[N16] Pobiera olej
Moderator: sergiej
[N16] Pobiera olej
Witam, zastanawiam się co mogło się stać z moją almerą, że pobiera olej. Po zakupie almery półtora miesiąca temu sprawdziłem stan oleju, który był w normie, teraz wczoraj sprawdziłem i zauważyłem, że oleju ubyło, mało tego płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym też spadł do połowy. Co to może oznaczać?
Moja almerka jest z 2003 r i posiada silnik 1,8
Moja almerka jest z 2003 r i posiada silnik 1,8
Ostatnio zmieniony 2012-08-15, 11:41 przez pieter20, łącznie zmieniany 1 raz.
z tym QG18 zależy jak się trafi. Serwices od nas z łódzkiej ma ten silnik w P11.144 i nie narzeka .. po przepałowaniu gdzieś na trasie faktycznie "upije" kilka kropli oliwy . ale to wszystko.
A co do tego przypadku to jestem podobnego zdania jak Mas, same pierścienie przepuszczą jedynie oliwę .
pieter20, najpierw jednak sprawdź czy nie ma wycieków .. jak wyeliminujesz ten problem . to sprawdź kompresję i zrób test olejowy .. będziesz wiedział co i jak ..
A co do tego przypadku to jestem podobnego zdania jak Mas, same pierścienie przepuszczą jedynie oliwę .
pieter20, najpierw jednak sprawdź czy nie ma wycieków .. jak wyeliminujesz ten problem . to sprawdź kompresję i zrób test olejowy .. będziesz wiedział co i jak ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Wcześniej jeździłem Mitsubishi i Mazdą więc poniekąd naturalnym wyborem był Nissan. Kupiłem Almerę N16 z silnikiem 1.8 z 2002 roku, uzupełniłem olej do pełna, przejechałem 600km i... zaczęła migać kontrolka ciśnienia oleju. Zatrzymałem się na stacji, bagnet suchy. Silnik pochłonął około 2 litrów oleju na 600km. Na drugi dzień przegazowałem go na zimnym silniku i z rury poszły kłęby szaro-białego dymu.
Szczerze powiedziawszy jestem mocno zdegustowany tym faktem. Z żadnym japońskim samochodem nie miałem dotąd takich problemów.
Jestem nowy na tym forum więc jeśli możecie, to podeślijcie mi proszę linki do odpowiednich tematów dotyczących tego problemu. Znika tylko olej, płyn chłodzący stoi na początkowym poziomie.
Szczerze powiedziawszy jestem mocno zdegustowany tym faktem. Z żadnym japońskim samochodem nie miałem dotąd takich problemów.
Jestem nowy na tym forum więc jeśli możecie, to podeślijcie mi proszę linki do odpowiednich tematów dotyczących tego problemu. Znika tylko olej, płyn chłodzący stoi na początkowym poziomie.
Almera oraz Primera dzieliła jeden silnik (1.8) i ten sam problem,zapiekające się pierścienie olejowe (wypadki losowe to silniki pozbawione tego kłopotu nie wiem czym spowodowane,wadliwa partia czy gówniane materiały?) Jak koledzy pisali,problem z tym jest od wielu lat,ludzie robią remonty które nie pomagają..obniża to znacząco renomę producenta niestety no i dość szybko burzy zaufanie.
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/nissan ... leju/cy0vf
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/nissan ... leju/cy0vf
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
Nawet gdyby nie brał oleju i tak byłby fatalny. Aby poczuć jego moc i cokolwiek w miarę bezpiecznie wyprzedzić, trzeba go rozkręcić powyżej 4 tys obrotów.
Skoro ten silnik to taka tandeta i nawet remont generalny jest niepewny, to czy zastanawiał się już ktoś na forum nad jego wymianą na inny, sprawdzony model? Nawet niekoniecznie Nissana? Samo nadwozie Almery mi się podoba, a nie mam ochoty wyrzucać w błoto 8 tys i oddawać jej na złom.
Skoro ten silnik to taka tandeta i nawet remont generalny jest niepewny, to czy zastanawiał się już ktoś na forum nad jego wymianą na inny, sprawdzony model? Nawet niekoniecznie Nissana? Samo nadwozie Almery mi się podoba, a nie mam ochoty wyrzucać w błoto 8 tys i oddawać jej na złom.
Ostatnio zmieniony 2014-09-01, 19:32 przez Trener, łącznie zmieniany 1 raz.
