Pompy/serwa hamulcowe - temat rzeka
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Pompy/serwa hamulcowe - temat rzeka
Na początek - skąd wziął się temat - chcę trochę polepszyć spowalniacze w swojej Primerze P11.
A teraz do rzeczy. Analizując manuale i porównując jakie ciśnienie znalazłem parę dziwnych rzeczy:
240SX S14
Pompa 7/8" lub 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 6,375/4,12 kPa
Primera P11
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,14-4,2* kPa (*tył zależnie od wersji)
Silvia S15
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,22/5,1 kPa
Maxima A32
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,4/2,5 kPa
Maxima A33
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa
Primera P11.144
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,2 kPa
Infiniti G20 2000 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa
Infiniti G20 1996 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,88/3,7 kPa
To tylko przykłady. A teraz ciekawostka - rozmawiałem z Rybą na temat pomp hamulcowych i z rozmowy wynikło, że najmocniejsza jest BM57 (300ZX), potem BM50 i później BM44. Ale z tego co napisałem powyżej, to za ciśnienie na zaciskach jak się okazuje chyba niekoniecznie odpowiada pompa, bo te o mniejszej średnicy tłoczyska mogą mieć większe ciśnienie na zaciskach. Co więcej, z moich przemyśleń wynika, że w pompach ABSu mogą być jakieś reduktory ciśnienia.
Ostatnio wpadła mi w ręce pompa BM50 z - i tu proszę o uwagę - PRIMERY P11 Tak, dokładnie z tego modelu. Początkowo nie dowierzałem temu, ale sprawdziłem numer OEM i się niestety zgodziło.... Pompa ma tłok 1", więc należy postawić sobie pytanie - czy jest sens zmieniać?
A teraz do rzeczy. Analizując manuale i porównując jakie ciśnienie znalazłem parę dziwnych rzeczy:
240SX S14
Pompa 7/8" lub 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 6,375/4,12 kPa
Primera P11
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,14-4,2* kPa (*tył zależnie od wersji)
Silvia S15
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,22/5,1 kPa
Maxima A32
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,4/2,5 kPa
Maxima A33
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa
Primera P11.144
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,2 kPa
Infiniti G20 2000 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa
Infiniti G20 1996 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,88/3,7 kPa
To tylko przykłady. A teraz ciekawostka - rozmawiałem z Rybą na temat pomp hamulcowych i z rozmowy wynikło, że najmocniejsza jest BM57 (300ZX), potem BM50 i później BM44. Ale z tego co napisałem powyżej, to za ciśnienie na zaciskach jak się okazuje chyba niekoniecznie odpowiada pompa, bo te o mniejszej średnicy tłoczyska mogą mieć większe ciśnienie na zaciskach. Co więcej, z moich przemyśleń wynika, że w pompach ABSu mogą być jakieś reduktory ciśnienia.
Ostatnio wpadła mi w ręce pompa BM50 z - i tu proszę o uwagę - PRIMERY P11 Tak, dokładnie z tego modelu. Początkowo nie dowierzałem temu, ale sprawdziłem numer OEM i się niestety zgodziło.... Pompa ma tłok 1", więc należy postawić sobie pytanie - czy jest sens zmieniać?
Ostatnio zmieniony 2015-07-09, 20:36 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Arias, z tego co przekopałem service manuale to w P11 niezależnie od wersji silnikowej była pompa 1" i serwo 8", ciśnienie takie jak napisałem wyżej
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
nie bierzesz pod uwage wielkosci serwa, przełożenia na dzwigni pedału hamulca , różnych pomp ABS. na skutecznosć hamulca ma też wpływ ilosć tłoczków w zacisku stosunek powierzchni tłoczków zacisku do tłoczka pompy ham, powierzchnia klocka i srednica tarczy.
może byc sytuacja że przy niższym cisnieniu ale na dużej tarczy i zacisku 4 tłoczkowym uzuskasz duzo lepszy efekt niż przy duzym ciśnieniu na małej tarczy i jednym tłoczku.
[ Dodano: 2015-07-09, 15:42 ]
moim zdaniem polepszanie spowalniaczy od strony pompy to podchodzenie do tematu od dupy strony:))
może byc sytuacja że przy niższym cisnieniu ale na dużej tarczy i zacisku 4 tłoczkowym uzuskasz duzo lepszy efekt niż przy duzym ciśnieniu na małej tarczy i jednym tłoczku.
[ Dodano: 2015-07-09, 15:42 ]
moim zdaniem polepszanie spowalniaczy od strony pompy to podchodzenie do tematu od dupy strony:))
XXX
VE Killer, co do serwa to właśnie zacząłem się rozglądać, za jakimś co ma większą średnicę membrany.
Któryś z chłopaków zaczął właśnie od zacisków 2 lub 4-ro tłoczkowych i niestety, ale różnica była nieznaczna. Zresztą Arias ostatnio wrzucił do siebie zaciski z X-triala i jak stwierdził - delikatna poprawa jest. To można tłumaczyć tylko i wyłącznie zmianą powierzchni klocka.
Któryś z chłopaków zaczął właśnie od zacisków 2 lub 4-ro tłoczkowych i niestety, ale różnica była nieznaczna. Zresztą Arias ostatnio wrzucił do siebie zaciski z X-triala i jak stwierdził - delikatna poprawa jest. To można tłumaczyć tylko i wyłącznie zmianą powierzchni klocka.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No właśnie w tym jest problem, że chcę zostawić ABS. Wiem, że bez ABSu jest przyjemniej, ale u mnie w planach jest pozostawienie go.
Na razie jedyne co mi przychodzi do głowy to wrzucenie serwa z jakąś 9" membraną, albo przynajmniej rak 8,1".
A i jeszcze pytanie - jaka jest różnica w działaniu serwa dwumembranowego od takiego z jedną membraną?
Na razie jedyne co mi przychodzi do głowy to wrzucenie serwa z jakąś 9" membraną, albo przynajmniej rak 8,1".
A i jeszcze pytanie - jaka jest różnica w działaniu serwa dwumembranowego od takiego z jedną membraną?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A ja od roku jeżdżę z wyjętym bezpiecznikiem ABS I dlatego jak nie sprzedam GT'ka to wywale to gówno, ale to muszę więcej info nazbierać, bo na razie tylko wiem tyle co usłyszałem ukradkiem
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
wyjecie bezpiecznika powoduje jedynie że ABS nie działa ale dławienia w ten sposób nie usuniesz.Arias pisze:A ja od roku jeżdżę z wyjętym bezpiecznikiem ABS I dlatego jak nie sprzedam GT'ka to wywale to gówno, ale to muszę więcej info nazbierać, bo na razie tylko wiem tyle co usłyszałem ukradkiem
u siebie mam seryjna pompę 4 tłoczek na przodzie ,tył seyjny i hamulec jest taki ze gdyby nie pasy to kiedyś przy awaryjnym ostrym hamowaniu zostawiłbym przód szczęki na kierownicy,
takie same rozwiązanie zaadoptowałem do GTI-R gdzie seryje hamulce sa równie chajowe i róznica była znaczna
XXX
Czyli jednym z rozwiązań byłoby przeszczepienie pompy ABSu na taką z mniejszym dławieniem?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
zależy w jakim samochodzie bo sa różne pompy ABS. jeśli do pompy wchodzą dwa przewody i wychodza dwa to na scianie jest taki podwójny trójnik wtedy sprawa jest banalna przepinamu dwa wejściowe przewody z pompy ABS do trójnika i mozemy śmiało wywalać reszte złomu. jesli z kolei wychodza 4 jak jest np w p11 to trzeba dołozyć trójniki i przepiąć wszystkie 6 przewodów z pompy abs do trójników i tyle. wielkiej filozofi w tym nie ma. należy jednak bezwzględnie pamiętać aby układ pozostał jako "X" !!
XXX
Powiem jedno nie każda P11 GT ma BM50, maja je te pierwsze z 97 (rozebrałem dwie ), niestety w 98 Top Sport jest 15/16 (bynajmniej w mojej i w drugiej z 98r).
Zresztą widać gołym okiem po wielkości zbiorniczka i dekielku w GT z BM 50 jest niebieski.
To tak jak w kombi po lifcie trafiają się zaciski z tłoczkiem 38mm, a tak były mniejsze tłoczki.
Zresztą widać gołym okiem po wielkości zbiorniczka i dekielku w GT z BM 50 jest niebieski.
To tak jak w kombi po lifcie trafiają się zaciski z tłoczkiem 38mm, a tak były mniejsze tłoczki.
Ostatnio zmieniony 2015-07-12, 21:38 przez Niedział, łącznie zmieniany 1 raz.
Niedział, ja w swojej P11GT z 10/97 mam jakąś chyba 1" i zakrętka na zbiorniczku ma kolor czarny
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Z tego co wygrzebałem z manuala to wszystkie P11 - nie ważne GA/SR/CD miały 1" pompę hamulcową, a tu takie rzeczy wychodzą - 15/16"
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
VE Killer, może nie tyle konkretną pompę, co moim zdaniem odpowiednie "tłumiki" przepływu.
Wie ktoś jaką średnicę tłoczyska ma pompa BENDIX25 21027699? Taka siedzi w mojej padace i chciałbym wiedzieć co to jest.
Wie ktoś jaką średnicę tłoczyska ma pompa BENDIX25 21027699? Taka siedzi w mojej padace i chciałbym wiedzieć co to jest.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tak jak pisał onyxx pompa z patrola to jest BM57 tylko wyjścia przewodów są odwrotnie zakończone stożek/lejek więc trzeba przerabiać przewody, plusem jest natomiast że wyjścia pompy są po tej samej stronie co w primerach i nie pasują do 200sx dzięki czemu cena nie zabija. Dlatego na chwile obecną pompa BM57 leży sobie w garażu i czeka na montaż.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
janusz, bm50 i bendix mają po 1calu, bosch z polifta ma 24mm
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Czyli najrozsądniej wziąć jakąkolwiek pompę z patrolaonyxx pisze:Pompa z Patrola Y60 jak i Y61, to również BM57 z tłoczyskiem 1,1"
Mam u siebie przy 4tłoczku objaw taki, że przy hamowaniu pedał wpada w podłoge hamowanie nie jest bardzo skuteczne dopiero za 2-3 razem wciśnięciem hamuje jak należy.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Vixo, mi to wygląda na zapowietrzony układ hamulcowy
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Odpowietrzane z milion razy płyn wymieniany. Problem pojawij się po półrocznym nie używaniu auta. Podczas ożywiania go zostały zmienione tarcze na grubsze z 300zx i klocki wymienione. Wywalone zostały też dystanse pod klockiem bo wcześniej była tarcza z p11
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Nie ubywa płynu. Płyn wymieniany był nawet profilaktycznie. Ile zostało wlane tyle jest.
Co powiecie o teorii że pompa pada i za mało ma połera żeby te wszystkie tłoczki wypchać za jednym pedałem
Co powiecie o teorii że pompa pada i za mało ma połera żeby te wszystkie tłoczki wypchać za jednym pedałem
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily