remont silnika CA18DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- Czarek n13
- nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2014-09-28, 22:12
- Lokalizacja: Szczecin
remont silnika CA18DE
witam serdecznie:) od niedawna jestem posiadaczem nissana sunny n13 1.8 gti CA18DE w autku niedomaga panewka (poprzedni właściciel nie dbał nawet o należyty poziom oleju) szykuje sie do remontu jednostki zależy mi na zachowaniu obecnego serducha ponieważ jest to seryjny i oryginalny gti swap będzie ostatecznością niestety nie wiem "jeszcze" czy wał był już szlifowany i w jakim jest stanie. potrzebuje jakiejś alternatywy. czy są jakieś inne jednostki z których można by było zaadoptować odpowiednie części? a może ktoś zna jakieś dobre źródło w którym mógłbym owe części pozyskać? za ewentualna pomoc z góry dziekuje i pozdrawiam
Ja wyczytałem, że:
Taki sam jest: wał, korby, zębatka rozrządu na wale, wyposażenie głowicy
Inny jest: blok, tłoki, koła pasowe
Nie wiem, czy blok różni się tylko wyjściami pod turbo, czy czymś jeszcze. Tłoki są chyba niższe, ale nie wiem bo nikt nic konkretnego nie napisał.
Taki sam jest: wał, korby, zębatka rozrządu na wale, wyposażenie głowicy
Inny jest: blok, tłoki, koła pasowe
Nie wiem, czy blok różni się tylko wyjściami pod turbo, czy czymś jeszcze. Tłoki są chyba niższe, ale nie wiem bo nikt nic konkretnego nie napisał.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
a wiec ujawnił się kolega który kupił tą n13 która tak mi się podobała ...ale nie zdążyłem jechać obejrzeć ...
tak myślałem ze cena nie jest przypadkowa i może być jakiś problem z silnikiem ...
Dopoki nie zrobisz rewizji silnika to sie nie dowiesz czy wał sie nadaje do szlifu ...tak czy inaczej ratuj to autko bo jest warte niz te 1600 za ktore bylo wystawione na olxie
[ Dodano: 2014-09-29, 09:13 ]
i zapraszam do tematu spotów grupy zachodniopomorskiej
tak myślałem ze cena nie jest przypadkowa i może być jakiś problem z silnikiem ...
Dopoki nie zrobisz rewizji silnika to sie nie dowiesz czy wał sie nadaje do szlifu ...tak czy inaczej ratuj to autko bo jest warte niz te 1600 za ktore bylo wystawione na olxie
[ Dodano: 2014-09-29, 09:13 ]
i zapraszam do tematu spotów grupy zachodniopomorskiej
- Czarek n13
- nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2014-09-28, 22:12
- Lokalizacja: Szczecin
blacha właśnie w zadziwiająco dobrym stanie. z przodu widać była kiedyś mała stłuczka trzeba będzie go dopieścić wizualnie bo troszkę nierówno poskładany ma delikatne pęcherze rdzy na rantach przednich nadkoli ale nie ma dziur tylko niewielkie wypieki które puki co zeszlifowałem i zamalowałem prowizorycznie co by go nie zjadło poza tym naprawdę podłoga i progi super i właśnie to mnie skłoniło do tego żeby zacząć go stawiać na nogi. poza tym w środku jest śliczny:) zawsze wolałem BMW ale sunny GTI mnie po prostu uwiódł
Dobrze! Popatrz też jak nadkoła z tyłu, bo tam lubi ruda wcinać i podłużnice tył. BMW o tyle fajnie, że tył napęd. Ale N13 w sedanie wychodziły na 4 koła jak by tak skołować takiego kapcia z napędem 4x4 zabrać graty, wystrugać jakiś "adapter" na skrzynie pod CA18, przerzucić do tego bak i skręcić mocowanie tylnego mostu, to by była petarda. Sam myślę teraz o tym do E16 bo jest p&p, tylko wał napędowy trzeba modzić. Aleee z moim n13 to już tyle planów było, że ho ho. A jeśli chodzi o panewkę, to ogarnij od razu pierścienie, głowicę, porting kanałów i kolektorów i podfresuj tłoki żeby zwiększyć komory spalania :D
[ Dodano: 2014-09-30, 00:11 ]
sergiej, Z CA18 zawszę jest panewka, zawsze stuka czy w n13 czy w s13 zawsze tak samo, rżną te silniki jak k**wy w burdelu, olej raz na 40k wymieniany i to też na jakieś siki a potem, że silnik awaryjny i w ogóle bee, a fakty takie, że jak właściciel nie jest rzeźnik to silnik robi po 200, 300k bez problemu, nawet jak się upala
[ Dodano: 2014-09-30, 00:11 ]
sergiej, Z CA18 zawszę jest panewka, zawsze stuka czy w n13 czy w s13 zawsze tak samo, rżną te silniki jak k**wy w burdelu, olej raz na 40k wymieniany i to też na jakieś siki a potem, że silnik awaryjny i w ogóle bee, a fakty takie, że jak właściciel nie jest rzeźnik to silnik robi po 200, 300k bez problemu, nawet jak się upala
Czarek n13 witam w kręgu posiadaczy jak to niektórzy mówią "niezniszczalnych CA" Co do silnika to tak jak koledzy wcześniej napisali, można się pokusić o swap na CA18DET z bluebirda (FWD) lub pozostać przy oryginalnym wolnossącym silniku. Jednak z doświadczenia wiem że apetyt rośnie w miarę jedzenia i rozsądnym wyjściem było by wsadzenie DET, modyfikacje CA18DE wolnossącego wychodzą tak że koszty uzyskanych koni mechanicznych są dość wysokie względem silnika doładowanego. No i na wejściu 169 koników a w tej lekkiej budzie to już robi wrażenie.
To tak na przyszłość co byś miał ochotę jednak coś wymodzić
Napisałeś na początku że chciałbyś zachować oryginalny silnik, jeżeli nie napierdziela mocno ta panewka i nie był wał wcześniej szlifowany to jest szansa że uda się odratować wał u szlifierza, minus jest taki że te czopy wału na korbowodach w CA są dosyć cienkie i można zrobić 2 szlify, w praktyce to najbezpieczniejszy i ostateczny z reguły jest pierwszy i dobierasz do tego paneweczki. Przy okazji zrobić głowicę sprawdzić tłoki ew. wymiana pierścieni, a na pewno wszystkich uszczelniaczy uszczelek gumeczek. Bardzo ważną rzeczą jest jeszcze to w jakim stanie jest pompa oleju, w tych silnikach są one krótko mówiąc słabe. Ceny części są dosyć przystępne i idzie dostać praktycznie wszystko we w miarę rozsądnych pieniądzach. Np. panewki pasują od DET, tak samo wcześniej wymieniona pompa oleju czy rozrząd i pompa wody w sumie logika, ten sam silnik tylko bez turbawki
Masz pytania wal śmiało od tego mamy forum Jak wiem i mogę to pomogę
Chyba nie o to Ci chodziło, zmniejszamy CR w N/A ?
To tak na przyszłość co byś miał ochotę jednak coś wymodzić
Napisałeś na początku że chciałbyś zachować oryginalny silnik, jeżeli nie napierdziela mocno ta panewka i nie był wał wcześniej szlifowany to jest szansa że uda się odratować wał u szlifierza, minus jest taki że te czopy wału na korbowodach w CA są dosyć cienkie i można zrobić 2 szlify, w praktyce to najbezpieczniejszy i ostateczny z reguły jest pierwszy i dobierasz do tego paneweczki. Przy okazji zrobić głowicę sprawdzić tłoki ew. wymiana pierścieni, a na pewno wszystkich uszczelniaczy uszczelek gumeczek. Bardzo ważną rzeczą jest jeszcze to w jakim stanie jest pompa oleju, w tych silnikach są one krótko mówiąc słabe. Ceny części są dosyć przystępne i idzie dostać praktycznie wszystko we w miarę rozsądnych pieniądzach. Np. panewki pasują od DET, tak samo wcześniej wymieniona pompa oleju czy rozrząd i pompa wody w sumie logika, ten sam silnik tylko bez turbawki
Masz pytania wal śmiało od tego mamy forum Jak wiem i mogę to pomogę
garygary pisze: podfresuj tłoki żeby zwiększyć komory spalania
Chyba nie o to Ci chodziło, zmniejszamy CR w N/A ?
