Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Poradnik-Lakierowanie Grillów z VZRów

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Poradnik-Lakierowanie Grillów z VZRów

Post autor: Ad@mus » 2014-09-05, 08:59

Temat na topie, na prośbę kolegów opiszę krótko, krok po kroku co kupić jak przygotować i jak lakierować

Uwaga!! Metoda idiotoodporna!! Nie da się spartolić!!

Lista zakupów:
-papiery: 480 na mokro 1 arkusz, 600 jeden arkusz na mokro, 2500 jeden arkusz na mokro
-podkład akrylowy
-baza (farba z kolorem)
-klar (lakier bazbarwny)
-szpachlówka jeśli potrzeba, normalny filler czyli wykończeniowa

1. Zaczynamy od dokładnego oczyszczenia elementu papierem 480 na mokro, wygładzamy wszystkie poprodukcyjne niedoskonałości oraz matujemy całość, aby zapewnić przyczepność dla podkładu.
2. Oglądamy element z każdej widocznej strony, jeśli jest jakiś ubytek, to musimy go zaszpachlować, delikatnie z palucha nanosimy szpachlówkę, jeśli ubytki są małe tj delikatne to można nie stosować szpachli i wylać więcej podkładu. Jeśli szpachlujemy to po wyschnięciu szpachli wygładzamy jej powierzchnię papierem 480 na sucho! Ponieważ szpachla pije wodę, ja nie ryzykuję i wole na sucho:)
3. Przed nałożeniem podkładu trzeba przetrzeć element nitro, nitro jest dobre na wszystko :)
4. Zapodkładowany, oszlifowany, odtłuszczony element (najlepiej kiedy odparowanie podkładu trwa dłużej niż 1h. Ja wywalam na słońce na 3-4h i po problemie, bo UV jest najlepsze na schnięcie. Jeśli łapiemy się roboty w zimę to trzeba zabrać element do domu i żeby pod kaloryferem sobie wysechł.
5. Baza! nanosimy bazę w cienkich warstwach w niedługich odstępach czasu, tak aby żadna z warstw nie wyschła całkowicie. Po prostu, musi lekko przeschnąć i dajemy następną. Napylamy z odległości ok 20cm, pod różnymi kątami, zaczynając od zakamarków kończąc na "czole elementu".
6. Klar - najlepiej stosować metodę mokre na mokre, czyli bezpośrednio po nałożeniu ostatniej warstwy bazy odczekujemy ok 5 minut (tak żeby ostatnia warstwa bazy była lekko wilgła) i zaczynamy rozpylanie klaru. Zaczynamy od zakamarków i kończymy na czole. Aby uniknąć zacieków lub efekty skórki pomarańczy polecam nałożyć 2 średnie warstwy - ani za grubo ani za cienko, odległość rozpylania ok 15cm, pierwsza warstwa troszkę grubsza od drugiej. Nic się nie stanie jeśli nałożymy 3 warstwy, ale potem może się okazać że coś trzeba będzie spolerować.
7. Polerowanie-jeśli klar nie będzie nałożony zbyt dobrze możemy spolerować element papierem 2500 na mokro, do wody można dodać płyn do naczyń, a polerując elementy z detalami uważamy na krawędzie bo tam można szybko przetrzeć klar. UWAGA - polerujemy dopiero po tygodniu, po właściwym utwardzeniu materiału!! Po zakończeniu przecierania używamy pasty g3 (brill, farcella lub jakimś innym środkiem) następnie używamy mleczka lekko ściernego (np. carvalet) i kończymy politurą (np. formula 1)

Żeby sposób był 100% domowy używamy farb i lakierów ze szpraja - bez obawy, obecnie są już tak dobre sposoby zamykania szpraja, że efekty okazują się bardzo zbliżone do tych w lakierni.

Efekt końcowy zależy od naszej staranności!!

Oczekuję od was zdjęć przy wykonywaniu w/w procedury i wklejanie do wątku!

Życzę powodzenia!! :)
Ostatnio zmieniony 2014-09-05, 12:27 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-09-05, 09:31

a kiedy używamy papieru 600? ;p
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2014-09-05, 10:20

marlos90 pisze:a kiedy używamy papieru 600? ;p
Do ocierania potu z czoła w czasie roboty :D


Dzięki za poradnik :) kurcze, zderzaki też sobie może pomaluje sam :P:D
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-09-05, 10:32

600 w razie W używamy kiedy 480 robi zbyt ostre bruzdy w podladzie, wtedy bierymy 600 i na mokro wygładzamy :-)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Poplas
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2011-06-09, 00:05
Lokalizacja: kutno

Post autor: Poplas » 2014-09-05, 17:17

Do elementów z tworzyw sztucznych zamiast podkładu akrylowego lepiej jest użyć plastyfikatora ( podkład do plastików ), który jest bardziej elastyczny. Od siebie dodam:
1. Przy malowaniu pistoletem przy dobrym kryciu farba bazowa 2 warstwy i czekamy około 2godzin aby to wyschło.
2. Aby nie było efektu skórki pomarańczy lakier bezbarwny pierwszą warstwę kładziemy bardzo cienko tzw odkurz czekamy 15 minut, druga warstwa znacznie grubiej i kolejne 15minut czekania, 3 warstwa "lejemy "grubo ( będzie widoczny połysk)

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2014-09-05, 17:47

A tak sie zapytam.
1. Ile podkładu potrzeba na nasze grille?
2. Ile trzeba bazy
3. Ile trzeba klaru>

Nie wiem jak podkład i klar kosztuje ale baza w moim zapotrzebowaniu to około 30zł /100ml.


