Filtr stozkowy . Jaki wybrać ?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
VE Killer ale moment moment, na razie pomińmy przepływkę i przepustnicę, skupmy się na pierwszym "korku" który hamuje powietrze jakim jest filtr.
Ad@mus nie, duży filtr z racji objętości będzie przepuszczał więcej powietrza, ale nie szybciej, a tutaj chodzi o prędkość. (za mały oczywiście przytka dolot, ale to pomijam)
Ad@mus nie, duży filtr z racji objętości będzie przepuszczał więcej powietrza, ale nie szybciej, a tutaj chodzi o prędkość. (za mały oczywiście przytka dolot, ale to pomijam)
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
na jakiej podstawie twierdzisz ze filtr hamuje ? prosze shamować ten sam samochód z filtrem i bez filtra i porównać wyniki. wtedy możemy podyskutować czy faktycznie filtr jest takim korkiem że przepływkę i przepustnicę można pominaćJastrząb pisze:VE Killer ale moment moment, na razie pomińmy przepływkę i przepustnicę, skupmy się na pierwszym "korku" który hamuje powietrze jakim jest filtr.
Ad@mus nie, duży filtr z racji objętości będzie przepuszczał więcej powietrza, ale nie szybciej, a tutaj chodzi o prędkość. (za mały oczywiście przytka dolot, ale to pomijam)
XXX
Jastrząb, jesli powierzchnia bedzie wieksza to masa powietrza przenika przez wieksza powierzchnie wiec porownujac dwa te same materialy filtrujace i dwie powierzchnie to logiczne jest ze ten wiekszy bedzie szybciej dostarczal powietrze do ukladu. Gdyby tak nie bylo to filtry nie byly by liczone tylko uniwersalne do kazdego wozu-racja?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus, im większa powierzchnia przepływu, tym więcej powietrza można przepuścić przy tej samej jego prędkości przepływu.
VE Killer, masz rację, gdy układ sterowania wyposażony jest w przepływkę, to choćby nie wiadomo jak się starał, samą powierzchnią przepływu się nic nie zdziała. Ale w aucie, w którym np jest tylko czujnik temperatury powietrza (który nie mierzy bezpośrednio masy przepływającego powietrza), większy filtr da pewne rezultaty.
Nie należy zapominać, że różne materiały mają jeszcze różne współczynniki przepuszczalności, więc to również ma wpływ na całą sprawę.
Aby oszukać przepływkę, można byłoby przepływającą masę powietrza przyspieszyć. W jaki sposób?
Na chłopski rozum, aby tyle samo ludzi przeszło przez węższe drzwi, muszą oni przechodzić szybciej.
VE Killer, masz rację, gdy układ sterowania wyposażony jest w przepływkę, to choćby nie wiadomo jak się starał, samą powierzchnią przepływu się nic nie zdziała. Ale w aucie, w którym np jest tylko czujnik temperatury powietrza (który nie mierzy bezpośrednio masy przepływającego powietrza), większy filtr da pewne rezultaty.
Nie należy zapominać, że różne materiały mają jeszcze różne współczynniki przepuszczalności, więc to również ma wpływ na całą sprawę.
Aby oszukać przepływkę, można byłoby przepływającą masę powietrza przyspieszyć. W jaki sposób?
Na chłopski rozum, aby tyle samo ludzi przeszło przez węższe drzwi, muszą oni przechodzić szybciej.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Trochę offtop ale...
Kiedyś czytałem o ciekawym sposobie wykrywania niedoskonałości dolotu dla silnika wolnossącego: montujemy wakuometr, czy tam jakikolwiek miernik podciśnienia i wrzucamy w dolot (robiąc dziurki), w różnych miejscach (początek, puszka przed filtrem, puszka za filtrem, za przepływką) i jazda na drogę. Przy różnych obciążeniach notujemy wykryte podciśnienie (=zmniejszenie przepływu). Tam, gdzie jest największe mamy pole manewru do poprawy.
Tu jest opis dla Lexusa IS300, gość tym sposobem zmierzył, że największe restrykcje dolotu wprowadza w tym aucie wąska rura doprowadzająca powietrze do puszki i przepływka, seryjny filtr dawał minimalne opory:
http://www.tuneruniversity.com/blog/201 ... ect-lexus/
Czyli może być tak, że mając seryjny dolot mamy podobne restrykcje (tłumiki szmerów i inne zwężki) jeszcze przed seryjnym filtrem. Wywalamy seryjną puszkę, dajemy stożek przez co jedynymi restrykcjami, które zostają są te na nowym filtrze. Generalnie pomijając temperaturę pod maską jest (lub może być) profit.