Jest jeszcze parę pierdołek typu natrysk oleum na denka tłoków w DET (w DE ni ma ).Arias pisze:Ja wyczytałem, że:
Taki sam jest: wał, korby, zębatka rozrządu na wale, wyposażenie głowicy
Inny jest: blok, tłoki, koła pasowe
Nie wiem, czy blok różni się tylko wyjściami pod turbo, czy czymś jeszcze. Tłoki są chyba niższe, ale nie wiem bo nikt nic konkretnego nie napisał.
Sugeruje się tu bardziej tym co znalazłem o e16, było kilka rodzajów głowic( kilka oznaczeń)garygary napisał/a:
podfresuj tłoki żeby zwiększyć komory spalania
Chyba nie o to Ci chodziło, zmniejszamy CR w N/A ?
W katalogach znajdziesz silnik E16 o mocy od 73 do 85(chyba) koni, bardzo fajny temat jest tu: http://www.nissanforums.com/e-ca-series ... ld-up.html
a stąd jest obstawiam (między innymi) różnica w mocy Popatrz jak się różnią pojemności komór spalania, u mnie jest akurat głowica 31M, jak trafię jakąś używkę w rozsądnej cenie, to od razu do szlifierza, żeby zrobił 52A, praktycznie wszystko co w UE to 31M myślę, że w ten sposób można też co nieco poprawić w CA
Witam wszystkich. Nie znalazlem dzialu "przywitaj sie" to postanowilem,ze zrobie to tutaj. Od maja jestem posiadaczem Sunny B12 Coupe 1.8 GTI 16V(ca18de). W tamten poniedzialek wywalila mi uszczelka pod glowica. Ale nie o tym chcialem tutaj. Zamierzam odratowac ten silnik co jest(swap na ca18det przeszedl mi przez glowe,ale ciezko trafic cos w stanie uzywalnym i do tego ogranicza mnie to,ze nie znam nikogo kto ogarnie mi wydech). Skoro bede mial juz silnik rozkrecony to chcialbym troche go pomodzic tylko z tego co szukalem ciezko znalezc cos na temat modow tej jednostki. Nie szukam gotowca jak co zrobic tylko wskazowek co mozna poprawic,zeby bylo troszke lepiej. Jesli jest taki temat na forum(to oznacza,ze slabo szukalem) to prosilbym o linka. Pozdrawiam
- Czarek n13
- nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2014-09-28, 22:12
- Lokalizacja: Szczecin
Jeśli chodzi Ci o słupek z 200sx to tak, jeśli chodzi o SR20, to zmieścił się do Micry więc do N13 się upchnie.
Tyle, że z SR20 jest dużo zabawy, łapy silnika, półosie, wiązka ECU, ja na Twoim miejscu, zostawiłbym CA18DE dołożył bym T poszukałbym wałków z CA16DE + kolektor 4-2-1, albo 4-1 i wydech, obróbka głowicy i myślę, że masz już okolice 200KM, na jakąś tone masy własnej, możesz też pomyśleć o napędzie 4x4 z sedana ^^
Tyle, że z SR20 jest dużo zabawy, łapy silnika, półosie, wiązka ECU, ja na Twoim miejscu, zostawiłbym CA18DE dołożył bym T poszukałbym wałków z CA16DE + kolektor 4-2-1, albo 4-1 i wydech, obróbka głowicy i myślę, że masz już okolice 200KM, na jakąś tone masy własnej, możesz też pomyśleć o napędzie 4x4 z sedana ^^
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
garygary
Żeby wycisnąć z CA18DE 200 koni to na pewno nie zakończy się na samej obróbce głowicy wałkach i kolektorze wydechowym, spójrz chociaż jak trzeba się na ćwiczyć żeby te 200 pękło w przypadku SR20DE. Poczytaj trochę
Czarek n13
Nie uda Ci się zespolić słupka SR20DE ze skrzynią z CA, chyba że tak bardzo będziesz chciał to musiał byś się wybrać najlepiej do jakiegoś garage co dłubią driftowozy i poprosić o wykonanie adaptera na skrzynię, ale to i tak jest gra nie warta świeczki, łatwiej będzie kupić cały kpl. swap ze skrzynią i wiązką i wtedy rzeźbić łapy Generalnie jest do zrobienia ten SR20 w n13
https://www.youtube.com/user/thodorisch ... =0&sort=dd
...
