Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Płyny i oleje do modzonych Nismo.

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2014-11-07, 05:05

ja leje valvo 5w50 i nie narzekam;)
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2014-11-07, 10:11

Ja leje motul 300V 15w50 1 bańka 2L ok 95zł. Wymiana co ok 5kkm max 7kkm.
Niestety sr20 przy zrywniejszej jezdzie powiniem mieć często wymieniany olej. A jeśli ktoś należy do oszczędnych niech se leje najtańszy olej. Druga sprawa drogich olei nie kupuje się na allegro , czy u stefana na mecie. bo maja banke o 15zł taniej.
Ostatnio zmieniony 2014-11-07, 10:27 przez primeraP10, łącznie zmieniany 1 raz.
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-07, 15:46

primeraP10 pisze:Wymiana co ok 5kkm max 7kkm.
Chyba lekka przesada, nawet w Sky czy Suprach co tyle nie wymieniają. ja zmieniam co 8-10kkm
primeraP10 pisze:Niestety sr20 przy zrywniejszej jezdzie powiniem mieć często wymieniany olej.
jakiś argument ??
primeraP10 pisze:Druga sprawa drogich olei nie kupuje się na allegro
niektóre oleje tylko tam dostaniesz, a dwa sklepy też sprzedają na allegro, właśnie taniej
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-07, 16:37

Arias pisze:
primeraP10 pisze:Druga sprawa drogich olei nie kupuje się na allegro
niektóre oleje tylko tam dostaniesz, a dwa sklepy też sprzedają na allegro, właśnie taniej
Na przykład Innochem sprzedaje oleje Royala na alledrogo, a z tego co wiem jest jedynym przedstawicielem na PL
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-07, 21:46

U mnie koniec, końców wpada jutro Valvo 10W60 + Knecht
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-08, 07:52

Ja również latam na Valvo 5W50 i chwalę :-D ładnie trzyma ciśnienie i silnik przyjemniej pracuje na wysokich obrotach :-P .
Raz miałem na zimę zalany 10W60 i szybko zlałem :-P zanim auto się rozgrzało ospale silnik pracował :-P
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-08, 08:51

Ostatnie trzy zimy przejeździłem na Motulu 20W60, więc i tak na pewno będzie lepiej :P Jakoś bałem się tak rzadki olej wlać :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-08, 09:18

Gęstość to jedno a lepkość drugie :-P Ja czy zima czy latem na 5W50 już latam tylko zmiany u mnie to max co 6tyś. :-P
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-10, 12:03

Pierwsze kilometry zrobione i powiem, że w porównaniu do Synergie 10W40, to jest mega ten VR1. Motor pracuje ciszej, płynniej i ma znacznie lepszy rozruch. Kontrolka gaśnie w pierwszej sekundzie odpalenia. Może to efekt placebo, ale wydaje mi się, że elastyczniejszy się zrobił, jakby miał mniejsze opory. Zobaczymy co będzie przy upalaniu, bo na razie przy cieknącym uszczelnieniu to nie deptam, bo kropki zostawiam :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-10, 16:01

Ja mam z kolei pozytywne odczucia po przejściu z Motula 10w40 na Mobila 5W50. Silnik też pracuje równiej, ciszej, rozruch łatwiejszy, a na wysokich jakby pracował przyjemniej dla ucha :) Po za tym mocno zmniejszyło się kopcenie silnika - na niskich nie kopci w ogóle. Po około 400km nie zauważyłem ubytku oleju , a paliło mi około 0,5-0,6 l na 1000km. Może to być też zasługa kolejnej płukanki silnika (druga w przeciągu pół roku). Ogólnie jak na razie jestem bardzo zadowolony ;-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-10, 16:40

Tumba, Agip (Eni) robi jeszcze 5W50 i jest to dostępne u nas w kraju :] LM też robi, ale jak się pytałem to wszyscy robili mi wielkie oczy :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-10, 18:09

Ok, przy kolejnej wymianie będę myślał co dalej lać. Raczej na pewno jakieś 5w50, może valvo vr1.