Lakiernik nie jestem ale dobrze jest chyba dobrać podkład o odpowiednim kolorze jeszcze? Do jasnego samochodu jasny a do ciemnego ciemny. Czy dobrze mówię ?
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-09-05, 19:44

Poplas pisze:Do elementów z tworzyw sztucznych zamiast podkładu akrylowego lepiej jest użyć plastyfikatora ( podkład do plastików ), który jest bardziej elastyczny. Od siebie dodam:
1. Przy malowaniu pistoletem przy dobrym kryciu farba bazowa 2 warstwy i czekamy około 2godzin aby to wyschło.
2. Aby nie było efektu skórki pomarańczy lakier bezbarwny pierwszą warstwę kładziemy bardzo cienko tzw odkurz czekamy 15 minut, druga warstwa znacznie grubiej i kolejne 15minut czekania, 3 warstwa "lejemy "grubo ( będzie widoczny połysk)
plasyfikator owszem, ale te grille nie potrzebuja takich zabiegów ponieważ nie pracują na tyle mocno, żeby sie tym przejmować-plastyfikator owszem ale np na owiewki motocyklowe etc gdzie stosowany jest elastyczny ABS
ad1 opisywalem metode mokro na mokro:) po co i czemu tak lakierowac? to już inna bajka, ale klar mozna na suchą bazę kłaść
ad2. jak kto położy tak ma, mój sposób ma swoje zalety:) natomiast przypylania nigdy nie stosowałem bo może być później nieciekawa faktura klaru-specjalnie opisałem mokro na mokro i dałem wskazówki dotyczace klaru zeby nie trzeba bylo polerowac
Pustelnik pisze:1. Ile podkładu potrzeba na nasze grille?
2. Ile trzeba bazy
3. Ile trzeba klaru>
wszysko po 100gram i powinno wystarczyc jeśli pryskamy pistoletem
jeśli zamykamy towar do szpraja to pan na mieszalni doradzi, z tym że zamknięcie dowolnej ilosci towaru to koszt np 7zl więc warto wziąć więcej i zaplacic za jedno zamkniecie
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-09-05, 20:53

Dzięki Ad@mus, teraz wiem czemu mi tak wyszło jak wyszło. Czyli efekt był fajny ale po robiły sie po tygodniu jazdy odpryski. Jako że jestem totalnym laikiem w dziedzinie malowania to zrobiłem tak:
-przycieranie
-czyszczenie alkoholem izopropylowym
-trzy warstwy czarnego lakieru co 15 minut
dwie warstwy bezbarwnego

niby dobrze. Tyle że ten lakier był akrylowy, czyli podkład...

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-09-05, 22:09

nie dałeś podkładu i dlatego tak sie porobiło:)
zawsze musi byc podkłąd, jak nazwa wskazuje-primer! nawet sciany w domu sie gruntuje unigruntem zeby lepiej farba czy kafelka siadala

dla tych którzy mają samochody bez tzw metalicu mozna lakierowac lakierami akrylowymi bez klaru, wtedy na miszalni mowimy ze chcemy akry a nie baze:)

same lakiery akrylowe tzw unikolor posiadają połysk bez klarowania
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Poplas
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2011-06-09, 00:05
Lokalizacja: kutno

Post autor: Poplas » 2014-09-05, 22:28

Ad@mus po 15 minutach klar na pewno nie wyschnie ;-) . Zapewne jak wiesz najłatwiej całą robotę się spartoli przy kładzeniu bezbarwnego, który lubi popłynąć. Plastyfikator posiada również właściwości zmiękczacza przez co lakier staje się bardziej elastyczny a co za tym idzie jest bardziej odporny na pękanie.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-09-05, 22:36

Poplas pisze:Adamus po 15 minutach klar na pewno nie wyschnie ;-) .
tym bardziej ten ze szpraja do którego daja zwykle mniej utwardzacza

schniecie klaru warunkuje:
-ilosc utwardzacza
-temperatura lakierowania

trzeba "wyczuc" klarowanie, klar nie moze byc za suchy ani za mokry przed polozeniem kazdej kolejnej warstwy, choc ja wole wylewac na "mokro" bo nie lubie malych elementow polerowac:)

co do plastyfikatora (masz na mysli ten bezbarwny diwajs?) zawiodłem się na tym kiedyś i wole zwykły podkład. Użyłem może 2 razy na zderzakach plastyfikatora i dosc szubko lakier odpadał po kamykach, duzo lepiej sprawdzil sie zwykly podklad-poradzil mi wowczas zawodowy lakiernik zeby tak zrobic:) a elastycznosc na tych elementach to malo wazna kwestia bo jesli zerwiemy platek lakieru z dowolnej czesci karoserii i w palcach poddamy próbie zauwazymy ze sam płatek bez specjalnych plastyfikatorw jest elastyczny do pewnego momentu-tzn nie jest nigdy twardy jak beton tylko sie poddaje(w koncu jest to przetworzona zywica)

tak wiec na takim elemencie jak grill, który malo co pracuje nic sie nie stanie-co innego jak wyzej wspomnialem np oslony z jakiegos enduro
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Poplas
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2011-06-09, 00:05
Lokalizacja: kutno

Post autor: Poplas » 2014-09-05, 22:49

Dokładnej nazwy tego podkładu Ci nie podam bo koleś z mieszalni lakierów zawsze odlewa mi to z większego pojemnika ( ale jak będę to się dowiem). Barwa tego jest szara.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy blacharsko-lakiernicze”