Żeby wycisnąć z CA18DE 200 koni to na pewno nie zakończy się na samej obróbce głowicy wałkach i kolektorze wydechowym, spójrz chociaż jak trzeba się na ćwiczyć żeby te 200 pękło w przypadku SR20DE. Poczytaj trochę
Czarek n13
Nie uda Ci się zespolić słupka SR20DE ze skrzynią z CA, chyba że tak bardzo będziesz chciał to musiał byś się wybrać najlepiej do jakiegoś garage co dłubią driftowozy i poprosić o wykonanie adaptera na skrzynię, ale to i tak jest gra nie warta świeczki, łatwiej będzie kupić cały kpl. swap ze skrzynią i wiązką i wtedy rzeźbić łapy Generalnie jest do zrobienia ten SR20 w n13
https://www.youtube.com/user/thodorisch ... =0&sort=dd
...
a myslal ktos,zeby zamontowac kompresor zamiast turbiny(ja wiem,ze przy takim rozwiazaniu rozchodzi sie o umiejscowienie jego)? Mi tutaj chodzi nie o jakies wydumki na 1/4 mili czy tor tylko o dupowoza,w ktorym nie uzywa sie gornego zakresu obrotow czesto. Chyba takie rozwiazanie przyniosloby moce ok 150-160 koni? Aha i jeszcze jedno pytanie. Czy walki od CA16DE sa ostrzejsze od tych w CA18DE czy uzywa sie je tylko gdy zaturbiamy silnik?
Napisałeś tak chaotycznie że nie zrozumiałem co masz na myśli.garygary pisze:Jeśli chodzi Ci o słupek z 200sx to tak, jeśli chodzi o SR20, to zmieścił się do Micry więc do N13 się upchnie.
Tyle, że z SR20 jest dużo zabawy, łapy silnika, półosie, wiązka ECU, ja na Twoim miejscu, zostawiłbym CA18DE dołożył bym T poszukałbym wałków z CA16DE + kolektor 4-2-1, albo 4-1 i wydech, obróbka głowicy i myślę, że masz już okolice 200KM, na jakąś tone masy własnej, możesz też pomyśleć o napędzie 4x4 z sedana ^^
CA18DET ma 169 lub 175 koni w zależności w jakim aucie i na jaki rynek, 180 o których napisałeś jest do uzyskania bez żadnego problemu czy inwestycji w silnik.
CA18DE w serii 125 lub 131 również zależy to od auta i rynku w którym było oferowane, 140 koni jest tak jak mówisz do uzyskania wałkami kolektorem i dolotem.
Generalnie rzecz biorąc w głowicy CA18 nie ma za bardzo co poprawiać, jest bardzo dobrze wykonana i ma duży potencjał.
silentbob
Można zapakować kompresor, dlaczego nie, tylko rzeźba jest wtedy większa niż kupienie od razu DET, w tak lekkim aucie jak sunny raczej nie odczujesz braku momentu z dołu, chyba że zapakujesz jakąś wielgachną turbawkę
Wałki od CA16DE są ostrzejsze i można je stosować kiedy Ci się podoba
Czarek n13
Jakaś decyzja może już zapadła ?
To zależy, Ja pracowałem przy nim z kolegą poświęcając prawie każdy weekend przez prawie rok. Od strony finansowej raczej cienko to wygląda biznes nie opłacalny chyba że zwróci się przez amortyzację Ja do tego podszedłem hobbistycznie bo nissan to pierwszy długo wyczekany samochód, drugą sprawą jest fakt że GTI prawie już nie istnieją Rozglądałem się trochę za inną budą ale nic sensownego nie widziałem dlatego naprawiłem to co mam