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-11-10, 18:28

tumba, lepiej pomysl o remoncie albo o nowym silniku jak kopci i zjada olej
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-10, 19:26

HakeN, mój nie kopci, nie puszcza bąków, świece czyste, wycieków nie ma, oleju w płynie również a olej ginie :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-10, 19:36

HakeN pisze:tumba, lepiej pomysl o remoncie albo o nowym silniku jak kopci i zjada olej
Pokaż mi DEH-a który nie bierze w ogóle oleju ;-) Jak widzę na swoim przykładzie dużo zależy od oleju w tym silniku. Poza tym jest już pewien pomysł na wiosnę na ten silnik :-P

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-10, 20:44

cały czas bede twierdził ze problem olejowy w DEH to zamki pierscieni i konstrukcja pierscienii zgarniajacych, bo silniki kompreche trzymaja a olej znika...

przyklad ten potwierdzil Janusz, gdzie po płukankach i namaczce naftowej udalo sie zbic sporo na spalaniu oleum
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-10, 20:46

to niech ktoś włoży pierścionki PRIMA i zobaczymy co będzie, tam 1szy pierścień jest prosty, drugi ma parapet, a trzeci jest dwuczęściowy ze sprężynką. Dopasowane są mega, dlatego trzeba porządnie docieranie odbębnić.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2014-11-10, 22:03

dla tego sie ciesze ze mam stare DE
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-11, 00:22

Ad@mus, żeby tylko nafta..... była także ropa i nitro, i mieszanka, i jeszcze inna różna, dziwna chemia, którą znalazłem w domu. Jednak najwięcej i tak dały płukanki.
Jednakowoż nie zmienia to faktu, że zbiłem prawie 0,5L/1000km.....

No i podstawa to dobry olej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-11, 09:28

a czy ktoś miał już styczność z olejem Ford, Formula 5w50?
kiedys latalem na 10w40 i bylem zadowolony a ostatnio temat poruszylem z wujasem, ktory od kilku lat dogina fieste 1,4tdci, zalewa wlasnie forda 5w50 i:
-silnik ma 320tys nalotu
-nie pobiera oleju
-turbina fabryczna nie regenerowana od nowosci
-ori kat
-chodzi jak zegarek

dodatkowo ten olej ma rekomendacje do silnikow z DPF, i podobno mam najmniej substancji mazutowych w olejach dostepnych na rynku

czekam na opinie
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-11, 14:18

Coś co nadaje się do DPF-ów z definicji jest słabe do silników benzynowych - są to oleje nisko popiołowe, które nie chronią silnika tak dobrze jak oleje full SAPS.
Jak się komuś chce poczytać to co nieco jest wyjaśnione tutaj:
http://e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/n ... ikowe.html

[ Dodano: 2014-11-11, 14:19 ]
janusz, niezłe parametry ma ten LM 5W50, trzeba się będzie zainteresować chyba :-D
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-11, 14:23

wiec nie tylko lepkosc i gestosc ale i zawartosc

oki, zrobmy burze musgof, jaki olej najlepiej w teorii i praktyce wlac do srki?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-11, 14:33

Ad@mus, do normalnej jazdy na co dzień i okazjonalnego przegonienia 5W40
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-11, 14:39

jaka marka? ja jakos jestem kupiony przez mobila nie wiem czemu...
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-11, 14:49

Na pewno nie Castrol, Lotos, Orlen, K2 i inne marketowe oleje. Co do Mobila, to i tak i nie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-11, 14:55

janusz pisze:Castrol, Lotos, Orlen, K2
nic z tego w zyciu nie zlalalem
do stawki dodaje ELFa i Orlena

Mobila lałem do toyki, leje dalej bo silnik lepiej na tym lata jak na motulu-oczywiscie mowa o 10w40
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-12, 10:29

Jak chodzi o 5W50 to jest jeszcze Fuchs: http://olejefuchs.pl/titan-supersyn-5w50-pl.html

Ad@mus, a propo zawartości, popatrz sobie na normy ACEA, do benzyn najzdrowiej zalewać A3/B3 A3/B4, oleje łapiące się na C są dedykowane do diesli:

Klasyfikacja ACEA A
ACEA A1 Jakość standardowa.
ACEA A2 Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3 Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
ACEA A4 Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.

Klasyfikacja ACEA B
ACEA B1 Jakość podstawowa.
ACEA B2 Wysoka jakość standardowa.
ACEA B3 Wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem.
ACEA B4 Dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
ACEA B5 Najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.

Klasyfikacja ACEA A/B
ACEA A1/B1 Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,6 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA A3/B3 Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.

ACEA A3/B4 Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3.

ACEA A5/B5 Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,0 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

Klasyfikacja ACEA C
ACEA C2 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych, które mogą stosować oleje o niskim stopniu tarcia i niskiej lepkości o HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC, oraz zapewniają korzyści wynikające z ekonomicznego spalania.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA C3 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA C4 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

Źródło: http://www.gulf.pl/wszystko_o_oleju/ozn ... _grup.html
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-12, 12:19

wod2u, bardzo fajny material, daje jakis poglad na sprawe oleum

a ten Fuchs tez ciekawie wyglada
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-06-19, 12:04

"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2015-06-22, 21:35

Jaki olej zalać do skrzyni (p11gt) ? Co lepiej 75w90 czy 80w90? Nysa raz na jakiś czas dobrze przegoniona. Ktoś coś poleci?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta”