Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Wymiana pasa przedniego - pas przedni

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Damaran
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-09-10, 18:16
Lokalizacja: Gryfino

[P11/WP11] Wymiana pasa przedniego - pas przedni

Post autor: Damaran » 2014-09-10, 18:45

Witam wszystkich,

Posiadam model Primery P11 1996 1.6 Si

Na hasło pas przedni nie znalazłem nic na forum, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc.


Niestety miałem spotkanie z dzikiem, zderzak, reflektory, pokrywa silnika do wymiany

http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/29.JPG
http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/20.JPG
http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/28.JPG

o ile pokrywa silnika, zderzak, reflektory są dostępne na allegro, o tyle mam problem z pasem przednim. Na aukcjach widziałem 2 opcje, sam pas z okularami i belką środkową i dolną, ale także pas przedni z dodatkiem w postaci, nie wiem jak to nazwać:

http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/pas_przedni.png

Jest też sam pas, bez dolnej belki co w zasadzie też mnie urządza, bo ta nie ucierpiała.

Pytanie brzmi, czy mogę kupić sam pas, bez tego co oznaczyłem na zdjęciu i wymienić go przez odkręcenie śrub, czy może element ten jest zespawany z innymi? Nie mam możliwości spawać tego samemu. Zdjęcie, pobrane z jednej z aukcji allegro, przyprawia mnie o ból głowy, że skończy się i na demontażu silnika.

Pozdrawiam
Grzesiek
Ostatnio zmieniony 2014-09-10, 18:53 przez Damaran, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-09-10, 19:20

pas przedni jest zgrzewany w kilku miejscach także rozwiercanie, spasowanie nowego pasa i montaż przez spawanie zalecam jeśli ma być zrobione raz a dobrze
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-09-10, 19:51

marlos90, dobrze prawi wystarczy Ci to :arrow: http://allegro.pl/wzmocnienie-czolowe-p ... 32455.html
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Damaran
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-09-10, 18:16
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Damaran » 2014-09-10, 19:58

Chwila, to kto dobrze prawi? Bo jak dla mnie to ten element jest montowany na śruby tylko. A w nim pogrzebany cały pies, bo dzięki temu odzyskam zbieżność świateł i zamek pokrywy silnika.

na upartego podjąłbym się próby gięcia starego pasa, ale zapewne sam tego i tak nie dam rady zrobić, w końcu to nie resorak.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-09-10, 20:13

Nie jest na śruby jest spawany :)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2014-09-18, 14:53

jakby co to z mojej p11 będzie do nabycia, kolor srebrny ale to chyba nie przeszkoda 8-)

Damaran
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-09-10, 18:16
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Damaran » 2014-09-18, 18:45

Panowie, potrzebuję rady.

Jak już potwierdziliście pas jest do spawania, przy wymianie, padła jednak propozycja wygięcia go całego. Powody są 2, jeden to górna belka, która ma niewielki e wgniecenie do środka, chociaż delikatnie skręciła się w dół za sprawą belki pionowej, oraz drugi, to dolna belka która nie została w ogóle ruszona. Środkowa, na wysokości chłodnicy jest mocno wgięta i skręcona.

Robota, w tym, wymiana zderzaka i maski, oraz prostowanie pasa, w tym montaż/demontaż reflektorów i chłodnicy, wyceniony został przez blacharza na 400-700 zł + części czyli maska/zderzak/reflektory z allegro.

Sam pas, w konfiguracji 1 lub 2 lub 3 belki z okularami, to cena około 100 zł, tu za prostowanie bez spawania koszty większe niż cena części.

Czy to aby nie przesada ?

http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/31.JPG
http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/20.JPG
http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/29.JPG
http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/19.JPG
http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/16.JPG
http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/8.JPG
http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/2.JPG

dolna belka nie jest ruszona, górna może delikatnie ściągać boki do środka, ale patrząc w perspektywie rozstawu wszystkiego, nawet jeśli coś się ruszyło to pewne co najwyżej minimetr. okulary są w takim stanie, że wątpie aby reflektory nie miały zbieżności, tak naprawdę do wygięcia jest tylko belka środkowa, więc, pytam za co tyle kasy?

proszę o poradę, ewentualnie jakieś konsultacje z waszymi mechanikami bo jak mnie coś trafi to wezmę i sam to wygnę kluczem hydraulicznym.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-09-18, 22:39

górną belkę bym prostował, środkową belkę bym wymienił (kiedyś za 30zł sprzedałem taką), tą pionową spróbować naprostować do tego reflektory (200zł nowe zamienniki) i zderzak ( 100zł + 250zł malowanie bez znajomości ew. szukać w kolorze ) i ew. maskę kupić lub prostować ( ceny od 100zł, najlepiej w kolorze znaleźć ) i za wszystko powinno Ci wyjść ok 7-8stówek
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Damaran
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-09-10, 18:16
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Damaran » 2014-09-19, 10:18

Części zamówione, tylko kierunkowskaz został no i zastanawiam się, środkową belkę bez spawania damy radę wymienić czy nie?

2. Co to są odbojniki zderzaka, nie widziałem takiego elementu u siebie

3. wzmocnienie zderzaka, belka tez nie widzę aby cokolwiek bezpośrednio dotykało zderzaka, widać moje auto też było już skasowane. Czy ktoś może wskazać mi właściwą belkę środkową oraz wzmocnienie zderzaka? może warto abym to zamontował, pewnie dlatego tak głęboko mi ten dzik wjechał :(

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-09-19, 15:32

wzmocnienie zderzaka to ta belka z napisem P11 między podłużnicami, a nad nią belka środkowa do której zderzak montujesz na 3plastikowe kołki..

http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4595456696
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Damaran
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-09-10, 18:16
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Damaran » 2014-09-20, 11:35

Wszystko jasne, wzmocnienia zderzaka brak. Teraz wiem czemu takie zniszczenia mam... :( A jak to się montuje, na tym kawałku podłużnicy który wystaje ? Zakłada się na to ?

http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/19.JPG
http://dzik.waszkiewicz.org/photo_day/16.JPG

Co do belki środkowej, mógłby ktoś doradzić z allegro która to będzie dla w/w modelu?
nie mam za dużego wyboru :

http://allegro.pl/primera-p11-2-0b-pas- ... 69705.html
http://allegro.pl/pas-nissan-primera-s- ... 46425.html

I upewniając się, zdjąłem zderzak i widzę że ona jest kręcona na śruby tylko. Bez spawania?

Pytanie dot. demontażu maski, zawiasy są mocowane do karoserii oraz do maski, czy jak odkręcę nakrętki pod maską, zostawiając zawiasy zamocowane na aucie, to czy nie będzie problemu z dokręceniem maski ponownie? Jaki tam jest system mocowania, śruba jest na stałe do maski przymocowana i tylko nakrętka mocuje do zawiasu?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-09-20, 13:52

ten pas za 45zł to jest górny pas do którego masz reflektory i chłodnicę przykręconą, szukaj takiego jak ten za 60zł i tak, ta belka środkowa jest tylko przykręcona na 6 śrubek m6 jak dobrze pamiętam

a wzmocnienie zderzaka masz przykręcone z przodu podłużnicy ale u Ciebie na fotce 16.jpg niema uchwytów z tego co widzę.. takie uszy do środka bodajże powinny być i nagwintowane że aby śrubę przekładasz przez belkę i przykręcasz.
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-09-21, 15:54

No właśnie, od samego początku się zastanawiałem czy Tobie nie brakuje tej belki... Proszę, o to zdjęcie, jak to powinno wyglądać na aucie:

Obrazek

Damaran
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-09-10, 18:16
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Damaran » 2014-09-29, 12:14

Moi drodzy, chciałem w tym momencie podziękować wszystkim, którzy pomogli i podpowiedzieli co jak zrobić w aucie. Jednocześnie podzielę się swoimi spostrzeżeniami, które być może pomogą innym.

Auto zrobione, 3h roboty, w tym prostowanie pasa przedniego (górna belka) a także pionowej belki, na której zamocowany jest 'klakson' oraz zamek od pokrywy silnika.

Pomocnym okazało się wymontowanie chłodnicy - aż 2 śrubki i trochę ulanego płynu, dzięki czemu bez problemu podłożyłem pod środkową belkę pionową drewniane listwy co pomogło mi wyprostować ją. Kosmetycznym zabiegiem było tylko odpowiednie 'skalibrowanie' zamka z pokrywą silnika, co by mechanizm łapał jak trzeba, a maska nie odstawała - udało się za pierwszym razem.

Zgodnie z w/w Waszymi sugestiami, pas przedni, który na wielu aukcjach nazywany jest także wzmocnieniem zderzaka, chociaż to nie jest wzmocnienie zderzaka a po prostu środkowa część pasa (belka która trzyma zderzak a jednocześnie przebiega pod linią reflektorów) wymieniłem. 1 śrubka z lewej, 1 z prawej i po 2 na każdej podłużnicy. Element kosztował z wysyłką całe 40 zł, stan idealny, ale używany.

Wzmocnienia zderzaka brak... chociaż dojdę i do tego jak go zamontować, albo po prostu przyspawam. Po wymianie wspomnianej belki, montaż zderzaka i reflektorów to był pikuś, wszystko złożyło się samo. Auto jest po przeglądzie

Koszty: zderzak i pokrywa silnika, wraz z reflektorami, lusterko sterowane ręcznie - części oryginalne Nissan i do tego w kolorze jak trzeba: 550 zł (części + koszty wysyłki) do tego 40 zł pas przedni - 1 belka (część + koszty wysyłki) i do tego Klucz hydrauliczny Bricomarsche - 20 zł,

Blacharz proponował 400-700 zł za gięcie belki, którą jak widać wyżej, kupiłem w stanie bardzo dobrym - za 25 zł

Na allegro użytkownik:

porszewice1 sprzedał mi belkę, wysyłka tego samego dnia, zapakowane adekwatnie do znaczenia części, co nie znaczy że złe - jest OK. do tego ogarnięty sprzedawca, który wie co sprzedaje i podpowiedział że wystawia kilka części, w różnym stanie aby sobie wybrać najlepszą.

Miazol sprzedał mi za to części karoserii i tu uwaga! zdjęcia jak zdjęcia, warto dopytać o stan dokładnie, wiadomo, zakupy na szrocie trzeba się liczyć ze wszystkim, maska przyjechała w stanie prawie idealnym, zderzak przytarty, zgodnie ze zdjęciem. Nie mam zastrzeżeń, tym bardziej że nie miałem wyboru (moje części na złom, a do tego unikalny kolor) To za co temu Panu chciałbym podziękować to jakość opakowania części - zostawiłem sobie na pamiątkę, bo o ile przykręcenie ich zajęło mi 5 minut, to rozpakowanie z folii, gąbek, kartonów, taśm i szmat - godzinę. Jestem pod wrażeniem, widać że zależy facetowi na tym co robi. Ceny nie musiałem nawet negocjować, od razu została przedstawiona mi oferta z transportem i odpowiednim rabatem. Kolejna 100 w kieszeni. Więc... polecam.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-09-29, 15:01

Cieszę się, że mogliśmy pomóc i auto już po przeglądzie. Możesz się odwdzięczyć klikając "Pomógł". Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”