Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Kod usterki 34 2.0 TD

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Natasha001
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-09-25, 11:54
Lokalizacja: Katowice

[P11/WP11] Kod usterki 34 2.0 TD

Post autor: Natasha001 » 2014-09-25, 12:04

Witam,
Mam problem z moja primercią p11 a mianowicie :
1. Obroty skaczą jak oszalałe na biegu jałowym
2. Wydobywa sie bardzo duża ilość dymu z rury koloru szaro-niebieskiego
Na początku wyskoczyła kontrolka CheckEngine po sprawdzeniu błędów wyskakuje błąd o kodzie 34 którego nie da się usunąć.
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 2014-09-25, 14:14 przez Natasha001, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-09-25, 14:04

jedz do pompiarza to może byc czujnik położenia wału co jest najprostszym rozwiązaniem ale też inne opcje wchodzą w grę zobacz jak tam filtr paliwa na początek .
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

dawid1988kce
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2014-09-02, 19:59
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dawid1988kce » 2014-09-29, 19:07

34 Needle Lift Sensor (NLS)
czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu

[ Dodano: 2014-09-29, 20:08 ]
Kody błędów nissan primera p11 z tłumaczeniem wg and_pec:

11 Camshaft Position Sensor (CMPS) (PUMP)
Czujnik położenia wałka rozradu (CMPS) (pompa)
12 Mass Air Flow Sensor (MAFS)
czujnik przepływu masy powietrza (MAFS) 13 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor
czujnik temperatury płynu chodzącego silnika
14 Vehicle Speed Sensor (VSS)
czujnik prędkości pojazdu
15 Control Sleeve Position Sensor (CSPS)
czujnik kontroli położenia tuleji/nasówki ?????
17 Adjustment Resistor
korekta rezystora jakiego rezystora
18, 22, 25 Electric Governor
elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa
21 Injection Timing Control Valve
zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej
23 Accelerator Switch (F/C)
Przełącznik akceleratora (pedału gazu) 27, 31 Engine Control Module (ECM)-ECCS-D Control Module
moduł kontroli silnika ECM
28 Cooling Fan (Overheat)
przegrzanie wentylatora chłodzenia
34 Needle Lift Sensor (NLS)
czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu
36, 37, 38 Fuel Cut Solenoid Valve
odcięcie zaworu alektromagnetycznego paliwa
przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo
42 Fuel Temperature Sensor (FTS)
czujnik temperatury paliwa
43 Accelerator Position Sensor
czujnik położenia akceleratora (pedał gazu)
47 Crankshaft Position Sensor (TDC)
czujnik polożenia wału korbowego
48 Governor Cut Circuit
odcięcie obwodu nie wiem jakiego przypuszcvzam że nastawnika (Governor)
82 Barometric pressure (BARO) sensor, in ECM - incorrect signa
Ciśnienie barometryczne (BARO) czujnika, w ECM - błędny sygnał
83 Glow plug relay- circuit malfunction
przekażnik świec żarowych-awaria obwodu
84 Engine control module (ECM), reference voltage – incorrect
moduł kontroli silnika (ECM), napięcie odniesienia - nieprawidłowe
85 AC relay – circuit malfunction
przekażnik AC (klimatyzacji) awaria obwodu
86 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – circuit malfunction
recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) elektromagnetyczny - awaria obwodu
nie bardzo rozumiem zawór sterowany jest podciśnieniem, jedynie kostka rozdzielająca jest na elektromagnesie
87 Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunction
pozycja pedału hamulca (BPP) przełącznik I / II - awaria obwodu
91 Engine control module (ECM) – defective
moduł kontroli silnika (ECM) - wadliwy
92 Engine control relay, shut-off time – too late
Przekaźnik kontroli silnika, odcinający czas - za późno jaki czas i czego ???
93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction
wyłacznik zapłonu / ECM napięcie - awaria obwodu
94 Fuel Junction timing solenoid ? circuit malfunction
awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa
96 Engine control module (ECM)/injector needle lift sensor – incorrect signa
moduł kontroli silnika (ECM) / czujnik wzniosu igły wtryskiwacza - błędny sygnał
97 Malfunction indicator lamp (MIL) – circuit malfunction
lampka check engine-awaria obwodu
98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction
świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-09-30, 16:57

Ten błąd nie do końca może mówić o tym, co ma zapisane. Od dawna się tak dzieje w aucie? Oraz czy dzieje się to ciągle, czy od czasu do czasu?

Natasha001
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-09-25, 11:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Natasha001 » 2014-10-02, 21:18

Wiooreck pisze:Ten błąd nie do końca może mówić o tym, co ma zapisane. Od dawna się tak dzieje w aucie? Oraz czy dzieje się to ciągle, czy od czasu do czasu?
Na początku się przeraziłam ale w drodze no mechanika po zrobieniu 20 km nagle kontrolka zgasła i przestały skakać obroty.Auto nagle działało bez zarzutu. Mechanik nie mógł już nic stwierdzić bo nie było objawów poraził wymianę filtru paliwa. Wcześniej co jakiś czas załączała się kontrolka Check engine i po kilkunastu km gasła wiec nic z tym nie robiłam. Boje się że ta sytuacja się powtórzy i nie wiem czy mam czekać na powtórkę czy skupić się nad wymianą bądź regeneracją którejś z części ?

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-10-03, 09:48

ojciec miał to samo , wymian filtra i czujnik na nim pomogła :) pod filtrem masz taki zaworek odkrec go na zgaszonym silniku i niech zleci trochę zobaczysz a nastepne mocno go zakręć !!
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-10-03, 16:31

Nie warto bagatelizować tego incydentu, bo to się może odbić później na silniku lub jego osprzęcie. Błąd pozostaje w pamięci sterownika przez pewien czas, więc można go jeszcze odczytać. Mogę podpowiedzieć, że często gęsto, błędy odnośnie wtryskiwacza sterującego, czasu kąta wtrysku, nastawnika HDK są związane z kiepskiej jakości paliwem, z którego wytrąca się parafina, woda i pływają w nim różne nieporządane paprochy, które później powodują ww. problemy z działaniem elementów. Pomaga "odwodnienie" filtra, jak wspomniał Haken, lecz jeśli nie było to nigdy robione, a filtr już jeździ długo, to należy go wymienić. Nie kosztuje dużo. No i oczywiście należy go po założeniu przez dwa lata lub 30k km do nast. wymiany co jakiś czas go oczyszczać, odkręcając plastikowy motylek pod nim i spuszczając całą zawartość filtra. Pompka na filtrze służy do ręcznego jego napełnienia.

No i należy również pamiętać o tym, by nie tankować kiepskiej jakości paliwa z nieznanego źródła, bo te silniki bardzo są na nie wyczulone.

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-10-03, 17:26

tylko na wodę :P resztę wsio przepali !

wymień filtr kolego albo ten przepompuj i zobacz jakie skutki to przynesie :D
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-10-03, 18:31

chyba koleżanko.. :P
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-10-04, 10:45

oj przepraszam najmocniej !! KOLEŻANKO* :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

dawid1988kce
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2014-09-02, 19:59
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dawid1988kce » 2014-10-04, 19:56

może być to nastawnik pompy lub przepływka ale jak przestało to trzeba zerknąć i sprawdzić a jeżeli check się zaświecił to kod błędu jest zapisany w pamięci błędy zawsze pozostaje w pamięci

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-10-06, 19:22

Przepływomierz na pewno odpada w tym przypadku. Nawet kompletnie zajeżdżony nie da takich objawów.

lofo
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-04-15, 20:45
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: lofo » 2015-01-19, 18:20

Witam jak najłatwiej jest wymienić czujnik położenia wału w p11 TD , kanał czy jakoś inaczej, bo chyba błotnika nie trzeba będzie ściągać? z góry Dzięki za pomoc i pozdrawiam
nowy

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-01-19, 19:16

z góry bez problemu wyjmiesz, ew. pompę wspomagania poluzuj jak będzie Ci brakowało miejsca przy wyjmowaniu do góry czujnika
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

lofo
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-04-15, 20:45
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: lofo » 2015-01-19, 19:23

i da rade podejsc kluczem 10ka

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-01-19, 20:40

ja odkręcałem takim jak śrubokręt, do tego ze dwie przedłużki, przegub i nasadka 10tka
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”