Bombel trochę poczytałem i ceny tych silników oraz koszty przekładki zabijają. Wolałbym już zejść z mocą w dół i zmienić na 1.5 o którym znalazłem sporo pochlebnych opinii. Do tego 1.5 są stosunkowo tanie i łatwo dostępne.
Ewentualnie jeśli ktoś ją zechce, sprzedam Almerę ze stratą (nowy nabywca dowie się o oleju) i postaram się wymazać ten samochód z pamięci.
Ewentualnie jeśli ktoś ją zechce, sprzedam Almerę ze stratą (nowy nabywca dowie się o oleju) i postaram się wymazać ten samochód z pamięci.
Trener, porozmawiaj z Ad@musem on odstawia właśnie rzeźbę (a w zasadzie jest na jej ukończeniu) nazywającą się swap z QG18DE na SR20DE w swojej Primerze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ceramizer jest świetny jeśli lejemy go do jeszcze w miarę sprawnego silnika. Stosowałem go w poprzednich samochodach i silniki (oraz skrzynie) były nie do zajechania.
Do Almery również go wlałem, ale szybko został przepalony razem z olejem. Innymi słowy, przy uszkodzonych pierścieniach, nic już raczej nie pomoże.
Do Almery również go wlałem, ale szybko został przepalony razem z olejem. Innymi słowy, przy uszkodzonych pierścieniach, nic już raczej nie pomoże.
Trener-Jesteś pewien że to pierścionki , a nie tylko uszczelki popychaczy?! i + uszczelka pod głowicą!!!
Poza tym nie wiem co wyrabiacie qg1.8. ? Mój ma z lpg nabite już 160k i olej od wymiany do wymiany, no chyba że oberwie mocno po dupie na trasie do Władka i na zad, wtedy deko doleje i git. >No ale przy wysokim rpm na długim dystansie, musi czymś smarować
Poza tym nie wiem co wyrabiacie qg1.8. ? Mój ma z lpg nabite już 160k i olej od wymiany do wymiany, no chyba że oberwie mocno po dupie na trasie do Władka i na zad, wtedy deko doleje i git. >No ale przy wysokim rpm na długim dystansie, musi czymś smarować
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!
panowie, w QG pierścienie są za blisko komory spalania, powoduje to ich przegrzewanie, zapiekają się zamki i zaczyna się chlanie na potęgę
gdyby silnik wypił 0.2l na tysia to by szło jeszcze z tym jeździć, niestety te wady się pogłębiają i ostatecznie chleje po 3l na tysiaka i kończy się remontem
początkowo mechanik wymieni głowicę na remonotowaną-2500zl
to nie pomoże to dasz sobie spokój, a QG można w sumie szybko i tanio naprawić, znalazłem pierścienie za 180zł kpl na 4 gary, podwójnie chromowane więc zapewniają producenci że są lepsze od fabrycznych, głowicę za parę groszy uszczelnić bo zawory bedą raczej okej, wiec nowe gumki i ew prowadnice i skłądać do kupy
następnym etapem bedzie wywalenie katalizatorów-to musi być wykonane!! ponieważ Nissan projektował beznadziejne układy wydechowe, ta sama maniana w różnych modelach, katalizator ktory blokuje przeplyw spalin kilka cm od silnika powoduje wzrost temperatury w komorze spalania
po wywaleniu katów i zbudowaniu w miare luznego wydechu trzeba wystroic silnik ecumastrem, najlepiej pomijajac sondy, bez katow ori sondy sie przepala,
zwienczeniem pracy bedzie nowy lancuszek rozrzadu i poprawne jego ustawienie
koszty w/w, myślę że okolice 4000tys jesli dasz komus dlubac, jesli sam to okolice 2000zl juz ze strojeniem i powinno to w miare sensownie jechac i nie brac oleum
SWAP na sr20de to lepsze rozwiązanie, bardziej rozwojowe i sprawdzone, jest jedna N16 w pl z sr20de i byly 2 x N16 z SR20DET, wiec temat nie taki straszny:
-kpl swap mozna dostac za smieszna kase, ostatnio bziuk mial za 1000zl, i wlasnie taki najlepiej szukac, czyli z n14/p10 bo nie bedzie jaj z IMMO
-wklada sie pluj and play, skrzynie dal bym z polifta bo ma hydro 150zl, dodatkowo bebechy z QG mozna do takiej wlozyc i bedzie krocej przyspieszac
-jesli dobry silnik to zalac olejami i plynami 200zl, nowe filtry 60zl
-poduszki silnika i wiekszosc osprzetu podejdzie z QG z tego co pamietam
