Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[p11.144] swap QG16 -> QG18

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

nasedo
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-07-08, 23:52
Lokalizacja: Katowice

[p11.144] swap QG16 -> QG18

Post autor: nasedo » 2014-07-08, 23:55

Witajcie!

Możliwe, że dokonałem takiej rzeczy pierwszy w Polsce, wymieniłem w mojej Primerze p11 sedan po lifcie silnik z QG16 na QG18, poniżej opis tego, co się stało.

Kupiłem Primerę w pięknym stanie za śmieszne pieniądze, niestety z bardzo złym silnikiem - QG16. Niby 1.6 ma 106 KM, czyli o 8 mniej niż QG18... lecz różnice między tymi silnikami są diametralne. Później dowiedziałem się, że mimo że z tej samej serii są to silniki, to budowa ich jest zupełnie różna. Silnik QG18 jest silnikiem WOLNOobrotowym, swój maksymalny moment obrotowy osiąga przy 2800 obr/min gdzie QG16 dopiero przy 4000. Żeby na silniku 1.6 Primerka jechała do przodu musiałem mocno ją wkręcać na obroty, nie było w górze tak źle, ale nie o to chodzi, mnóstwo machania biegami, żyłowanie silnika, niewygodnie i... spalanie bardzo wysokie: średnio 8,08 litra/100km na przestrzeni 15 000 km z groszem, dodam że mam bardzo lekką nogę.

Później padł przepływomierz, naprawiłem usterkę. Następnie coś zaczęło dziać się z obrotami, już nie przepływomierz, w ASO byłem i stwierdzili, że jest rozciągnięty łańcuch i to może dlatego, oszacowali, że zrobię jeszcze może 10 000 km i tak też było, pod sam koniec żywota tego motoru nie dało się nim jeździć, zapalił się chceck engine, tracił moc ponad 3500 obrotów, przerywał, skakały obroty na jałowym i nie tylko, generalna padaka. Już od jakiegoś czasu postanowiłem zatem zrobić swap i zacząłem szukać anglika.

Kiedy anglika nabyłem, odstawiłem oba do mojego ulubionego mechanika - Pana Janka. Za opłatą 300 zł wymienił mi silnik. Wszystko było okej, gdyby nie to, że jednak komputer sterowania silnikiem został ze starego silnika a jednak była różnica. Efekt: mała moc w przedziale do 4000 obrotów, wręcz padaka, powyżej zaś dostawał solidnego kopa, niczym turbina by się włączała... tylko ja turbiny nie montowałem, do tego zmartwiło mnie wysokie spalanie na poziomie 7,5 przy emeryckiej wręcz jeździe. Wtedy zmartwiłem się i zacząłem szukać rozwiązań. Niestety są różnice we wiązkach, immo ciężko było zdjąć w normalnej cenie a i tak problem mógłby się nie rozwiązać. Byłem u czterech elektryków/elektroników i trzech machnęło ręką, jeden nawet coś tam popróbował - efekt zerowy. Dopiero czwarty elektryk, którego mogę polecić skopiował mi immo z 1.6 do komputera sterowania silnikiem 1.8, który zamontował. W końcu rozwiązało to problem mocy i samochód rwie już od najniższych obrotów wręcz przepięknie, elastyczny w całym zakresie. Spadło też spalanie do poziomu 6,8l/100km przy przewadze miasta i wielokrotnym solidnym deptaniu, następny bak do pełna i jazda emerycka, oczekuję wyniku na poziomie 5,7l/100km.

Teraz zapragnąłem podłączyć komputer pokładowy (kupiłem zegary z komputerem i pałąk wycieraczek z guzikiem), mam jednak ogromne obawy. Jakieś sugestie? Wiem, że jest kilka rodzajów zegarów do p11.144 - myślę, że kupiłem ten właściwy rodzaj.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-07-09, 06:40

nasedo, a skrzynia z QG16 pasowała do QG18? NIestety zmieniłes na zły silnik. To co zaoszczędzisz na paliwie wydasz na olej

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-07-09, 07:40

to żeś se pan swapa wymyślił :-| mówisz że 8/100 to dużo ? mi primera wcześniej paliła 13/100 przy spokojnej :mrgreen: :mrgreen: i 5.7 nie wiem czy wyciągniesz bo tyle to 1.5 mojej kobiety pali w trasie hehe :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-07-09, 13:34

Kolego nasedo, X3 to co koledzy wyżej napisali. Może się nie znam na benzynach w takim stopniu jak w dieslach, ale qg18 to straszna porażka. Owszem kupiony w dobrym stanie jeszcze posłuży, ale mnie osobiście szkoda byłoby wydawać pieniądze na ten motor. Odezwij się do kolegi Adamus'a, on miał taki silnik w swojej Primerze. A ze spalaniem 5,7 przy tej masie auta, to życzę dużo cierpliwości i pustych dróg ;) nawet dieslem ciężko zejść do tak niskich wartości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”