Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Wymiana oleju skrzyni biegów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

[P11/WP11] Wymiana oleju skrzyni biegów

Post autor: byczynho » 2014-04-01, 22:22

Witam.

Jutro ewentualnie po jutrze będę wymieniał olej w skrzyni biegów na Millers TRX Synth.
Chciałem się dowiedzieć jak ten olej się spuszcza i jak się go wlewa? Czytałem, że są straszne problemy z odkręceniem korków, jaki klucz do tego celu kupić? Co w ogóle przygotować na taką wymianę aby czynność przebiegła sprawnie i bezboleśnie?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-04-02, 06:24

Grzechotka 3/8 cala bodajże tam wchodzi ;)
SR20 :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-02, 08:13

vixo z tego co pamiętam to tam jest raczej metryczny a nie calowy. Calowy był za luźny.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-04-02, 08:18

1/2 " za duży 3/8 " pasuje i idzie odkręcić. U siebie przez metrową rurkę odkręcalem i poszło
Ostatnio zmieniony 2014-04-02, 08:20 przez vixo, łącznie zmieniany 1 raz.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-04-02, 08:19

U mnie spustowy jak u vixo wlazł, ze spuszczeniem nie było najmniejszego problemu. Co innego zalanie nowego, nie wiem co za idiota daje aluminiowy korek do aluminiowej obudowy, skończyło się na rozwierceniu i nagwintowaniu otworu na nowy korek stalowy.

Olej spuszczasz otworem po środku obudowy skrzyni od strony krótszej półosi, widać od razu jak spojrzysz na skrzynię z kanału, zaś otwór do napełniania jest od strony chłodnicy mniej więcej na połowie wysokości obudowy. Do zalania potrzebujesz kawałek rurki z lejkiem.

powodzenia
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-04-02, 08:25

http://allegro.pl/zestaw-do-korkow-olej ... 01380.html
Takie coś mam.
Kiedyś w skrzyni odkręcałem grzechotką 3/8 to była skrzynia od SR20. Ma chyba delikatny luz ale jak jakoś mocno zapieczony korek nie jest to można odkręcić.
Spuszcza olej się korkiem który jest na samym dole skrzyni. Spuszczasz olej, dobrze jak jest rozgrzany, zakręcasz korek i odkręcasz drugi korek który jest nieco wyżej. Przez ten drugi korek nalewasz oleju to tego miejsca aż zacznie się wylewać tym drugim korkiem, wtedy poziom jest oleju ok. Najlepiej nalewać szprycą. Ja mam metrowy wąż przezroczysty który średnicą jest troche mniejszy od otworu po korku wlewu oleju. W otwór wkładam wąż na drugi koniec lejek. Wąż z lejkiem wystawiam ponad silnik i tam sobie nalewam olej.

[ Dodano: 2014-04-02, 09:27 ]
Arias, szybciej napisał niż ja :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-02, 08:28

Tylko trzeba uważać przy dokręcaniu korków. Nie można za mocno, bo będzie kaplica. Te korki mają gwint stożkowy. Najlepiej jest mieć do tego klucz dynamometryczny, moment dokręcania chyba 25-30 Nm.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-02, 22:01

Klucz dynamometryczny mam. Chyba już wszystko wiem, wielkie dzięki Panowie ;D

[ Dodano: 2014-04-02, 23:00 ]
Olej wymieniony :D skrzynia działa jak działała więc chyba po prostu działa dobrze i lepiej już nie może, zrobię parę km to się jeszcze okaże. Starego oleju było pod sam korek, po spuszczeniu okazał się siwy.
Co do odkręcania to korki odkręciły się bez najmniejszych problemów przy pomocy kluczy, na które się natyka nasadki; otwory w korkach są różnej wielkości.
Dokręcałem kluczem dynamometrycznym ustawionym na 30 Nm bo mniej się nie dało i klucza nie udało mi się "przełamać" pomimo tego, że korlo wkręciły się bardziej niż były poprzednio. Nie kręciłem więc na siłę tyko dokręciłem z wyczuciem. Za parę dni pojadę sprawdzić czy nie cieknie.
Dzięki za pomoc panowie, zwłaszcza Janusz i Wiooreck :D

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-04-02, 22:03

Jakby coś ciekło to taśma teflonową uszczelnij ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-02, 22:09

Będę pamiętał :D wolałbym, żeby jednak nie ciekło :P

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-02, 22:46

To u Ciebie się coś działo ze skrzynią, że zmieniałeś olej? W mojej primie od nowości przez 15 lat nie wymienany i biegi wchodzą do tej pory leciutko ;)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-02, 22:51

U mnie skrzynia chodzi elegancko, wsteczny czasami tylko nie wskoczy za 1x. Myślałem, że może chodzić jeszcze lepiej bo naczytałem się na forach, że po zmianie oleju ludzie palcami zmieniają biegi :D
Dodam jeszcze, że u mnie do przelania oleju w skrzyni weszło 3,5l.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-02, 22:57