-trzeba przerobic polosie, jest firma z toruniu co za 700zl zrobi wlasciwe
tak wiec rupta co chceta
gdyby silnik wypił 0.2l na tysia to by szło jeszcze z tym jeździć, niestety te wady się pogłębiają i ostatecznie chleje po 3l na tysiaka i kończy się remontem
początkowo mechanik wymieni głowicę na remonotowaną-2500zl
to nie pomoże to dasz sobie spokój, a QG można w sumie szybko i tanio naprawić, znalazłem pierścienie za 180zł kpl na 4 gary, podwójnie chromowane więc zapewniają producenci że są lepsze od fabrycznych, głowicę za parę groszy uszczelnić bo zawory bedą raczej okej, wiec nowe gumki i ew prowadnice i skłądać do kupy
następnym etapem bedzie wywalenie katalizatorów-to musi być wykonane!! ponieważ Nissan projektował beznadziejne układy wydechowe, ta sama maniana w różnych modelach, katalizator ktory blokuje przeplyw spalin kilka cm od silnika powoduje wzrost temperatury w komorze spalania
po wywaleniu katów i zbudowaniu w miare luznego wydechu trzeba wystroic silnik ecumastrem, najlepiej pomijajac sondy, bez katow ori sondy sie przepala,
zwienczeniem pracy bedzie nowy lancuszek rozrzadu i poprawne jego ustawienie
koszty w/w, myślę że okolice 4000tys jesli dasz komus dlubac, jesli sam to okolice 2000zl juz ze strojeniem i powinno to w miare sensownie jechac i nie brac oleum
SWAP na sr20de to lepsze rozwiązanie, bardziej rozwojowe i sprawdzone, jest jedna N16 w pl z sr20de i byly 2 x N16 z SR20DET, wiec temat nie taki straszny:
-kpl swap mozna dostac za smieszna kase, ostatnio bziuk mial za 1000zl, i wlasnie taki najlepiej szukac, czyli z n14/p10 bo nie bedzie jaj z IMMO
-wklada sie pluj and play, skrzynie dal bym z polifta bo ma hydro 150zl, dodatkowo bebechy z QG mozna do takiej wlozyc i bedzie krocej przyspieszac
-jesli dobry silnik to zalac olejami i plynami 200zl, nowe filtry 60zl
-poduszki silnika i wiekszosc osprzetu podejdzie z QG z tego co pamietam
-trzeba przerobic polosie, jest firma z toruniu co za 700zl zrobi wlasciwe
tak wiec rupta co chceta
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Witam, posiadam Tinke z silnikiem 1.8 116 km mam problem ze spalaniem oleju, nie ma tragedii , ale... męczy mnie to juz powoli. Doczytałem się w tym poście, ze moze być zbyt duza temperatura spalania w komorze silnika. Wadliwy układ wydechowy. Zastanawiam się teraz nad tym dlaczego właśnie Nissan dedykował olej do Tinki 10W-60. może właśnie dlatego ,żeby własciwości smarne były lepsze. Ale to tak na marginesie. Zastanawiam się nad wymiana pierscieni a w minimalnym razie samych uszczelniaczy. w połączeeniu ze zmiana na ten olej dedykowany przez nissana może cos pomoże. Temat był juz leciwy więc moje pytanie brzmi jakiej firmy pierscienie i uszczelniacze a koszt jesli ktos zna a jak nie to poszukam.
Dzięki
Dzięki
Jaro1002, na początek ten temat viewtopic.php?t=13837&start=0 później mój temat, gdzie masz jasno napisane skąd pierścienie mam viewtopic.php?t=12560&postdays=0&postor ... &start=810
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pierścienie od ryby uszczelniacze coreco
zacząć lac dobry olej(5w50/10w60), stosować plukankii upalac ile się da
w ogole pierwszy raz widze ze ktoś 10w60 zalecal, bo zawsze czytałem po tabeli do qg 5w30
zacząć lac dobry olej(5w50/10w60), stosować plukankii upalac ile się da
w ogole pierwszy raz widze ze ktoś 10w60 zalecal, bo zawsze czytałem po tabeli do qg 5w30
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Dzieki za pomoc. cyba ingerowanie w silnik to nie dla mnie, a co do olejów, no to powiem ,że opinii jest naprawdę sporo. Trudno jakąś jednoznaczną przeczytać. Co do tego oleju 10W-60 , to nie jestem w stanie teraz tego odtworzyć, ale gdzies czytałem o tym. Niby tak powiedzieli w Aso Nissana. głowy nie dam za to.
Mimo wszystko dzieki za pomoc
Mimo wszystko dzieki za pomoc