Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[n16] P0171: System too Lean (Bank 1)

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

ptiroat
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-02-20, 12:57
Lokalizacja: Radom

[n16] P0171: System too Lean (Bank 1)

Post autor: ptiroat » 2014-02-20, 13:14

Witam,

Almera N16 II 1.5 z 2003, 250 tys przebiegu. Odkupiłem ten samochód od rodziny ale zauważyłem zawyżone spalanie (8.65l/100) - zmierzone poprzez kilkukrotne tankowanie do pełna - głównie na długich trasach (ekspresówki i autostrady w 95%). Znam dobrze historie tego pojazdu i z tego co pamiętam to kiedyś palił sporo mniej. Od mniej więcej 4 lat zapalała się kontrolka check engine na jakiś czas a potem samoistnie gasła. Rodzina kilku krotnie była w ASO z tym problem ale najczęściej błąd znikał podczas podłączenia komputera więc problem finalnie nie został rozwiązany. Wziąłem sprawy w swoje ręce i podpiąłem elm327 aby wyłapać ten błąd. Torque wyrzucił:

P0171: System too Lean (Bank 1)

Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 25,49 %
Temperatura płynu chłodzącego = 86 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 0 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 18,75 %
Obroty silnika obr./min = 2 362,5 rpm
Prędkość (OBD) = 70 km/h

Zakładam, że ten błąd najczęściej generuje albo problem z MAF albo z sondą lambda. Problem w tym, że poza checkengine, zwiększonym spalaniem (i być może utratą mocy na 4 biegu) nie zauważyłem dziwnych objawów. Być może ktoś może coś podpowiedzieć bo prawdę mówiąc mam już trochę dość niemocy aso oraz mniej autoryzowanych mechaników co już siedzieli nad tym problem.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-20, 13:23

Pierwsze do sprawdzenia: MAF, szczelność dolotu, wycieki paliwa, iskra/cewka.
Błąd oznacza ubogą mieszankę ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-02-20, 13:28

jeszcze bardziej prawdopodobne że sonda po prostu wisi (uszkodzona)
Wepnij się na odpalonym silniku w środkowy przewód w sondzie miernikiem, a drugim do minusa akumulatora. Jak będzie falować od 0.1V do 0.9V to jest ok i szukaj dalej to co Dubson podał. Jak będzie stała w miejscu (najczęściej 0.2V) to szukaj drugiej. Ale nigdy z zamiennika bo w Nissanach się nie sprawdzają ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-20, 13:43

MacGayver, faktycznie, zapomniałem o sondach ;))

smarzyk
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2013-01-08, 07:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: smarzyk » 2014-06-10, 14:55

Witam,
Wiadomo juz co bylo u Ciebie powodem bledu P0171 ?
Pytam bo u mnie tez sie zapalilo, do tego po odpaleniu, na jalowym biegu potrafi zgasnac, idzie jak mol, trzesie sie jak osika.
Jak jade na gazie jest ok, przy 140 na autostradzie jak przelaczylem na PB to wywalilo bledem P0300 - jak mam ten blad rozumiec ? (Wieloktotne/przypadkowe wypadanie zaplonow).

Jakim programem najlepiej zczytac info z czujnikow (wartosci, maf, sondy itd ?)

noodles666
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2014-03-16, 17:10
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: noodles666 » 2014-07-03, 21:06

Dołączam się do tematu. U mnie w Almie 1.8 z 2001 z 158 kkm przebieguod dłuższego czasu wyskakiwał CHECK z błędem P0171. Wszyscy kazali mi wymieniać sondę przed katem i to zrobiłem... problem nie ustąpił. Po wielomiesięcznej walce i sprawdzeniu wszystkiego z manuala dzisiaj okazało się, że winny jest jeden z czujników związanych z położeniem rozrządu. Czujnik położenia wałka rozrządu lub czujnik położenia wału korbowego nie synchronizuje się z drugim, co przejawia się złym kątem wyprzedzenia zapłonu i w efekcie końcowym daje źle spaloną mieszankę. Też mi się nie chciało wierzyć, że wina leżała by po stronie rozrządu ale widziałem jak kąt wyprzedzenia zapłonu oscylował w zakresie od 7 do 20 stopni na biegu jałowym. Także kolego SMARZYK sprawdź czujniki :) Dzisiaj po majstrowaniu przy czujniku również wywaliło mi jednorazowo błąd P0300... Pozdrowienia !

Przypomniałem sobie jeszcze jedną rzecz. Czujnik został sprawdzony po skasowaniu wszystkich błędów z komputera, gdyż silnik cały czas pracował z mapami domyślnymi ze sterownika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”