Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Primera wp11.144 sam skręca

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

michal404
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2015-01-05, 17:00
Lokalizacja: Polska

[P/WP11.144] Primera wp11.144 sam skręca

Post autor: michal404 » 2015-01-05, 17:16

Witam,
zakupiłem primere WP11.144, od momentu zakupu auto ściągało do prawej strony podczas jazdy. Pojechałem na zbieżność, po ustawieniu jest jeszcze gorzej. Po tym zabiegu udałem się na stacje diagnostyczną, tam diagnosta wskazał na amortyzatory... faktycznie jeden nadawał się do wymiany.
Dzisiaj wymieniłem obydwa na nowe i dalej jest to samo..
Gdy rusza się autem kierownica sama się przekręca w prawo, natomiast gdy hamuję auto ściąga do prawej strony, a kierownica się prostuje...
Miał ktoś taki problem?
Gdzie szukać przyczyny?
Jak sprawdzić czy maglownica jest dobra?
Dodam tylko, że całe zawieszenie jest zrobione... diagnosta wykluczył ten czynnik

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-05, 17:26

Bankowo coś z układem skrętnym. NIech ktoś kręci kierownicą a Ty obserwuj koła

michal404
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2015-01-05, 17:00
Lokalizacja: Polska

Post autor: michal404 » 2015-01-05, 17:46

W miejscu , na zgaszonym czy odpalonym silniku jest ok.
Problem powstaje przy ruszaniu (zwiekszanie predkosci) i przy hamowaniu bo auto sciaga na prawo, a kierownica samoczynnoe zmienia swoje położenie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-05, 18:41

Sprawdź hamulce to raz, dwa to opony.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-01-05, 19:56

zamien kola przod z tylem i wtedy zdaj relacje czy cos sie zmienilo..

michal404
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2015-01-05, 17:00
Lokalizacja: Polska

Post autor: michal404 » 2015-01-05, 20:34

Hamulce sa jeszcze dobre, kola tez. Wyważone, opony nowe..

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-05, 20:42

Michal404, a kiedy robiłeś przegląd hamulców - sprawdzałeś prowadnice, wymieniałeś płyn hamulcowy? Równie dobrze ręczny może Ci delikatnie trzymać.

To, że opony są nowe o niczym nie świadczy. Ja u siebie zakładam zimówki i mnie ciągnie w prawo - opony wyważone, zbieżność zrobiona, opon nie tnie a ściąga. Zakładam letnie buty i nie mam problemu - wina opon.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

michal404
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2015-01-05, 17:00
Lokalizacja: Polska

Post autor: michal404 » 2015-01-06, 10:58

Jakke prowadnice masz na mysli?
Sciaganie swoją drogą, ale dlaczego kierownica sie przestawia? Raz jade prosto w położeniu zerowym, a raz jest skrecona i dalej jade prosto....

Awatar użytkownika
Toudi1995
doświadczony forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 2013-12-12, 15:50
Lokalizacja: Niżatyce

Post autor: Toudi1995 » 2015-01-06, 11:46

michal404,

Rozumiem, że gdy puścisz kierownicę dodajesz gazu to kierownica skręca w prawo i auto również jedzie w prawo, a gdy hamujesz jest tak samo?

U mnie ściąganie również występuje w niewielkim stopniu, przez delikatnie ugięty prawy dolny wahacz, ale występuje cały czas.

A gdy rozpędzisz auto wyrzucisz na luz i puścisz kierownicę co się dzieje?

Jeśli po ustawieniu zbieżności auto jeszcze bardziej ściąga to omijaj ten warsztat z daleka.

Jeśli kierownica sama się u ciebie ''przestawia'' to masz problem z przekładnią.

Podczas rozpędzania, a zwłaszcza na niskich biegach tzn 1,2 problem ściągania będzie występował ze względu na to które koło w danym momencie ciągnie bardziej.
Był Nissan, jest Saab.
Był diesel, jest benzyna.
Mój saab-ik ;)<<<Zapraszam :)

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-01-06, 12:10

ja bym sprawdził luzy w górnych wahaczach, zdejmujesz koło, łapiesz za tą blachę nad tarczą hamulcową i jedną ręką od silnika drugą ręką do silnika szarpiesz na boki i patrzysz po śrubach czy tam luzu niema..

kolejna kwestia to łożyska między zwrotnicą a tą blachą nad tarczą do sprawdzenia ale to też zauważysz przez szarpanie

ew. może dzwonek był przodem?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-01-06, 12:12

michal404 pisze:Jakke prowadnice masz na mysli?
Zacisk hamulcowy porusza się na dwóch prowadnicach - muszą luźno chodzić.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

michal404
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2015-01-05, 17:00
Lokalizacja: Polska

Post autor: michal404 » 2015-01-06, 14:01

Sprawdzilem wahacze i okazalo sie ze prawy wahacz od dolu trzyma sie na jedna śrubę... gwinty niestety nie trzymaja.. prawdopodobnie bez wymiany sanek się nie obejdzie

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2015-01-06, 14:38

Nie zdazylem Ci odpisac i sam doszedles :D zadne hamulce pierdulce ;) , miałem to samo kiedys jak wystartowałem ze swiateł . Wyrwał mi się dolny wahacz i te same objawy byly. Po wymianie sanek i srub mocujacych wahacz wszystko wrocilo do normy. Pozdrawiam

michal404
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2015-01-05, 17:00
Lokalizacja: Polska

Post autor: michal404 » 2015-01-06, 17:39

A pamiętasz gdzie dostales sruby mocujące?

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-01-07, 08:18

O śruby pytaj się tej osoby od której bierzesz sanki ,ale gwint pewnie na sankach wywalony wiec stare śruby powinny być ok.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

michal404
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2015-01-05, 17:00
Lokalizacja: Polska

Post autor: michal404 » 2015-01-07, 11:56

Tak wywalony, problem w tym ze jedna sruba wypadla, a druga się nie nadaje do użytku. Mam tylko jedna dobrą..

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-01-07, 13:40

Można by spróbować uratować stare sanki, albo rozwiercić i nagwintować, albo wbić ciasno nagwintowaną tuleję. Z tym, że nie mam bladego pojęcia ile to może kosztować.

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2015-01-07, 14:40

Kupiłem uzywane sanki z polifta za 100 zł plus kw , nie wiem czy warto bawic sie w tulejowanie nabijanie itd . Sruby dostałem od zaprzyjaznionego rozbieracza nissanow ;)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-01-07, 15:39

Ja sam sanki wymieniałem z kanału robiłem z 4h i raczej nie widzę sensu bawić się w tulejowanie , sam się zastanawiałem nad tulejowaniem ale dałem sobie spokój bo dobrze to zrobić więcej wyniesie niż kupno sanek .Jak będziesz kupował sanki zwróć uwagę żeby nie było żadnych ukręconych śrub np. od mocowania stabilizatora .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

michal404
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2015-01-05, 17:00
Lokalizacja: Polska

Post autor: michal404 » 2015-01-20, 16:34

Auto naprawione. Wymiana sanek pomogła :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”