powiększenie pojemności z rb20 zostało "przeskalowane" silnik projektowany z przeznaczeniem czysto drogowym
rb26 został specjalnie zaprojektowany pod gtr r32 do motorsportu a potem dopiero po przez zastępowanie wyczynowych elementów, drogowymi trafiło na ulicę (fakt silniki z pierwszych lat produkcji mają problem z seryjnym smarowaniem w wersjach cywilnych, co zostało rozwiązane po 1-1,5roku produkcji) rb26 jest sporo pancerniejszy przez to. Ma leprze przepływy w głowicy. Można bezpiecznie ładować więcej z turbo na seryjnych bebechach. Po przez seryjne zastosowanie Itb dwóch mniejszych turbin (każda zasila po 3 tłoki) jest bardzo elastyczny.
RB25DET 9:1 Compression
RB26DETT 8.5:1 Compression