Wiooreck olej z wiekiem traci właściwości smarne i lepkościowe. Po 15-stu latach to już w ogóle.
Ja u siebie wymieniłem olej w skrzyni po 250kkm. Zlewałem to olej miał kolor ładny, czysty, słomkowy. Tylko co z tego jak stracił swoje właściwości.
U mnie skrzynia lepiej pracuje po zmianie oleju.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-02, 23:11

Owszem, olej traci swoje właściwości smarne. Z tym, że oleje do skrzyń i same skrzynie manualne są tak konstruowane od jakiegoś czasu, aby zminimalizować częstotliwość wymian do 0 w przeciągu całego żywota auta ;) Z resztą, ilu mechaników, tyle teorii na ten temat. Przy takiej zmianie oleju, wypadałoby również usunąć opiłki ze skrzyni, część spłynie z olejem, ale część nadal zostanie i będzie mieszać się z nowym olejem.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-02, 23:25

Ba to tak samo jak i w przypadku silnika, 100% syfu nie spłynie pewnie nawet po płukance.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-04-03, 07:53

Wiooreck pisze:Przy takiej zmianie oleju, wypadałoby również usunąć opiłki ze skrzyni, część spłynie z olejem, ale część nadal zostanie i będzie mieszać się z nowym olejem.
To jest fakt, rozbierałem kompletnie skrzynię i dużo tego ustrojstwa jest tam. Przy wymianie sprzęgła jeśli zrzucamy skrzynię to warto tam zajrzeć :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

bono09
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-10-20, 12:34
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: bono09 » 2014-10-21, 20:58

Panowie, ja mam u siebie problem tego typu że nie mogę ruszyć korka do wlewania oleju.
Czy jest jakaś możliwość wlania go inną drogą??
Jakiś czujnik albo odpowietrznik?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-10-21, 21:17

bono09, przez wejscie od linki predkosciomierza

bono09
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-10-20, 12:34
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: bono09 » 2014-10-22, 05:55

Bombel a powiedz mniej więcej w jakiej okolicy to jest?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-10-22, 06:54

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/

Tu masz odpowietrzenia każdej ze skrzyni. Generalnie z góry szukaj wejścia do skrzyni

bono09
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-10-20, 12:34
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: bono09 » 2014-10-22, 10:33

Dzięki wielkie. Dzisiaj zacznę walkę od przyspawania nakrętki do korka wlewowego. Jak nawet to nie pójdzie to wywęsze inny otwór :)

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-15, 22:20

Tak poczytałem i troche mam stracha ruszać te korki - a olej bym chętnie wymienił
Addicted to driving

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-15, 22:28

Voy78, problem z korkiem wlewu i spustowym jest następujący - tam jest gwint stożkowy i jak ktoś już to raz ruszał i za mocno dokręcił to tego już raczej nie odkręci. Korki powinno się dokręcać momentem z zakresu 10-15Nm dla wlewu, 22-27Nm dla spustowego
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-15, 22:32

Zdaje sobie z tego sprawe , ale diabli wiedzą czy ktoś ruszał .
W sumie znając życie - być może nie ruszał nikt bo ludziom się zazwyczaj nie chce wymieniać oleju .
W każdym aucie wymieniałem olej w skrzyni i zawsze słyszałem pytania wkoło ( Po co ty to robisz ? )
Może spróbuje na spokojnie w weekend na kanale to ruszyć . Mam nadzieje że nie bede żalował
Addicted to driving

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-15, 22:33

Voy78, to jak masz P11 przed liftem to poszukaj sobie kluczy kwadratowych metrycznych - 10mm i chyba 14mm jak mnie pamięć nie myli :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-15, 22:35

Wiem , już tam patrzyłem i tak z możliwości od góry przykładałem się do ruszenia ( wlewowej ) ale na krótkim ramieniu ani drgnie
Addicted to driving

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-07-15, 23:17

Teraz już mogę mylić auta ale tam chyba grzechotka wchodzi 3/8"

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-15, 23:45

Tak . Ta średnia . Nie mała ani ta duża .

[ Dodano: 2015-07-17, 02:48 ]
Dylemat Max - czy ruszać te korki . Jedni twierdza ze skoro biegi chodzą normalnie to lepiej nie ruszać bo jak się uwali to tylko sobie problemów narobie itd .
A z drugiej strony siedzi tam stary olej i pewnie jego właściwości są znikome .
Addicted to driving

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-07-18, 14:17

Próbuj odkręcić i tyle. Niczego się nie bój- naczytasz się, a pójdą jak złoto. Możesz wcześniej postukać trochę młotkiem.Mocno, ale z wyczuciem. Na pewno nic nie zniszczysz. Jak będziesz wkładał klucz to też go dobij żeby dobrze siedział i jednym pewnym ruchem szarpnij. Powodzenia :)

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-08-14, 16:25

Ok . Olej wymieniony :)
Addicted to driving

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”