Ale z opisu powyżej wychodzi, że podobne efekty dałoby się osiągnąć na seryjnym filtrze przez poprawę napełnienia seryjnej puszki (szerszy kanał, brak tłumików i innych zwężek). Także co kto lubi.
W sumie da się zrobić prosty test, wystarczy wpiąć się w przewód między przepływką a przepustnicą, podłączyć wakuometr, zmierzyć całkowite podciśnienie. Następnie wrzucić stożek, znowu zmierzyć. Jak jest mniejsze, to powinien być zysk.
Kiedyś czytałem o ciekawym sposobie wykrywania niedoskonałości dolotu dla silnika wolnossącego: montujemy wakuometr, czy tam jakikolwiek miernik podciśnienia i wrzucamy w dolot (robiąc dziurki), w różnych miejscach (początek, puszka przed filtrem, puszka za filtrem, za przepływką) i jazda na drogę. Przy różnych obciążeniach notujemy wykryte podciśnienie (=zmniejszenie przepływu). Tam, gdzie jest największe mamy pole manewru do poprawy.
Tu jest opis dla Lexusa IS300, gość tym sposobem zmierzył, że największe restrykcje dolotu wprowadza w tym aucie wąska rura doprowadzająca powietrze do puszki i przepływka, seryjny filtr dawał minimalne opory:
http://www.tuneruniversity.com/blog/201 ... ect-lexus/
Czyli może być tak, że mając seryjny dolot mamy podobne restrykcje (tłumiki szmerów i inne zwężki) jeszcze przed seryjnym filtrem. Wywalamy seryjną puszkę, dajemy stożek przez co jedynymi restrykcjami, które zostają są te na nowym filtrze. Generalnie pomijając temperaturę pod maską jest (lub może być) profit.
Ale z opisu powyżej wychodzi, że podobne efekty dałoby się osiągnąć na seryjnym filtrze przez poprawę napełnienia seryjnej puszki (szerszy kanał, brak tłumików i innych zwężek). Także co kto lubi.
W sumie da się zrobić prosty test, wystarczy wpiąć się w przewód między przepływką a przepustnicą, podłączyć wakuometr, zmierzyć całkowite podciśnienie. Następnie wrzucić stożek, znowu zmierzyć. Jak jest mniejsze, to powinien być zysk.
pozdr. Kamil
VE Killer zapraszam do lektury, są to podsawy odnośnie filtracji -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_powi ... echnika%29 (każdy filtr stawia opór)
pominąłem przepływkę i przepustnicę ze względu że są to jedne z elementów w układzie dolotowym która powoduje zwolnienie/zawirowanie przepływającej masy powietrza. Jeszcze raz zacznijmy od początku, czyli od puzzla układanki który jest elementem wejściowym układu dolotowego. Skupmy się na 1rwszej rzeczy która jest najłatwiejsza do ogarnięcia.
Ad@mus fitry są uniwersalne, to bez dwóch zdań. Oczywiście parametry filtra są zależne od rodzaju silnika i jego pojemności, ale też od miejsca montażu i wymaganej skuteczności filtracji.
Przykładem może być filtr do Almery GTi SR20DE który pasuje do Maximy 3.0 V6 , Subaru impreza 2.0i czy Sunny N14 z 2.0Diesel i jeszcze paru innych.
Silnik ma jakieś określone zapotrzebowanie na powietrze (skok i średnica tłoka, średnica kanałów dolotowe/wylotowe w głowicy, dawka paliwa) parametrów jest full, to co jest seryjnie, to jest zawsze kompromis -> wydajność -> koszty produkcji -> optymalizacja . Jedynie co możemy zrobić we własnym zakresie to poprawić fabrykę.
Powierzchnię filtra możemy zwiększać i faktycznie do pewnego momentu da to jakiś efekt ale po przekroczeniu pewnej granicy zapotrzebowania silnika na tlen, dalsze zwiększanie nie będzie miało żadnego wpływu (to jest właśnie kompromis -> wielkości filtra -> jego "nominalnym natężeniem przepływu powietrza" a zapotrzebowaniem silnika).
Nie wnikajmy za daleko ponieważ ten temat jest tak rozbudowany że można pisać i pisać.
Teraz siedząc i szperając w necie, książkach odnośnie mechaniki gazów, mam takie swoje przemyślenia odnośnie filtra jaki ja bym zastosował, trzeba zrobić projekt i pojechać na hamkę.
Ad@mus bez zwiększenia powierzchni filtracji się nie obędzie to fakt, ale przesadzając zmniejszy się prędkość początkowa cząstek powietrza która będzie tuż za filtrem, silnik będzie musiał włożyć więcej energii do nadania tym cząsteczkom prędkości.
VE Killer na modyfikację przepływki, przepustnicy oraz kanałów ssących przyjdzie jeszcze czas
Pozdro all
pominąłem przepływkę i przepustnicę ze względu że są to jedne z elementów w układzie dolotowym która powoduje zwolnienie/zawirowanie przepływającej masy powietrza. Jeszcze raz zacznijmy od początku, czyli od puzzla układanki który jest elementem wejściowym układu dolotowego. Skupmy się na 1rwszej rzeczy która jest najłatwiejsza do ogarnięcia.
Ad@mus fitry są uniwersalne, to bez dwóch zdań. Oczywiście parametry filtra są zależne od rodzaju silnika i jego pojemności, ale też od miejsca montażu i wymaganej skuteczności filtracji.
Przykładem może być filtr do Almery GTi SR20DE który pasuje do Maximy 3.0 V6 , Subaru impreza 2.0i czy Sunny N14 z 2.0Diesel i jeszcze paru innych.
Silnik ma jakieś określone zapotrzebowanie na powietrze (skok i średnica tłoka, średnica kanałów dolotowe/wylotowe w głowicy, dawka paliwa) parametrów jest full, to co jest seryjnie, to jest zawsze kompromis -> wydajność -> koszty produkcji -> optymalizacja . Jedynie co możemy zrobić we własnym zakresie to poprawić fabrykę.
Powierzchnię filtra możemy zwiększać i faktycznie do pewnego momentu da to jakiś efekt ale po przekroczeniu pewnej granicy zapotrzebowania silnika na tlen, dalsze zwiększanie nie będzie miało żadnego wpływu (to jest właśnie kompromis -> wielkości filtra -> jego "nominalnym natężeniem przepływu powietrza" a zapotrzebowaniem silnika).
Nie wnikajmy za daleko ponieważ ten temat jest tak rozbudowany że można pisać i pisać.
Teraz siedząc i szperając w necie, książkach odnośnie mechaniki gazów, mam takie swoje przemyślenia odnośnie filtra jaki ja bym zastosował, trzeba zrobić projekt i pojechać na hamkę.
Ad@mus bez zwiększenia powierzchni filtracji się nie obędzie to fakt, ale przesadzając zmniejszy się prędkość początkowa cząstek powietrza która będzie tuż za filtrem, silnik będzie musiał włożyć więcej energii do nadania tym cząsteczkom prędkości.
VE Killer na modyfikację przepływki, przepustnicy oraz kanałów ssących przyjdzie jeszcze czas
Pozdro all
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
i to jest ciekawe zagadnienie, Jim Wolf ma w ofercie filtr który nazywa się POP Charger, ma za materialem filtracyjnym cos co przypomina bass reflex, na tychpopchargerach ladne cyferki za wielka woda wychodząJastrząb pisze:silnik będzie musiał włożyć więcej energii do nadania tym cząsteczkom prędkości.
chodzi dokładnie o taki trik:
co prawd kt pod jakas fałkę ale foto jest poglądowe, JWT wspominanawet o ciąganiu filtra z grzyba w sportach motorowych
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Jak myślicie oryginał http://www.ebay.pl/itm/APEXI-DUAL-FUNNE ... a#shpCntId
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
No dobra to teraz który:
- http://allegro.pl/filtr-pipercross-prim ... 12589.html
- http://allegro.pl/filtr-kn-nissan-350z- ... 55357.html
Pipercross jest chyba suchy a K&N mokry? No i cena tego pipercross'a trochę mała bo na ebay około 50$
edit
Według http://www.autolab.pl/artykuly/filtry-s ... art-7.html pipercross też jest oliwiony.
- http://allegro.pl/filtr-pipercross-prim ... 12589.html
- http://allegro.pl/filtr-kn-nissan-350z- ... 55357.html
Pipercross jest chyba suchy a K&N mokry? No i cena tego pipercross'a trochę mała bo na ebay około 50$
edit
Według http://www.autolab.pl/artykuly/filtry-s ... art-7.html pipercross też jest oliwiony.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
PrzeRuSco jeżeli chcesz mieć pewność że pipercorss to oryginał to kup go w Inter Carsie, mają w ofercie, u mnie siedzi taki pipercross panelowy. Już raz myłem, jest git, nic się nie rozpada a za nim na przepływce nie zbiera się dużo pyłu.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
Ja mam hamerykańską replikę tego:
http://allegro.pl/wyprzedaz-zestaw-dolo ... 76103.html
Ja za swojego dałem niecałe 200zł i jest marki APC, to w USA jak nasze Jacky chyba.
http://allegro.pl/wyprzedaz-zestaw-dolo ... 76103.html
Ja za swojego dałem niecałe 200zł i jest marki APC, to w USA jak nasze Jacky chyba.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT