Poprawne wystrojenie LPG - pomoc i rady
Moderator: Maniek-ol
Wymieniłem filtr powietrza i jakoś auto lepiej zaczęło reagować na wciśnięcie gazu. Wykręciłem też dysze i założyłem regi bez dysz po czym skasowałem mapę gazową i zrobiłem autokalibrację. Jutro w trasie zbiorę świeże mapy i wieczorkiem napiszę jak to wygląda. Dziś na krótkiej przejażdżce zauważyłem, że odcięcie lpg miałem na 5k obrotów. Powoli poszukuję reduktora...
up!
sd20deh + alaska + stag300 isa2 + valteki żółte 1ohm i takie coś zastałem po podłączeniu się do sterownika:
zaaktualizowalem soft, usunąłem błędy ( był jeden dotyczący niskiego napięcia ) i co więcej mogę wykrzesać z tego zestawu ( bez wymiany reduktora czy wtryskiwaczy )
a i mam jedną sondę, a napięcie wyświetla się przy drugiej to dobrze jest? czy powinno napięcie być przy pierwszej i mam źle podłączoną?
w IE jedynie mi nie działa, w Chrome i FF działa. Jak coś to link do albumu:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek-/album/1660293
sd20deh + alaska + stag300 isa2 + valteki żółte 1ohm i takie coś zastałem po podłączeniu się do sterownika:
zaaktualizowalem soft, usunąłem błędy ( był jeden dotyczący niskiego napięcia ) i co więcej mogę wykrzesać z tego zestawu ( bez wymiany reduktora czy wtryskiwaczy )
a i mam jedną sondę, a napięcie wyświetla się przy drugiej to dobrze jest? czy powinno napięcie być przy pierwszej i mam źle podłączoną?
w IE jedynie mi nie działa, w Chrome i FF działa. Jak coś to link do albumu:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek-/album/1660293
Ostatnio zmieniony 2014-08-15, 17:38 przez marlos90, łącznie zmieniany 2 razy.
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
mi działają.. miniaturki dodałem z fotosika dla forum i normalnie po kliknięciu otwierają się, przynajmniej w firefoxie
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Marlos90, mi też nie działają....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
W tym zestawie alaska i valtek to straszna kupa. Nie do tego silnika. Jeśli chodzi o wtryski to najlepsze chyba na rynku są Barracudy , a reduktor AC R 01 albo Shark. Shark jest za rozsądną kasę i mogę go polecić. Mam go u siebie i ogarnia mi 200 KM na turbinie. Jest bardzo stabilny ciśnieniowo.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
dodałem link do albumu bo jedynie w IE mi wywala że nie znaleziono strony
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
@marlos90 to nie ma prawa u Ciebie działas stabilnie a przekonasz się o tym jak zaznaczysz WYŁĄCZ PRZY PIERWSZYM bo teraz podczas padu ciśnienia i niewydolności układu LPG instalacja podpiera się PB i dlatego może Ci się wydawać, ze jest OK, do tego za małe dysze i auto nei wystrojone
montaż, strojenie LPG, AFR
kontakt przez NKP
kontakt przez NKP
hm, to jak to ustawić żeby do 4tys czy 5tys chodził na gazie i było ok?
jak będę chciał sobie cisnąć to będę cisnął ale po przełączeniu na benzynę bo na chwilę obecną nie mam luźnych 5stówek na parownik i wtryskiwacze a z takim wyposażeniem już kupiłem Primerę..
jak będę chciał sobie cisnąć to będę cisnął ale po przełączeniu na benzynę bo na chwilę obecną nie mam luźnych 5stówek na parownik i wtryskiwacze a z takim wyposażeniem już kupiłem Primerę..
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
na jaką średnicę rozwiercić dyszę?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
w Stagu jest opcja zeby po przekroczeniu obr, pzelaczyl sie na pb , i to jest mysle najlepsze i najbezpieczniejsze rozwiazanie
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
to jest wpisane że po 5tys ma się przełączyć na PB. ale tak czytam lpgforum i jak się podłączyłem do sterownika to miałem komunikat że sterownik został zresetowany 87razy i nie wiem czy to dlatego że aku było odłączane czy szwankuje bo ma już przepracowane coś ok 2300h
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
to jest info o tym, że pada napięcie lub aku było rozłączone
to, że masz wpisane przełaczanie powyżej 5tyś obr. nic nei znaczy bo masz odznaczoną opcje tą co pisałem i nawet nie wiesz, że jedziesz na PB
nie wiadomo jakie dysze masz teraz ale dobrze by było abyś miał na końcu mnoznika w okolicach 1
[ Dodano: 2014-08-16, 05:05 ]
aa i jeszcze co do II sondy, to nie jest nigdzie podłączona i dlatego daje takie odczyty, możesz tak zostawić, dać do masy wtedy będzie 0 lub podłączyć pod przepływkę i będziesz miał wartość przepływomierza
to, że masz wpisane przełaczanie powyżej 5tyś obr. nic nei znaczy bo masz odznaczoną opcje tą co pisałem i nawet nie wiesz, że jedziesz na PB
nie wiadomo jakie dysze masz teraz ale dobrze by było abyś miał na końcu mnoznika w okolicach 1
[ Dodano: 2014-08-16, 05:05 ]
aa i jeszcze co do II sondy, to nie jest nigdzie podłączona i dlatego daje takie odczyty, możesz tak zostawić, dać do masy wtedy będzie 0 lub podłączyć pod przepływkę i będziesz miał wartość przepływomierza
montaż, strojenie LPG, AFR
kontakt przez NKP
kontakt przez NKP
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
DINO777, Tylko po co podłączać do przepływomierza?? jak ktoś sobie stroi sam instalkę, lub robi to nieprofesjonalny zakład to może i potrzebne jest podłączenie lambdy,żeby był pogląd na skład mieszanki. Ja podczas strojenia nie patrze na te śmiesznie dokładne odczyty i używam sondy szerokopasmowej, bo to wyrocznia AFRu i tak to powinno wyglądać moim zdaniem. W większości warsztatów strojenie jest na biegu jałowym, czego nawet nie skomentuje.
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
@Lombardo88, podłączenie pod przepływke jest tylko jako inf o jej stanie, podłączenie pod sondę jest potrzebne jak nei masz AFR-a
Sonda AFR jest potrzebna tylko przy strojeniu w OL w CL patrzy się na korekty jak jest ich podgląd albo na czas wtrysku jak nie widać korekt, patrzenie na AFR w CL nei ma sensu, także poza sondą AFR używam też scanera
Sonda AFR jest potrzebna tylko przy strojeniu w OL w CL patrzy się na korekty jak jest ich podgląd albo na czas wtrysku jak nie widać korekt, patrzenie na AFR w CL nei ma sensu, także poza sondą AFR używam też scanera
montaż, strojenie LPG, AFR
kontakt przez NKP
kontakt przez NKP
Panowie.. u mnie sonda jest podpięta fioletowym kablem, brązowy na aparat zapłonowy, a szary z fioletowym paskiem sobie dynda niezaizolowany..
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
możesz rozwinąć?? bo ja jestem w stanie udowodnić swój wywód a TY??? czekam z niecierpliwością, może się czegoś dowiem nowegoLombardo88 pisze:DINO777, zabiłeś mnie swoim ostatnim postem.a korekty....ehhh... kto to wymyślił miał wiele wspólnego z Krzysztofem Kolumbem.
[ Dodano: 2014-08-17, 15:44 ]
montaż, strojenie LPG, AFR
kontakt przez NKP
kontakt przez NKP
to może wróćmy do tematu;p
wymieniłem dziś czujnik spalania stukowego, oraz sprawdziłem dysze. Z jednej strony miały 3mm ale po wykręceniu już 2-2,1mm więc rozwierciłem na 2,5mm. Poskładałem, przejechałem się na pb, reduktor złapał temperaturę powyżej 50st, zrobiłem autokalibrację, następnie przejechałem się na pb i narysowała się mapa dla pb i co dalej?
Powinienem ustawić mnożnik ale nie wiem czym się kierować przestawiając go i czy w ogóle wymaga korekty?
i jak sobie silnik chodził na jałowym to co chwilę tykał elektrozawór i teraz pytanie dlaczego? Dlatego że mam stag 300 isa2 i on porównuje pracę silnika na pb i za chwilę na lpg i na tej podstawie rysuje mapę lpg czy to jakaś usterka?
I następnie włączyłem zasilanie lpg przyciskiem i chciałem się przejechać żeby narysowało mapę dla lpg ale co chwilę się przełączało lpg/pb ale to zapewne dzięki kiepskiemu reduktorowi i wtryskiwaczom, przynajmniej tak mi się wydaje.
wymieniłem dziś czujnik spalania stukowego, oraz sprawdziłem dysze. Z jednej strony miały 3mm ale po wykręceniu już 2-2,1mm więc rozwierciłem na 2,5mm. Poskładałem, przejechałem się na pb, reduktor złapał temperaturę powyżej 50st, zrobiłem autokalibrację, następnie przejechałem się na pb i narysowała się mapa dla pb i co dalej?
Powinienem ustawić mnożnik ale nie wiem czym się kierować przestawiając go i czy w ogóle wymaga korekty?
i jak sobie silnik chodził na jałowym to co chwilę tykał elektrozawór i teraz pytanie dlaczego? Dlatego że mam stag 300 isa2 i on porównuje pracę silnika na pb i za chwilę na lpg i na tej podstawie rysuje mapę lpg czy to jakaś usterka?
I następnie włączyłem zasilanie lpg przyciskiem i chciałem się przejechać żeby narysowało mapę dla lpg ale co chwilę się przełączało lpg/pb ale to zapewne dzięki kiepskiemu reduktorowi i wtryskiwaczom, przynajmniej tak mi się wydaje.
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Ostatnio zmieniony 2014-08-17, 21:29 przez marlos90, łącznie zmieniany 1 raz.
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
[ Dodano: 2014-08-17, 22:03 ]
daj na daniel@dinogaz.pl
[ Dodano: 2014-08-17, 23:04 ]
marlos90, wygląda sympatyczniej, cos MAP duży brak mapy LPG
[ Dodano: 2014-08-17, 23:06 ]
aaa i nie masz S300ISA2 tylko S300 no chyba, że S300ISA2 przyjmuje w jakis dziwny sposób program do starego S300
[ Dodano: 2014-08-17, 23:16 ]
Lombardo88, czekam na wyjaśnienie i pewnie nie tylko ja bo jest mała nieścisłość w naszych wywodach
[ Dodano: 2014-08-17, 23:23 ]
temat zobowiązuje do tego aby wszytko wyjaśnić, bo jeżeli trafisz na kogoś, kto podepnie Ci sondę AFR w wydech i tylko w ten sposób wystroi auto to możesz być zaiwedziony no chyba, ze temat ma dotyczyć tylko Twojego auta i jakiegoś tam wystrojenia niekoniecznie prawidłowego to ja odpadammarlos90 pisze:to może wróćmy do tematu;p
[/url][/URL]
montaż, strojenie LPG, AFR
kontakt przez NKP
kontakt przez NKP
wiem że brak mapy dla lpg, bo nie wiem czemu się nie rysuje
a sterownik to faktycznie stag 300-4, coś mi się pomyliło z tym isa2
a sterownik to faktycznie stag 300-4, coś mi się pomyliło z tym isa2
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
widzę, ze nie doczekamy się wyjaśnień i jakiejś nowej teorii na temat AFR-a w CL i braku potrzeby podglądu korekt paliwowych.Lombardo88 pisze:DINO777, zabiłeś mnie swoim ostatnim postem.a korekty....ehhh... kto to wymyślił miał wiele wspólnego z Krzysztofem Kolumbem.
[ Dodano: 2014-08-17, 15:44 ]
To może małe wyjaśnienie, dlaczego trzeba patrzeć na korekty w CL a nie na wskazanie AFR-a w wydechu
Przyjmijmy, że auto jest sprawne i "chodzi w zerach" (tak ma większość aut) czyli mamy np. korektę paliwową -4-0-+4 w tym momencie zmierzony AFR na wydechu wskazuje nam 14.7 i tak będzie cały czas do momentu jak te korekty będą latać pomiedzy -25 - 0 - +25 do tego momentu zawsze będzie na wydechu 14,7 i check nam się nei zaświeci po przekroczeniu którejś wartości mamy checka z informacją o za bogatej lub za ubogiej mieszance
i teraz po zamontowaniu gazu stroimy auto, w wypowiedzi kolegi jest, że nie ma sensu żadne patrzenie na korekty tylko na AFR w wydechu, czyli mając na PB korekty w "zerach" na LPG możemy mieć np. +20 bo jest za ubogo i komp sobie wzbogaca a AFR i tak nam wyjdzie 14.7 czyli kolega wystroił nam auto z sondą w wydechu ale co z tego jak jest źle i nei odpowiada to odwzorowaniu PB w aucie.
Mam nadzieję, ze wyjaśniłem dlaczego trzeba patrzeć na korekty paliwowe w CL a nei na AFR-a
montaż, strojenie LPG, AFR
kontakt przez NKP
kontakt przez NKP
gdzie wyłączyć autokalibrację?DINO777 pisze:wyłącz autokalibrację i będzie OK
i co teraz z tą mapą?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Niedział pisze:właśnie, mam takie pytanie czym najprościej odczytać korekty zaszyte w sterowniku z P11 ?
Wystarczy jakiś prosty skaner OBD II? No i oczywiście jakie oprogramowanie ?
co dokładnie chcesz odczytać????
jaki scaner to powinno odpowiedzieć Ci złącze jakie posiadasz
montaż, strojenie LPG, AFR
kontakt przez NKP
kontakt przez NKP