Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10] Nierówne zużycie klocka.

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
diavel
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2015-06-13, 11:16
Lokalizacja: na północ od CB

[P10] Nierówne zużycie klocka.

Post autor: diavel » 2015-10-31, 10:40

Cześć.
Kilka dni temu zauważyłem że, w prawym tylnym kole klocek hamulca nie pracuje na całej powierzchni tarczy. Wszystko luźno chodzi i jest przesmarowane. Macie jakieś pomysły co możne być tego przyczyną , czyżby krzywe prowadnice?

Obrazek

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-10-31, 14:22

Czy klocki były wymieniane w komplecie z tarczami? Jeśli nie, to może być powód nierównomiernego przylegania okładzin. Też tak mam w Hondzie oraz Maximie i jest wszystko w porządku, jeśli chodzi o siłę hamowania :) .Powodem tego jest to że na tył idzie 30% siły hamowania.

Awatar użytkownika
diavel
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2015-06-13, 11:16
Lokalizacja: na północ od CB

Post autor: diavel » 2015-10-31, 15:36

Klocki były wymieniane razem z tarczami.

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-11-01, 11:57

Możesz zmierzyć siłę hamowania na stacji diagnostycznej dla własnego spokoju/ciekawości.

Awatar użytkownika
diavel
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2015-06-13, 11:16
Lokalizacja: na północ od CB

Post autor: diavel » 2015-11-01, 15:47

Niedługo przegląd mnie czeka wiec sie dowiem jak to wyglada.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-11-01, 16:46

Ale i tak coś jest nie tak. Ja mam u siebie to samo, ponawiam pytanie co może być nie tak?

Awatar użytkownika
diavel
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2015-06-13, 11:16
Lokalizacja: na północ od CB

Post autor: diavel » 2015-11-01, 21:01

Dzisiaj z ciekawości obejrzałem stare klocki i jeden z nich jest starty "pod kątem" czyli zapewne pochodzi z tego samego miejsca. Bardzo mnie to ciekawi dlaczego tak się dzieje.

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2015-11-03, 09:47

U mnie przyczyną był niedobijający i nieodbijający do końca tłoczek zacisku. Po rozebraniu zacisku okazało się, że tłoczek próbował przemieszczać się tylko po połowie obwodu bo z drugiej strony ruda go unieruchamiała + nieodbijający do końca ręczny - stąd nierówny docisk i nadmierne zużycie jednego z klocków.

[ Dodano: 2015-11-03, 12:00 ]
diavel pisze: ...co możne być tego przyczyną , czyżby krzywe prowadnice?
Prędzej zardzewiałe prowadnice a raczej jedna z nich - mało prawdopodobne aby wygięły się. Kiedy tylko jedna pracuje jak należy klocek będzie nierównomiernie dociskany mocniej z jednej strony a słabo albo wcale z drugiej.
Oskr5 pisze:... Też tak mam w Hondzie oraz Maximie i jest wszystko w porządku, jeśli chodzi o siłę hamowania :) .Powodem tego jest to że na tył idzie 30% siły hamowania.
Nie jest to normalne. Mimo, że idzie 30% siły klocek powinien być dociskany równomiernie. Na początku u mnie było ok, potem się popsuło i też nie zbierało po całej powierzchni a po naprawie wszystko wróciło do normy i znów klocek zbiera jak należy.

Najłatwiej zdiagnozować co jest nie tak ściągając zacisk, prowadnice, rozebrać wszystko na części pierwsze choć fakt, że z demontażem i montażem segera szału idzie dostać a niestety jest to konieczne, żeby zregenerować ręczny, który w naszych Nyskach często nie odbija. Łatwiejsza ale niestety droższa droga to kupić zregenerowany albo nowy zacisk. Jak zregenerować: link

Awatar użytkownika
diavel
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2015-06-13, 11:16
Lokalizacja: na północ od CB

Post autor: diavel » 2015-11-03, 15:21

Wymieniałem w tym zacisku jakoś chyba w maju wszystkie gumki i tłoczek który został przesmarowany przy montażu. Ręczny działa bez zarzutów. Wczoraj wyczyściłem i na nowo przesmarowałem prowadnice, chodzą lekko jak to nie pomoże to czeka mnie kolejna rozbiórka zacisku na części pierwsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”